Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2550
I går klarte jeg å søle nesten et helt glass med saft over tastaturet, første jeg gjorde var å pigge inn på badet la alt renne av tastaturet, så tørke med hårføner... Funka fett helt til om morgenen dagen etter kødda alt seg til, tastene var blitt helt klissete og sykt harde og treige å trykke på. Noen ganger når jeg skriver: E, I eller backspace kommer det andre bokstaver/tall, hva gjør jeg? Har allerede bytta tastatur en gang pga vann, da ble bare L'en ødelagt. Skriver med externt? tastatur nå. Det er en bærbar btw.
Kjøp nytt
Har selv klart dette, tastaturet var aldri det samme igjen etter, og som du har opplevd problemene kom dagen etter.
Plukk av alle tastane, vask både taster og bunnen på tastaturet.
Det å plukke av alle tastene uten å ødelegge de, ville jo vært umulig, noen som vet hvor jeg kan få et tastatur til en Acer Aspire 5551G? Billig.
Jeg har fjernet tastene på min laptop flere ganger og de har blitt like fine igjen etter at jeg har satt dem på igjen.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Laptop? kjøp noe som heter "elektro rens" på biltema o.l. så sprayer du tastatureet med dette. elelr så kan du skru det opp og vaske det grundig.

Om ikke så finnes det nok plenty på ebay
Sølte et glass cola over apple tastaturet mitt. Første jeg gjorde var å snu tastaturet opp ned og riste det som faen mens jeg sprang rundt på rommet og ropte "FUCK FUCK FUCK!". Tastaturet var ikke helt det samme de to første ukene. Tastan ble treg, og jeg følte at det var klissat under. Men når jeg tenker over det nu, så funker dem perfekt igjen!
Prøv også å ta en litt fuktig klut og gni den hardt over tastan et par ganger.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Laptop? kjøp noe som heter "elektro rens" på biltema o.l. så sprayer du tastatureet med dette. elelr så kan du skru det opp og vaske det grundig.

Om ikke så finnes det nok plenty på ebay
Vis hele sitatet...
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ov...gjoring-36457/

mener du denne?

any1?..............
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg har brukt denne med stort hell hvertfall: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164028662

Pleier å slå av pcn, ta ut batteriet og tømme masse slik utover/mellom7under tastene, og trykker godt på tastene mens dette fordamper. kan hende du må gjenta prosessen men
Sitat av be4ter Vis innlegg
Sølte et glass cola over apple tastaturet mitt. Første jeg gjorde var å snu tastaturet opp ned og riste det som faen mens jeg sprang rundt på rommet og ropte "FUCK FUCK FUCK!". Tastaturet var ikke helt det samme de to første ukene. Tastan ble treg, og jeg følte at det var klissat under. Men når jeg tenker over det nu, så funker dem perfekt igjen!
Prøv også å ta en litt fuktig klut og gni den hardt over tastan et par ganger.
Vis hele sitatet...
Prøvde dette, tok også litt vann under spacebaren min siden den var kødden, nå er nesten tastaturet godt som nytt.
Skur hele tastaturet av pc-en og legg det i et bad med isopropanol. Alternativt bytte keyboard.
Presterte å søle URGE over hele tastaturet mitt, kasta det i dusjen og der lå det i 2 døgn.. har ikke prøvd det etter dette da.
Vil tro du klarer å redde det vis du tar ut tastene. Selv spydde jeg på den bærbare pc'n til mor og vi klarte å redde det da. Ta ut alle tastene og elektro rens fra Biltema. Ler fortsatt i ettertid at jeg klarte å spy på tastaturet.. xD
skal skaffe meg en elektro rens, men jeg trenger vel ikke ta tastene av for det? Kan jeg ikke spare spyle under tastene?

ok, så jeg har ett problem, når laderen er koblet til, bytter backspacen min på å funke som backspace og skråstrek, men jeg vet ikke hvorfor, noen som har en anelse hva det kan være??