Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 987
Hei! Jeg holder på med en app som henter bilder fra artige.no
Bare for å si det rett ut; Jeg støtter ikke artige.no, bruker den heller ikke. Synes det er en utrolig dårlig side.. men siden det er så mange som bruker den, så hadde jeg lyst til å lage en app for den.

Det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal få bildene inn i appen, jeg vet at jeg må loade det i et UIWebView, og at jeg må bruke noen javascript calls for å hente ut IMG.

Kommer ikke så langt da jeg ikke har så god erfaring med det. Derfor lurer jeg på om noen her, vet hvordan dette gjøres.

Er registrert som Apple Developer, har XCode på mac, og jeg er nesten ferdig med appen. Bare hvordan den henter bildene som står igjen.
Jeg kan litt HTML språk, men ikke stort mer enn det.

Håper noen flinke epleutviklere har mulighet til å hjelpe

(appen skal være for iPhone, retina)

Takk!
Da blir det mye vanskeligere, ettersom jeg må hente ett og ett bilde. Hvis jeg henter det rett fra artige.no, så kan jeg holde alt til ett webView. Da blir det mye enklere.
Det finnes jo en app for artige.no. Har den jo selv på iPhonen. Sorry for å være gledesdreper..
Vet at det finnes en app. Problemet er at denne er det reklame på Jeg har tenkt til å lage en app UTEN reklamer som skal være gratis den første tiden. Så skal den begynne å koste 7 kr.. Den blir annonsert på artige.no når den er ferdig.
Sitat av tullekopp Vis innlegg
Vet at det finnes en app. Problemet er at denne er det reklame på Jeg har tenkt til å lage en app UTEN reklamer som skal være gratis den første tiden. Så skal den begynne å koste 7 kr.. Den blir annonsert på artige.no når den er ferdig.
Vis hele sitatet...
Den som er for artige.no nå er utrolig dårlig også. Veldig vanskelig å se hva det står på bilder av og til, grunnet at man ikke kan zoome.
Helt enig. Jeg ønsker å lage en bedre app, som er raskere, med zoom, og kanskje mulighet for lagring av bilder. Først vil jeg komme ut med appen på markedet. Så kan disse mulighetene komme i senere oppdateringer.

Som jeg har forstått på han som har laget den appen som er der i dag, så har han gjort det på den måten jeg beskrev lenger oppi her. Den blir lastet i et UIWebView, også parsher han ut bildene uten å hente URL'n.. Kanskje det er en bedre måte å gjøre det på?