Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1286
Har kjøpt meg en LG Optimus 2x og er strålende fornøyd med alt, bortsett fra en ting - batteriet varer ikke lenger. Sørger for å ikke kjøre unyttige apps i bakgrunnen, har lav lysstyrke, har satt den til å kun bruke 2G-nett etc. Det hjelper, men den varer fortsatt ikke spesielt lenge. Min gamle HTC Desire varte lenger med samme bruk. Er det noen som har noen tips? Finnes det evt. et cover med innebygd ekstra batteri etc.?
Har du oppdatert til seneste firmware? Jeg rakk aldri prøve det selv før jeg kvitta meg med den for et par måneder siden, men har bekjente som mente batteritiden ble mye bedre etter oppgraderingen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Finnes haugevis av slike guides på nett, men her er en som er ganske godt dekkende :

http://www.howtogeek.com/howto/25319...-battery-life/

Min SGII holder i 30 timer uten bruk og dersom jeg har en busy dag holder den maks 13-15 timer.
Dette ser ut som en god løsning på mine problemer.
Jeg har også en LG Optimus X2, og til vanlig varer batteriet ca 2 dager ved nomalt bruk, og 1 dag ved høyt bruk.

Men det er "til vanlig", I går bestemte den seg plutselig for å gå tom for batteri etter en halv dag uten at jeg hadde brukt den noe særlig. Litt merkelig telefon sånn sett, men har ikke slitt noe særlig med problemet.
Last ned en app som heter JuiceDefender! Økte hvertfall batterilevetiden på min LG Optimus 2X noe drastisk.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg også har hatt denne telefonen. Jeg merket at batteritiden ble degradert MYE når den ofte ble varm under lading. Fortsatt like ille etter batteribytte. Kan det være hardware som går i oppløsning på disse?