Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6012
Fort å enkelt. Har hatt en Htc Sensation nå siden i jul og har fungert knirkefritt frem til i dag. Nå når jeg skal trykke på "skru på trådløsnett" så kommer det bare "feil"... Har prøv å skru den av osv, men ingenting fungerer.

Noen som har opplevd det samme som vet hvordan jeg. Kan få fikset dette? Må jeg sende den inn til reperasjon?
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Hadde nesten samme feil på min HTC Desire. "Henter ip adresse...kunne ikke finne ip" når jeg kopla meg til hvilket som helst trådløst nett.
Hørte med htc, og de sa at jeg skulle ta ut batteriet uten å skru av telefonen. Vente 5 minutt, og sette det inn igjen og skru på.
Det løste mitt problem.
Håper det løser ditt også
Jeg har/hatt også enkelte problemer med "henter ip adresse problemet" men det kommer som regle av en ræva router.

Aldri noen problemer hjemme.

Og er ikke bare htc som har problemer med dette. Mobiler er noe mer kresne....
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøvd noe så simpelt som å skru av/på mobilen?

Har du installert noen applikasjoner som bruker wifi? Eller som kan påvirke wifi på noen måte i det siste?

Er det mulighet for å oppgradere din versjon av android`?
Det er nok prossesen før jeg velger hvilket nettverk jeg skal koble meg til, altså når den skal finne nettverk, som er "fucked". Jeg Trykker "enable wifi" så står det bare FEIL... Har prøvd det flere steder så det er nok ikke routeren set er noe galt med...

Takker som svar!
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av Rindal Vis innlegg
Jeg har/hatt også enkelte problemer med "henter ip adresse problemet" men det kommer som regle av en ræva router.

Aldri noen problemer hjemme.

Og er ikke bare htc som har problemer med dette. Mobiler er noe mer kresne....
Vis hele sitatet...
Napp ut batteriet i 5 minutt, og det er fix'd

Hørtes merkelig ut for meg da mobilen var slik i 2 måneder, og jeg gikk rundt og trodde mobilen var ødelagt i denne perioden. Men alt det krevde var en liten "force shutdown" ved å ta ut batteriet.

Husk at; om du skruer av mobilen på vanlig måte, så vil den lagre innstillinger, og huske dette til neste oppstart. Derfor er det anbefalt å bare nappe ut


Sitat av SuperLudvigo Vis innlegg
Det er nok prossesen før jeg velger hvilket nettverk jeg skal koble meg til, altså når den skal finne nettverk, som er "fucked". Jeg Trykker "enable wifi" så står det bare FEIL... Har prøvd det flere steder så det er nok ikke routeren set er noe galt med...

Takker som svar!
Vis hele sitatet...
Prøv det jeg sa, og gi tilbakemelding om det fungerer.
Om det ikke fungerer så kan jeg grave litt dypere hos HTC for å finne andre løsninger
Sist endret av colabox; 14. februar 2012 kl. 16:56.
Prøv det jeg sa, og gi tilbakemelding om det fungerer.
Om det ikke fungerer så kan jeg grave litt dypere hos HTC for å finne andre løsninger[/quote]

Prøvde det, men det samme problemet oppsto. :/
Sist endret av SuperLudvigo; 14. februar 2012 kl. 17:02. Grunn: Skrivefeil
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av SuperLudvigo Vis innlegg
Prøv det jeg sa, og gi tilbakemelding om det fungerer.
Om det ikke fungerer så kan jeg grave litt dypere hos HTC for å finne andre løsninger
Vis hele sitatet...
Prøvde det, men det samme problemet oppsto. :/[/quote]

Finner ikke noe interessant. Du kan jo alltids prøve å ringe de og høre om de har noen løsninger.

HTC Kundeservice Norway
+ 800-11576
Språk :English, Norsk
Åpningstider :
Man - Fre
09:00 - 21:00
Lør
09:00 - 13:00
Kommentar: Gratisnummer
Vis hele sitatet...
Husk at de alltid spør om du har prøvd å formatere mobilen. Svar ja! og de vil se nærmere på problemet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Svarer man ja på at man har gjort en hard-reset vil de jo som oftest utelukke software feil, kanskje ikke mellom de programmene som følger med på mobilen, men de vil jo utelukke at alle tredjepartsprogrammer som er installert skaper problemer, noe som ofte skjer.

Så om ikke annet fungerer, så er det beste å ta en backup og faktisk gjøre en hard-reset, da software-problemer ofte kan kødde det til, noe jeg tror er ditt tilfelle.

Du kan jo prøve å oppdatere alle applikasjonene dine først, kanskje dette er en bug, og har blitt fikset.?
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Svarer man ja på at man har gjort en hard-reset vil de jo som oftest utelukke software feil, kanskje ikke mellom de programmene som følger med på mobilen, men de vil jo utelukke at alle tredjepartsprogrammer som er installert skaper problemer, noe som ofte skjer.

Så om ikke annet fungerer, så er det beste å ta en backup og faktisk gjøre en hard-reset, da software-problemer ofte kan kødde det til, noe jeg tror er ditt tilfelle.

Du kan jo prøve å oppdatere alle applikasjonene dine først, kanskje dette er en bug, og har blitt fikset.?
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der.
Vil anbefale han til å slette alle applikasjoner som har noe med wifi og gjøre. F.eks wifi analyzer. Vet ikke om du har roota mobil, men hvis du har kan du også bruke titanium backup til å backupe alle applikasjonene dine samt. brukerdata.

Deretter kjøre en formatering
Sitat av colabox Vis innlegg
Du har et poeng der.
Vil anbefale han til å slette alle applikasjoner som har noe med wifi og gjøre. F.eks wifi analyzer. Vet ikke om du har roota mobil, men hvis du har kan du også bruke titanium backup til å backupe alle applikasjonene dine samt. brukerdata.

Deretter kjøre en formatering
Vis hele sitatet...
Å hvordan kjører jeg en formatering? Hehe
Kompis sin Desire HD hadde samme problem, sente på service, nytt hovedkort. Ikke hatt noe problem på min DHD :3
Sitat av SuperLudvigo Vis innlegg
Å hvordan kjører jeg en formatering? Hehe
Vis hele sitatet...
EDIT: Tok en formatering, men fortsatt det samme problemet..
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av SuperLudvigo Vis innlegg
EDIT: Tok en formatering, men fortsatt det samme problemet..
Vis hele sitatet...
Du tok en "meny=>lagrind på SD-kort og telefon=>fabrikkinnstillinger" formatering?

Hvis det ikke funka, er det ikke softwarefeil. Du må nok da levere inn telefonen med garantien/reklamasjonen.

Med mindre du ikke har fucka opp mobilen?(root, rom ,os . osv)
Sitat av colabox Vis innlegg
Du tok en "meny=>lagrind på SD-kort og telefon=>fabrikkinnstillinger" formatering?

Hvis det ikke funka, er det ikke softwarefeil. Du må nok da levere inn telefonen med garantien/reklamasjonen.

Med mindre du ikke har fucka opp mobilen?(root, rom ,os . osv)
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjorde det. Dessverre funket det ikke. Skal prøve å få levert inn telefonen i løpet av uka.. Uansett, takk for at dere tok dere tid!