Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 931
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Jeg har tenkt å roote min desire hd, uten å endre ROM vil bare avinstallere en del av programmene som HTC har prakka på meg og jeg ikke trenger.

Jeg har derfor noe spørsmål.

Er det mulig å avroote telefonen om det skulle komme oppdatering?
Veit at det ikke er mulig å oppdatere en roota telefon.

Noen som har erfaring med å roote sin DHD? og kan anbefale program/script for selve rootingen

takk for alle svar
Hallo, jeg har selv en rootet DHD.

Svar:

1. Ja, det er mulig å unroote mobilen din, men da må du huske ett par numre og laste ned en program på PCen som unrooter den (tar 5-20 min, husker du feil RUU ((nummeret du skal huske på)) er det fare for at mobilen din bricker seg)
Tror også det er mulig for å oppdatere mobilen din.

2. Jeg brukte "Advanced Ace Hack Kit" også Clockworkmod (brukte XDA), for mer info om rooting kan du jo sjekke her, men en ting du må merke deg, er at hvis du hadde samme RUU (RUU - Firmware) som jeg hadde så mister du alt av apps etc. på mobilen din.

Jeg kjører Android 4.0.3 på min mobil, link til utviklingen ligger her. Det er ganske lett å installere på mobilen din og forlenger levetiden med 2-3 dager.

Er det noe mer du lurer på så bare send meg en PM

EDIT: Den 4.0.3 versionen jeg kjører er uten tulleball fra HTC og kjører mye smoothere enn de nye mobilene (HTC Sensation etc. som har samme version bare med HTC sense)
Sist endret av Androyd; 24. mars 2012 kl. 20:02.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Trådstarter
Sitat av Androyd Vis innlegg
Hallo, jeg har selv en rootet DHD.

Svar:

1. Ja, det er mulig å unroote mobilen din, men da må du huske ett par numre og laste ned en program på PCen som unrooter den (tar 5-20 min, husker du feil RUU ((nummeret du skal huske på)) er det fare for at mobilen din bricker seg)
Tror også det er mulig for å oppdatere mobilen din.

2. Jeg brukte "Advanced Ace Hack Kit" også Clockworkmod (brukte XDA), for mer info om rooting kan du jo sjekke her, men en ting du må merke deg, er at hvis du hadde samme RUU (RUU - Firmware) som jeg hadde så mister du alt av apps etc. på mobilen din.

Jeg kjører Android 4.0.3 på min mobil, link til utviklingen ligger her. Det er ganske lett å installere på mobilen din og forlenger levetiden med 2-3 dager.

Er det noe mer du lurer på så bare send meg en PM

EDIT: Den 4.0.3 versionen jeg kjører er uten tulleball fra HTC og kjører mye smoothere enn de nye mobilene (HTC Sensation etc. som har samme version bare med HTC sense)
Vis hele sitatet...
er noob men.
1 hvor finner jeg det nr. regner med jeg kan lagre det på RUU

2. apps å sånt kan jeg vel installere på nytt. men hvilken RUU hadde du?

3. Funker GPS å alt med den versonen du har?


Volumknappene mine har sluttet å virke men skal sende mobilen på service før jeg rooter siden rooting er garantivoid
Sitat av slarti Vis innlegg
er noob men.
1 hvor finner jeg det nr. regner med jeg kan lagre det på RUU

2. apps å sånt kan jeg vel installere på nytt. men hvilken RUU hadde du?

3. Funker GPS å alt med den versonen du har?


Volumknappene mine har sluttet å virke men skal sende mobilen på service før jeg rooter siden rooting er garantivoid
Vis hele sitatet...
1. Instillinger -> om telefonen -> husker ikke helt hva slags nummer det er men skriv ned alt av nummerer der, tror det var radioprogramvare (ganske sikker). Min var ihvertfall : 3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M

2. "alt" funker på den ROMen jeg har nå. Det som jeg vet ikke funker er MMS og Kameraet, men de pleier å komme med en bedre og bedre version ca hver 1-2 uke.

3. TIPS: Hvis du har rootet mobilen din, og unrooter den, så er det vanskelig for de som skal reparer den og sjekke om det er rootet eller ikke. (ikke arrester meg på det. Men har lest det på androidforums)

Hvis du har sett en Galaxy Nexus så kommer mobilen din til å se ut helt lik ut (visuelt)
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Trådstarter
Sitat av Androyd Vis innlegg
1. Instillinger -> om telefonen -> husker ikke helt hva slags nummer det er men skriv ned alt av nummerer der, tror det var radioprogramvare (ganske sikker). Min var ihvertfall : 3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M

2. "alt" funker på den ROMen jeg har nå. Det som jeg vet ikke funker er MMS og Kameraet, men de pleier å komme med en bedre og bedre version ca hver 1-2 uke.

3. TIPS: Hvis du har rootet mobilen din, og unrooter den, så er det vanskelig for de som skal reparer den og sjekke om det er rootet eller ikke. (ikke arrester meg på det. Men har lest det på androidforums)

Hvis du har sett en Galaxy Nexus så kommer mobilen din til å se ut helt lik ut (visuelt)
Vis hele sitatet...
Ok tror jeg venter med og gå for den versonen så lenge kameraet ikke fungere da jeg bruker dette daglig. ikke så farlig med mms siden jeg bruker viber. men kamera bruke jeg daglig.

Har hørt man må starte med telefonen mens man holder volumknappen for å kunne endre rom så må nok sende den på service for å kunne endre rom uansett.

Takk for informative svar. da skal jeg få den på service å fiksen volumpnappene og prøve å rotte den og be om at jeg ikke lager murstein av den
Sitat av slarti Vis innlegg
Ok tror jeg venter med og gå for den versonen så lenge kameraet ikke fungere da jeg bruker dette daglig. ikke så farlig med mms siden jeg bruker viber. men kamera bruke jeg daglig.

Har hørt man må starte med telefonen mens man holder volumknappen for å kunne endre rom så må nok sende den på service for å kunne endre rom uansett.

Takk for informative svar. da skal jeg få den på service å fiksen volumpnappene og prøve å rotte den og be om at jeg ikke lager murstein av den
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem! Husk å holde deg oppdatert på det som skjer på forumlinken jeg sendte deg ang. 4.0

Ja, du har rett, for å komme inn i (på en måte som BIOS) og inn i recovery, der har du en stor liste med ting du kan gjøre, 90% av tingene skjønner jeg ikke sjæl hva er, men jeg er jo ikke noen utvikler, der er det en alternativ som heter "install .zip from SDcard" og når du gjør det etter du har tatt "full wipe" så restarter du mobilen, og da vil du har android 4.0 og mobilen starter akkurat som da du starta mobilen din for første gang.

Hvis du lurer på noe mer så er det bare å sende meg en melding på freak.