Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1187
Driver her å vurderer ny mobil.

Kravet er jo da det skal være Android 4.0 Ice Cream Sandwitch

Så da var det da å orientere seg på hvilken modeller av disse produsentene som har dette. Mener at Samsung sin Galaxy S II snart er klar med Android til denne modellen, men jeg er ikke helt orientert på hvilken andre Samsung Modeller og Modeller fra HTC som har Ice Cream Sandwitch, og hvilken av modellene som selges nå så er bekreftet at det kommes med oppdatering til 4.0

SÅ da setter jeg min lit til "The Hive" og den samlede kunnskap.

Alt a Samsung & HTC som har eller er bekreftet at skal komme med oppdatering til 4.0 er aktuelt. Men mobilen må ha bra kamera. Trenger ikke noen Quadro Core ARM sak, Dual Core 1,2 GHz holder.

Mobilen kjøpes uten binding ( Har OneCall ) så pris bør være ca 3000,- ... Maks 4500,- Billigere er å foretrekke

Så ja til alle Apple Fanboys og iPhone elskere, Ja har iPhone, hatt 2 nå, ferdig med det, Nå prøver vi Android, Har ikke hatt det, så derfor prøver vi noe nytt
http://www.netonnet.no/art/telefon/m...k/162839.3211/

Litt mer enn du vil betale, men så verdt det. Har den selv og skjermen er nydelig, samt den er rask og pennen er genial. Skjermen til S2 og den der er som natt og dag, for Note er mye mer lyssterk skjerm. S2 har fått ICS, men det er bekreftet at Note får det i mars. Kjører selv en custom AOSP ICS som er en helt ren ICS ROM, og den er veldig rask med det. Bra kamera, og genialt å redigere etterpå med pennen.

Hvis ikke er S2 et godt valg, dog sjekk ut HTC One S: http://www.netshop.no/Avdelinger/MOB...000187478.aspx

Sense grensesnittet er genialt, og helt klart det beste på markedet.
Sist endret av SemiColon; 15. mars 2012 kl. 20:45.
Vil bare si at jeg er superfornøyd med min samsung galaxy s2, billig og bra telefon. Tar litt lang tid å lade batteriet opp og går fort ned om en spiller ol. Alt i alt merker jeg ikke noe stor forskjell på ice cream sandwith updaten, iconene ble litt mer firkantet.
Mantuz's Avatar
Trådstarter
HeHe ja fikk klådd litt på en Galaxy Note, var jo diger skjerm ... nesten som det er en mini tablet hehe

Men blir litt i største laget ... men er det Android 4.0 til den ?
Skal ta en nærmere kikk på HTC One S ... Har gode intrykk av HTC sitt Sense grensesnitt
Sitat av Mantuz Vis innlegg
HeHe ja fikk klådd litt på en Galaxy Note, var jo diger skjerm ... nesten som det er en mini tablet hehe

Men blir litt i største laget ... men er det Android 4.0 til den ?
Skal ta en nærmere kikk på HTC One S ... Har gode intrykk av HTC sitt Sense grensesnitt
Vis hele sitatet...
Finnes som Custom ROM, offisielt kommer snart.
Sist endret av SemiColon; 15. mars 2012 kl. 20:51.
Better than thou.
I prisklassen og med dual core er det neppe noe bedre alternativ enn S II. Om kameraet på Arc S er det samme som på Arc er det kanskje et alternativ, men den har en 1.4Ghz Scorpion cpu. Den er dog lynrask og i tillegg har Sony (Ericsson) de desidert beste DAC-ene i en mobiltelefon, om du planlegger å bruke den som musikk-spiller i tillegg. Arc S har visstnok ikke (offisielt) ICS enda men den vil få det.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
S2 har fått ICS, men det er bekreftet at Note får det i mars.
Vis hele sitatet...
Kilde? titegn
Vent til S3, ryktene om specsene er jo helt sjuke, leste også ett sted på nettet at Sammy sa de hadde ny skjermteknologi som bruker mindre strøm, bedre oppløsning og som tar mindre plass.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Ja S3 ser fet ut den, men er nok en stund fram i tid enda..

Hvis du ikke vil ha Note anbefaler jeg S2, var veldig fornøyd med den. Helt til jeg mista den i dass....

Jeg har akkurat bestilt Note fra netonnet.

Eneste argumentet mot Note jeg fant var størrelsen, men det blir ikke noe problem tror jeg.
Better than thou.
Håpløst tankesett. Det kommer alltid et nye og flottere alternativ. TS har forøvrig sagt at quad-core ikke er nødvendig, og nye mobiltelefoner koster alltid mye om man skal kjøpe uten binding.
Mantuz's Avatar
Trådstarter
Dette blir ikke primær-telefonen min, har alt en iPhone 4 til det bruket.
Hadde en 3GS til privat, noe som funket glimmrende, men greit å få testa ut Android også, men jeg vil ikke kjøpe meg noe Ginger Bread greier da det ikke er noe særlig nytt ... så skal man først ha noe nytt så skal jeg ivertfall forsikre meg om at det er en mobil som har eller kommer til å få en oppdatering til 4.0 Ice Cream Sandwitch.

Costom ROMs kunne jo vært spennende, men jeg har alt hjulpet div. venner med å hacke div. NN tablet samt noen amrikanske Barns and Nobles ebook lesere, men gubban for noe research og greier på slatedroid ... å resultatet var vel fungerende, men urk for noe møkk ... men det skal sies det var mye takke være å heller pingle hardware og touch-skjerm.

Så jeg vil holde meg til enten HTC eller Samsung da jeg har "tafset" på mine kompiser sine mobiler, så inntrykket av HTC & Samsung er veldig bra. Så derfor satser jeg på det denne gangen. Vet ikke helt med SE og demmes mobiler ... litt skeptisk der.

Men kunne ha vært kult å hørt noen flere tilbakemeldinger fra dem som har en Galaxy Note. SOm nemt så er jo det ikke verdt å vente på en S3 :P ... da kan jeg jo bare vente på at jeg vinner i lotto ( imorgen om jeg er SVIN heldig ) for å så bare droppe det der med valgets kval og bare kjøpe alle :P
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Får kjøpe deg en billig brukt mobil om ikke skal bruke den som primærtelefon så legger du inn "custom rom" med ICS.

Sparer du mye penger.
Mantuz's Avatar
Trådstarter
Primær mobilen er jobben-mobilen, så har jeg en utenom. Men det meste går igjennom Jobbmobilen ivertfall... ivertfall av innkommende telefoner, men alt private må jo jeg bruke min andre telefon til ... slik er det bare når det når noen sitter på kontoret å ser på fakturaen og alle utgående telefonsamtaler og vurderer hva som er jobb og ikke jobbe :P

hmm brukt .. tja jo ... muligens ... vist jeg finner en kompis eller noe så .. kan jo sjekke
Er ikke .apk til notering etc. på Samsung Note lukket? For hvis du flasher custom ROM da, ja da mister du muligheten til å notere på skjermen