Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2744
yoo freaks!

har akkoratt kjøpt meg ny tlf. det sto mellom s3 og note og jeg valgte note pga noen punkter.

-større skjerm
-penn/ kan tegne
-Syntes at noten var mer min greie og ikke mins større skjerm på Freak.no <3

Men jeg får den ikke før 14 dager :/

Jeg kjøpte med netcom M (medium) som tilsvarer at jeg får 400mb data

Expert duden sa noe om at du fikk melding når du har overstiget grensa, koster det penger og få den meldinga?

Spørsmålene
-Er Note veldig mye dårligere s3 ? har lest at de har samme prossesor og kamera

-Hva ville dere valgt?

-Hvor mye tilsvarer 400 mb mobildata?




Takk for svar!
Sist endret av wizhl; 7. juni 2012 kl. 20:43.
400 MB mobildata er helt greit om du ikke skal kjøre wimp/spotify og laste ned mye annet enn nettsider.
Surfer på telfen et par timer om dag, og er sjelden oppe i en halv gigabyte pr mnd. Og jeg sparer ikke på noe heller, iom at jeg har fri bruk.
Da snakker vi i hovedsak 20 min med streaming fra spotify, vg, dagbladet, aftenposten, dinside og nettavisen.

Når det gjelder apps for styring av bruk... Finnes masse forskjellig.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Når det gjelder apps for styring av bruk... Finnes masse forskjellig.
Vis hele sitatet...
Det er integrert i ice cream sandwitch.

Bruker rundt 500mb per mnd på min note.

Med tanke på prosessor er note litt dårligere enn S3.

Ellers er alt tipp topp
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av kampspurv Vis innlegg
400 MB mobildata er helt greit om du ikke skal kjøre wimp/spotify og laste ned mye annet enn nettsider.
Surfer på telfen et par timer om dag, og er sjelden oppe i en halv gigabyte pr mnd. Og jeg sparer ikke på noe heller, iom at jeg har fri bruk.
Da snakker vi i hovedsak 20 min med streaming fra spotify, vg, dagbladet, aftenposten, dinside og nettavisen.

Når det gjelder apps for styring av bruk... Finnes masse forskjellig.
Vis hele sitatet...
Kommer hovedsaklig til og være på youtube, face, freak og sjekke mail!

burde vel holde med 400 da? eller bruker youtube veldig mye?

Sitat av Alphanio Vis innlegg
Det er integrert i ice cream sandwitch.

Bruker rundt 500mb per mnd på min note.

Med tanke på prosessor er note litt dårligere enn S3.

Ellers er alt tipp topp
Vis hele sitatet...
Fornøyd med noten? er ganske sikkert på at jeg kommer til og få høre at det var dumt av meg og velge note ovenfor s3 men i mine øyne syntes jeg note er "best"
Sitat av wizhl Vis innlegg
Fornøyd med noten? er ganske sikkert på at jeg kommer til og få høre at det var dumt av meg og velge note ovenfor s3 men i mine øyne syntes jeg note er "best"
Vis hele sitatet...
Hvorfor spør du da? hvis du synes note er best så er det ikke vits i å spørre
Jeg hadde nok valgt note forran SIII pga størrelsen
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
Fornøyd med noten? er ganske sikkert på at jeg kommer til og få høre at det var dumt av meg og velge note ovenfor s3 men i mine øyne syntes jeg note er "best"
Vis hele sitatet...
En sjelden gang når alle stjernene står på linje er jeg fornøyd med en telefon.

Har hatt flere en jeg kan huske.

Å de gangene jeg ikke er fornøyd kjøper jeg ny etter få mnd.

De gangene jeg har hatt samme telefon i over ett år:
Nokia 6600
iPhone1,2,3.
HTC Desire S

Og nå Galaxy note i 4mnd.
Klarer meg fint fortsatt.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hvorfor spør du da? hvis du synes note er best så er det ikke vits i å spørre
Jeg hadde nok valgt note forran SIII pga størrelsen
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på hva som jeg syntes er best og hva som er best, tenker på hardware hvor stor forskjell det er mellom note og s3

Valgte den mest pga størelsen sjæl, Mye bedre og surfe på internett med
Pass på at du har på wifi når du er hjemme og slikt, så slipper du å bruke MB
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av missjones Vis innlegg
Pass på at du har på wifi når du er hjemme og slikt, så slipper du å bruke MB
Vis hele sitatet...
jaja, kommer altid til og bruke wifi om det er tiljengelig :P

men om jeg har på Mobildata og Wifi hva vil telefonen prioritere ? vil den bruke wifi? eller MD da?

eller må jeg skru av MD når jeg bruker wifi?
Sist endret av wizhl; 7. juni 2012 kl. 21:24.
Sitat av wizhl Vis innlegg
Det er forskjell på hva som jeg syntes er best og hva som er best, tenker på hardware hvor stor forskjell det er mellom note og s3

Valgte den mest pga størelsen sjæl, Mye bedre og surfe på internett med
Vis hele sitatet...
S3 har jo best hardware, men note er nok bedre til film, internett osv.
Og forskjellen er nok minimal på de telefonene mtp ytelse. Jeg har ikke prøvd noen av de da, men bare det jeg tror
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
S3 har jo best hardware, men note er nok bedre til film, internett osv.
Og forskjellen er nok minimal på de telefonene mtp ytelse. Jeg har ikke prøvd noen av de da, men bare det jeg tror
Vis hele sitatet...
har ikke prøvd noen av de, men har sett på mange videor på youtube. gleder meg som en liten unge ! men kjip og må vente så lenge før jeg får telefonen..

hvorfor tar det så langt tid før jeg får den?
Sitat av wizhl Vis innlegg
har ikke prøvd noen av de, men har sett på mange videor på youtube. gleder meg som en liten unge ! men kjip og må vente så lenge før jeg får telefonen..

hvorfor tar det så langt tid før jeg får den?
Vis hele sitatet...
Kommer nok litt ann på hvor du bestillte fra og hvem som sender pakkene. Når jeg bestillte htcen min tok det mer enn en uke før jeg fikk den ( bestillte fra telenor)
Sitat av wizhl Vis innlegg
jaja, kommer altid til og bruke wifi om det er tiljengelig :P

men om jeg har på Mobildata og Wifi hva vil telefonen prioritere ? vil den bruke wifi? eller MD da?

eller må jeg skru av MD når jeg bruker wifi?
Vis hele sitatet...
Da prioriterer den automatisk WIFI.

400 MB holder ikke lenge om du skal bruke youtube en del på mobildata, så det ville jeg kun brukt over WIFI.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Kommer nok litt ann på hvor du bestillte fra og hvem som sender pakkene. Når jeg bestillte htcen min tok det mer enn en uke før jeg fikk den ( bestillte fra telenor)
Vis hele sitatet...
Var hos expert og kjøpte den der..... kan da vel ikke ta så lang tid og gjøre klar en tlf? kanskje jeg hørte feil 4 dager ikke 14 :P vi får se. han sa han skulle ringe

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Da prioriterer den automatisk WIFI.

400 MB holder ikke lenge om du skal bruke youtube en del på mobildata, så det ville jeg kun brukt over WIFI.
Vis hele sitatet...
Takk for svar :P

er vel kanskje lite om du skal se på YT men facebook,freak,mail og vg blir det vel ikke så mye...

da kan jeg gå på startsiden til vg nesten 400 ganger da hvis det tar 1mb TIL 1 1/2
mb?
Sist endret av wizhl; 8. juni 2012 kl. 00:29.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om telefonen kommer ferdig ladet? (når jeg henter den på expert) eller må jeg lade den selv?
Sitat av wizhl Vis innlegg
Noen som vet om telefonen kommer ferdig ladet? (når jeg henter den på expert) eller må jeg lade den selv?
Vis hele sitatet...
den er ikke fulladet, men det er som regel halvt batteri på dem
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
den er ikke fulladet, men det er som regel halvt batteri på dem
Vis hele sitatet...
Er det sånn at man må lade telefonen 10 timer før du bruker den for og ikke skade batteriet. noen som vet om det står noe om det i samsung bruksanvisingene?
Sitat av wizhl Vis innlegg
Er det sånn at man må lade telefonen 10 timer før du bruker den for og ikke skade batteriet. noen som vet om det står noe om det i samsung bruksanvisingene?
Vis hele sitatet...
dette gjaldt vel mest for flere år siden... har skjedd en del siden det, så det gjør ingenting om du bruker den med en gang
ikke skyt meg hvis jeg tar feil, dette er bare det jeg fikk vite av en ansatt på expert, og min personlige erfaring
Sitat av wizhl Vis innlegg
Er det sånn at man må lade telefonen 10 timer før du bruker den for og ikke skade batteriet. noen som vet om det står noe om det i samsung bruksanvisingene?
Vis hele sitatet...
Det blir ikke ødelagt hvis du ikke lader det fullt opp, men det kan bli litt dårligere batteri levetid. Men tror ikke det er så stor forskjell, det holder nok hele dagen og så lader du om natten.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
dette gjaldt vel mest for flere år siden... har skjedd en del siden det, så det gjør ingenting om du bruker den med en gang
ikke skyt meg hvis jeg tar feil, dette er bare det jeg fikk vite av en ansatt på expert, og min personlige erfaring
Vis hele sitatet...
tror det skal gå ganske greit, når vi lever i 2012 så tror det ikke er mulig og overlade ett batteriet. eller at det skal gå i rytmer.
Gratulerer med ny mobiltelefon! Jeg kjøpte selv en note i slutten av mars, og er meget fornøyd med den!
Størrelsen er passe etter min mening. Den går fint i lomma og skjermen er utrolig bra!
Jeg kjøpte et ekstra stort batteri til min fra DX, kosta bare 70,- ! http://www.dealextreme.com/p/replace...0-white-130771
Bare et litt random spørsmål..

Hva er forskjellen på S2 og S3? Er det verdt å legge penger i en S3?
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Gratulerer med ny mobiltelefon! Jeg kjøpte selv en note i slutten av mars, og er meget fornøyd med den!
Størrelsen er passe etter min mening. Den går fint i lomma og skjermen er utrolig bra!
Jeg kjøpte et ekstra stort batteri til min fra DX, kosta bare 70,- ! http://www.dealextreme.com/p/replace...0-white-130771
Vis hele sitatet...
Har tenk tanken på og bestille et Extra batteri til den.. er ikke det batteriet du linka til veldig stort? i forhold til tykkelsen på note?

men uansett. tenkte jeg skulle kjøpe et batteri med ladestasjon så jeg ALTID har 1 batteri klart til bruk...


EDIT: er ikke sikker på hvem verson jeg får av i9220 eller n7000 kjøpte den på expert hvem tror du jeg får?

Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Bare et litt random spørsmål..

Hva er forskjellen på S2 og S3? Er det verdt å legge penger i en S3?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke en stor forskjell bare at s3 har stygt design

Samsung galaxy s2 vs s2

Tenker jeg skal kjøpe denna men er det noen som vet hvilken jeg får av i9220 eller n7000 ?

enker jeg skal kjøpe denna men er det noen som vet hvilken jeg får av i9220 eller n7000 ?
Sist endret av wizhl; 10. juni 2012 kl. 00:14.
Det stemmer, det batteriet jeg fikk fra DX er nesten dobbelt så høyt som orginalbatteriet. Derfor er det med et ekstra bak-deksel sånn at batteriet får plass!
Det batteriet du linket til er helt greit! Fant denne forklaringen:
I9220 was the first codename for Note. But Samsung changed it to N7000, which is currently used name.
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Det stemmer, det batteriet jeg fikk fra DX er nesten dobbelt så høyt som orginalbatteriet. Derfor er det med et ekstra bak-deksel sånn at batteriet får plass!
Det batteriet du linket til er helt greit! Fant denne forklaringen:
Vis hele sitatet...
Og forklaringen kom fra første treff på i9220 å google, _UTROLIG_ vanskelig å finne.

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1324463
Kjøpte meg også ny telf her om dagen, og tenkte først å fortsette mitt Netcom fastpris medium abbonement, som jeg nå ser at koster 199/mnd (da uten nedbetaling av telf), og da får du 400 MB data.

Fant ut at jeg fikk mye mer for penga om jeg gikk opp til medium+ som koster 279/mnd (Ser nå at det er kampanje på 229 i mnd), der du får 800MB og inkludert Spotify premium.
Sist endret av evn123; 10. juni 2012 kl. 15:10.
ICS 4.0 har innebygged datamåler, så hvis du går over 400mb, så stopper den, du kan også velge når den skal varlse deg.

De er vel igrunn like, men S3 er litt mere hightech kan man jo si.. Trådløs lading, eye recognision(ish), også 4412 CPU'en (bruker mindre strøm og håndterer cpu corene på andre måter, noe som gjør det kjappere, og sparer strøm)
Sitat av Androyd Vis innlegg
ICS 4.0
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er ikke den kommet til Note enda?
wizhl's Avatar
Trådstarter
Da har jeg fått telefonen jævelig fornøyd med den og passe stor skjerm!!
Gratulerer!! Du vil fort finne ut at skjermen godt kunne vært STØRRE!
(I alle fall hatt plass til flere ting samtidig!)
Bestilte denne i dag: http://www.dealextreme.com/p/ultra-t...0-black-131683
Orginal SAMSUNG til 60,-!!
Sitat av wizhl Vis innlegg
Da har jeg fått telefonen jævelig fornøyd med den og passe stor skjerm!!
Vis hele sitatet...
Gratulerer, skal bestille meg Note snart også gleder meg sykt.
Btw hvordan er skjermen på den? Er den bra til youtube og film osv?
Sykt bra til film og YouTube ja! Det er jo en av de virkelig 'store' fordelene med denne telefonen.. Skjerm som du SER!
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Gratulerer, skal bestille meg Note snart også gleder meg sykt.
Btw hvordan er skjermen på den? Er den bra til youtube og film osv?
Vis hele sitatet...
Seriøst den beste telefonen jeg har vert borti Skjermen er Krystall klar, (litt flaut at det er bedre kvalitet på telefonen en på pc skjermen !!!

Kameraet er supert tar jævelig bra bilder!! har testa ut hele telefonen i 2-3 timer nå er SUPER fornøyd!

gled deg til du får den

Test lol [IMG]http://s17.postimage.org/4ymjonlz3/SC20120611_212929.png
picture hosting[/IMG]

Noen som vet hvordan man gjør så jeg slipper "mobilsider" sånn at jeg får lag får alle sidene i vanlig format?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av wizhl Vis innlegg
Tenker jeg skal kjøpe denna men er det noen som vet hvilken jeg får av i9220 eller n7000 ?
Vis hele sitatet...
Kjøpte selv dette settet, batteriet sluttet å virke etter fire dagers bruk. (Jeg belastet telefonen ganske mye og da bare sluttet batteriet å gi strøm!) Sendte klage til DX akkurat nå.