Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 929
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Hei, jeg lurte på om det er mulig og kjøre VMware workstation med en/to VMware ESXi servere kjørende virtuelt for å teste cloud computing?


Og er det noen som vet hvordan man skrur på VT i awardbios phoenix?
Står på nettet at det skal være på advanced CMOS functions, men har bare basic cmos functions og advanced bios functions...

Har søkt litt på nettet men har ikke funnet ut så mye, derfor gikk jeg til dere medfreaks
Sist endret av darkslayer322; 21. mars 2012 kl. 09:53.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er ikke noe som heter "i awardbios phoenix".

Om din OEM-leverandør ikke har implementert støtte for enten Intel-VT eller AMD-V i sine BIOSer er det ikke mye du kan aktivere.

Dog skal det være ganske gammel \ piece of shit hardware for at det ikke støtter det i våre dager.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
http://www.award-bios.com/

Har EVGA nForce 790i ultra SLI med Phoenix-AwardBIOS

Veldig gammel version tho... Finner ikke noe nyere en 2003 versionen jeg har
Sist endret av darkslayer322; 22. mars 2012 kl. 11:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
2003 ?

Hurra, VT-teknologien var jo ikke engang oppfunnet nesten.

AMD-V kom vel i 2006 og Intel-VT kom i 2005, og som sagt, uten at OEM-supplieren har aktivert det vil det aldri finnes i BIOS, ikke at det hjelper når CPUen din ikke har instruksjonsettene engang.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
har Intel® Core™ 2 Quad Q9450 2.66GHz 12MB Cache 1333MHz FSB CPU, den støtter VT.... sjekket med intel processor ID utility

Men vet du hvor jeg kan finne en nyere version av BIOS til mitt HK? HKet ble gitt ut i 2008
EVGA NVIDIA nForce 790i Ultra SLI
Sist endret av darkslayer322; 22. mars 2012 kl. 23:02.