' freak.no - Oppskrift på hasj-brownies
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rusmidler (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Oppskrift på hasj-brownies (https://freak.no/forum/showthread.php?t=301582)

Tytjepelk 13. januar 2018 14:22

Oppskrift på hasj-brownies
 
Hei!

Tenkte jeg skulle ha en fin og chill dag, liggende på sofaen og glane på Netflix mesteparten av dagen da jeg har passelig ferdig med dagens gjøremål.. :)

Nå har jeg veldig lyst å lage brownies siden det er veldig lenge siden sist, jeg har greit med røyk som er god og har lyst å bli stein i hele kroppen i tillegg til å være fjern fra røykingen :P
Jeg har én pose med Toro-varianten som jeg tenkte å lage av, men hvor mye hasj bør/må jeg bruke? Hvor mye bruker du? Og på pakken står det at jeg skal helle i noen dl med vann i smørja, men kan jeg bytte vannet ut med melk? Det gjør jeg når jeg lager skakkao, da bruker jeg slike rett-i-koppen-pakker:)

Tripstil 13. januar 2018 15:45

I toroblanding bruker jeg ca 6g hasj på hele pakken. Lager cannabutter med hasjen og følger oppskriften på pakken, men bruker cannabutter istedenfor vanlig smør. Deler deretter den opp i 12stk så ca hvert stykke har 0.5g hasj i.

Tytjepelk 13. januar 2018 15:53

Sitat:

Sitat av Tripstil (Innlegg 3418496)
I toroblanding bruker jeg ca 6g hasj på hele pakken. Lager cannabutter med hasjen og følger oppskriften på pakken, men bruker cannabutter istedenfor vanlig smør. Deler deretter den opp i 12stk så ca hvert stykke har 0.5g hasj i.

Okei, cannabutter er vel det vi bruker for å lage skakkao også? Smeltet smør med smeltet hasj?

Tenkte ihvertfall jeg bare skulle smelte hasjen på samme måte som når jeg lager skakkao, smelter hasjen i litt smør.

Hvor godt svinger det med måten du lager det på?:) selv har jeg brukt mellom 1,4-1,7g når jeg har laget skakkao, men tror 1,7 ble litt i meste laget; effekten var absolutt der, men jeg satt våken til jeg merket at jeg begynte å "komme ned" og under "comedown" (la oss bare kalle det for det) fikk jeg hodepine.. Tror jeg skal holde meg til 14-1,5g inntil videre når jeg skal lage skakkao..

Tripstil 13. januar 2018 21:50

Sorry for sent svar kompis. De funker ganske bra, jeg pleier selv å spise 2 kakestykker, og har relativt høy toleranse. Jeg lar smøret og hasjen ligge i vannbade i omtrent 30 min til 1 time før jeg bruker det i oppskriften. Kompisen min som var helt fersk tok 2 stykker en gang (noe jeg frarådet han på det sterkeste, men han insisterte ettersom han ikke kjente noe) dette resulterte i at han trodde han skulle være den første som døde av cannabis, og følte han flydde rundt i stua mi.

Dette er ikke for brownies, men oppskriften jeg skal følge neste gang jeg lager edibles/canna caps
https://www.reddit.com/r/abv/comment...tweaks_on_bit/

Anonym bruker 14. januar 2018 00:52

Hvor mye hasj du bruker spørs på hvor mange stykker du skal lage. Hvis du bruker 6 gram og lager 6 store stykker så er det jo 1g i hvert stykke, 12 stykker 0.5...
Men du smelter hasjen inn i smøret (mengden står bak på posen, eks 200g for hele posen), rør rundt av og til, ikke bruk for høy temperatur og så er det bare å fyret hasjsmøret sammen med mixen.
Vær forsiktig med dosering, kan fort bli for mye.

Tytjepelk 14. januar 2018 12:17

Sitat:

Sitat av Tripstil (Innlegg 3418544)
Sorry for sent svar kompis. De funker ganske bra, jeg pleier selv å spise 2 kakestykker, og har relativt høy toleranse. Jeg lar smøret og hasjen ligge i vannbade i omtrent 30 min til 1 time før jeg bruker det i oppskriften. Kompisen min som var helt fersk tok 2 stykker en gang (noe jeg frarådet han på det sterkeste, men han insisterte ettersom han ikke kjente noe) dette resulterte i at han trodde han skulle være den første som døde av cannabis, og følte han flydde rundt i stua mi.

Dette er ikke for brownies, men oppskriften jeg skal følge neste gang jeg lager edibles/canna caps
https://www.reddit.com/r/abv/comment...tweaks_on_bit/

Har selv ganske høy toleranse, og jeg er veldig kresen på god røyk. Men 6g er kanskje litt for mye? Har ikke tenkt å "bare" lage 6 kakestykker av mixen, tenker mer på 12 stk.. Da kan jeg spise både idag og imorgen:)

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3418555)
Hvor mye hasj du bruker spørs på hvor mange stykker du skal lage. Hvis du bruker 6 gram og lager 6 store stykker så er det jo 1g i hvert stykke, 12 stykker 0.5...
Men du smelter hasjen inn i smøret (mengden står bak på posen, eks 200g for hele posen), rør rundt av og til, ikke bruk for høy temperatur og så er det bare å fyret hasjsmøret sammen med mixen.
Vær forsiktig med dosering, kan fort bli for mye.

Ja og jeg tror 6g fordelt på 6 stk lá 1g i hvert stk blir kanskje litt mye.. Tenker mer å å lage 12 stk, så kan jeg spise både idag og imorgen:)

Har vært med å å lage brownies én gang, og det er ihvertfall 3-4 år siden.. Men husker vi ikke brukte 5g da engang, og da brukte vi samme mixen som jeg har tenkt å bruke nå. Tror vi lå på kanskje 4g? Noen andre som har forslag til mengde hasj? Tenker å skjære opp til 12 stk brownies:)

Tripstil 14. januar 2018 13:48

Bare gå med hva enn du vil, jeg har lagd fra alt fra 3g til 6g. Men standaren jeg går for nå er alltid 6g.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 15:20.