' freak.no - Groguide
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Dyrking (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=233)
-   -   Groguide (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119)

LoveToGrow 14. februar 2007 12:53

Groguide
 
Velkommen til groguiden.

Dette er altså en tråd hvor dere kan spørre om alt som omfatter dyrking av planten Cannabis. Det er ikke lov å kultivere "Marijuana" i Norge og dette er Cannabisstrains som inneholder over 0,3% THC.. De aller fleste refererer til all annen Cannabis som hamp. Hamp er det nå blitt mulig å søke om å få kultivere i Norge.(se bunn.)

Her vil du stort sett finne ut hva du trenger å vite for å kultivere en Cannabisplante fra frø til ferdig tørket og kuret "bud", men det er også endel linker som er verdt å sjekke ut, og som hvor de mest relevante er lagt her på førsteposten.(se bunn.)

Det første rådet jeg kan komme med er å investere i en god dyrkebok..Det finnes svært mange, og mange er gode, men for å prøve å finne noe som er generelt og for å gjøre det gratis, har jeg valgt å linke(se bunn.) til Eiriks Cannabishåndbok på Norsk, jeg vil påstå at der finner enn alt man trenger å vite for å klare å kultivere en Cannabisplante fra frø til høst. Joda det er også snakk om tid, penger og vilje, men der må dere hjelpe dere selv

De første tingene som er greit å ha forstått er:
Hvordan fotosyntesen fungerer.
Hva og hvorfor PH er viktig å holde øye med.
Hvordan fungerer det med watt, lumen og lysspektrum.
Hvorfor trenger planten næring og medium.

Alle disse spørsmålene skal kunne forklares med et enkelt tastetrykk fra denne førsteposten, og når du er inneforstått med hvordan de tingene funker og du har Cannabishåndboken lagret på pdf er du faktisk langt på vei... Allikevel er det noen som trenger ting forklart annerledes eller har andre ting de lurer på og her kommer forum delen inn...

Først..for å gjøre ting enkelt for oss alle. Anbefaler jeg søkefunksjonen, ikke bare på selve forumet, men også i selve tråden...Det er faktisk utrolig mange besvarte svar av rareste slag og de fleste finner det de trenger ved å søke...Videre er jo google en fantastisk søkemotor=)

Men dette er jo også en diskjusjonstråd for alle, så jeg regner med dere vil fortsette å poste spørsmålene deres her i tråden for å diskutere de...
FRED

http://no.wikipedia.org/wiki/Fotosyntese (Fotosyntesens forklaring, noe alle som driver med planter har godt av å lese og forstå)
http://www.norcan.org/filbibliotek/f...ehandboken.pdf (Cannabishåndboken av Eirik @ Norcan)
http://www.hemp.no/ (Her finner du både kultiveringsguide for hamp, generell informasjon og søknadskjema)
http://freak.no/forum/showthread.php?t=135197 fri (En fantastisk dyrkelogg om utendørs kultivering)

http://cropshop.no/
(Nettbutikk, med det meste av utstyr)

LoveToGrow 14. februar 2007 15:13

Til 420: Når det gjelder hydro vil jeg anbefale enten sea of green(f.eks rainforest) eller den såkalte bubbler bucket. Dwc krever endel kunnskap og feiling, og er egentlig ikke å anbefale for føstegangshydro groing.

Til Mullha: Når det gjelder skylling av plantene, vil en regel vare at plantene bare får vann de ti siste dagen, Null Næring, hvis du har en beholder du har brukt til å vanne med vil jeg anbefale å vaske denne før du setter rent vann i den. Hvis du vet hvilken sort du skal gro kan jeg gi deg en enda mer spesifik forklaring.

Når det gjelder curing er det en del av tørkeprossesen som jeg liker å ta over en 14 dagers periode.
1: Klipp plantene dine med en god saks nederst ved stammen.
2: Klipp alt av solblader, og andre små som ikke har thc.
3: Heng alle plantene opp/ned i et rom med helst 18 grader, men ok med 22. Det skal være helt mørkt.
4: La plantene henge 6-10 dager alt etter størelsen på budsen.
5: Når plantene ikke lengere kjennes fuktig, klippes budsene av en etter en og legges i beholdere med lokk, anbefaler glass, som norgesglass, syltetøyglass osv.
6: De neste 4-10 dagene skal lokket tas av i to timer pr dag, skal også stå mørkt med temperatur på 18-22.
Lys er er av de største grunnene til at cannabis blir svakere over tid.

Når det gjelder om du får større buds, er svaret ja, men liten forskjell, men når det gjelder thc'en vil den kunne øke fra 18% til 22%, bare ved å skylle på riktig måte.

Ved curing får du ikke et bedre produkt, men et produkt som aldri vil råtne, er harskt, eller miste den minste effekt. Har tatt samme mornings det siste året og samme kick hver dag.

Plantene skal bli visne på solbladene, dette vil stresse planten, men det er dette stresset som øker thc nivået, det gir også planten en indikasjon på at det er slutten av "sesongen". Noe som gjør at planten vil yte sitt aller beste den siste tiden. Vannmengde er alt etter hvilken størrelse du har på pottene dine, hvilken plante du gror, og hvor godt rotsystem plantene har utviklet i løpet av levetiden sin. Så hvis jeg skal gi en detaljert plan over næring, vann og tid må jeg kjenne sorten og oppsettet ditt. Takk for spørsmålet!

amhx 14. februar 2007 20:48

hvor mye næring er det egentlig planten burde ha??
min bror klarte å drepe den tror jeg med altfor mye næring:p
hadde noen sticks som stod i og den planten døua...hehe

men er det noen guider som det går an å laste ned som er på norsk??
takker for svar

Dodecha 14. februar 2007 20:53

Hvor mye og hvilken næring planten skal ha varierer med stadiene den er i, og man blander helst næringen i vannet.

Den mest omfattende gratishåndboken på norsk kan hents her: http://www.norcan.org/eirik/pub/cannabishandboken.pdf

(Credits: Folka hos norcan.org)

Tias 14. februar 2007 20:55

amhx: Gode fullverdige Norske bøker finner du neppe, men det finnes et par gode guider og håndbøker der ute. Sjekk ut Eiriks dyrkehåndbok fra Norcan.org, den gir deg ganske god forhåndskunnskaper før du skal kaste deg inn i prosjektet. http://www.weed.no har også en ganske fin guide, oversatt fra dansk.

Når det gjelder næring så varierer det såklart ut ifra hvilket medium du dyrker i, hvor store plantene er, hvilken næring du bruker etc. Sjekk dyrkehåndboken, den har gode skjemaer du kan følge for de mest populære næringsproduktene.

Edit: Whops, jeg var treg der Dodecha ;)

LoveToGrow 14. februar 2007 23:20

For det første må jeg vite hvor store beholdere du har, hvilken plante du gror, varierer fra stadiet som nevnt over, men planten vil sjøl gi deg tegn på hvor mye næring de skal ha og hva de trenger. Næringene cannabis trenger er delt i tre grupper og trenger totalt 14 typer næring. 1: De næringene som planten bruker mest av (Nitrogen, fosfor og kalium) Og kalles macro næring. 2: De næringene som planten trenger nest mest av (kalsium, sulfat, og magnesium) Kalles annenrangs næring. 3: Sist men ikke minst de planten trenger minst av, men som er meget viktig (Jern, sink, magnes, bor, cobalt, kopper, molybden og klorin) kalles micro næring.
Det jeg anbefaler når det gjelder i jord er at du ikke gir planten de næringene planten trenger før den viser tegn til dette, det vil ikke bli optimale forhold, men du risikerer hvertfall ikke overgjødsling. Skal forholdene bli optimale må man gjøre seg kjent med den strain'en man gror. Skulle du trenge svar på hvilke tegn som indikerer hvilke mangler er det bare å spørre. Med denne metoden vil du hele tiden ha kontrol over miljøet planten lever i. Næringsopptaket til planten vil også varierer etter hvor mye co2 planten tar til seg.. Takk for spørsmålet

LoveToGrow 15. februar 2007 00:09

Dessverre så har det seg sånn at Lowrider hybridene ikke kan produsere frø eller avleggere pga autoblomstringen, men det er fullt mulig å gro en god høsting ute. Hybriden jeg anbefaler er den russiske rudelis; er litt usikker på om dette er navnet, men denne sorten har grodd villt i russland og tåler en mye. Men en hvilken som helst utendørs frøtype er helt ok, man kan høste plantene som om det var inne. Skulle du trenge noen forslag på hvilke frø eller når du burde starte og når du skal høste som egner seg best i norge er det bare å spørre.

knekken 15. februar 2007 01:38

lovetogrow: kan jeg stikke innom og se på avlingen(e) din(e) neste gang jeg kommer meg hjemover? virker som du har go peiling og sikkert litt av et utstyr.. :p

LoveToGrow 15. februar 2007 02:09

Jeg må må dessverre skuffe deg=/ Har akkurat flyttet til kristiansand og bositvasjonen min er ikke ideelt for å gro "grønnsaker". Skal kjøpe meg hus i nærmeste fremtid, så da vil alt være på plass. Så midlertidlig er alt jeg kan tilby er bilder av mitt siste oppsett. Beklager dette, men har masse "utstyr" hvis dette er av interesse. Ellers kan jeg tilby å sette opp det rette oppsettet for ditt behov. Er også glad for nye venner=) Takk for spørsmålet.

B-Man 15. februar 2007 11:10

Sitat:

Sitat av LoveToGrow
Dessverre så har det seg sånn at Lowrider hybridene ikke kan produsere frø eller avleggere pga autoblomstringen, men det er fullt mulig å gro en god høsting ute. Hybriden jeg anbefaler er den russiske rudelis; er litt usikker på om dette er navnet, men denne sorten har grodd villt i russland og tåler en mye. Men en hvilken som helst utendørs frøtype er helt ok, man kan høste plantene som om det var inne. Skulle du trenge noen forslag på hvilke frø eller når du burde starte og når du skal høste som egner seg best i norge er det bare å spørre.

Nå skjønner jeg ikke så mye av alle fagutrykkene, men våknet til da dette med utedyrking kom for en dag. Min situasjon er at jeg overhodet ikke har mulighet til å dyrke innendørs, men plenty plasser ute i skog og mark som kan la seg berike med denne planten.
Hva kreves av jord/klima. Kan jeg bare plante ut frø og gå en tur med jevne mellomrom for å sjekke at alt står vel til, eller må de spire innendørs først? Er det mulig å skaffe slike frø, og hvor? Er effekten av slike planter brukanes?

Bor på sørlandet jeg også, og klimaet her må jo være gunstig for slikt.

LoveToGrow 15. februar 2007 12:01

B-Man: Det er fult mulig å gro en god avling ute i norge.
1: Er det mulig å sette frøet rett i jorda? Ja det er fullt mulig, men det vil oppstå flere problemer ved dette. For det første vet du ikke hvilket kjønn planten vil bli, to: Du vil kunne oppleve at frøet får en så stor påkjenning at den kan bli "stunted" at den vil få et sjokk å bli retarded på godt norsk=)(med andre ord ikke å anbefale)
Tre: Det er viktig å vite hvor lang blomstringstid strainsen du velger har og om den er ment for utendørs dyrking. Cannabis planten er såpass hardfør at den kan gro nesten hvor som helst. Men som folk flest er du vel ute etter best mulig produkt. Ja frø kan skaffes. Ja sørlandet har gode nok sommere til å dyrke ute.

Hvis det skulle komme så langt at du faktisk bestemmer deg får at du vil prøve dette, kan jeg mer en gjerne lage et oppsett som vil gi gode resultater i norge. Takk for spørsmålet

naiSt 15. februar 2007 19:14

til våren tenkte jeg å en kompis å plante noen frø litt her å der...

vokseforholdene er perfekte, mye sol, næringsrik jord, bondeland, lite folk osv...

det jeg lurte på var:

1. hvilke frø anbefaler dere? hvor får jeg kjøpt frø?

2. kan noen lage en guide til hvordan vi skal starte?

3. andre smarte løsninger på ting som kan oppleves?

opplysninger:

innlandet, møre
bondeland
mye sol og regn (vanning er intet problem om det blir tørke)
er en del hjort i skogene, tips om hvordan disse kan holdes unna?
menneskapt barskog i fjellsidene
dessverre liten mulighet for å hjelpe frøene igang innendørs før dem settes ut sad.gif

takker for svar

LoveToGrow 15. februar 2007 21:11

naiSt: 1: Jeg anbefaler igjen Ruderalis, det er en russisk strain som har grodd vilt i russland.(ganske så like forhold som norge) Frø må bestilles og kan være risikofylt, med tanke på tollen. Hvis du trenger tips hvordan frø kan bestilles med minst mulig risiko, send meg en privat melding. Eller du må finne en som allerede gror å tigge frø eller stiklinger av han/henne.

2: Jeg kan gjerne lage et oppsett for dere, men må vite hvor mye tid dere vil bruke på dette og hvilken strain dere skal dyrke.

3: Her er utvalget mye, men må nesten vite litt mer spesifik hva du mener med opplevelser=)

4: Det at dere ikke kan starte frøene inne kan bli et problem, men den letteste løsningen på dette er å kjøpe et mini drivhus å starte frøene/ stiklingene i dette. Frø er meget sårbare, spesielt de som ikke er vant til forholdene i norge.

Grunnen til at jeg trenger å vite spesifik hvilken strain dere skal bruke, har med blomstringtid å gjøre da denne er rimelig begrenset i norge. Takk for spørsmålet

knekken 15. februar 2007 23:09

Sitat:

Sitat av LoveToGrow
Jeg må må dessverre skuffe deg=/ Har akkurat flyttet til kristiansand og bositvasjonen min er ikke ideelt for å gro "grønnsaker". Skal kjøpe meg hus i nærmeste fremtid, så da vil alt være på plass. Så midlertidlig er alt jeg kan tilby er bilder av mitt siste oppsett. Beklager dette, men har masse "utstyr" hvis dette er av interesse. Ellers kan jeg tilby å sette opp det rette oppsettet for ditt behov. Er også glad for nye venner=) Takk for spørsmålet.

å dyrke selv blir nok ingen mulighet før om et par år. bor i et studenthus med 5 andre mennesker her nå og rommet mitt er 9,5 m2 :p tviler og på at plantene vil like rosa vegger :p
men har du bilder du kan få lagt ut? hadde vært kult å sett.

LoveToGrow 16. februar 2007 00:04

Det skulle la seg ordne :)

knekken 16. februar 2007 13:17

det gjør det nok nå ja ;)

LoveToGrow 16. februar 2007 23:28

1 Vedlegg
Takk for hjelpen, her er Nothern Ligths5#XHaze, bare i femte blomstringsuke av 11.

skolms 16. februar 2007 23:36

ah, nice de plantene der.

Trenger hps lamper, har sett litt på nett og finner noen utenlandske sider som selger til en rimelig penge. Men vet du om noen norske nettbutikker som selger billig eller billigste utenlandske side?

LoveToGrow 16. februar 2007 23:39

5 Vedlegg
Bilde 1: Mor plante
Bilde 2: Stiklinger får røtter
Bilde 3: Uke 1(vegetasjon)
Bilde 4: Uke 3(vegetasjon)
Bilde 5: Uke 1(Blomstring)
Legger ut nye bilder etterhvert=)

Beklager. 1mor plante, 2mor plante, 3stiklinger, 4:3 uker gamle og 5: 1 uke blomstring Dette tok ca 45 dager til sammen fra lille planten til alle stiklinger i blomst=) Håper dere liker bildene.

Mullah 17. februar 2007 00:23

Det er ingen tvil om at det er en flott batch vi ser her, men folkens: Hold dere ontopic. Det er ikke meningen at vi skal sitte og chatte her, og sklir tråden for mye av blir den stengt - og vi mister en strålende annledning til å lære av LoveToGrow, som vi kan se har endel å lære bort.

Har det du vil si ingenting direkte knyttet til læring om cannabis, så hører det egentlig ikke hjemme i denne tråden. For løst prat er dere velkommne til å komme til IRC kanalen vår #nFF @ efnet eller kommunisere over PM.

Takk for oppmerksomheten.

Vaar 17. februar 2007 01:30

1 Vedlegg
Som du ser (om du kan) så er de øverste bladene begynt å gulne litt. Jeg har frem til nå bare gitt planten vann uten næring. Er det kanskje på tide nå, eller kan denne `gulningen`skyldes noe annet?




Planten er en Miss Swiss, og er opprinnelig en plante som trives godt ute i et kaldt klima. Men siden naboene har vinduer i husene, og av og til er ute og spankulerer, så har jeg satt den inne på kjøkkenet, hvor det forøvrig er passe kjølig. Er litt kjip på strømmen akkurat der ute, så det skulle jo vel bare være bra...?
Har forøvrig ikke tenkt å spise den,eller om det kom til det...røyke den. Det er ment at den skal pryde litt opp i stua med tid og stunder, om den da overlever denne gulningen. Ville gjerne hatt den stor og fin, og at den levde lenge.
Men selvfølgelig, om jeg skulle falle for fristelsen...ja, så står den jo der. Hva kan man si til det...?

amhx 17. februar 2007 15:33

Sitat:

Sitat av Vaar
Som du ser (om du kan) så er de øverste bladene begynt å gulne litt. Jeg har frem til nå bare gitt planten vann uten næring. Er det kanskje på tide nå, eller kan denne `gulningen`skyldes noe annet?



det kan være:
overvanning- planten for ikke tatt opp oksygen
ph-verdi-bladene blir gule å visner
sink mangel:
nye blad blir ofte mindre en normalt, og da blir det kortere mellom nye skudd på planten
kantene kan også bli ujevne og krøllete...

så vurdering er opp til deg...
tror at lovetogrow kan dette en del bedre en meg..

LoveToGrow 17. februar 2007 17:08

Vaar: Litt vanskelig å si 100% sikkert hva det er, men for meg ser det ut som den bare har blitt lysegrønn, dette er tegn på nitrogen mangel. Hvis det skulle være sink mangel ville toppen blitt som amhx sier( forminsket å krøllete), men da skulle det vært de nederste bladene som gulnet og visnet først.

Kan faktisk også være mangel på to ting. Lys grønn tegn på nitrogen. Krøllete topp er tegn på overvanning. Vanner du ofte? Hvis du kan ta et annet bilde å sende det over msn eller noe så jeg kunne fått sett ordentlig. Ta et godt bilde av toppen å send meg en privat melding med msn'en din, så skal vi få løst dette fort. Er det sink som kanskje er mulig må det gjøres noe med fort! Takk for spørsmålet

Vaar 18. februar 2007 12:37

Skal heller prøve å forklare, si mer her: ja, de nederste bladene har begynt å krølle seg, samtidig som de øverste er litt gulnet. Så da er det kanskje begge deler, både sinkmangel og nitrogenmangel. Kanskje har jeg også vannet litt for meget, selv om jeg har prøvd å være forsiktig med det. Hvor får man kjøpt sink/nitrogen? Vilken type blanding vil du anbefale?
Jeg burde kanskje pottet dem om, spør jeg meg selv om...!

LoveToGrow 18. februar 2007 21:57

Dette er kan kanskje virke som et dumt spørsmål, men veldig viktig for å vite hva som er galt. Hvilken vei krøller bladene seg? Nedover eller oppover? Er det tuppene som er begynt å gulne eller midt i bladet. Det å potte om planten er en meget god ide, instinktet ditt har peiling=), men når du gjøre dette vær sikker på at jorden du bruker har alle de nødvendige næringene. Men virker som det er sink eller magnes, disse symtomene kommer gjerne også sammen. En god jord og ompotting vil løse problemet. jeg anbefaler deg å bestille jord fra nettet.

skolms 26. februar 2007 02:48

LoveToGrow:

Fant et billig "beginner's growkit" på denne siden http://www.head-nature.com/04538?id=BoLGpHJt&mv_pc=233

Står at det er for 6-10 planter, funker det bra å dyrke 6 planter med en 400w hps lampe?

Ville du anbefalt meg og kjøpe dette?

Thanks.

ANANEBANANE 26. februar 2007 03:32

Hei LoveToGrow.
Det virker som du har en del peiling.
Jeg har et lite prosjekt om å bygge et skap (for 1 plante)
Jeg har hengt opp aliminumsfolie på alle vegger og alt det dær, men det jeg lurer på er om det er nok med en 40W halogen pære for å få noen fine buds?

Slaktern 26. februar 2007 04:01

Aluminumsfolie er ikke anbefalt, bruk heller hvit maling eller heng noe hvitt til å dekke for veggene. Jfr. cannabishånboken.

skolms 26. februar 2007 04:25

ANANEBANANE:

Eller kjøp sånn hvit reflektor maling, sånn som dem pleier å male et lærret til prosjektor og sikkert mye mer.
Du må ha minimum 250w hps skal du ha noe som er vits å røyke på. halogen funker veldig dårlig selvom du går opp i 400w.

Anbefaler deg 400 eller 600w hps.

marihuana 26. februar 2007 05:25

Sitat:

Sitat av skolmen
ANANEBANANE:

Eller kjøp sånn hvit reflektor maling, sånn som dem pleier å male et lærret til prosjektor og sikkert mye mer.
Du må ha minimum 250w hps skal du ha noe som er vits å røyke på. halogen funker veldig dårlig selvom du går opp i 400w.

Anbefaler deg 400 eller 600w hps.

Hvor mange watt er det man skal ha på hver plante igjen? Blir f.eks en 1500W hps for mye for 4-5 planter?

LoveToGrow 26. februar 2007 12:34

Skolmen: Hvis de levere til Norge uten at du må betale flere hundre kroner i fortollelse så er dette et meget godt kjøp, pære er ikke av beste kvalitet, men de må helst byttes hver sjette måned.

Ananebanane: Nei en 40w uansett pære er for lite, hvis du vil unngå hps eller MH så er lysstoffrør veien å gå, men som sagt utbytte vil være magert og ventetiden vil være lang. Skal du ha det i et skap anbefaler jeg 400w hps med Son-T AGRO pære. Og i stedet for en plante, ta fire-seks. Passer fint=) Skal du bruke lystoffrør, gi meg beskjed. skal vi øke mengden hverfall 4 ganger..

Marihuana: Det er ikke watt per plante, men lumens pr plante. Lumens er mengden lysspektrum pæren vil gi. En god regel er 2500 lumens pr m2. Men gjerne mer=)

Marihuana: Anbefaler ikke 1500w, da disse har en ekstremt kort levetid. Du vil finne deg sjøl kjøpe ny pære mye oftere.

amhx 26. februar 2007 21:12

fått tak i noen frø nå å jeg tenkte jeg skulle plante 1 eller 2 for bor hjemme hos foreldrene mine så derfor kan jeg ikke ta så av om du skjønner...
å skal plante disse i skapet mitt å hva burde jeg gjøre der for å få best muligt resultat...
hva må jeg kjøpe inn liksom...
takker for svar!

ANANEBANANE 27. februar 2007 02:30

Tusen takk for alle svar :) når jeg tenker over det, var det et ganske teit spm. Kunne jo bare ha søkt på google eller noe for å finne det ut.

Lovetogrow: De blå budsa dine så helt fantastisk ut, nessten sånn at jeg kommer ned til Kristiansand, for så å finne ut hvem du er og hvor du bor Å SÅ stjele stashe ditt ;)Men blir litt for mye å gjøre for en lat hippie som meg.

noras 27. februar 2007 03:48

Halla:) Har du noe erfaring med lowryder? E å en kompis tenkte ha 10 lowryder i et kott med en hps lampe på 600Watt.... holder det? blir det noe særlig utbytte per plante? Kjempe tråd foresten;)

Tias 27. februar 2007 09:49

noras: Lowryder er drittplanter som gir dårlig avkastning og med lav potens. De er strengt tatt ikke interessante annet enn pga. autoblomstringen. Ta en titt på noen indica-baserte planter.

amhx: Å plante i skapet hjemme hos dine foreldre er neppe det smarteste du gjør. Det kommer til å stinke, og du setter dine foreldre i en kriminell posisjon de neppe har lyst til å være i.

Seidel Guten 27. februar 2007 10:37

Hvor mange gram ferdigtørkede buds kan man regne med å få ut av en plante?
Jeg vet at det er stor forskjell, men jeg tenker bare sånn ca. hvor mye jeg kan forvente :)

skolms 27. februar 2007 11:46

Sånn rundtom 50 g

noras 27. februar 2007 16:25

Lukter lowryder da? Vi driter i om det er lav "Gevinst" pr plante siden vi skal skal ha så mye som 10 hunn planter:P Man kan foresten få opp til 45gr per plante sto det på internett;)

otherside 27. februar 2007 16:35

Klarer du og få 45 gram ut av en lowryder plante skal du få en medalje av meg eller noe sånt.

Tipper du får.. hmm.. 80 gram? På alle 10 plantene til sammen allså.

Hva er moro med å dyrke en plante som man får noen få usle gram ut av?

Tias 27. februar 2007 17:36

Hvor mye du får ut av en plante kommer naturligvis ann på flere faktorer. Hvor stor den er, hva slags medium den står i, temperatur, hvor lenge den står i vekstfase og ikke minst; hvor mye LYS den får. Det er ingenting i veien for å få opp til flere hundre gram av én plante, hvis du legger forholdene til rette for det.

Hvis du bruker HPS så sies det at du kan få rundt 1g per W, hvis du gjør alt riktig. Med hydro er det igjen mulig få enda bedre resultat enn dette.

skolms 27. februar 2007 19:45

Opptil flere hundre gram pr plante!? Det trodde jeg ikke.

Noen spesielle typer som gir mye gram?

Dodecha 27. februar 2007 20:19

Sitat:

Sitat av skolmen
Opptil flere hundre gram pr plante!? Det trodde jeg ikke.

Noen spesielle typer som gir mye gram?

K2 kan gi mye f.eks.
Men uansett hvilken strain du har kan du fremdeles ende opp med bare en 10-30 gram.
ALT har med dyrkingen å gjøre, hvor mye lys, næring, lufting osv..

Kaptein Snus 27. februar 2007 21:40

bedre å bruk kumøkk enn kunstig gjødsel å dyrk planten i da?
Sikter til ak47 og chronic strainen..om det skulle være noe forskjell på strainsa når det gjelder jord å dyrkes i..

Seidel Guten 28. februar 2007 01:09

10-30 gram er jo ikke så alt for gale det heller.
Er det noen som vet hvor man får kjøpt HPS-lamper/pærer i Norge som ikke er alt for overpriset?

amhx 28. februar 2007 12:31

Sitat:

Sitat av Tias
amhx: Å plante i skapet hjemme hos dine foreldre er neppe det smarteste du gjør. Det kommer til å stinke, og du setter dine foreldre i en kriminell posisjon de neppe har lyst til å være i.

når politiet bruker 2timer på å komme opp her pga en dame har blitt drept så tviler jeg på at de gidder å reagere på 1 plante eller 2:p

å har sånn lukte ting som jeg så på en how to grow film men fikk ikke svar på spørsmålet mitt...

vet hvordan jeg skal gjøre det men vet ikke hva jeg skal bruke :\

så hva burde jeg belegge veggene med ettersom folie ikke er så bra...
er jo et hvit skap men er dette godt nok?
hvilket lys gjødsling etc.

LoveToGrow 28. februar 2007 13:06

1 Vedlegg
ahmx: Hvis du har tenkt å gjenomføre dette lille skap-prosjektet vil du trenge: En 400watt hps(helst Son-T AGRO pære) Noen 10-20 liters beholdere, jord, perlite, næring, vifte, timer, jordet kontakt, ph test, plastfolie og noen strikk. Muligens ph ned/opp pulver. Sånn ca=) Takk for spørsmålet

noras: Jeg vil tippe du får max 10-15g pr Lowryder, men ja en 600watt hps vil holde i massevis til 10 Lowrydere.

Seidel Guten: Når det gjelder gram pr plante er det egentlig bare opp til dyrker, jeg er jo den som er mer opptatt av gram pr m2, men har blomstret mor planter som har gidd godt over en kilo ferdig tørket, men vil igjen presisere at gram pr m2 er veien å gå=)
PS: Ute kan man få over 5 kg pr plante. (ikke i norge)

Her er en plante med rimelig god avkasting.

Banzai 28. februar 2007 14:36

Hvor mye penger og tid må man regne med å bruke på et enkelt, lite skapprosjekt (typ ikea-skap) frem til en ferdig avling?

marihuana 28. februar 2007 18:17

Hvilken strain er den på det siste bildet der?

LoveToGrow 1. mars 2007 11:46

Banzai: 1 hps 400watt (1500,- til 3000,-), 4-10 potter (100,- til 300,-), næring (100,- til 2500,-), jord (200,- til 500,-), perlite (100,- til 300,-), timer (100,- til 350,-) Temp/fuktmåler (150,- til 450,-) og vifte (150,- til 4000,-)

Som du ser, kan gjøres billig, men for best mulig resultat. Invister i gode produkter=)

Takk for spørsmålet.

marihuana: Jeg vet desverre ikke=/

noras 1. mars 2007 14:17

okey:P Vist man ikke får så mye høsting driter jeg i det:P Hva med Nothern Ligths da?! Er det en enkel plante å dyrke frem for en nybegynner?

Den må lukte:
Lukte lite
Ikke være stor
Bra yield
Ikke bruke for lang tid på å bli ferdig
LETT Å HÅNDTERE av nygbegynnere!;)

Setter pris på svar:)


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 21:24.