Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1140
Hei.

Noen som e god på Excel?? Jeg har en fil som er satt opp som en database som inneholder 4 kolonner med info. Disse kan hentes opp i et annet excel-ark.

Formel er som følger:
=FINN.RAD(B7;'GFelles\Statoil ISO TIMEFØRING\Oseberg Sør\TILRETTELEGGER\[OsebergSør]Oversikt'!A7:E1008;2;USANN)

Denne fungerer fint på eksisterende navn i listen, men når jeg legger til flere navn, må jeg gå inn i en formel i arket der jeg skal hente infoen og deretter trykke enter og laste opp filen på nytt, før jeg kan få opp nye navn. Dette er tungvindt da denne databasen brukes som referanse til 3 forskjellige andre excel-filer.

Kan man bruke noe annet enn finn.rad- funksjon til dette?

NB: Det er lagt inn større referanseplass i formelen enn det er skrevet navn inn i listen. Dette fordi jeg trodde jeg da enkelt kunne legge inn navn i "databasen" uten å måtte gjøre noe mer. "databasen" inneholder ca 250 linjer, mens formelen tar høyde for 1000.
Har norsk versjon av Excel.

Mvh
Jan-Martin
Problemet er ikke formelen du bruker, men at Excel ikke sjekker kilden din for oppdateringer automatisk. Fremgangsmåten er litt forskjellig for ulike versjoner. For Excel 2007 fant jeg denne fremgangsmåten:

Automatically refresh data at regular intervals
1. Click a cell in the external data range.
2. On the Data tab, in the Connections group, click the arrow next to Refresh, and then click Connection Properties.
3. Click the Usage tab.
4. Select the Refresh every check box, and then enter the number of minutes between each refresh operation.

Kilde: http://office.microsoft.com/en-us/ex...010087045.aspx
Trådstarter
2 0
Ja, det funka veldig bra:-) Takk for hjelpa:-)