Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2721
Har nylig kjøpt meg et tegnebrett i dag, og lurer på om noen som vet av et program som er rimelig å bruke med tegnebrett?

Har allerede Photoshop, men lurer på hva mer finns det der ute?

Et totalt nybegynner med tegnebrett, så et program med tillegsfunksjon som "smoother" ut mine skjeve linjer og krussiduller hadde vært über (Evt. kan noen forklare meg hvordan man gjør det i PS CS5.1?)

Takker for svar
Adobe Illustrator høres ut som det du trenger
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Adobe Illustrator høres ut som det du trenger
Vis hele sitatet...
Tror faktisk Photoshop er tingen. Det som skal til er trening. Jo mer du tegner jo mer presise linjer får du. Og du blir bedre generelt. Dessuten er Photoshop mer realistisk i forhold til hvordan børster, farger, streker og effekter oppfører seg.

De fleste bildene jeg har sett som er lagd i Illustrator ser ut som hardplast Etter min mening.
Du kan også prøve noe som heter "Paint Tool SAI"
Har hørt om Gimp. Aldrig prøvd det, er det verdt å sjekke ut?
Det kommer helt an på hva du tegner, men jeg Photoshop er tingen til det meste. Dersom du ikke oppnår ønsket resultat, er det nok pga. manglende A. Tegne-skills B. PS-skills C. Tålmodighet. Merk deg at alle har begrenset av alle 3, så mener ikke å påstå at du suger. Øvelse gjør mester!
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Du kan også prøve noe som heter "Paint Tool SAI"
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Paint Tool SAI er både billig og det har ganske bra verktøy for linjer. Vectorlinjer på et pixeldokument. som du kan flytte på og endre som du vil.
bra til ren "maling" også om du vil prøve det og.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det kommer helt an på hva du tegner, men jeg Photoshop er tingen til det meste. Dersom du ikke oppnår ønsket resultat, er det nok pga. manglende A. Tegne-skills B. PS-skills C. Tålmodighet. Merk deg at alle har begrenset av alle 3, så mener ikke å påstå at du suger. Øvelse gjør mester!
Vis hele sitatet...
Tror nok det er en blanding mellom A og C der ja :P Har holdt på med PS i flere år. Har tegnet en del også, men merket fort at man nesten må lære seg å tegne på nytt på tegnebrett, for det er ikke i nærheten som å tegne med blyant/penn på papir :P Det kommer seg nok skal du se.

Er forøvrig akkurat ferdig med min første Tegnebrett tegning. Veldig simpel og plain, men ble litt shabby mener jeg (er picky).

Prøver meg på Paint Tool Sai nå. Det ser og føles mer ut som et "tegneprogram" enn PS. Akkurat det jeg var ute etter nå som jeg er i startfasen og først å fremst prøver å venne meg til tegnebrettet. Så kan jeg gå over til PS når jeg føler meg mer komfertabel med tegnebrettet.

Tusen takk freaks, jeg visste jeg kunne stole på dere ^^
Sist endret av WayGone; 8. mars 2012 kl. 21:49.