Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1713
Hei,

Jeg har en HTC Desire S som jeg kjøpte i november.
Jeg har to problemer med den:

- Om telefonen har vært på i en stund (som regel over et døgn) fungerer det ikke og holde inne "låse skjerm" knappen for å få valg til å slå av/omstart av telefon. Jeg må da starte telefonen på nytt ved hjelp av batteri.

- Av og til når jeg hører på spotify, går telefonen helt mongo. Det som skjer er at den bytter sang hvert 2-3-4 sekund og avslutter runden med å ringe til sist ringte nummer. Den legger også på samtalen. Slik kan den holde på selv om telefonen er "låst". Dvs skjermen er svart.

Noen som vet om dette kan løses med en hard-reset av telefonen? Eller bør jeg bare ta kontakt med selger og sende telefonen inn til service? Kjøpte den på cdon. Må jeg da ta kontakt med de? Eller kan jeg ta kontakt med andre HTC leverandører?

Takk for all hjelp!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ville først prøvd med en hard-reset, evt prøvd å oppdatere enheten om du ikke har prøvd dette, var endel bug's i begynnelsen med desire-serien, og telefonene kommer med standard default programvare, de oppdaterer ikke før de sender ut.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ville først prøvd med en hard-reset, evt prøvd å oppdatere enheten om du ikke har prøvd dette, var endel bug's i begynnelsen med desire-serien, og telefonene kommer med standard default programvare, de oppdaterer ikke før de sender ut.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om en Desire S, ikke en vanlig Desire - derfor skal det ikke være barnesykdommer på lik linje som det var på Desire.

Det eneste du kan gjøre selv er en hard reset, så du kan like godt prøve det før den eventuelt må sendes inn til CDON. Det hjelper ikke å ta kontakt med andre som selger HTC, da de kun er ansvarlig for varer kjøpt i deres butikk. Ta derfor kontakt med CDON, så får du trolig tilsendt en sendingslapp slik at du kan shippe den direkte til verkstedet de benytter.
Har opplevd mange som har glemt det, så jeg tenker jeg bare kan gjenta det: husk å ta backup av alle filer du vil beholde før du utfører en hard-reset eller sender telefonen inn på service.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Da tester jeg en hard-reset nå, også får vi se om det fungerer.

Og ja, skal selvfølgelig huske backup Dimergon
Root og installer cyanogenmod 7 / 9
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Får jeg evt garanti om den er rootet da? Hva om det faktisk er noe fysisk galt? Da bæsjer jeg litt på leggen om jeg rooter.
Verksted _pleier_ ikke bry seg om root, men du kan også være uheldig. Og som du selv sier, så kan det være noen fysisk galt med telefonen. Jeg vil heller anbefale å få den på service først og deretter installere CM om du ønsker det.