Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1213
Asosial introvert
Duckie's Avatar
OK, dette er flaut. Har nettopp fått meg en Galaxy S2.

Når jeg skulle prøve å oppdatere den via Kies gikk det ikke, så jeg lurka litt rundt på forskjellige nettsider for å prøve å finne ut hva som gjorde at jeg ikke fikk oppdatert den.

Til slutt slo jeg av mobilen. Når jeg skulle skru den på igjen ba den meg om å skrive inn PIN-koden. Det gikk greit. (Dette var PIN-koden til SIM-kortet.) Rett etter jeg har skrevet den inn, kommer det opp en gang til at den ber meg om å skrive ned PIN-kode. Da prøvde jeg å skrive inn SIM-kort-PIN-koden. Det gikk ikke. Etter mange forsøk har jeg enda ikke klart å komme meg inn på min egen telefon. Hva skal jeg gjøre?
Bruker det ikke å være at du først taster inn pin-kode også etter det er det koden du har låget når du lasert tlf? Den ber ikke om samme pin-kode to ganger.
Eh, vist du har skreve feil kode tre gonga så må du oppgi PUK kode, vist dette ikkje har kommet opp så har du skreve SIM-kort-PIN-koden der du skal skrive lås-opp-telefonen-koden
Hva sjer om man skriver feil puk koden for mange ganger?
Litt usikker, men da hadde jeg tatt kontakt med opratøren og rådført meg først. Er dumt å gjøre noe unødvendig, men du skal ikke være for redd heller. Simkortet kan alltids bli åpnet eller du får tilsendt nytt. Så lenge du kan bekrefte at du er eier eller bruker.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg har skrevet riktig PIN-kode (den man skriver inn når man slår på telefonen.) Men etter denne, kommer det en lignende, med akkurat samme funksjoner og ditt og datt. Det er bare litt forskjellig utseende på knappene.

Det er bare det at jeg ikke kan huske å ha lastet ned noen "lås-opp-telefonen-med-tallknapper-app". Jeg har lastet ned en sånn Gesture-sak (Go Locker), men denne kommer ikke opp.

Takk for rask respons!
Og du har forsøkt mulige default koder? 0000, 1234 ol.?
På iPhonen min så skriver eg inn unlock koden først så PIN-koden. Om du skriver feil PUK-kode så blir vekk SIM-kortet lås, og du må vell kontakte opperatær og få tilsendt nytt SIM-kort om eg ikkje tar heilt feil?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Problem løst. Etter sikkert 60+ forsøk fant jeg koden :-) Altså, PIN-koden fra operatør er grei, så det var ikke snakk om noen PUK-kode.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hva sjer om man skriver feil puk koden for mange ganger?
Vis hele sitatet...
Da må man skrive in PUK2 kode.
Om man skriver inn PUK koden feil 10 ganger så er sim-kortet ødelagt, og nytt må bestilles.