Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1526
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Halloen. Knuste og ødela iPhone 3gs'en min på trening i går, så må vel gå til innkjøp av ny telefon. Har sett at mange anbefaler Samsung Galaxy (S2)?
Så også noen som sa Samsung Galaxy Note, men den så noe stor ut for meg.

Trenger bare mobilen til litt bilder, meldinger og ringing. Mest fokus på musikk på trening, men regner med det ikke er så mye forskjell på lydkvalitet fra mobil til mobil, men hva vet jeg.

Har selv lest litt om Nokia Lumia 800(?) som skulle være en super-kamera-mobil, men virker ikke som den hadde fått den gode tilbakemeldingen som Nokia håpet på.

Så, hva anbefaler dere? Og hvorfor? Å skrive IPHONE 4S FO' LAYF hjelper ikke stort når man bestemmer seg. Hva gjør mobilen du foreslår bedre enn andre?
som du kanskje vet er jo ios veldig brukervennlig da... så med mindre du er veldig avhengig av å kunne modifisere telefonen din ville jeg valgt iphone4/4s det er liksom så enkelt, å feilfritt og perfekt sammensydd for hver enkelt modell da, det bare funker liksom. også er det mange av android-produsentene som ikke er så flinke på oppdateringer...
Jeg er veeeeeeldig fornøid med min Samsung Galaxy S II. Nå kommer jo III snart, så hvis det ikke er så viktig for deg med det nyeste nye, faller sikkert S II i pris.

S II har bra kamera, er enkel å bruke, mp3 spilleren funker bra og den er rask. Annbefaler på det sterkeste.

Hadde iPhone før men følte det var så mange tungvinte løsninger.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
som du kanskje vet er jo ios veldig brukervennlig da... så med mindre du er veldig avhengig av å kunne modifisere telefonen din ville jeg valgt iphone4/4s det er liksom så enkelt, å feilfritt og perfekt sammensydd for hver enkelt modell da, det bare funker liksom. også er det mange av android-produsentene som ikke er så flinke på oppdateringer...
Vis hele sitatet...
Jooda, iPhone er greit, er ikke så flink på modifisering og sånt. Men syns 7tusen blir for mye for en ny mobil uten abonnement.
Glemte å nevne at jeg ikke er så veldig hypp på å bruke uendelig med penger på ny telefon og er derfor heller ikke så veldig viktig at det er supernytt og hot.

Derfor jeg også har sett og tenkt på litt andre modeller enn iPhone som foreksempel samsung galaxy som ligger på rundt 3,5k ca.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Samsung Galaxy s 3 (kommer 29 mai) denne er bedre en både HTC one x,Iphone og så og si alle telefonene på markedet.

Noen linker med info om hvorfor telefonen er så god.
http://www.samsung.com/global/galaxys3/

http://www.dagbladet.no/2012/05/09/t...obil/21510072/

http://www.dagbladet.no/2012/05/04/t...likk/21440858/
Sist endret av HuskaIkke; 23. mai 2012 kl. 21:40.
Galaxy Ace er vel ikke verst til ditt bruk?
Kameraet er iallefall bra, etter det jeg har hørt
Billig er den også!
Sist endret av MortenYeaH; 23. mai 2012 kl. 21:40.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Jooda, iPhone er greit, er ikke så flink på modifisering og sånt. Men syns 7tusen blir for mye for en ny mobil uten abonnement.
Glemte å nevne at jeg ikke er så veldig hypp på å bruke uendelig med penger på ny telefon og er derfor heller ikke så veldig viktig at det er supernytt og hot.

Derfor jeg også har sett og tenkt på litt andre modeller enn iPhone som foreksempel samsung galaxy som ligger på rundt 3,5k ca.
Vis hele sitatet...
Iphone 4s koster jo ikke 7000,- men 4890,- (16gb versjon)

http://store.apple.com/no/browse/hom...phone/iphone4s
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
var du fornyd med 3g din? if so kjøp deg en 4S da det er en tlf som bare virker og sånn er det med den saken.
galaxyS2 som er en av mine 2 tlf (den andre er en iphone 4) g som også er den nyeste, skal byttes ut først, da jeg sliter med og få tlf til og vare en dag uten bruk på batteriet og iphone kan jo ligge ubrukt i 7-9 dager

galaxys3 burde jo ha bedre batteri kap eller så ser jeg ingen grunn til og kjøpe den

har hatt desire HD før og var mer fornøyd ed den enn S2`n men desiren tok min dater på da 2.5 år og putta i dass
Om du ikke er hypp på å bruke veldig mye penger så kjøp deg Galaxy S II, vent til S III kommer ut. Prisene vil droppe sakte med sikkert på S II :-) Hvis ikke har du HTC Sensation til 2,6k hos NetCom shops.
Jailbreak en iPhone 4 eller 4s?
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Joda, overdrev kanskje litt om iPhone prisen, men er fortsatt merkelig forskjell i forhold til andre telefoner.
Hva kommer prisen til Galaxy S3 å ligge på om noen vet det?
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Har selv lest litt om Nokia Lumia 800(?) som skulle være en super-kamera-mobil, men virker ikke som den hadde fått den gode tilbakemeldingen som Nokia håpet på.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje du tenker på Lumia 900 som er den aller siste modellen fra Nokia. Den ser rett og slett griselekker ut og har fått veldig gode tilbakemeldinger i tester. Det eneste som trekker ned sånn som jeg ser det er at Microsoft sin appstore har for lite innhold, men hvis man blir komfortabel med operativsystemet (Windows Phone 7) ville jeg absolutt ha sjekka den ut. Den er også lavt priset og du får den med et godt abonnement for rundt 3000,-.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Joda, overdrev kanskje litt om iPhone prisen, men er fortsatt merkelig forskjell i forhold til andre telefoner.
Hva kommer prisen til Galaxy S3 å ligge på om noen vet det?
Vis hele sitatet...
5499,- uten abonnement.
Lumia 800 er en elendig telefon.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Må bare spørre;

Dersom jeg har tvillingsim, vil begge mobilene motta samtalene og meldingene? Eller vil de få forskjellige nummere?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Må bare spørre;

Dersom jeg har tvillingsim, vil begge mobilene motta samtalene og meldingene? Eller vil de få forskjellige nummere?
Vis hele sitatet...
Samtalene og meldingene vil komme på begge. MMS vil kun komme på hoved simkort. Samme nummer, utenom Chess...
Om du vil ha kremen av bra telefoner, så venter du ca en uke på at Samsung Galaxy S3 blir lansert i Norge.
Orker ikke skrive spesielt lenger siden det for meg er ett fett om du får oppleve hvor bra den er eller ikke, men forgjengeren S2 snakker for seg selv og merk mine ord, denne er THE SHIT.
Kjøp en iPhone 4/4S og jailbreak den. Da får du det samme deilige iOs men med ekstra muligheter.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Kjøp en iPhone 4/4S og jailbreak den. Da får du det samme deilige iOs men med ekstra muligheter.
Vis hele sitatet...
Hva slags ekstra muligheter?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Poppee Vis innlegg
Hva slags ekstra muligheter?
Vis hele sitatet...
Foreksempel muligheten til å legge inn skins, litt ulovlige apps, hjemmelagde apps, etc.

Vært en stund siden jeg jailbreake min iPod, men det er vel fortsatt samme man kan gjøre er det ikke? Bruke Cydia etc.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Foreksempel muligheten til å legge inn skins, litt ulovlige apps, hjemmelagde apps, etc.

Vært en stund siden jeg jailbreake min iPod, men det er vel fortsatt samme man kan gjøre er det ikke? Bruke Cydia etc.
Vis hele sitatet...
Bakgrunnsbilde og slikt kan du jo gjøre fra før av i iOS... Er vel eneste det å legge inn ulovlige apps?
Før så var det jo genialt når den hadde multitasking, men det finnes jo også i iOS fra før av...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Poppee Vis innlegg
Bakgrunnsbilde og slikt kan du jo gjøre fra før av i iOS... Er vel eneste det å legge inn ulovlige apps?
Før så var det jo genialt når den hadde multitasking, men det finnes jo også i iOS fra før av...
Vis hele sitatet...
Skins, ikke bakgrunnsbilde

Er ganske "funneh" og komme meg hjemmelaga Appstore og musikk ikon.

Dog, jeg gikk fort lei siden min 2nd gen iPod touch ble forbanna treig...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Foreksempel muligheten til å legge inn skins, litt ulovlige apps, hjemmelagde apps, etc.

Vært en stund siden jeg jailbreake min iPod, men det er vel fortsatt samme man kan gjøre er det ikke? Bruke Cydia etc.
Vis hele sitatet...

Ja. Mye av det samme. Til ts: du burde nesten bare se litt på Google og lese deg opp