Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 851
Hei som tittelen sier har jeg noen problemer med HP Deskjet 3050A J611 og trådløsnettverk å lurte på om noen kunne komme med noen smarte tips og triks til feilsøking....

Utstyr:
HP Deskjet 3050A J611
Dlink DIR-655
Dlink DIR-855
Dell Latitude E6400 - Win7 64bit Ultimate
Asus X53U - Win7 64bit Home Premium

Jeg får koblet opp printeren med WPS og status på alle enheter er tilkoblet og utmerket signal styrke, har også satt fast IP på printer via DHCP og MAC i Dlinken, men når jeg da skal logge inn på den innebygde print servern på skriveren får jeg tidsavbud og printeren dropper ut av nettverket og mister forbindelse.

Samme skjer når jeg seter opp printeren på nytt etter gjenopprett til fabrikk status får jeg melding om at alt er tilkoblet helt til jeg sender en test side til utskrift samme feil med at den disconnecter fra nettverket...

Har prøvd med 2 forskjellige rutere og flere forskjellige nettverksoppsett både med brannmur av og brannmur på
Sist endret av knutazz; 6. februar 2012 kl. 10:57. Grunn: la til mere info og rettet noen skrive feil
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Regner med at IP er satt til 192.168.*.*, nettverksmaske til 255.255.255.0 og gateway til 192.168.*.1? Prøv å koble til med kabel og se om du får skrevet ut lokalt. Er veldig vanskelig å feilsøke printere uten å være der selv, så beste jeg kan anbefale er å bare fortsette å prøve. Kan også hende at det er noe problemer med trådløse kortet på printeren.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
ja ip range er 192.168.X.X og 255.255.255.0 og jeg får ikke testet med kabel da det ikke er kontakt for dette på printeren, jeg mistenker også at det er feil på nettverkskortet i printern men vil gjerne ha noen tips eller triks til og feilsøke dette så langt det lar seg gjøre før jeg eventuelt sender den i retur
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Ja da var dette problemet løst og printeren fungerer som den skal nå.

Løsning:
Etter litt grundigere feilsøking fant jeg ut at firmware i DIR-655 var utdatert og at selve plasseringen ikke var helt bra da WPS knappen ble holdt inne hele tiden. oppdaterte firmware og satte opp nettverket på nytt og alt fungerer fint nå..
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Jeg har akkurat satt opp en HP Deskjet 3050A J611a for utskrift og skanning i ett hjemmekontor, alt av oppsett og installasjon gikk bra helt til noen få øyeblikk etter installasjonen og omstart av de bærbare la jeg merke til at Windows7 til stadighet laster\ refresher (den blå sirkelen på musa) selv mens den ikke er i bruk med skrivebordet oppe.

Dette skjer kun når programvare og drivere er installert fra DVD og ikke før installasjon og eller etter fjerning av programvare og drivere, er dette på grunn av en kompatibilitet feil i driveren eller programvaren til HP?

Eller er det noe i Windows som må rekonfigureres??
Skriveren er koblet med WiFi 802.11n installasjon gjennom WPS, og DVD på begge bærbare

utstyr:
Dlink DIR - 655
AsusX53U - Windows 7 x64 - Home Premium
Dell Latitude E5510 - Windows 7 x64 - Professional
HP Deskjet 3050A J611a

Håper noen har peiling på hva denne "feilen" kan komme fra