Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1382
Hallo, medfreaks!

Har kjøpt meg HTC Sensation XE i Chess sin nettbutikk og fikk den levert på fredag. Alt var vel og bra, og jeg var fornøyd med telefonen, helt til jeg skulle teste kameraet på lørdag ettermiddag.
På mørke områder er det breie grønne striper som "flimmrer" over området, og på lyse områder er de samme stripene rosa.
Vil tippe at selve kameraet er ødelagt somehow.

Uansett, spørsmålet mitt er om dette blir dekka av garantien? Vil det bli sett på som fabrikasjonsfeil, skade under transport, eller vil jeg selv bli satt ansvarlig siden telefonen hadde vert i bruk i 24timer?

Vil løsningen på å prøve å få det dekket av Chess/HTC være å si kameraet var slik i det jeg tok telefonen utav eska?
Sinnsykt kjipt å endelig få ny telefon, så er det sånne feil som dette.

Skal forøvrig ta kontakt med Chess i løpet av morgendagen, da kundeservice er stengt i dag.

Fint om noen med lignende erfaringer har noe å dele.
Sist endret av McHoover; 12. februar 2012 kl. 14:26.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Vil løsningen på å prøve å få det dekket av Chess/HTC være å si kameraet var slik i det jeg tok telefonen utav eska?
Vis hele sitatet...
Ja.

Dette bør absolutt dekkes av garanti/reklamasjonsrett såframt du gjør selger oppmerksom på dette innen rimelig tid.
Takker for svar.

Er det en mulighet for å overstyre funksjonen som nekter deg å bruke kameralyset ved lavtbatteri nivå, forresten?
Dette er en DOA sak (Dead on arrival) og burde ikke være noe problem å få fikset på garanti.
Gjorde det samme som deg, bestilte fra Chess i julen. det er ikke noe å bekymre seg for, har skjedd med meg 3-4 ganger, og det går over etter en stund, er hvertfall slik for meg
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
DOA-tiden til HTC er 30 dager. Lever tilbake til Chess og be om ny mobil.
Flott! Men Kakemannj, du sier det har skjedd deg 3-4 ganger.
Er det snakk om samme problem og samme telefon som meg?
Da vil jeg kanskje vurdere å heve kjøpet.
Som tips til andre med samme problem.

Problemet forsvann av seg selv på søndag etter at telefonen hadde fryst seg i det jeg prøvde å gå inn på kameraet.
Var i kontakt med Chess i går, og han jeg prata med oppdaga samme problemet med samme telefon mens jeg snakka med han. Og etter et kjapt søk så han at det vistnok var rapportert en god del av samme feil med den telefonen. Kom en programvareoppdatering i går ettermiddag som vistnok skulle løse dette. Hvorvidt dette fungerer, vet jeg ikke. Min fungerte som sagt av seg selv igjen før dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har samme telefon og har fått noen av det samme problemet. har seks grønne streker som går fra topp til bunn og de blir røde når jeg peker den mot noe lyst. Strekene er borte på bilder som blir tatt, men det er fortsatt masse grønt flimmer på bildet. Telefonen er 2-3 uker gammel.

Tips til hvordan jeg kan endre på dette ?