' freak.no - IP adresse sporing
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Datasikkerhet (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=118)
-   -   IP adresse sporing (https://freak.no/forum/showthread.php?t=288740)

Pettetsen 13. mai 2016 18:33

IP adresse sporing
 
Hei,
Kan noen hjelpe meg å spore en IP adresse.Tenker da ordentlig sporing hvor jeg kan pin pointe hvem som har send meg en kjip e-post til min Hotmail adresse . Noen gode hackere her inne?

vidarlo 13. mai 2016 18:36

Nei, du kan ikkje gjere det. Det går ikkje, med mindre du tilfeldigvis har sentral jobb hos ISPen og er villig til å ofre den jobben.

Pettetsen 13. mai 2016 18:58

Så dette er helt umulig altså. ( man kunne sende en man ut i verdensrommet i 1961, men dette går altså ikke-så kjedelig )

4asd13 13. mai 2016 19:06

Har du ip-adressen eller kun eposten du mottokk?

Dodecha 13. mai 2016 19:15

Sitat:

Sitat av Pettetsen (Innlegg 3311436)
Så dette er helt umulig altså. ( man kunne sende en man ut i verdensrommet i 1961, men dette går altså ikke-så kjedelig )

Teknologien er laget slik at det ikke skal være mulig for utenforstående å missbruke den på denne måten.

ISP'en som eier nettverket man er kunde hos har oversikten over hvilke kunder som har hvilke adresser, men denne infoen får ikke du tak i.

Xasma 13. mai 2016 19:24

Sitat:

Sitat av Pettetsen (Innlegg 3311436)
Så dette er helt umulig altså. ( man kunne sende en man ut i verdensrommet i 1961, men dette går altså ikke-så kjedelig )

Umulig er det ingen som har sagt. Du må bare gjøre en av følgende, hvilke(n) er likegyldig.
A) hacke deg inn hos ISP og finne registrene over hvem som har hatt IPen i det aktuelle tidsrommet.
B) Få noen hos ISP til å gi deg navnet.
C) Få personen bak IP-addressen til å oppgi navnet sitt selv.
D) Anmelde hva enn forholdet er, og håpe politiet tar saken og skaffer rettskjennelse så ISP må oppgi navn.

Sist men ikke minst, men denne må du gjøre uansett, ikke noe valg her: E) slutte å bruke månelandingen som metrikk for å kunne si at alt er mulig.

Pettetsen 13. mai 2016 20:03

Mottatt,trodde dette var greit når man hadde IP.Takk for grundige og ryddig svar, har nok sett mye film jeg:-)

Marori 13. mai 2016 21:23

Om du mistenker noen kan du jo alltids sammenligne IP'n fra anonym mail, med seneste begreftet mail fra mistenkte.

blitZz96 15. mai 2016 20:09

Social engineering. Send fyren en mail tilbake og lur han. Vær kreativ.

Zylla 2. juni 2016 19:59

Ja. Enig med blitZz96. Mennesket er alltid det svakeste punktet.
Send han en kreativ e-post, og/eller social-engineer ISP'en hannes til å oppgi infoen hannes.

Mimmy86 12. desember 2016 10:22

Hei!
Lurer på noe her.

Jeg har gått i den blemme å logget inn på kjæresten min sin Snapchat. Han har vært utro og jeg fikk ikke fred i hode. Uansett. Han fikk Mail fra Snapchat i dag om at noen hadde logget inn fra annen enhet. Jeg brukte mobilen, satt på et fly med wifi. I mailen sto IP-adressen min. Vi har så klart sendt både Mail, Messenger og Facebook. Finner han ut at dette er meg nå?

Cybergasm 12. desember 2016 10:54

Nei det gjør han ikke, om han klarer å spore ip-en din (les svar fra xasma) vil han komme frem til at denne ipen tilhørte det aktuelle flyet. Han kan selvsagt koble din reise med dette flyet men det er svært lite sannsynlig at han får sporet ip-en i det hele tatt.

daffe 12. desember 2016 11:26

Det er enkelt å finne ut hvilken ISP denne IPen tilhører, send de så en mail så kan det hende at de sender en advarsel til kunden sin.

entropi 12. desember 2016 11:30

Hvis du har passordet hans så trenger han nok ikke noen IP for løse det mysteriet.

Stesolidhode 12. desember 2016 11:54

Om personen har bredbånd er det stor mulighet for at han kjører en webserver eller andre servertjenester. Ta en portscan og se hva som er åpent og se om du får noen tips.

Xasma 12. desember 2016 18:19

Sitat:

Sitat av Mimmy86 (Innlegg 3352037)
Jeg har gått i den blemme å logget inn på kjæresten min sin Snapchat. Han har vært utro og jeg fikk ikke fred i hode. Uansett. Han fikk Mail fra Snapchat i dag om at noen hadde logget inn fra annen enhet. Jeg brukte mobilen, satt på et fly med wifi. I mailen sto IP-adressen min. Vi har så klart sendt både Mail, Messenger og Facebook. Finner han ut at dette er meg nå?

1. Han vet selv han var utro, så det er første gjenkjenningspunkt.
2. Som nevnt vet han sikkert at du kan passordet hans.
3. Han har tidspunkter for når du fløy, og han vet når det ble logget inn pga. mailen. Du innsnevret akkurat tidsvinduet noe alvorlig, og gjorde deg lett gjenkjennelig.
4. Jeg håper virkelig ikke fødselsåret ditt er 1986 og at "Mimmy" eller lignende har en kjent betydning for deg, da kunne du like så godt skrevet fult navn.

Med de tre første punktene er du på særs vaklende grunn, om 4. er tilfelle har du kjørt deg selv bra i grøfta om han googler emnet og freak dukker opp (ikke usannsynlig). Men gratulerer med at han ikke var utro da, for hva enn det er verdt.

YankeenAtion 14. desember 2016 04:14

Sitat:

Sitat av Xasma (Innlegg 3352138)
4. Jeg håper virkelig ikke fødselsåret ditt er 1986 og at "Mimmy" eller lignende har en kjent betydning for deg, da kunne du like så godt skrevet fult navn.

Punkt 4 så er svaret "Ja og atter ja"...

OP: Dersom typen din ikke forstår at det var du som var logget inn på hans konto, så har han alvorlige problemer i hverdagen sin.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 16:51.