PDA

View Full Version : Zyrtec og paracet?

IronJudas
29. juli 2004, 20:09
en venn av meg sier at han knuste to piller med zyrtec og paracet og sier at han fikk en 2-3 minutters latter-rus etterfulgt av en dundrende hodepine og mange dass-spy-turer. er dette bare han som ljuger eller kan det være riktig?

kimpa
29. juli 2004, 20:27
det er bare bøll... det er frokosten min når jeg har vært på fylla....

Dionysos
29. juli 2004, 20:30
Tror nok din venn hadde fått i seg noe annet en allergitabletter og smertestillende, etter hans egen beskrivelse å dømme. ;)

margido
29. juli 2004, 21:07
zyrtec og paracet er jo for å få _bort_ hodepine, ikke fremkalle det.

edit: woo, min post halvt-tusen

Vivec
1. august 2004, 12:31
Jeg tok 2 paracet og en zyrtec igår formiddag... Kjente ikke noe til latteren eller rusen.:p

Tror det må ha vært noe annet, om han ikke reagerer sterkt eller er overfølsom for stoffene i medisinen da.

borghnaz
1. august 2004, 13:01
Allergisk mot allergimedisin... den er kjip...

EmteX
5. august 2004, 16:02
Det skal visst gå ann å trippe på allergitabletter.
Har du en lever til overs går det ann å søke på Erowid.

felix_poker
5. august 2004, 16:06
Zyrtec og paracet gir en fet effekt! Du slipper alergisymptomer og eventuell smerte. I tillegg er det febernedsettende.

Med andre ord ingen rus..

Ivellios
5. august 2004, 17:44
noen som blir svimle og sløve av zyrtec. kjenner folk som skulle bruke det for å unngå bakrus dagen etterpå, dog det funket fullstendig mot sin virkning,de ble svimle, sløve og drit kvalme en time etter at pilla var tatt.

snolk
5. august 2004, 17:49
Som meg. Sjelden vært så fyllesyk som da jeg tok en zyrtec før jeg begynte å drikke. Aldri mer.

felix_poker
6. august 2004, 16:48
snolk: samme her.
Har i ettertid hørt at zyrtecen skal inntas når man var ferdig å drikke, men har ikke prøvd ut dette da jeg drikker svært sjelden og bakfullhet ikke er noe stort problem for meg.

CakeThief
23. august 2004, 00:01
Man kan få hodepine av hodepine tabletter hvis man knasker de uten og ha huepine. hørt no rykter om at man får hallicer av og spise 4-5 båtsyke tabletter å jeg, men vet ikke om det stemmer.

Monty
23. august 2004, 00:05
Aporex er tingen folkens!

fEsk
23. august 2004, 02:02
jeg ble ikke fyllesjuk etter å ha skylt ned 2 stk. zyrtec med den første drammen. kjenner også mange som har gjort det samme med bra effekt. men har blitt diskutert før.

tviler på at boyen din fikk en slik effekt av de 2 tabbisene. synd men sant..? eh..

Ivellios
23. august 2004, 08:46
Cakethief: Stemmer at man kan trippe ganske så kraftig på såkkalte bil- eller båtsyke-tabletter, som f.eks Marzine. Dog dette er ikke å anbefale da de fleste trip rapporter på dette beskriver særdeles dårlige reaksjoner, vi snakker seriøs bad-trip.

Når det gjelder paracet så har jeg blitt opplyst av legekyndige mennesker at man kan bli sløv hvis man putter i seg nok,dog med den bivirkning at du fucker opp levra de ganske kraftig (dette er også tilfelle med Marzine)

trigger
23. august 2004, 09:39
Cakethief: Stemmer, mange paraceter når man ikke har vondt i hodet gir hodepine (egen erfaring). Mye av virkningen er også psykologisk, ofte kan man bli bra fordi man tror man har tatt en paracet, mens man kanskje har tatt en fluortablett :)

Det beste mot hodepine er frisk luft. Åpne vinduet på datarommet, altså :p

Frozk
23. august 2004, 16:52
Opprinnelig postet av {xYodax}
fucker opp levra de ganske kraftig

Vil understreke dette! Leveren er ikke like keen på tåpelig eksperimentering med paracet og andre legemiddler!

Personlig ville jeg ikke bytta ut leveren min med en 2-3 minutters latter-rus. Det finnes så mange andre sunnere måter å le på! :D

Dodecha
23. august 2004, 22:03
Tatt zyrtec mot bakrus.. men holder meg heller til den gamle metoden: drikk vann innimellom spriten/øllen så går alt bra neste dag

trigger
23. august 2004, 22:15
Husk: Trening og paracet er ihvertfall ikke bra for leveren, inkludér alkohol og det blir enda verre.

Monty
23. august 2004, 22:20
Hvis du skal ødlege levra så bruk IBUX

ZuPrEmE
24. august 2004, 01:06
Har brukt Zyrtec i flere år mot allergien min, siden jeg får dem så billig så har jeg det siste året slengt i meg ett par stk før jeg skal på fest, det funker bra, blir sjelden fyllesyk :) Ganske geniale piller! Har endel bivirkninger da, dette står på pakken min:

Forbigående og mild hodepine
Svimmelhet
Tretthet
Uro
Munntørrhet
Ubehag i mage og tarm

Jeg for min del har aldri kjent noen av disse bivirkningene..

magnarL
24. august 2004, 02:01
Haha, virker jo som at hvis du ikke har hangover så kommer du iallefall til å få det hvis du tar de pillene der i følge bivirkningene :)

ZuPrEmE
24. august 2004, 09:39
Opprinnelig postet av magnarL
Haha, virker jo som at hvis du ikke har hangover så kommer du iallefall til å få det hvis du tar de pillene der i følge bivirkningene :)

Hehe, ja jeg vet ;) Det er litt rart, men har som sagt ikkje merket noen av bivirkningene før.. Å jeg bruker og ta dem når jeg har vondt i hodet også, det hjelper! Uansett om det står at du kan få hodepine av dem..