Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 712
Hei, hei!
Jeg ønsker meg en applikasjon til iPhone 4S, som kan sende diverse data til en nettside skrevet i PHP. Dette er et privat prosjekt (en slags sms-sender), så tenker ikke at appen skal ut i AppStore, siden det kun blir meg og muligens et par andre som kommer til å bruke den. Kjapt spørsmål: Vil det funke greit å legge appen rett over på iPhonen om den er jailbreaka? Eller har det skjedd noen endringer i 4S?

La meg så fortelle hva jeg ser for meg. Jeg starter med noen illustrasjoner på hva jeg tenker, for å gjøre ting litt lettere:

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9882&stc=1&d=1338673264

ILLUSTRASJON 1
Her trenger jeg tre inputs; fra, til og melding. Fra og til er ment å være telefonnumre. Knappene ved siden av ønsker jeg at skal åpne kontaktlista, slik at jeg kan velge telefonnumre derfra. Men jeg må allikevel også ha muligheten til å kunne trykke på den hvite boksen, og deretter skrive inn et nummer manuelt. Meldingsboksen er nokså selvforklarende, og X-en øverst til venstre lukker appen.

Når jeg trykker på "Send melding", da skjer det ting som gjør at vi beveger oss over til....

ILLUSTRASJON 2 & 3
Den første kolonnen er ment å være <input type="text" name="XXXXX" />, og disse skal man kunne skifte. Den andre kolonnen er ment som <input type="text" value="XXXX" />, hvor valuen er lik verdiene i fra-, til- og meldingsfeltet.

Boksen nedenfor med eksempelet "landskode" er ment som valgfrie data man ønsker å legge ved som type="hidden". Jeg tenker man skal kunne trykke på plusstegnet øverst til høyre, og at det da dukker opp to blanke bokser - én navn, én verdi. X-en bak sletter denne valgfrie raden.

Neste bolk: URL. Dette er rett og slett den adressen som vanligvis ville stått i <form action="XXXXX">, og vil være en PHP-side. Under ser jeg for meg en slik "glidebryter" hvor man kan velge mellom POST og GET, altså hvordan dataene blir sendt.

Siden jeg for øyeblikket tenker å bruke denne appen mot, vil motta POST-variabler. Dermed vil den sette dem inn i en ny form, som automatisk blir sendt med hjelp av Javascript, og dermed vil det resultere i en blank side. Vil dette la seg gjøre? Støtter iPhone Javascript?

Illustrajon 3 er rett og slett en nedscrollet versjon av illustrasjon 2. Her kan man skrive inn et standard fra-nummer, slik at man slipper å skrive inn/velge fra kontaktlista hver gang. X-en sletter også her raden ved siden (når standardnummer er blank må man skrive/velge fra-nummer).

SLIK! Jeg tror det var det viktigste. Vil dette være mulig å gjennomføre? Og hvor mye tror dere jeg må betale for å få laget en slik app? Kom gjerne med forslag til hvem som lager apper, også!