Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3298
Hei har en av de HTC sensation telefonene som slår seg av av og til egentlig hvertfall 1 gang daglig. Har sett at det er en del som har hatt dette problemet. Min telefon er ca 2 mnd gammel så det er sikkert ikke noe problem å sende den inn igjen. Men er det noen av dere som har en løsning for dette har liksom ikke noen annen telefon jeg kan bruke i mens denne er inn sendt så om jeg kunne ordnet problemet selv ville det vært best. tenkte kanskje det kun var firmware eller noe som var galt på den siden jeg hadde ikke problemet før jeg oppgraderte til android 4.0 tenkte kanskje det kunne hjelpe å sette den tilbake til fabrikkstandarden. Virker som den slår seg av når den skal bruke litt mer strøm enn når den bare ligger i lomma. eks hvis du skal ringe sende mld osv. Så vet ikke om det kan være sim kortet som kan ha en feil heller jeg for byttet leverandør rett etter jeg hadde oppgradert telefonen og problemet kom ikke før etter jeg hadde byttet leverandør. (har onecall om noen har vært borti noe sånt problem med deres sim kort.) Fint om jeg kan få noen råd, hvis noen av dere har vært borti ett sånn problem. =)
Anvend "Advanced task killer"
Trådstarter
95 0
kan prøve det men etter hva jeg har sett tviler jeg litt på at det hjelper siden det har vært snakk på at det er en produksjons feil enten på tlf eller på firmware'n. Men skal prøve det å se, men om andre har andre ideer å så hadde det vært fint.
Task killer hjelper ingenting i dette tilfellet og knapt i noen andre tilfeller heller.

Jeg vil anbefale deg å ta en hard reset av telefonen og se om dette hjelper. Hvis ikke bør du levere den inn på garantien.

Hard reset via Hardware Key

1. Turn off the phone by pulling out the battery and put it back in.

2. Press and hold the Volume down button, then press the Power button for a short period.

3. When you see the Android logo appears, let go of the Volume Down key.

4. Next use the Volume down key and select Factory Reset.

6. Finally press the Power button.
Vis hele sitatet...
Dette vil slette alt på telefonen, så husk å ta backup av kontakter o.l.

- Feil på SIM-kortet vil ikke føre til at telefonen din slår seg av.
Trådstarter
95 0
Takk for rådet Fuzzy har prøvd det nå og telefonen har i hvertfall ikke slått seg av ennå så da får jeg se
Du er ikke den første med dette problemet for å si det slik.

Senest i dag så reklamerte jeg en Sensation hos HTC, og kunden fikk seg en One S uten noen kostnader fra HTC..

Det er nok det beste, ettersom de fleste Sensation har store problemer med at de slår seg av, eller sluker batteriet.
Trådstarter
95 0
ok ja desverre så fungerte det ikke å ta en hard reset heller. Når i dag slo telefonen seg til og med av når jeg stod å snakka i den noe som den ikke har gjort tidligere. Så må nok reklamere på den. Men takk for helpen =) Kanskje det blir en One S på meg i stedet å.
Hei.
Innleder telefonen din avslutningsfasen når den slår seg av, eller blir den rett og slett bare svart?

Jeg hadde problemet med at den bare slo seg av, uten å avslutte på normal måte.

Bestilte nytt batteri på eBay, og vips, problemet var borte.
Trådstarter
95 0
ok ja den slår seg bare av så virker egentlig litt som at det kan være batteriet også men merkelig nok så lader den seg ikke plutselig ut, den holder og har holdt egentlig greit på strømmen. Men kan godt være at hvis batteriet hadde vært byttet ville problemet blitt borte. Men betaler så klart ikke for et nytt batteri jeg da ettersom telefonen ikke er gamlere og dette egentlig er en reklamasjons sak. Men takk for rådet =)