PDA

View Full Version : Game Of Thrones

sRe
13. mai 2011, 08:15
http://seat42f.com/images/stories/tvshows/GameOfThrones/game-of-thrones-poster.jpg

HBO`s nye serie Game of Thrones! Hva syns dere?
Selv må jeg si at dette er heeelt fantastisk!

Game Of thrones; Official Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=522l0YE9hRQ)
Se i HD!

prenix
13. mai 2011, 08:16
Jeg har nå sett tre episoder, og jeg er helt hektet! Dette er noe annet enn alle CSI-programmene.

rW.
13. mai 2011, 08:24
Har sett alle episodene som har kommet ut til nå, og jeg elsker det.
En meget bra serie som ikke prøver å være noe annet enn det den er.
Skuespillerne er bra og episodene spennende!

Gleder meg til å følge det!

Man kan jo eventuelt lese bøkene til serien!

Pumpkin
13. mai 2011, 08:26
Fantastisk bra serie!
Ikke en serie for de som fort gårlei, her må du ta deg tia til å følge med.

Zaim
13. mai 2011, 08:50
Konge serie :).
Sett alle 4 som har kommet ut.
Eneste jeg ikke liker med serien er at jeg må vente en hel uke før jeg får se neste etter at jeg har sett en :(:(:(

prenix
13. mai 2011, 08:53
Konge serie :).
Sett alle 4 som har kommet ut.
Eneste jeg ikke liker med serien er at jeg må vente en hel uke før jeg får se neste etter at jeg har sett en :(:(:(

I gjengjeld varer hver episode omlag èn time, istedet for nitten minutter som mye annet.

jonnis
13. mai 2011, 09:01
Utrolig god serie... Bare fire episoder inne i serien og den overgår allerede flere gode serier.

Derpmaster
13. mai 2011, 09:05
Må si jeg er veldig spent på hvordan denne serien utvikler seg. Har selv sett de 4 første episodene, og gleder meg som en liten unge til det kommer flere :-)

Pagliacci
13. mai 2011, 09:06
Den er utrolig forseggjort noe som fikk meg til å følge med, men jeg sitter ikke igjen med den følelsen at jeg bare må se neste episode.

Men det er en serie som jeg kommer til å fortsette å se på:)

Oransje
13. mai 2011, 09:39
Jeg har sett alle episodene hittil og jeg er overrasket over hvor forseggjort scenene er, detaljene som er lagt inn i bakgrunnen er nydelig, Sean Bean og resten av casten spiller kjempe bra :)

Bombasa
14. mai 2011, 13:40
Digg serie! :p Minner meg om Ringenes Herre.

Gooner8
16. mai 2011, 02:34
Noen som vet om episode 5 blir gitt ut i natt?

alexanderb
16. mai 2011, 02:45
bøkene er mye bedre. med det sagt er det fortsatt en fantastisk serie. meget imponert så langt. håper de klarer å levere noen ordentlig dristige scener i fremtida. A Song of Ice and Fire er ikke akkurat nedtonet på noe vis.

SRB
16. mai 2011, 02:54
har sett alle 4 episodene men herregud visse sener er jo så synnsykt kjedelige at man sovner. Ikke nok med det så er det lite "action" og masse snakking men på slutten av alle episodene så gjør de en comback sånt at man må følge med på neste:P

Liverbird
16. mai 2011, 03:49
Noen som vet om episode 5 blir gitt ut i natt?

Ja, den kommer inatt.

http://next-episode.net/

Catnip
16. mai 2011, 10:04
Ja, den kommer inatt.

http://next-episode.net/

... og jeg som liksom skulle lese på eksamen idag.

Jeg hadde gledet meg til denne serien lenge, siden jeg har lest bøkene. Og da jeg hørte Sean Bean skulle ha hovedrollen, gledet jeg meg ekstra mye. Serien er utrolig tro mot bøkene, siden George R.R Martin er med som produsent, og det liker jeg!
Serien er utrolig godt oppbygd og med en kompleks handling, men jeg synes de har gjort det relativt lett forståelig så langt. Liker også hva de har gjort med karakterene, de er troverdige og lett gjenkjennbare for oss som var kjent med dem fra før.

I mitt hode er denne serien GREAT SUCCESS!

sRe
18. mai 2011, 11:40
Gleder meg til denne vinteren de snakker om kommer... om den kommer da!

Shantibaba
18. mai 2011, 12:34
Så de to første episodene og døds anonsene overalt talte riktig. Komers holywood sprøyt av yperste kaliber. Dårlig!

rustibus
18. mai 2011, 23:28
Ein av dei beste seriene som eg har sett så langt, elsker det.

Domm
18. mai 2011, 23:39
har selv lest bok-serien og må si at så lang imponerer tv-serien utrolig mye :D Noe av det beste på tv de siste årene!

winter is coming!

bjørnar
19. mai 2011, 00:13
Har selv sett til episode 4 og syns det er gøy. Bedre enn serier slik som The borgias, og Camelot som begge er serier som handler om politisk spill i "gamle dager".
Liker feks Merlin bedre tho:party:

TeumessianFox
24. mai 2011, 18:41
Kanskje noen som ikke har fått det med seg, men GoT episode 7 ble prereleased av HBO go, én uke tidligere!

Kan sees her: http://www.wisevid.com/gate-way?v=7AcJfA83xw57

Sykt spennende episode! Må jo desverre vente enda lenger for neste..

hermanoo90
25. mai 2011, 00:43
åh, seriøst, tusen takk! :D

Phenobix
26. mai 2011, 17:27
Må man fortsatt vente til mandag før episode 7 kommer ut i HD på TPB?

Gooner8
27. mai 2011, 08:11
Phenobix: nei ep 7 skal ligge i bukta;)

nZaal
27. mai 2011, 08:29
i dårlig webrip ja... Han (jeg også) vil ha i HD

Sethalas
27. mai 2011, 08:42
Syntes ikke å lese denne serien var noe helt spesielt (politikk much?), men en venn av meg som også har lest serien sa at dette var noe helt annet når du fikk se det.

Skal nok slenge meg på toget når første sesong er ferdig (hater å måtte vente i spenning på neste episode).

Leste også at de fikk kontrakt for andre sesong rett etter at første episode var blitt vist?

Jwh-Ftw
27. mai 2011, 13:48
Ja den ble fornyet ganske raskt.
HBO Renews "Game of Thrones" For Second Season; Premiere Grossed 4.2 Million on HBO Sunday Night (http://tvbythenumbers.zap2it.com/2011/04/19/hbo-renews-game-of-thrones-for-second-season-premiere-grossed-4-2-million-on-hbo-sunday-night/89922/)
Det er forøvrig bare 10 episoder i sesong 1.

Berre
27. mai 2011, 14:28
Dette er den beste serien som har kommet på lenge! Utrolig gode skuespillere, masse innvikla familierelasjoner og i tillegg verdens kuleste dverg :D

Sett de 7 første episodene og er allerede hekta.

IpN
27. mai 2011, 14:53
Kongeserie! Men jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hvem som er i slekt med hvem osv.

Eirik0405
27. mai 2011, 14:57
Er det han som spilte Boromir i LoTR? Må skaffe meg denna serien HBO er så bra på serier!

Dette er den beste serien som har kommet på lenge! Utrolig gode skuespillere, masse innvikla familierelasjoner og i tillegg verdens kuleste dverg :D

Sett de 7 første episodene og er allerede hekta.

Er totalt 10 episoder da :(

Da var 1-6 på vie ned i HD :)

Berre
27. mai 2011, 15:29
Er klar over at det er kun 10 episoder i første sessong :) Men pleier som regel å ta flere episoder for å få meg 'hekta'.

Gode gud jeg kunne ønske jeg kunne startet pånytt uten å huske noe, enjoy! :D

alexanderb
27. mai 2011, 15:46
Er det han som spilte Boromir i LoTR? Må skaffe meg denna serien HBO er så bra på serier!

det er Sean Bean, ja. litt trist at alle kjenner ham kun som Boromir. mannen har gjort en strålende innsats i mang en produksjon i en årrekke. fantastisk skuespiller.

Kongeserie! Men jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hvem som er i slekt med hvem osv.

dette bildet (http://hauteslides.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/05/Game-of-Thrones-Infographic-Full-Screen.png) er nok til stor hjelp.

Fusjon
27. mai 2011, 15:47
Utrolig bra serie må nok følge med på resten. :)

Winter is coming.
Soon be cardigan weather.

Bombasa
27. mai 2011, 15:52
i dårlig webrip ja... Han (jeg også) vil ha i HD

Jeg er og ei HD-hore, men episode 7 var faktisk ikke veldig ille.

Var for utolmodig til a vente3 pa HDversjonen.:rolleyes:

Sqq
27. mai 2011, 23:35
Kvaliteten på episode 7 var bra nok. For en helt syk episode. Sitter her å gnikker tenner for å få se hva som skjer videre!

zlinkey
29. mai 2011, 13:35
Når kommer episode 8? Så episode 7 nå, og må si at jeg nesten får problemer med måten den endte på...

Spelevinken
29. mai 2011, 13:39
Episode 8 kommer 06.05.11

Eirik0405
29. mai 2011, 22:56
Søk på Game of Thrones ari list på google :)

Makan til fet serie dette er, sett episode 1-6 sammenhengende!

Skauman
29. mai 2011, 23:19
Er en kvalitets serie, tror det er en av grunnene til at så mange liker den. Alt er bra, skuespillerne, historien, hden, ja alt.

Det bygger jo sykt opp da!! har ikke sett 7ern(Venter på HD) men dæven så bra.

Ja å de har den kuleste dvergen.
:D

Eirik0405
30. mai 2011, 21:03
en hel uke til episode 8? NOOOOO! Slutten på ep 7 tar knekken på meg :O

nZaal
30. mai 2011, 21:34
Episode 7 ligger i HD på bukta nå :D

goodzumber
30. mai 2011, 21:35
Tar en tur på biblioteket og skaffer boken imorgen, klarer rett og slett ikke å vente

jonnis
30. mai 2011, 21:37
en hel uke til episode 8? NOOOOO! Slutten på ep 7 tar knekken på meg :O
Ånei... Trodde jeg skulle vippe ut av stolen når den sluttet...

El Capitan
30. mai 2011, 21:40
En ting jeg ikke skjønner. Hvem var de folkene i begynnelsen? Hun lille jenten som hang på treet og de folkene hun drepte. Det var en av grunnene til at jeg begynte å følge med også har det ikke vært en dritt mer om de:(
Bra serie though

Tastaturet
30. mai 2011, 21:48
White walkers. Tror vi får se mer av dem i de neste episodene.

r0bin
30. mai 2011, 22:23
Fantastisk serie, takk til op for å skrive om serien for jeg hadde ikke hørt om den før.

Fant forresten en serie fra Showtime som også virker veldig spennende, The Borgia (http://www.imdb.com/title/tt1582457/) 8,7/10 på IMDb
Så har dere noe å se på mens vi venter på neste episode av Game of Thrones

o0leary
30. mai 2011, 22:35
The Borgia? Som I The Borgia fra Assassians Creed? :D:D:D:D

r0bin
30. mai 2011, 22:39
The Borgia? Som I The Borgia fra Assassians Creed? :D:D:D:D

Jepp, om en vanvittig korrupt og tilnærmet kriminell familie som hadde flere paver.
For å sitere wikipedia
"They have been accused of many different crimes, including adultery, simony, theft, rape, bribery, incest, and murder (especially murder by arsenic poisoning"

hejjhejj
30. mai 2011, 23:43
Aaahhh.... Irriterende slutt på episode 7 : (

Skauman
31. mai 2011, 00:08
Shiiit! dem er flinke til å fange seere med sånne avsluttinger!

En hel uke til neste... og da er det ikke lenger herlige hastigheter å få ting ned med..... ut av hybel og hjem på landet med dårlig linje...

sRe
31. mai 2011, 00:32
Grei liten video:

Inside Game Of Thrones (http://www.youtube.com/watch?v=psbBi7dLnT4)

Kjeee
31. mai 2011, 00:38
De vet hvordan de skal få folk til å ville se neste episode, klarer ikke vente en uke til neste! Utrolig slutt på denne episoden.

Så en Sneak Peak av The Borgias på youtube nå nettopp. Ser litt kjedelig ut igrunn, alt for mye politikk. Men det blir vel spennende når en komme inn i det. Laster ned noen episoder som jeg kan ha liggende på lur om jeg kjeder meg :)

Teg
31. mai 2011, 00:42
Dette er en flott og sterk serie! Gleder meg til vinteren dems kommer.

ps3
31. mai 2011, 01:45
Ah, hvilken slutt. Er det flere enn meg som synes at Khalisi er den peneste dama ever?

Eirik0405
31. mai 2011, 01:49
Ah, hvilken slutt. Er det flere enn meg som synes at Khalisi er den peneste dama ever?

Jepp! And she's NAKED!

Torepia
31. mai 2011, 02:52
Tar en tur på biblioteket og skaffer boken imorgen, klarer rett og slett ikke å vente

Bøkene er også ute som app i appstore hvis du har lyst til å kunne lese på buss/trikk =)

alexanderb
31. mai 2011, 03:07
bøker kan da like fint leses på buss og trikk som "apps".

etsi
31. mai 2011, 03:11
bøker kan da like fint leses på buss og trikk som "apps".

Haha, enig. Selv om det utvilsomt er gode argumenter for å ha bøker på telefon/pad, så er kanskje ikke det der det beste.

Når det gjelder Game of Thrones så er jeg rimelig fornøyd til nå. Med tanke på at det er HBO som står bak så forventet jeg intet annet enn kvalitet; The Sopranos, Entourage, Band of Brothers, The Pacific, Boardwalk Empire etc.

Tfan
3. juni 2011, 18:56

LOL

Typisk forelskelse i et TV Program :p nonetheless, hu er pen!

SINNSYK!!! serie!! Herregud! Så alle 7 episodene på 2 dager, og jeg vil ha MER!! Serien er stor i konsept, el grande i utførelse!

Kalars
3. juni 2011, 19:01
Drit bra serie, noen som vet når episode 8 kommer ut?

Captain Obvious
3. juni 2011, 19:04
Drit bra serie, noen som vet når episode 8 kommer ut?

Lette i 5 sekunder og fant ut at den kommer ut 6. juni.

nightLook
3. juni 2011, 19:47
Stupid Ned Stark.

Mussgaas
4. juni 2011, 21:46
Gud bedre, så bra serie! Ikke dumt at det er et par hinsides flotte damer der, men serien generelt er nydelig. Ååhh, på tide noe kvalitet ble laget, femfor kjedelige "komedier"......

Winter's coming!!

Filosofen
6. juni 2011, 12:54
Da var episode åtte ute på forskjellige, kule sider. Go watch!

Snuspus
6. juni 2011, 13:15
Game of Thrones er i mine øyne veldig bra.
Det har vært lite action i de episodene som har kommet til nå, men jeg regner med at dette vil ta seg opp når Winter kommer :)

Kalars
6. juni 2011, 13:30
Winter is comming :D

naxoz
6. juni 2011, 17:09
Faen at det er så lenge til episode niiiii!

Dritkul serie, gleder meg til å se mer av hva som befinner seg bak the wall:)

Eirik0405
6. juni 2011, 17:59
Episode 9 om 1 uke, om 2 episode 10... Sesong 2 MÅ komme fort!

Kjeee
7. juni 2011, 22:42
Episode 9 om 1 uke, om 2 episode 10... Sesong 2 MÅ komme fort!

Går ut fra at en sesong varer 10 episoder da. Typisk HBO?

Noen som har peiling på når sesong 2 kommer. Me WANT.

dr.Greenthumb
8. juni 2011, 13:51
Noen som vet om det kommer mer enn en sesong?

Jaso
8. juni 2011, 14:05
Sesong 2 er allerede bekreftet. Tipper frosten kommer i siste episode av sesong 1, tviler på at vi får se mye vinter i denne sesongen.

bleh
8. juni 2011, 14:48
Sesong 2 er allerede bekreftet. Tipper frosten kommer i siste episode av sesong 1, tviler på at vi får se mye vinter i denne sesongen.

Enig der, tror heller vi får se mer om Stark vs Lancaster, og eventuelt at hestefolka drar over sjøen. Syk serie!

Legende
8. juni 2011, 15:43
Bare for moro skyld, hvor mange er det som har lest bøkene her? Hvis dere har falt for serien anbefaller jeg på det sterkeste å lese bøkene, særlig ettersom de er tusen ganger bedre enn serien.

Mussgaas
8. juni 2011, 16:09
HBO imponerer igjen, med en serie av topp kvalitet!

Bøkene er bestilt, og de skal leses grundig:)

Eirik0405
8. juni 2011, 16:12
Bare for moro skyld, hvor mange er det som har lest bøkene her? Hvis dere har falt for serien anbefaller jeg på det sterkeste å lese bøkene, særlig ettersom de er tusen ganger bedre enn serien.

Leser egnetlig aldri bøker, men er de lange? og hvor mange er det?

alexanderb
8. juni 2011, 16:16
skulle være en trilogi, men er annonsert syv bøker så langt. fire av de er kommet ut. sidetall varierer. de engelske pocketversjonene er vel rundt 800-900 sider (om man ser bort ifra appendix, forord, etc), og har ganske små skrift. amerikanske bøkene tror jeg har større skrift og er en par hundre sider mer.

Skauman
8. juni 2011, 23:16
Leser egnetlig aldri bøker, men er de lange? og hvor mange er det?

Hot tips? Lydbøker. finnes i bukta.

Gamgee
12. juni 2011, 15:06
Noen som vet når episode 9 sendes i Usa, altså hvilket klokkeslett, og ca. hvor lang tid det tar fra den sendes til den kommer ut som torrent?

Toddi10
12. juni 2011, 15:23
Noen som vet når episode 9 sendes i Usa, altså hvilket klokkeslett, og ca. hvor lang tid det tar fra den sendes til den kommer ut som torrent?

There you go: http://next-episode.net/game-of-thrones

VinumSabbathi
12. juni 2011, 15:25

Hvis du sjekker bukta, så står tidspunktet på opplastingen av torrenten der. Det legges ut sånn ca på samme tid hver gang vil jeg tro.

El Capitan
13. juni 2011, 08:17
Herre fuckings jesus for en episode! Bare tanken på at jeg må vente en hel uke på neste og at det er siste for sesongen gjør meg kvalm.

phish
13. juni 2011, 09:00
For en fantastisk serie! Gleder meg enormt til neste episode, men gruer meg nesten like mye til det er over for denne gang...

Mussgaas
13. juni 2011, 11:40
Oh lord. Hver episode er helt utrolig spennende! Nå starter jeg med boka. Klarer ikke vente i en uke til!!

Bombasa
13. juni 2011, 15:27
Steike for en avslutning pa episode 9!

Teg
13. juni 2011, 23:40
Helt sjukesen på slutten ass. Siste episode kommer til å pine oss helt frem til neste sesong!

Tihi
13. juni 2011, 23:41
Håper nesten at slutten på episode 9 bare er en stor troll.. Hvis ikke er jeg spent på hvordan det vil utvikle seg :D

margido
13. juni 2011, 23:58
Fyfaen for en episode ep.9 var! Det som er trist er jo at det tar lang tid før neste sesong kommer når ep10 er ferdig. Samme opplegget som Walking Dead :(

daimeno
14. juni 2011, 00:36
Fantastisk bra serie. Ingent serie har fenget meg like mye siden Breaking Bad! Synd første sesong er over til Søndagen, men nå er det heller ikke lenge til sesong 4 av Breaking Bad!

Eirik0405
14. juni 2011, 00:54
Jeeez! Må vente hundre år på walking dead og hundre år på denne serien nå snart :( Sitte klistra til skjermen her!

nightLook
14. juni 2011, 08:19
Herregud så gjengen bak serien har naila hvordan hester skal dø på film.

alexanderb
14. juni 2011, 20:01
Fyfaen for en episode ep.9 var! Det som er trist er jo at det tar lang tid før neste sesong kommer når ep10 er ferdig. Samme opplegget som Walking Dead :(

de aller fleste TV-serier har en tendens til å ha pause i mellom sesongene.

nZaal
14. juni 2011, 20:02

Midt i også! Doctor Who har pause, og det plager meg!! :mad:

Eplebit
14. juni 2011, 20:09
ÆÆÆH, bare 1 episode igjen før sesongen er slutt! Er dritspent!

Har allerede gått til innkjøp av bøkene som eg skal lese mens eg venter på neste sesong av serien.

Bombasa
14. juni 2011, 21:30
Herregud så gjengen bak serien har naila hvordan hester skal dø på film.

haha, den reagerte jeg ogsa positivt pa!

Men, en ting jeg alltid har lurt pa. Hvorfor blir fuglene forst skremt vekk nar personer blir henrettet? De ble ikke skremt av de 300 menneskene som sto a hylte og trampet forst eller?

Teit detalj nesten alle henrettelser pa film har med.:\

qanuk
14. juni 2011, 21:31
kunne kverka han joffrey kidden! herregud for en sleip drittunge.

kan man forresten ane karma i de siste scenene? arya fanger ei due som hun vrir hodet om på før dette skjer. idet han blir halshugget ser hun opp på en flokk fugler (det var vel duer?) som flyr avsted.

daimeno
14. juni 2011, 21:33
Pst; Add gjerne en liten spoiler warning qanuk! Men jeg er selvfølgelig helt enig med deg når du sier det, og dette var noe jeg ikke tenkte spesielt på når jeg så episoden.

qanuk
14. juni 2011, 21:40
finner ikke edit-knapp, er det for seint, kanskje? tenkte ikke på det!

Spelly
15. juni 2011, 02:07
Noen som har peil på hva som skjer neste episode da?

Don Veto
15. juni 2011, 03:07

Du spør etter spoiler faktisk? Personlig foretrekker jeg å finne ut av det mens jeg ser på episoden, og ikke før. Går ikke innom denne tråden igjen nå før etter sesongslutt, i tilfelle noen som har lest bøkene følger opp ditt dumme spørsmål:rolleyes:

Penesmurfen
15. juni 2011, 03:12

Winter IS coming!

Wolfe707
15. juni 2011, 15:08
Til alle dere som ikke har lest bøkene må jeg bare anbefale dette på det sterkeste!

Plukket opp alle bøkene som er kommet for halvannet år siden, og siden da har jeg lest alle bøkene tre ganger hver. Det er den beste serien jeg noensinne har lest, og GRRM nailer karakterene så bra!

***MULIGE SPOILERS***
Hele første boka/sesongen er på en måte bare oppbygningen til det som starter i neste bok/sesong. Det er DA at ting virkelig kicker av og helvete bryter løs. Gjennom serien vil du bli bedre kjent med personer du ikke regnet med (også personer du garantert har hatet/mislikt hittil i serien), og for meg er det kun én av disse personene (som har POV-kapitler i bøkene) som jeg fortsatt innehar sterkt hat overfor. Han skriver så bra og skildrer deres tanker og rasjonaliseringer så bra, at det bare er mindblowing.

***SPOILER SLUTT***

Gled dere til de videre sesongene, folkens!

partyboy90
15. juni 2011, 18:24
digg serie, sjekk min avatar - trenger jeg å si mer? :P

margido
15. juni 2011, 20:59

Sant det, men tar jo så lang tid før neste sesong kommer :/

IpN
17. juni 2011, 19:38
Slutten på episode 9 var sykt nedtur :(

duzzyd
17. juni 2011, 20:38
Sinnsyk bra serie! Så episode 1-9 iløpet av 24 timer. Da jeg var ferdig begynte på jeg boken og leste helt til jeg sluknet.
Så sykt irriterende at HBO så å si alltid tar 1 år pause mellom sesongene sine. Men bedre at de bruker tid på å lage kvalitetserie framfor å spytte ut drit hver eneste uke.

Liker veldig godt at man tror man vet hvor man har en karakter, men i neste episode forandrer han/hun seg totalt. Alle kjemper mot alle så å si. Er ikke den klassiske de Gode mot de Onde.

***************SPOILER*******************

Hvorfor ble alle så harniske av at Ned Stark døde egentlig? Av det jeg har lest i boken sålangt er ikke han hovedpersonen. Er det fordi han er Sean Bean kanskje?

*****NO MORE SPOILER*********

Fusjon
17. juni 2011, 20:46
Jævla elendig at ************* ble*******.. Han var jo så og si hovedpersonen.... 0o

Han var -ikke- hovedpersonen, er bare sånn de promoterte serien..

duzzyd
17. juni 2011, 20:48
Faen ta 5min edit..

Hvilken person hater du/elsker du mest?
For meg må det være drittungen Joffrey, mens jeg ELSKER Tyrion!

Akkurat begynt på boken, anbefaler den til alle som elsker universet serien utspiller seg i.
Vurderer å lese boken fram til episode 10 begynner, så fyre opp en svææær jonas for så å se sesongavslutningen. Det blir NICE :D

Han var -ikke- hovedpersonen, er bare sånn de promoterte serien..

******************SPOILER?*************

Han som skrev boken sa selv at Mr.Stark var hovedpersonen i første sesong.

IpN
17. juni 2011, 21:43
Faen ta 5min edit..

For meg må det være drittungen Joffrey, mens jeg ELSKER Tyrion!

Akkurat begynt på boken, anbefaler den til alle som elsker universet serien utspiller seg i.
Vurderer å lese boken fram til episode 10 begynner, så fyre opp en svææær jonas for så å se sesongavslutningen. Det blir NICE :D

******************SPOILER?*************

Han som skrev boken sa selv at Mr.Stark var hovedpersonen i første sesong.

Kommer det en episode 10 før sommeren?!

Og ja, det er fordi det er Sean Bean. Han er en ekstremt flink skuespiller og det var han jeg likte best i hele serien.

duzzyd
17. juni 2011, 22:08
Kommer det en episode 10 før sommeren?!

Og ja, det er fordi det er Sean Bean. Han er en ekstremt flink skuespiller og det var han jeg likte best i hele serien.

Jeg mente å lese ferdig episode 9 før episode 10 blir utgitt. Så nei episode 10 er siste episode iår. Neste sesong begynner i april 2012.

Skjønner ikke elsket for Sean Bean, ja han er en utrolig god skuespiller. Men fikk aldri helt ut av hodet mitt at han egentlig var Boromor, hehe.

Det jeg likte minst i serien var fokuset på alle de ungene. I boken er Jon Snow bare 14 år, Bran er 7 år, Ariya enda yngre(?) osv.

Jeg anbefaler alle å lese en episode i boken, for så å se den på tv. Det ligger så mye bak hver setning de sier, man vet mer om karakteren, forståelsen mellom forholdene mellom karakterene osv.

Beste serie jeg har sett siden Breaking Bad, som ogs er laget av HBO.

IpN
17. juni 2011, 22:24
Jeg mente å lese ferdig episode 9 før episode 10 blir utgitt. Så nei episode 10 er siste episode iår. Neste sesong begynner i april 2012.

Skjønner ikke elsket for Sean Bean, ja han er en utrolig god skuespiller. Men fikk aldri helt ut av hodet mitt at han egentlig var Boromor, hehe.

Det jeg likte minst i serien var fokuset på alle de ungene. I boken er Jon Snow bare 14 år, Bran er 7 år, Ariya enda yngre(?) osv.

Jeg anbefaler alle å lese en episode i boken, for så å se den på tv. Det ligger så mye bak hver setning de sier, man vet mer om karakteren, forståelsen mellom forholdene mellom karakterene osv.

Beste serie jeg har sett siden Breaking Bad, som ogs er laget av HBO.

Fett, trodde episode 9 var den siste denne sesongen.

Ja, jeg tenker også mye på Boromir, men han passer Game of thrones så perfekt.

Breaking bad er konge ja :bergenser:

Årolilja
18. juni 2011, 00:01
Har bare lest i A Game of Thrones men har dessverre latt nysgjerrigheten tatt overhånd og lest så mange spoilers på nettet at jeg allerede vet en god del om hva som skjer i de neste bøkene. Men jeg må si jeg gleder meg til å se hva de klarer å få til med neste sesong!

Jeg er ikke særlig glad i Lannisterfamilien (med unntak av Tyrion såklart), særlig Joffrey og Cersei.

Personen jeg definitivt er mest glad i, er Arya. Liker også Jon Snow godt.

phish
20. juni 2011, 08:17
Du store kanin, for en episode! Avslutningen var gåsehud all the way... blir utrolig vanskelig å vente et år til neste sesong :\

CharlieSabotage
20. juni 2011, 11:16
ÅH HERRE GUD! Enn å gi oss en sånn avslutning når det er et år til neste gang!

IpN
20. juni 2011, 18:25
ÅH HERRE GUD! Enn å gi oss en sånn avslutning når det er et år til neste gang!

Er det virkelig et år til neste gang?

CharlieSabotage
20. juni 2011, 18:26

April 2012 har jeg hørt.

Mussgaas
20. juni 2011, 18:38
Glad jeg har bestilt bøkene. Oh looord for en avslutning.

Opteryx
20. juni 2011, 19:06
Avslutningen var mildt sagt episk. Gahhh, hvordan skal jeg greie å vente til neste år for mer?

Ond^Sofa
20. juni 2011, 19:43

Ja, produsentene har sagt at sesong2 skal starte ca samtidig som den første.

Kilde: http://insidetv.ew.com/2011/04/19/game-of-thrones-season-two-2/

kuBaB
20. juni 2011, 19:44
Ep 10 ute på bukta nå :)

Skille(D)
20. juni 2011, 20:26
ep 10 var virkelig en "kliffhanger" synes det er litt drøyt å vente 1år, men blir vell bare å invistere i bøkene imens da

qanuk
20. juni 2011, 22:19
det var vel egentlig opplagt at hu kom til å få liv i de egga. dritfet avslutning uansett! kanskje jeg også hiver meg på boka.

Bombasa
20. juni 2011, 23:52
April 2012 har jeg hørt.

Altfor lenge!:\

alexanderb
21. juni 2011, 00:30
. . .
HBO has announced that the second season of Game of Thrones will start shooting on July 25th in Belfast, Northern Ireland. They note that other locations will be announced as they are confirmed. Cast, writers and directors will also be announced as they are confirmed. After the jump, the full press release. Northern Ireland Screen also reported on the announcement, with a quote from their chief executive.

Winter Is Coming: For the record, this is nearly the exact same date that they began filming season one (that started on July 26th). Same start date plus same amount of episodes means that we should expect a season two premiere around the same time as well. April 15th, 2012 looks good to me.

Legynd
21. juni 2011, 12:45
Så episoden i går, syns det er drøyt og vente så lenge.
Det blir nok bok kjøp mens vi venter spent på neste sesong.
Utrolig tøff slutt på episode 10!

Zaim
21. juni 2011, 13:21
Sykt bra :).

Vurderer å lese bøkene, men har ikke lyst til å ødelegge for meg selv siden jeg liker ikke vite hva som skjer, og serien er så bra laget.
Nesten 1 år er lenge å vente though :/

Bmariuz
21. juni 2011, 13:22
Så episode 10 i går. Season 2 kommer til å bli syyyk!

Eirik0405
21. juni 2011, 14:50
HERREGUD! Har ventet siden jeg så hun putte drageegget på den varmekuppelen at de skulle klekke! og nå må jeg vente i 1 år på å se hva som skjer!? MAKAN!

LeFTy
21. juni 2011, 16:13
Hvor mye og hvor grafiske vold og sex scener er det i denne serien ???

Har ei datter (13) som har lyst å se denne serien men vet ikke hvor lurt det er
å velge denne serien som lørdags underholding for å være helt ærlig :-)

Mith
21. juni 2011, 16:21
Det er absolutt ingen serie for 13åringer. Bare første episode inneholder både voldtekt og incest. Det kommer også scener senere i serien som hadde vært klassifisert som porno for få år siden. I tillegg kommer relativ mye grafisk vold, med avkappede lemmer og henrettelser av både folk og dyr.
http://today.msnbc.msn.com/id/41011131/ns/today-entertainment/t/producer-game-thrones-beyond-r-rated/

alexanderb
21. juni 2011, 22:06
jeg ville definitivt latt ei hypotetisk 13-årig datter se denne serien, så fremst hun ikke historisk har hatt noen problemer med å skjønne at fiksjon er fiksjon. se den eventuelt sammen med henne om du er nevneverdig bekymret.

har fått med meg at folk flest mener at barn ikke burde spille spesielle spill, se spesielle filmer, lese spesielle bøker, høre på spesiell musikk, etc. selv syns jeg det er bare tull og tøys. så langt verre ting enn dette i langt yngre alder. så lenge barnet/ungdommen har en klar forståelse av at dette er fiksjon og underholdning så er det god fisk.

etsi
21. juni 2011, 22:23
jeg ville definitivt latt ei hypotetisk 13-årig datter se denne serien, så fremst hun ikke historisk har hatt noen problemer med å skjønne at fiksjon er fiksjon. se den eventuelt sammen med henne om du er nevneverdig bekymret.

har fått med meg at folk flest mener at barn ikke burde spille spesielle spill, se spesielle filmer, lese spesielle bøker, høre på spesiell musikk, etc. selv syns jeg det er bare tull og tøys. så langt verre ting enn dette i langt yngre alder. så lenge barnet/ungdommen har en klar forståelse av at dette er fiksjon og underholdning så er det god fisk.

Enig med deg. Selv hadde jeg en far som nektet meg å se 18-årsfilmer i lang tid. Det hjalp svært lite, endte bare med at jeg så dem i skjul, allikevel. Ville latt datteren din se det - det er fiksjon. Sex, vold og faenskap er en del av verden uansett.

On topic:

Har blitt skikkelig imponert av HBO denne gangen. Det at vi må vente et år gjør meg ingenting. Kanskje de ble overrasket over den utrolige suksessen serien har fått, og faktisk var usikre på om det i det hele tatt skulle bli noen andre sesong? Allikevel - kvalitet foran kvantitet.

alexanderb
21. juni 2011, 22:27
andresesongen ble bekreftet to dager etter første episode ble vist, grunnet den store suksessen.

LeFTy
24. juni 2011, 17:37
Det er absolutt ingen serie for 13åringer. Bare første episode inneholder både voldtekt og incest. Det kommer også scener senere i serien som hadde vært klassifisert som porno for få år siden. I tillegg kommer relativ mye grafisk vold, med avkappede lemmer og henrettelser av både folk og dyr.
http://today.msnbc.msn.com/id/41011131/ns/today-entertainment/t/producer-game-thrones-beyond-r-rated/

Da får vi nok vente noen år tenker jeg,
takk for svar :)

13 åringer drømmer veldig mye mer enn voksne folk så jeg følger nok rådet til mith,
men takk for svar

Enig med deg. Selv hadde jeg en far som nektet meg å se 18-årsfilmer i lang tid. Det hjalp svært lite, endte bare med at jeg så dem i skjul, allikevel. Ville latt datteren din se det - det er fiksjon. Sex, vold og faenskap er en del av verden uansett.

On topic:

Har blitt skikkelig imponert av HBO denne gangen. Det at vi må vente et år gjør meg ingenting. Kanskje de ble overrasket over den utrolige suksessen serien har fått, og faktisk var usikre på om det i det hele tatt skulle bli noen andre sesong? Allikevel - kvalitet foran kvantitet.

i grunn et veldig godt poen eller stort problem,
litt usikker nå he he :\

Nerdefruen
24. juni 2011, 17:53
Lefty: er jo ikke verre enn at du ser serien først selv og bedømmer utfra det? Ingen her inne som kjenner din 13åring, så du er nok den beste til å vurdere hva hun tåler.

Chaviz
24. juni 2011, 18:24
Jeg fikk se all mulig slags alder når jeg var yngre, særlig av min far, bortsett fra filmen "We were soldiers".

Jeg har klart å skille på virkelighet og fiksjon, eneste er at nå når ikke "skumle" filmer inn til meg.
Mens min mor ikke turte å være alene etter å ha sett "The Ring", så jeg den alene om vinteren, som 11-åring, i et stort og gammelt hus.

Mith
24. juni 2011, 18:47
Saken er ikke at 13åringer ikke klarer å skille fantasi og virkelighet. Det handler mer om grensesetting og det å ta ansvar som foreldre.

alexanderb
24. juni 2011, 19:10
@mith
LOL. hvor har du dette fra? vis meg vitenskaplige avhandlinger som bekrefter dette plz. det høres mer enn litt suspekt ut.

at foreldra dine ikke klarte å få inn i hodet ditt at fantasi og virkelighet ikke er det samme skal da virkelig ikke gå ut over datteren til lefty. 13-årige meg og alle andre som var på min alder klarte fint å skyte hverandre på data uten at vi trodde vi var død i virkeligheten av den grunn.

Halalgeir
24. juni 2011, 19:13
@mith
LOL. hvor har du dette fra? vis meg vitenskaplige avhandlinger som bekrefter dette plz. det høres mer enn litt suspekt ut.

at foreldra dine ikke klarte å få inn i hodet ditt at fantasi og virkelighet ikke er det samme skal da virkelig ikke gå ut over datteren til lefty. 13-årige meg og alle andre som var på min alder klarte fint å skyte hverandre på data uten at vi trodde vi var død i virkeligheten av den grunn.

Og jeg har 13 år gamle elever som ville vært våken, skrikende av redsel 24 dager i strekk om de hadde sett enkelte av scenene i Game of Thrones.

Mith
24. juni 2011, 19:19
@mith

Hva med å lese det jeg skrev? Jeg sier jo at 13åringer fint klarer å skille mellom fantasi og virkelighet, men det er ikke det som er poenget.
Dessuten er ikke nødvendigvis evnen til å forstå den forskjellen det samme som at man takler inntrykkene på en god måte, som Halalgeir påpeker.

alexanderb
24. juni 2011, 19:22
@mith

ah. det var et lite "ikke" der inne! nå ga det litt mer mening. så det du mener er da at det er uansvarlig å la barn oppleve kunst fordi..? hvorfor det egentlig? det gir for meg ingen mening.

@halalgeir

spekulasjon. blir for dumt å kommentere dette.

Adrenalinex
24. juni 2011, 19:23
Jeg fikk alltid se Rambo, James Bond og Desperado filmene sammen med pappa når jeg var liten, led aldri noe stort av det. Serien er konge, men den er jo basert på makt og vold all the way. Flippa dog i vinkler av siste episode! Skulle ikke vært lov med en sånn slutt..

Mith
24. juni 2011, 19:29
@mith

ah. det var et lite "ikke" der inne! nå ga det litt mer mening. så det du mener er da at det er uansvarlig å la barn oppleve kunst fordi..? hvorfor det egentlig? det gir for meg ingen mening.

Hehe, kunst ja. Såpeopera for fantasy-nerder er vel mer riktig. Selv om serien er bra så får man ta det for det den er.

Det er ikke all underholdning som er egnet for barn og jeg kan ikke helt se hvordan en slik serie skal skal berike barns liv på noen måte. Når den i tillegg er såpass grafisk som den er så hadde jeg ikke latt mine barn se den. Hun kan jo lese bøkene.

Cikey
24. juni 2011, 19:38
Alt dette: "Jeg så 'sett inn tittel her' når jeg var liten, og jeg klarte meg" blir helt irrelevant. At du ikke tok varig skade av å se grafiske filmer når du var liten betyr ikke at det var bra for deg. Dessuten er det et ganske langt stykke fra de dårlige urealistiske scenene fra 80-90 tallet og det man får se av vold, blod og porno i GoT.

Jeg kan ikke se en eneste god grunn til at en 13-åring skal se GoT. De tar neppe varig skade av det, men ubehag og dårlig søvn på kort sikt, ja det tror jeg nok. Dessuten gir en slik serie ingenting til en 13-åring.

BTW: En TV-serie er på ingen måte kunst. Kunst er et sterkt missbrukt begrep men å kalle en serie for kunst blir å dra det for langt!

nightLook
27. juni 2011, 09:39
Har kjøpt de 4 første bøkene i Song of Ice and Fire nå, desse kan absolutt anbefales.

Adrenalinex
27. juni 2011, 11:23
Har kjøpt de 4 første bøkene i Song of Ice and Fire nå, desse kan absolutt anbefales.

Er de på engelsk eller norsk? Hvor kjøpte du dem?

iiconanii
27. juni 2011, 11:26
http://www.play.com/Search.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=game+of+thrones

Gratis frakt.

LeFTy
27. juni 2011, 14:33
Ser det blitt diskusjon om alder og hva "du" så når du var liten...

Hun er 13 og tar INGEN skade av å ikke se på denne serien,
så jeg mener jeg er en bedre forelder om vi venter noen år for å si det sånn.

Og det finnes heller ingen serier som kan betegnes som kunst på noen måte,
som alle må se etter min mening...

Mye sunnere å lese bøker i den alderen uansett,
og hun leser myyyye :D

Men jeg så selvfølgelig litt av serien selv i etterkant av posten,
og er enig i at denne serien bør IKKE sees av barn uansett....

Penesmurfen
27. juni 2011, 14:34
Hvor mange bøker tilsvarer sesong 1?
Hvor mange sesonger er det potensielt i alle bøkene?

Frister veldig å kjøpe inn!

iiconanii
27. juni 2011, 14:55
Første sesong tilsvarer ca første bok. (om jeg ikke husker helt feil) Så en sesong per bok.

nightLook
27. juni 2011, 15:00
Er de på engelsk eller norsk? Hvor kjøpte du dem?

Bestilte de i Kindle-edition til iPad, på Amazon.com - 20$ for 4 bøker, altså.. rett over en hundrings. Kosta ca det samme om du vil ha pocket, pluss frakt.

Vet også at femte boka er RETT rundt hjørnet(september?) og at du kan preordere pakken med alle 5 fra både amazon og play - play har jo gratis frakt.

Sparkieville
28. juni 2011, 10:41
Det jeg frykter er at dette blir serie som The Walking dead, du får minimalt med episoder og 1654984132169841 år mellom sesongene.

Mith
28. juni 2011, 10:56
GoT følger jo helt vanlige policy på sesonger og episoder. 10-12 episoder på 50min eller 20-24 episoder på 21min per år, ca. 500min i året.

Lanjelin
28. juni 2011, 11:03

Det jeg frykter er at dette blir serie som The Walking dead, du får minimalt med episoder og 1654984132169841 år mellom sesongene.

Kjøpte hele GoT serien til Kindle/Android (http://www.amazon.com/George-Martins-Thrones-4-Book-ebook/dp/B004JN1D2I/ref=sr_1_2?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1309251779&sr=1-2), samt 85 bøker av The Walking Dead via ComiXology/Android (https://comics.comixology.com/#/view/60/The-Walking-Dead-1), så det blir mye bra underholdning på toget fremover.

Begge seriene er helt fantastiske i mine øyne, og det gjør meg ingening å lese dem istedet for å vente på at de skal få ut fingen for å få ferdig TV seriene.

Det er dessuten mye mer historie og innhold generelt om en skaffer seg bøkene.

Adrenalinex
28. juni 2011, 13:30
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'

Golden Cap
28. juni 2011, 14:16
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'

Du må pent vente til neste sesong dersom du vil se serien. Når det gjelder lesingen, hvorfor ikke bare kjøpe den første eller andre boka i serien? Det er noe helt annet å lese litteratur som du selv har interesse for, kontra det å lese påtvunget faglitteratur. Med andre ord, begynn og les. Du vil nok være trollbundet etter de første 30 sidene uansett. :)

Cikey
28. juni 2011, 14:27

Å lese bøker er en vanesak. Begynn med noe lettlest og "jobb" deg opp til mer komplekse og omfattende bøker / bokserier. Begynn gjerne med å lese bøker på norsk og så tar du noen enkle engelske etterhvert.

Adrenalinex
28. juni 2011, 14:52
Selges bøkene hos bokhandler i Norge?

alexanderb
28. juni 2011, 15:48
@adrenalinex kjøper nesten alt av bøker fra tanum.no.

r0bin
28. juni 2011, 15:53
Er bøkene oversatt til norsk?
::
Ser at den første boka game of thrones er det.
"Kampen om jerntronen" og "I vargens tid" utgjør første boka/sesongen.
Men finner ikke bok nr 2 oversatt noe sted. Noen som har peil?

Teddybe4r
28. juni 2011, 16:08
Jeg er ikke så glad i serier fra gammel tid egentlig...
Selv foretrekker jeg serier fra nyere tid, action, drama eller komedie.

Mine favoritter så langt er
#1 - Breaking Bad (Drama) Helt fantastisk serie. måtte se alle 4 sesongene på en uke når jeg hadde sett ferdig den første episoden.
#2 - The Big Bang Theory (komedie) Veldig morsomt, det har jeg også sett alle 4 sesongene av på kort tid.
#3 - Dexter (Krim, Drama) Holder på å se igjennom den akkurat nå, veldig imponert så langt.

Hvis jeg først kommer over det så ser jeg også Criminal Minds på tv. Veldig bra serie.

alexanderb
28. juni 2011, 16:11
@r0bin Game of Thrones ble nettopp oversatt. er nok ei stund til de neste bøkene blir det.

edit: heter den seriøst "i vargens tid"??? vi får jo ikke stifte kjennskap med varger i førsteboka engang, om jeg husker rett.

Alden
28. juni 2011, 16:38
Mine favoritter så langt er
#1 - Breaking Bad (Drama) Helt fantastisk serie. måtte se alle 4 sesongene på en uke når jeg hadde sett ferdig den første episoden.

3 sesonger.

Skauman
28. juni 2011, 18:05

Blir det bedre av å høre det a ? du får alle bøkene som lydbok..
Ellers vil jeg anbefale en papirbit eller et bokmerke for og holde under settingen du leser på. da holder du orden.

Også en pc i nærheten med ordbok oppe er ikke dumt;)

Og det er utrolig god læring og lese og høre bøker på engelsk.

Btw når jeg "skaffet" lydbøkene fra nette kom de i reading order:

Reading Order 01 The Hedge Knight
Reading Order 02 The Sworn Sword
Reading Order 03 Song of Ice and Fire 1 - A Game of Thrones
Reading Order 04 Song of Ice and Fire 2 - A Clash of Kings
Reading Order 05 Song of Ice and Fire 3 - Storm of Swords
Reading Order 06 Song of Ice and Fire 4 - A Feast For Crows

De skal jeg høre igjennom etter jeg er ferdig med http://en.wikipedia.org/wiki/Inheritance_Cycle!

Neste sesong trur jeg blir fet, etter Inheritance har jeg blitt glad i drager!

alexanderb
28. juni 2011, 19:43
noen som vet hvor man kan kjøpe Tales of Dunk and Egg? har bare sett bok to på Play og Tanum. vil også ha Blood/Path of the Dragon og Arms of the Kraken.

fant ut at Tales er gitt ut som en kompilasjon. men vet fortsatt ikke om de andre tre.

edit: åja. det var bare fortelling #3 av Tales som var gitt ut i Warriors-kompilasjonen. da mangler jeg fortsatt alt. :-(

sRe
14. august 2011, 21:20
Ser det blitt diskusjon om alder og hva "du" så når du var liten...

Hun er 13 og tar INGEN skade av å ikke se på denne serien,
så jeg mener jeg er en bedre forelder om vi venter noen år for å si det sånn.

Og det finnes heller ingen serier som kan betegnes som kunst på noen måte,
som alle må se etter min mening...

Mye sunnere å lese bøker i den alderen uansett,
og hun leser myyyye :D

Men jeg så selvfølgelig litt av serien selv i etterkant av posten,
og er enig i at denne serien bør IKKE sees av barn uansett....

GOT bøkene skal være ganske mye drøyere enn serien.