Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2786
Hey,

Jeg oppdaterte nylig OSet på min Samsung Galaxy SII (ante ikke engang at dette gikk før, er litt teknologisk tilbakestående ) til det jeg antar kalles Android 4.0.

MITT PROBLEM
Tidligere kunne jeg på kamerainnstillingene slå av lukkerlyden når jeg tar bilder. Lyden er ganske skarp og høy, så dette har vært en fordel.

Men etter oppdateringen har dette blitt helt umulig, uansett hva jeg prøver på.

Er det noen som vet hva problemet kan være? Noen måte å fikse dette på?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Skru ned selve lyden på mobilen. Gå til homescreen, og skru lyden helt ned derifra.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Å skru ned "hovedlyden" på telefonen funker

Jeg bruker som regel programmet Camera Zoom FX til å ta bilder, og i SETTINGS i dette programmet finnes det en boks å hake av ved dersom man ønsker at lukkerlyden skal slås av. Men uansett om jeg huker av denne eller ikke så kommer det lyd!

Har du noen formening om hva grunnen kan være? Å huke av denne boksen funka fint før jeg oppdaterte telefonen, så kan det være at oppdateringen rett og slett fucker med telefonens programmer?
Nå vet jeg ikke helt om det er noe som hjelper i det hele tatt, men om det går an å skru av lukkerlyd i det vanlige kameraet (Det går iaf. på min Desire HD), og så på Camera Zoom FX, så prøver du?
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Det går faktisk ikke an i det kameraprogrammet som følger med telefonen, finner ignen knapp for dette. Så i vanlig kamera må jeg altså skru hele telefonlyden av. Men tipset var godt

Er så irriterende når det er en dedikert knapp/huk-av-boks for nettopp dette i det kameraprogrammet jeg bruker