Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3216
Ny mobil snart, men sliter veldig med å bestemme meg... Syns dere jeg skal gå for en Galaxy S III eller One X?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
S III klart!!!
Vell, begge har jo en fire kjerner cpu(5 egntlig) og 1gb minne(om jeg ikke tar feil) og ganske så like stats sånn sett. Men jeg vil si at det blir mer smak og behag enn specs. Fordi du vil aldri få bruk til så mye kraft eller klare og makse telefonen. One X har jo en stor minus og det er at du ikke kan bytte batteri, men du kan det med s3 og den har litt større batteri. Men igjen så har one X sens som ser hundre ganger bedre ut enn samsung sin sak(husk ikke navn) og Htc har lang bedre bygge kvalitet en s3 eller det er sånn jeg har erfart.

Så jeg vil heller si velg den du har mest lyst på og liker mest
The Nerdrager
Har du erfart SIII uten at den har komt ut enda?
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Vell, begge har jo en fire kjerner cpu(5 egntlig) og 1gb minne(om jeg ikke tar feil) og ganske så like stats sånn sett. Men jeg vil si at det blir mer smak og behag enn specs. Fordi du vil aldri få bruk til så mye kraft eller klare og makse telefonen. One X har jo en stor minus og det er at du ikke kan bytte batteri, men du kan det med s3 og den har litt større batteri. Men igjen så har one X sens som ser hundre ganger bedre ut enn samsung sin sak(husk ikke navn) og Htc har lang bedre bygge kvalitet en s3 eller det er sånn jeg har erfart.

Så jeg vil heller si velg den du har mest lyst på og liker mest
Vis hele sitatet...
Egentlig det jeg og har funnet ut av. Er det stor forskjell på skjermen? I forhold til farger og kvalitet osv. Er veldig glad i sens og HTC, men føler at galaxyen har litt overtak. (kanskje jeg fortsatt er så imponert over SII at jeg regner med det samme nå og.)
Sitat av Rediver Vis innlegg
Har du erfart SIII uten at den har komt ut enda?
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig Samsung og ikke s3
The Nerdrager
Skal selv bestille meg S3 på fredag
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Egentlig det jeg og har funnet ut av. Er det stor forskjell på skjermen? I forhold til farger og kvalitet osv. Er veldig glad i sens og HTC, men føler at galaxyen har litt overtak. (kanskje jeg fortsatt er så imponert over SII at jeg regner med det samme nå og.)
Vis hele sitatet...
Tja, begge har jo 720p skjerm og begge er har jo de beste skjermene på markede så jeg vil si skjerm spiller liten rolle når du sammenligner de 2
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Tja, begge har jo 720p skjerm og begge er har jo de beste skjermene på markede så jeg vil si skjerm spiller liten rolle når du sammenligner de 2
Vis hele sitatet...
Nå har jo samsungen AMOLED og HTC'en har IPS-skjerm. Tror og HTC'en er litt kraftigere og tåler litt mere, syns SII var veldig lett og plastikk aktig. Likte ikke helt følelsen av den.

Tror jeg heller mere mot One X
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Nå har jo samsungen AMOLED og HTC'en har IPS-skjerm. Tror og HTC'en er litt kraftigere og tåler litt mere, syns SII var veldig lett og plastikk aktig. Likte ikke helt følelsen av den.

Tror jeg heller mere mot One X
Vis hele sitatet...
Ja enig der. har selv s2,htc sensation, htc hero,desire og galaxy gio. og har prøvd one x en stund. Syns fortsatt at HTC har vært best på kvalitet. Den føles mer solid og bedre og ha i hånda. men som sagt smak og behag.
Min erfaring med HTC vs Samsung er enkelt og grett at Samsung tidligere har hatt noe bedre skjerm mens HTC har knulla samsung i ræva på byggekvalitet..

Speccsmessig er det vel ganske likt, men byggekvalitet er for meg ganske viktig så derfor gikk jeg for en One S.
Liker ikkje designet på S3, så eg ville valgt OneX. Holdt i ein OneX i dag, og like virkelig følelsen! men den var litt lett i forhold til iphonen min, noko som eg ikkje likte så godt :P Kan blir for lett :S

Ellers er dei jo veldig like. Men S3 sin cpu er raskerer enn Tegra3, i følge nokre benchmarks som eg såg for litt sia.
Kan jeg spørre hva denne "sens" funksjonen til HTC er?
Hadde en liten slekttreff i forrige uke og fikk da testet og sammenlignet disse to mobilene :P Onkelen min med sitt HTC x one og søskenbarnet mitt med S3(jobber hos Samsung, så han fikk den ganske tidlig). Første jeg la merket til var utseenden hos Samsungen var det plastikk dekselen. Føltes den var bare bygd av billig materialer noe som jeg ikke liker, føler at det er bare nesten det samme den fjorårets modell S2. HTC'en derimot merka jeg at dekselen var bygd av solid materiale, noe jeg mener at vi får det vi betaler for!

Innmaten deres er jo nesten det samme så det spiller nesten ingen rolle å sammenligne her, men det finnes derimot fordeler og ulemper med disse to mobilene. HTC er jo kjent for sin "sens" mens Samsung er jo for skjermen sin. Som noen nevnte her så har HTC innebygd batterier noe jeg ser som en stor ulempe... Hvor stor batterikapasiteten deres er vet jeg ennå ikke, men ifølge onkelen min som bruker den aktiv om dagene var han bare nødt til å lade den hver eneste dag. Hadde vært kjekt hvis mobilen ikke var innebygd med batterier, slik at man kunne skifte ut eskstra batterier eller en med større batterikapasitet hvis noen føler for det. Samsung gir jeg + for at den har muligheten til å bytte ut deres batteri. Skjermkvaliteten mellom disse to ser jeg at Samsung stikker av med seieren. I mine øyne så ser jeg at den er bedre en Htc sitt.

Konklusjon: Så mener jeg bare at de som er HTC eller Samsung fan skal bare følge videre med deres varemerke! Spiller egentlig ingen rolle hva dere velger. Disse mobilen er jo de sterkeste mobilene som finnes på markede nu, så å velge en av disse så vet man at vi sitter med dagens "kongemobil" :P hehe. I mitt tilfelle så vil jeg nok gå for HTC x one siden jeg har tidligere brukt HTC sine tidligere modeller(Desire og sitter idag med Sensation). Grunnen til dette er jo på grunn av deres "Sense" som jeg er blitt lenge glad i, også at byggekvaliteten deres føler jeg at den er mye bedre enn Samsung sitt! Føler faktisk at jeg får det jeg betaler for! Men men det er jo fra mennesker til mennesker med sine forskjellige meninger om dette. Så hva dere skal velge er jo opp til dere. Ingen "vinner og taper" når man skal velge og eie en av disse mobilene. Disse to kandidatene er verdige vinnere. Så løp og kjøpe det dere føler for!
Sist endret av Gulingen; 23. mai 2012 kl. 11:57.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Kan jeg spørre hva denne "sens" funksjonen til HTC er?
Vis hele sitatet...
Det er brukersnittet.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Kan jeg spørre hva denne "sens" funksjonen til HTC er?
Vis hele sitatet...
En androidskin.
Som noen elsker å andre hater.

Eneste forskjellen i en sånn sammenligning er vel prosessor å utsende.
Amobil er ihvertfall ikke i tvil om hvilken telefon som er best : http://www.amobil.no/artikler/galaxy...c-one-x/108944
Hørt at HTC har en tedens til å henge seg opp, har opplevd dette selv med min gamle HTC noen som ikke har opplevd dette? For da blir det mest sannsynlig Samsung på meg.. utseende er kanskje ikke like lekkert men har hørt mye positivt
Sitat av ztaale Vis innlegg
Min erfaring med HTC vs Samsung er enkelt og grett at Samsung tidligere har hatt noe bedre skjerm mens HTC har knulla samsung i ræva på byggekvalitet..

Speccsmessig er det vel ganske likt, men byggekvalitet er for meg ganske viktig så derfor gikk jeg for en One S.
Vis hele sitatet...
Godt mulig at HTC sine mobiler er mer solide. Men jeg har hittil ikke hatt problemer med min sII som har blitt sluppet i gulvet uten noen form for beskyttelse opp til flere ganger.

Siden jeg liker oppsettet på samsung bedre enn HTC, homeknappen, back og options som er nederst, så hadde jeg gått for sIII uansett.
Jeg bestilte galaxy s3 fra komplett 4.mai. Det sto lenge 100+ bekreftet til 29 mai, men nå står det 100+ stk. Ubekreftet 6.jun.2012. Betyr dette at de ikke får den før 6.jun eller betyr det at det første partiet er utsolgt og for folk som ikke har bestilt ennå må vente til senest 6.juni for å få den? En annen ting ang komplett er at de har satt ned prisen med 100 kr siden mobilen ble lagt ut for salg. Dette er egentlig ganske urettferdig. Er dette noe komplett kan fikse uten at jeg mister min plass i køen om jeg sender en mail?
Sitat av l33t Vis innlegg
Jeg bestilte galaxy s3 fra komplett 4.mai. Det sto lenge 100+ bekreftet til 29 mai, men nå står det 100+ stk. Ubekreftet 6.jun.2012. Betyr dette at de ikke får den før 6.jun eller betyr det at det første partiet er utsolgt og for folk som ikke har bestilt ennå må vente til senest 6.juni for å få den? En annen ting ang komplett er at de har satt ned prisen med 100 kr siden mobilen ble lagt ut for salg. Dette er egentlig ganske urettferdig. Er dette noe komplett kan fikse uten at jeg mister min plass i køen om jeg sender en mail?
Vis hele sitatet...
Send en epost, og spør om det? Ingen her som kan svare uansett.
Jeg kan absolutt anbefale SIII på det varmeste. Har testen den jevnt og trutt den siste måneden nå, og har aldri vært borti en bedre telefon. Jeg har også brukt One X en stund nå, og må si at det er en meget god telefonen det også - men etter gode erfaringer med både SII og Note, og en fantastisk første-, andre- og tredjeinntrykk av SIII, ville jeg iallefall fått hendene på den før jeg bestemte meg

l33t: Mest sannsynlig må du da vente. Lansering er den 29. og derfor var dette satt som lagerstatus hos nærmest alle forhandlere - uten at de på det tidspunktet hadde fått bekreftet at de fikk den til den dato av leverandør. Men som sagt over, send mail eller ring dem
Sist endret av m0nte; 27. mai 2012 kl. 01:39.
One selvfølgelig. S3'en er en stygg telefon.
Sitat av Darko Vis innlegg
One selvfølgelig. S3'en er en stygg telefon.
Vis hele sitatet...
Var ikke særlig imponert over bildene og videoene av den, men etter å ha sett den i fysisk stand og brukt den litt, er den helt fantastisk