Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4537
hei

velforeninga i bygda skal muligens bygge ei grillhytte for utlån og bruk under fester osv..

men det store dilemmaet er PRISEN :/ vi har kanskje 10000 kr som vi kan investere med.



ting jeg ønsker et svar på:

>pris på kjøpa hytte?
>bygge selv på dugnad eller kjøpe?

takker for alle svar på forhånd!!
For 10k så blir det ei primitiv hytte hvertfall, det er jo umulig for oss og si uten at du nevner mer om en eventuell konstruksjon. Hvordan dere ser for dere at resultatet skal bli. Med litt større budsjett og en god snekker så kan dere få det akk som dere vil
Trådstarter
51 4
ok, planleggingen har nylig begynt så skal til å begynne med tegninger, søking osv.
Hva med å få en Videregående skole som har byggfag til å lage den for dere? som oftest så betaler dere da bare for plankene og annet utstyr. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere, men det er da en mulighet
Trådstarter
51 4
hørtes ut som en god ide
Sitat av trulsern Vis innlegg
hørtes ut som en god ide
Vis hele sitatet...
Tips: Kan virke litt "frekt", men spør om de flinkeste i klassen.. Hele klasser blir som regel ikke sendt ut til slikt. Har noen kompiser som gikk byggfag, der ble noen sendt ut til å snekre en platting, mens andre ble sendt ut på andre oppdrag.

Det er langt i fra alle som går byggfag som har kompetanse nok innen faget til å lage ei grillhytte som bør se nogenlunde bra ut. Så be om noen som er egna til jobben, lærerne vet som regel hvem dette er. Helst ikke spør han forran hele klassen, for da tvinger du nesten læreren til å henge ut noen
Forslaget om vgs hjelper vel lite, det er jo faktisk ferie nå .
Byggmax blandt annet selger "ferdighus" i god kvalitet og en lav prisklasse. Tror det enkleste er og enten kjøpe et slikt byggesett eller finne tegninger på nettet og gjøre det selv. Byggfagslærlinger er nok ikke noe jeg hadde gått for hvis jeg skulle bygget en god konstruksjon som skal tåle festing osv. i flere år fremover. Det er også sommerferie nå, så blir jo ikke før til høsten at de får kommet igang.
Vi kjøpte grillhytte på en butikk (Husker ikke navnet). Dette var da et sånn man bare satte sammen (Som er puslespill med tree)
På skolen jeg gikk (eller, blir ferdig med i morgen) så var vi alltid hele klassen på byggeoppdrag. Seff, en grillhytte er ikke store greiene. Men med en lærer blir det nok til at hele klassen jobber med prosjektet. Kan tenke meg at de bygger den i en hall på skolen og så kjører den på plass med en bil. ( Dette er jo så klart hvis dere går for en bygg klasse)
Kan jo hende dere finner en rimelig grillhytte, eller kan få en snekker til å sette opp grillhytten, så tar dere plattingen osv selv. Kan vel hjelpe litt på prisen, men ikke alt for mye
For 10 000 får du ikke mer enn en grunnmur støpt, avhengig litt av størrelsen selvsagt