Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1375
The Nerdrager
Skal flytte inn i min første leilighet snart. Vi får om en stund Fiber der, men trenger en rimelig og relativt bra bredbåndstilknytning før den tid.
Er det noen som har noen tips til forskjellige leverandører?
Har hørt mye negativt om Get og Canal Digital. Har sett litt på Telenor, har greie priser, men har ikke hørt noe spesielt om dem. Er det noen som har noen erfaringer med Telenor, eller er spesielt fornøyde med noen andre?

Mvh Rediver
Jeg har get og er ganske fornøyd, jeg har 50 ned og det går fort og laste ned
Telenor er best med tanke på kundeservice. Siden de eier linjene så kan de feilsøke med engang om du får feil.
Du velger bredbånd via coax over DSL-teknologi. Canal Digital har mest stabile hastigheter av disse tilbyderene, men er du uheldig kan du bo i et område med utbygging og da kutter de nettet ca 1 gang i uka i et par timer (gjerne mellom 0800-1200) Jeg har hatt CD i snart 10 år og jeg er ekstremt fornøyd!

Jeg har 70/10-linje og betaler 399. Så lenge jeg ikke har tilbud om fiber så er dette det beste alternativet der ute!!
The Nerdrager
Trådstarter
Så nå også at Get har 12 måneders bindingstid, vet ikke helt om det er mulig å forhandle en 2 måneders periode eller noe sånt med dem. Men Telenor ser veldig fristende ut.

Edit: Bindetid er en veldig viktig faktor for meg
Sitat av Rediver Vis innlegg
Så nå også at Get har 12 måneders bindingstid, vet ikke helt om det er mulig å forhandle en 2 måneders periode eller noe sånt med dem. Men Telenor ser veldig fristende ut.

Edit: Bindetid er en veldig viktig faktor for meg
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at du finner en eneste internettleverandør som ikke opererer med 12-måneders binding..
Bindingstid tror jeg du må signere hos de fleste, med mindre du kjøper mobilt bredbånd eller noe slikt? (Får vel slike 1mnd's tilgang på dem, gjør man ikke?)

EDIT: Så du skulle ha bra hastighet, da er kanskje ikke mobilt så fett.

Du har ikke noen naboer du evt kan betale litt til for å la deg låne linja demmes midlertidig da? (Hvis det ikke er betongvegger overalt..)
Sist endret av Bruskork1; 19. mars 2012 kl. 09:30.
The Nerdrager
Trådstarter
Telenor hadde ikke noe med 12 måneders bindingstid så langt jeg så. Leste kjapt gjennom bredbåndssiden, kan så klart være at jeg klarte å gå på glipp av noe veldig viktig !
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Rediver Vis innlegg
Telenor hadde ikke noe med 12 måneders bindingstid så langt jeg så. Leste kjapt gjennom bredbåndssiden, kan så klart være at jeg klarte å gå på glipp av noe veldig viktig !
Vis hele sitatet...
Tror Telenor kjører med 6 måneder, ikke tolv, kan ikke si noe sikkert though, ettersom fattern fikk oppstyret gjennom jobbavtale, så kan hende vi slapp litt unna...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tror Telenor kjører med 6 måneder, ikke tolv, kan ikke si noe sikkert though, ettersom fattern fikk oppstyret gjennom jobbavtale, så kan hende vi slapp litt unna...
Vis hele sitatet...
Bindingstid for private er 12-måneder. Bindingstid for bedrifter er som regel 24- måneder.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Bindingstid for private er 12-måneder. Bindingstid for bedrifter er som regel 24- måneder.
Vis hele sitatet...
Vi fikk det med null.
(avtale gjennom Gjensidige-Telenor)
Jeg har Canal Digital 70Mbit og er storfornøyd med det.
Har ikke hatt noe downtime på 1 år, Mens alle jeg kjenner med Telenor har downtime / ustabil nett hele tiden..
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vi fikk det med null.
(avtale gjennom Gjensidige-Telenor)
Vis hele sitatet...
Da har dere bredbånd fra arbeidsgiver, og det er en eller annen form for bindingstid der, men det er mulig at dere ikke merker noe til dette, og at det er en kostnad Gjensidige tar dersom dere velger å si opp. Men jeg vil anta at dersom du leser litt i vilkårene så vil du se at dere har en bindingstid. Å levere bredbånd uten binding er ikke akkurat smart gjort rent forretningsmessig.

Men dette har heller ingenting med saken å gjøre. TS vil være nødt til å forholde seg til en bindingstid på minimum 12-måneder, uansett hvor han tegner abonnement.

Sitat av jal23 Vis innlegg
Jeg har Canal Digital 70Mbit og er storfornøyd med det.
Har ikke hatt noe downtime på 1 år, Mens alle jeg kjenner med Telenor har downtime / ustabil nett hele tiden..
Vis hele sitatet...
Jeg har Telenor og opplever ingen problemer. Telenor eier forøvrig Canal Digital.
Sist endret av caperno; 19. mars 2012 kl. 11:26.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Da har dere bredbånd fra arbeidsgiver, og det er en eller annen form for bindingstid der, men det er mulig at dere ikke merker noe til dette, og at det er en kostnad Gjensidige tar dersom dere velger å si opp. Men jeg vil anta at dersom du leser litt i vilkårene så vil du se at dere har en bindingstid. Å levere bredbånd uten binding er ikke akkurat smart gjort rent forretningsmessig.

Men dette har heller ingenting med saken å gjøre. TS vil være nødt til å forholde seg til en bindingstid på minimum 12-måneder, uansett hvor han tegner abonnement.
Vis hele sitatet...
VI fikk det med null, skal ikke se bortifra at Gjensidige tar støyten.

Uansett: hvilket postnummer har du? Her (1440) er Telenor det definitivt mest stabile.

(mange år, 0% nedentid fra ISP.)
The Nerdrager
Trådstarter
Postnummer er 5505

Edit:

Sitat av Telenor
Hei *****, og takk for din henvendelse!

Her skal vi hjelpe med informasjon!

Du kan velge om du ønsker å opprette våre VDSL abonnement med eller uten bindingstid.

Etableringspris uten bindingstid er kr 299,-, og med bindingstid er etableringsprisen kr 0,-.

Det er fullt mulig å opprette et abonnement for en periode på to måneder.

Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe annet vi kan hjelpe deg med!

Ved å besvare to spørsmål kan du hjelpe oss til å bli bedre! Samtidig får du muligheten til å bli en av fem som får kr 500,- i ringesaldo eller som fratrekk på faktura!

Gå inn på følgende link:*******

Vår referanse ******

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

**** *****
Telenor Norge AS
Vis hele sitatet...
Ser ut som det er fullt mulig, og jeg kommer nok til å gå for denne