Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 472
Hei! Lurte på om noen har noen linker til lover og regelverk for "kommersielle" nettsteder? Driver å setter opp en nettside til arbeidsplassen min som en tjeneste nå, og vil helst unngå eventuelle fallgruver... Så kunne tenkt meg å lest meg opp litt på regler og lover ang. dette. Har prøvd Google, men fant desverre lite relevant...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er jo i utgangspunktet samme regelverk som i annan kommunikasjon. Ingen spesielle reglar. Markedsføringslova gjeld som vanleg, og det er vel det regelverket du må tenke mest på. Andre problemstillinger er jo personvern for dei som jobber der (har dei samtykka til å få publisert bilete om det er aktuelt?)
Ble i fjor sommer(?) hvis jeg ikke husker feil vedtatt lover som går på krav til tilgjengelighet(universiell utforming), såvidt jeg vet trer den ikke i kraft før 2025 for allerede eksisterende nettsider, men tidligere for nye (offentlige) nettsider:
http://www.bufetat.no/bufdir/deltase...G-20-pa-norsk/