PDA

View Full Version : Kickup snus

EpleKongen
19. april 2011, 11:32
Hei ! Det er noe som heter Kickup Pods, som er en form for snus.. Den er uten tobakk og nikotin. Og det står på nettsiden at den ikke har noen aldersgrense. Men jeg må bestille den fra kickup.se(svensk nettside). Jeg vil ikke at mamma og pappa skal få vite det siden jeg er under 18... Men må jeg betale toll på den visst jeg bestiller 2 bokser for ca 80 kr ?

happy violence
19. april 2011, 11:33
nei, det må du ikke så lenge det er under 200 kr.
Hva er forresten vitsen med sånn snus?

Edit: Innlegg nr.400 :D

Ignifer
19. april 2011, 11:37

Hva med litt søking?
Etter ett raskt søk fant jeg ut att produktet inneholder en del vitaminer, ginseng og koffein.. Da sier det seg vel selv?

EpleKongen
19. april 2011, 11:43

Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter ;)

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Hva med litt søking?
Etter ett raskt søk fant jeg ut att produktet inneholder en del vitaminer, ginseng og koffein.. Da sier det seg vel selv?Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

OG en annen ting, tror dere at Kickup skader tannkjøttet ?

OG en annen ting, tror dere Kickup skader tannkjøttet ?

Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter ;)

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

OG EN ANNEN TING... TROR DERE KICKUP SKADER TANNKJØTTET ?

[QUOTE=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter ;)

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

[QUOTE=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter ;)

OG EN ANNEN TING... TROR DERE KICKUP SKADER TANNKJØTTET

[QUOTE=jaksitt;2069737]Hei ! Det er noe som heter Kickup Pods, som er en form for snus.. Den er uten tobakk og nikotin. Og det står på nettsiden at den ikke har noen aldersgrense. Men jeg må bestille den fra kickup.se(svensk nettside). Jeg vil ikke at mamma og pappa skal få vite det siden jeg er under 18... Men må jeg betale toll på den visst jeg bestiller 2 bokser for ca 80 kr ?

Noen som vet om kickup skader tannkjøttet foressten ?

Trollsauen
19. april 2011, 13:19
Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.

Har sett den flere steder i Sverige men bare noen få steder i Norge dessverre. du får ta noen runder rundt hos de forskjellige butikkene i nærmiljøet ditt. (vet iallefall at Meny gjerne importerer varer).

Madxoc
19. april 2011, 14:11
Få høre hvordan det går hvis du bestemmer deg for å kjøpe :)

EpleKongen
19. april 2011, 14:55
Få høre hvordan det går hvis du bestemmer deg for å kjøpe :)

Skal kjøpe snart, må bare ned på Narvesen å kjøpe et Visa Spendon først ;):p

Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.

Har sett den flere steder i Sverige men bare noen få steder i Norge dessverre. du får ta noen runder rundt hos de forskjellige butikkene i nærmiljøet ditt. (vet iallefall at Meny gjerne importerer varer).

Hvor i norge ? Og var det 18 års grense ? Lå de sammen med de andre tobakksvarene ?

EpicSnusBox
19. april 2011, 15:01

Bullshit alarm.

Onico, som er en nicotin og tobakksfri snus skader tannkjøttet minst like mye som vanlig snus.

http://www.nrk.no/nyheter/1.5608662

EpleKongen
19. april 2011, 15:11
Bullshit alarm.

Onico, som er en nicotin og tobakksfri snus skader tannkjøttet minst like mye som vanlig snus.

Har hørt at Onico har endret oppskrift etter klagene ;)

aidem
19. april 2011, 15:15

Nikotinen? Nei du, det er nok koksaltet som skader. Vanlig snus med nikotin skader tannkjøttet mindre enn f.eks. onico som inneholder mer koksalt enn det burde. Det er flere som har ødelagt tannkjøttet med nikotinfri snus.

Dette er på grunn av at man er mer avhengig av at det "svir" i leppa enn nikotinen i seg selv.

EpicSnusBox
19. april 2011, 15:17
Har hørt at Onico har endret oppskrift etter klagene ;)

poenget er jo selvsagt at det ikke er nikotin som skader tannkjøttet.

Har forresten kickup selv, blir bare brukt hvis jeg går tom på søndagen feks. Spis heller en gulrot..

EpleKongen
19. april 2011, 15:20
poenget er jo selvsagt at det ikke er nikotin som skader tannkjøttet.

Har forresten kickup selv, blir bare brukt hvis jeg går tom på søndagen feks. Spis heller en gulrot..

Æsj gullerot, allergisk mot det også og nesten alle andre frukter....

juLLeftw
19. april 2011, 15:34
Denne selges på Teknikmagasinet: http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=340087
Du får også kjøpt med mint smak, og mini pods :D

Madxoc
19. april 2011, 15:42
Denne selges på Teknikmagasinet: http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=340087
Du får også kjøpt med mint smak, og mini pods :D

Å det er 18-årsgrense på å kjøpe?

Skal til Trondheim på onsdag, får noen timer til overs, ligger det en teknikmagasin butikk nært torget? Ikke så kjent der.

Bothrops
19. april 2011, 15:49
Æsj gullerot, allergisk mot det også og nesten alle andre frukter....

Har du noengang sett et gulrot-tre?
Gulrøtter er grønnsaker.

EpleKongen
19. april 2011, 15:55
Har du noengang sett et gulrot-tre?
Gulrøtter er grønnsaker.

Frukter og grønnsaker da ;)

Å det er 18-årsgrense på å kjøpe?

Skal til Trondheim på onsdag, får noen timer til overs, ligger det en teknikmagasin butikk nært torget? Ikke så kjent der.

Jeg bor i Trondheim, Teknikmagasinet er på City Cyd som ligger på Heimdal ;)

juLLeftw
19. april 2011, 16:52
De fleste lar deg kjøpe selv om du er under 18 år, varierer fra butikk til butikk ;)

FoFoFo
19. april 2011, 18:31
Kickup smaker tè :p

EpleKongen
19. april 2011, 19:49

på en god eller ekkel måte ? :)

De fleste lar deg kjøpe selv om du er under 18 år, varierer fra butikk til butikk ;)

Når man er 13 ? :)

FoFoFo
19. april 2011, 21:00
Spørs litt hva du liker :p
Men ikke det verste jeg har smakt, kjøpte to bokser da jeg var i sverige i sommer ;)

EpleKongen
19. april 2011, 21:14
Spørs litt hva du liker :p
Men ikke det verste jeg har smakt, kjøpte to bokser da jeg var i sverige i sommer ;)

Hvor mye kostet det ca ? Er du under 18 ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i Trondheim utenatt Teknikmagasinet ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i norge ? :)

[QUOTE=jaksitt;2070155]Hvor mye kostet det ca ? Er du under 18 ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i Trondheim utenatt Teknikmagasinet ? : )

snowdog
20. april 2011, 21:01

Det er sikkert fordi det står på pakken at den inneholder : vann,te, koksalt osv..
men jeg kjøpte en boks idag på teknikmagasinet av ren nysgjerrighet. ga meg ikke noe spess effekt men smakte bedre enn vanlig snus. selv syntes jeg at det bare var bortkastet 40kr :P men han fyren sa først at han ikke ville selge til meg siden jeg så for ung ut og så sa jeg at det står med store bokstaver: ingen aldersgrense han spurte meg hvor gammmel jeg var og da sa jeg 14 år begynner snart i 10ende også sa han greit.. så kan hende du får lov men tror det avhenger fra salgsmann til salgsmann..

EpleKongen
20. april 2011, 21:12
Det er sikkert fordi det står på pakken at den inneholder : vann,te, koksalt osv..
men jeg kjøpte en boks idag på teknikmagasinet av ren nysgjerrighet. ga meg ikke noe spess effekt men smakte bedre enn vanlig snus. selv syntes jeg at det bare var bortkastet 40kr :P men han fyren sa først at han ikke ville selge til meg siden jeg så for ung ut og så sa jeg at det står med store bokstaver: ingen aldersgrense han spurte meg hvor gammmel jeg var og da sa jeg 14 år begynner snart i 10ende også sa han greit.. så kan hende du får lov men tror det avhenger fra salgsmann til salgsmann..

Hvordan kjøpte du ? Mint eller orginal ?

Sendte en mail til Teknikmagasinet, de sa at det ikke var noe aldersgrense på det. Men må si jeg synes det er dyrt med 40 kroner for en liten boks..

EDIT: Var det i Trondheim du kjøpte det ?

Source
20. april 2011, 21:13
Alt skal inneholde vitaminer nå tl dags. Vitaminvann og vitamansnus.

Kult påfunn da. Sikkert penger å tjene på dette. Smakte på det en gang og det smakte oppfriskende, men følte det ble rart og teit uten nikotinet. Blir litt som å ha tyggis under leppa.

EpleKongen
20. april 2011, 21:17
Alt skal inneholde vitaminer nå tl dags. Vitaminvann og vitamansnus.

Kult påfunn da. Sikkert penger å tjene på dette. Smakte på det en gang og det smakte oppfriskende, men følte det ble rart og teit uten nikotinet. Blir litt som å ha tyggis under leppa.
Sant så sant :)

Noen som har smakt Onico foressten ? Lurer på om jeg skal bestille en boks med det også i samme slengen :)

Zitto
20. april 2011, 21:28
Har noen venner som var en tur i sverige på grensa, de kjøpte med en tårn med Vitamin snus ^^
Red Bull smak <3

EpleKongen
20. april 2011, 21:29
Har noen venner som var en tur i sverige på grensa, de kjøpte med en tårn med Vitamin snus ^^
Red Bull smak <3

Hvordan snus ???? Redbull <3<3<3<3

Zitto
20. april 2011, 21:37
Hvordan snus ???? Redbull <3<3<3<3

Sendte melding til han på face ;)
han er ikke på :|
skal update tråden når han svarer :p

snowdog
20. april 2011, 21:43
Hvordan kjøpte du ? Mint eller orginal ?

Sendte en mail til Teknikmagasinet, de sa at det ikke var noe aldersgrense på det. Men må si jeg synes det er dyrt med 40 kroner for en liten boks..

EDIT: Var det i Trondheim du kjøpte det ?

Kjøte orginal i bergen.

EpleKongen
20. april 2011, 21:44

Takk takk ;: * :P

Kjøte orginal i bergen.

Okei ;: * ;p

EDIT: En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Når den står i mitt navn altså ...

En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Har du fått no svar ?

ios77
23. april 2011, 09:48
Tror det er 18 års grense.

Prøvde å kjøpe den KickUp'n på teknikmagasinet. Men han sa bare: "Vi vil ikke at unge skal begynne å snuse." også sa jeg: "Jeg skal prøve å slutte... ikke starte." Han sa ikke no'.

Det er det som skjedde med meg.

EpleKongen
24. april 2011, 22:07
Tror det er 18 års grense.

Prøvde å kjøpe den KickUp'n på teknikmagasinet. Men han sa bare: "Vi vil ikke at unge skal begynne å snuse." også sa jeg: "Jeg skal prøve å slutte... ikke starte." Han sa ikke no'.

Det er det som skjedde med meg.

:-/ jaja, får bestille på nettet da ;)

BTW så har jeg funnet ut at de selger kickup på http://www.fitnesspolaren.se/ :) 19 kr :D

Zitto
25. april 2011, 22:29
En type Kickup er Onico
annbefaler Onico plus (redbull)

EpleKongen
26. april 2011, 14:50
En type Kickup er Onico
annbefaler Onico plus (redbull)

Skal bestille i dag :D

Da er pakken bestillt ! Fra northerner.com :D Får se hvordan dette går da :/

ios77
26. april 2011, 16:44

Lykke til! ;)

Fikk kjøpt i dag faktisk på Teknikmagasinet! :D KickUp smakte litt som grønn te + litt en litt annen syrlig smak. Ellers, den minner meg om en snus uten "snus effekten" :p Fint lokk til å putte søpla oppi. KickUp effekten merka jeg nesten ikke.

Må si at det er litt dyrt - 39.50 KR. Altfor dyrt :( Men kunne tenke meg å kjøpe den i Sverige for 21 SEK. :)

EpleKongen
26. april 2011, 16:53
Lykke til! ;)

Fikk kjøpt i dag faktisk på Teknikmagasinet! :D KickUp smakte litt som grønn te + litt en litt annen syrlig smak. Ellers, den minner meg om en snus uten "snus effekten" :p Fint lokk til å putte søpla oppi. KickUp effekten merka jeg nesten ikke.

Må si at det er litt dyrt - 39.50 KR. Altfor dyrt :( Men kunne tenke meg å kjøpe den i Sverige for 21 SEK. :)

:D najz, hvor gammel er du da ?

SRB
26. april 2011, 16:54
får ta og kjøpe meg en boks på tenikkmagasinet da, må jo testes

EpleKongen
26. april 2011, 16:57
får ta og kjøpe meg en boks på tenikkmagasinet da, må jo testes
Rapporter ;)

CookieY
26. april 2011, 17:03
Dette må testes hvilke smaker har de på teknikk magasinet? Noen som har kjøpt i haugesund og som vet hvordan de på aldergrense og slikt tull?

Zitto
26. april 2011, 17:10
Dette må testes hvilke smaker har de på teknikk magasinet? Noen som har kjøpt i haugesund og som vet hvordan de på aldergrense og slikt tull?

de fleste steder må man være 18 fordi "de unge må ikke begynne å snuse"
selvom grunnen til mange kjøper er fordi dem prøver å slutte

ios77
26. april 2011, 17:31
:D najz, hvor gammel er du da ?
14

Orginal (Bergamot) og Mint :)

EDIT: Grunnen er at det ser stygt ut osv. Btw, det er opp til butikkeier å bestemme dette. Syns det er helt idiotisk, spør du meg... den er jo sunn.

EpleKongen
26. april 2011, 18:19
14

Orginal (Bergamot) og Mint :)

EDIT: Grunnen er at det ser stygt ut osv. Btw, det er opp til butikkeier å bestemme dette. Syns det er helt idiotisk, spør du meg... den er jo sunn.

Helt enig ! Idiotisk ! Det står jo til og med på nettsidene til kickup at dette ikke er snus, det er teposer med vitaminer som du legger under leppa !

ios77
26. april 2011, 19:44
Helt enig ! Idiotisk ! Det står jo til og med på nettsidene til kickup at dette ikke er snus, det er teposer med vitaminer som du legger under leppa !

For å si det sånn: Jeg er 14 og får lovlig kjøpe energidrikk... en drikk som inneholder altfor mye sukker og taurin(10x mer enn man skal ha i seg hver dag).

Men jeg får ikke lovlig kjøpe KickUp... en snus liknende greie, men bare inneholder sunne ting.

EpleKongen
26. april 2011, 20:45
For å si det sånn: Jeg er 14 og får lovlig kjøpe energidrikk... en drikk som inneholder altfor mye sukker og taurin(10x mer enn man skal ha i seg hver dag).

Men jeg får ikke lovlig kjøpe KickUp... en snus liknende greie, men bare inneholder sunne ting.
Ja, samme her ! Jeg har fått kjøpt redbull på butikken uten problemer siden jeg var 10...

Madxoc
26. april 2011, 20:49
Er det aldersgrense på energidrikk da?

Lurer på hva som skjer hvis dere bruker kick-up på skolen? De maser vel om vitaminer i Naturfagboka. Blie for dumt om de tar fra dere snusen og gir dere brev med hjem. Prøv!

Blir vel som et kosttilskudd. Tar proteiner og kreatin i skoletida, eneste som bryr seg er medelever som tror det er bol :D

Popstickel
26. april 2011, 21:02
Kjøp dere en pakke med earl gray og sleng under leppa i stede...

Zitto
26. april 2011, 21:16
Er det aldersgrense på energidrikk da?

Lurer på hva som skjer hvis dere bruker kick-up på skolen? De maser vel om vitaminer i Naturfagboka. Blie for dumt om de tar fra dere snusen og gir dere brev med hjem. Prøv!

Blir vel som et kosttilskudd. Tar proteiner og kreatin i skoletida, eneste som bryr seg er medelever som tror det er bol :D
ja! les på baksiden

Madxoc
26. april 2011, 21:23
ja! les på baksiden

Kjøper og drikker ikke energidrikk selv bortsett fra en sjelden gang på diverse LAN for å holde meg oppe.

Står vel at det ikke er anbefalt for barn under 14 år? (eller var det 16?)

Zitto
26. april 2011, 21:25
står ikke alder bare ikke anbefalt til "barn" :p

Madxoc
26. april 2011, 21:30
står ikke alder bare ikke anbefalt til "barn" :p

Riktig, det står "ikke anbefalt". Så er ikke aldersgrense på det, som jeg sa ;)

Forresten, hva er tingen med at 11 åringer skryter over at de drikker energidrikk? :D

Tempus
26. april 2011, 21:30
Smaken och känslan är som snus, fast den stora skillnaden är att denna produkt varken innehåller tobak eller nikotin.

Istället är prillan fylld med en unik sammansättning av Bio X20 , ginseng, koffein, vitaminer, mineraler och antioxidanter.

Bio X20 är en sammansättning av olika aminosyror, vitamin E och selen är antioxidanter som bidrar till att skydda kroppens celler och vitamin B3 och B12 hjälper kroppens normala förmåga att tillgodogöra sig energi i mat.

Det noga sammansatta innehållet ger en snabb kick men också energi som varar många timmar.

En perfekt produkt för den som vill sluta röka och snusa eller bara njuta.

Mild och välbekant smak av bergamott.

Rekommenderad åldersgräns för köp: 18 år

20 aktiva ämnen - Bio X20 + 3 Antioxidanter + Ginseng + 8 Vitaminer+ 2 Mineraler + Koffein

INNEHÅLLER EJ TOBAK
OCH NIKOTIN

Kjapp info om KickUp Functional Pods - Smak: Original, for de som ikke liker å klikke seg frem.

EpleKongen
26. april 2011, 21:37
Tror dere det kommer til å vises på tannkjøttet vist jeg snuser 3 bokser nikotifri snus ?? Redd for at tannlegen skal se det :////

Biddibong
26. april 2011, 21:46
I bergen på lagunen har de til og med satt opp ett skilt der det står "Ingen aldersgrense!" der kickuppene ligger

ios77
26. april 2011, 21:47
Tror dere det kommer til å vises på tannkjøttet vist jeg snuser 3 bokser nikotifri snus ?? Redd for at tannlegen skal se det :////

Trokke det, men se på siden dems... på den FAQ'n.

hejjhejj
26. april 2011, 21:58

Drit nå i tannlegen da. De har taushetsplikt uansett?

ios77
26. april 2011, 22:01

Ikke til morra mi :P

EpleKongen
26. april 2011, 22:03

Tror ikke de har taushetsplikt før jeg blir 16 ?

hejjhejj
26. april 2011, 22:08
Tror ikke de har taushetsplikt før jeg blir 16 ?

Nei, kan kanskje stemme det. Tviler sterkt på at det vil bli noe synlig skade på tannkjøttet ditt etter tre bokser, det vil uansett "gro" tilbake igjen etter noen dager uten "snusen".

snowdog
26. april 2011, 22:10
I bergen på lagunen har de til og med satt opp ett skilt der det står "Ingen aldersgrense!" der kickuppene ligger

Det er faen sant, men han i butikken litt høy med skjegg sa nei. men jeg sa at jeg var 14 år osv også han bare greit ..

jonasojac
26. april 2011, 22:38

Dem sier nok bare du må pusse tenna bedere,, :o

ios77
26. april 2011, 23:01
Hva er forskjellen? Mellom Orginal og Mini?

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340087&title=KICKUP%20Functional%20pods%20original&

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340151&title=KICKUP%20Functional%20pods%20original%20mini&

EpleKongen
27. april 2011, 07:19
Hva er forskjellen? Mellom Orginal og Mini?

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340087&title=KICKUP%20Functional%20pods%20original&

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340151&title=KICKUP%20Functional%20pods%20original%20mini&

Mini har bare mindre pose, ellers smaker de helt likt ;)

ios77
27. april 2011, 14:52
Mini har bare mindre pose, ellers smaker de helt likt ;)

Takk. :cool:

EpleKongen
27. april 2011, 15:15
Meeen, når jeg bestillte i går fra northerner.com og det fortsatt står pending, er det stor sannsynelighet for at det kommer på lørdag ? :S

Da er jo mamma og pappa hjemme !!! :SSSS

Madxoc
27. april 2011, 15:24
Meeen, når jeg bestillte i går fra northerner.com og det fortsatt står pending, er det stor sannsynelighet for at det kommer på lørdag ? :S

Er jo ikke aldersgrense på det :p

Og forresten, åpner foreldrene dine pakkene du får? Naziregime :D

Tempus
27. april 2011, 15:26

Det er nikotinfri snus, som heller ikke har tobakk. Det er vitaminer o.l i den! Tror du virkelig moren din blir sint fordi du tar vitaminer og ekstra mineraler? Det kalles snus pga hvor man plasserer den.

EpleKongen
27. april 2011, 15:26
Er jo ikke aldersgrense på det :p

Og forresten, åpner foreldrene dine pakkene du får? Naziregime :D

Nei, men er litt redd for at det står noe sånnt som "God Snus til låv pris frå Sverige ! Jetta najs ! " på pakken :/

Det er nikotinfri snus, som heller ikke har tobakk. Det er vitaminer o.l i den! Tror du virkelig moren din blir sint fordi du tar vitaminer og ekstra mineraler? Det kalles snus pga hvor man plasserer den.

sant det..

Putas
27. april 2011, 15:45
Bare en ting jeg lurer på. Hvorfor?
Du er redd for ditt og datt. Mor skal finne det, pakke bli stoppet, kommer den på fredag eller lørdag osv. Og du snuser ikke fra før. Er det bare for å se kul ut at du skal prøve dette?

Måtte jo vært mye bedere å droppe hele greia når du er så redd for å bli tatt.

EpleKongen
27. april 2011, 16:25
Bare en ting jeg lurer på. Hvorfor?
Du er redd for ditt og datt. Mor skal finne det, pakke bli stoppet, kommer den på fredag eller lørdag osv. Og du snuser ikke fra før. Er det bare for å se kul ut at du skal prøve dette?

Måtte jo vært mye bedere å droppe hele greia når du er så redd for å bli tatt.

Nei ? Jeg snuser fast og jeg synes det ser helt jævlig ut og prøver og slutte. DERFOR

Fyllerør
27. april 2011, 16:36
Sjelden man trenger å være redd noe som helst, si du blir atten å du ser tilbake på det hele så angrer du nesten på at du ikke kom i mer "trøbbel" eller hvorfor var jeg så redd for det hehe... mor å far tilgir ;)

EpleKongen
27. april 2011, 16:40
Sjelden man trenger å være redd noe som helst, si du blir atten å du ser tilbake på det hele så angrer du nesten på at du ikke kom i mer "trøbbel" eller hvorfor var jeg så redd for det hehe... mor å far tilgir ;)

Haha : D : )

ios77
28. april 2011, 12:07
Men hvis du snuser snus med tobakk og nikotin... da bør det ikke være noe problem å kjøpe/få noen til å kjøpe på teknikmagasinet? eller?

EpleKongen
28. april 2011, 14:39
Jeg bor desverre på andre siden av byen, så kjenner ingen der....

kakeflekk
28. april 2011, 17:20
Nei ? Jeg snuser fast og jeg synes det ser helt jævlig ut og prøver og slutte. DERFOR

Her er det ugler i mosen! Her (http://freak.no/forum/showpost.php?p=2070088&postcount=19) står det at du er 13. Så du er altså 13, du snuser fast, men du får ikke kjøpt en tobakksfri tepose på teknikmagasinet?

Skjønner forøvrig ikke hva som er poenget med disse teposene. Er det så jævlig kult å ha noe under leppa?

EpleKongen
28. april 2011, 17:33
Her er det ugler i mosen! Her (http://freak.no/forum/showpost.php?p=2070088&postcount=19) står det at du er 13. Så du er altså 13, du snuser fast, men du får ikke kjøpt en tobakksfri tepose på teknikmagasinet?

Skjønner forøvrig ikke hva som er poenget med disse teposene. Er det så jævlig kult å ha noe under leppa?

Jeg vet ikke jeg om jeg får lov, fordi jeg aldri har prøvd, men det jeg sier er at jeg bor 1 1/2 halv time unna, så da blir det enklere å bestille på nettet;)

EDIT: Om jeg synes det er så jævlig kult å ha noe under leppa ? Les hva jeg skrev da: Jeg synes det ser helt jævlig ut

Gj3dda
28. april 2011, 21:12
Du er ikke avhengig av nikotin gutten min. Du er 13, bare slutt å snuse med en gang. Var jævla fett å snuse da jeg var 13 også, nå koster det meg alt jeg har av penger. Det er ikke nødvendig med noen nikotinfri type for å slutte.

EpleKongen
29. april 2011, 07:17
Du er ikke avhengig av nikotin gutten min. Du er 13, bare slutt å snuse med en gang. Var jævla fett å snuse da jeg var 13 også, nå koster det meg alt jeg har av penger. Det er ikke nødvendig med noen nikotinfri type for å slutte.

Jeg skal prøve...

Pyromanic
29. april 2011, 07:50

Nja, dette er ikke alltid helt sant. For meg f.eks som trodde jeg kunne slutte når som helst. Dagen kom da mamma og pappa fant det ut, og jeg skulle slutte på sekundet. Dette fungerte selvfølgelig ikke, men etter ca et halvt år så hadde jeg sluttet. Hjelpemidlene jeg brukte var: Nedtrapping, noen annent under leppa og nikotinfri snus. Når dette er sagt så telles det kanskje ikke fordi jeg den dag i dag fortsatt snuser, men jeg hadde et opphold på ca 1år:)

Tempus
29. april 2011, 09:16
Jeg skal prøve...

Så lenge du ikke har blitt matet med snus siden du var 8 e.l, syntes jeg du skal slutte å ha en negativ holdning til det å slutte .. Og enig med tidligere innlegg, her er det ugler i mosen!
Om du ikke er gammel nok til å innrømme det, er du heller ikke gammel nok til å gjøre det.

Nja, dette er ikke alltid helt sant. For meg f.eks som trodde jeg kunne slutte når som helst. Dagen kom da mamma og pappa fant det ut, og jeg skulle slutte på sekundet. Dette fungerte selvfølgelig ikke, men etter ca et halvt år så hadde jeg sluttet. Hjelpemidlene jeg brukte var: Nedtrapping, noen annent under leppa og nikotinfri snus. Når dette er sagt så telles det kanskje ikke fordi jeg den dag i dag fortsatt snuser, men jeg hadde et opphold på ca 1år:)

Det kommer jo helt an på hvor lenge du allerede har snust, og egentlig litt alder vil jeg si.
Det at du ikke klarte å slutte med en gang, ligger nok på den mentale biten. Det er godt å ta en snus, og det er behagelig å ha nikotinstrømmen, og du vil ikke kvitte deg med det, selvom kroppen fint klarer det.
Folk som har snust i typ 3 uker og sånn, i en alder av f.eks 14, vil mest sansynelig si at de er avhengig.

EpleKongen
29. april 2011, 14:40
Kan noen adminer slette denne tråden plis ?

Pyromanic
29. april 2011, 18:12
Kan noen adminer slette denne tråden plis ?

Haha, lol. Redd for at dine foresatte skal finne tråden?

lolmate4
30. april 2011, 19:47
Lol, du sier at du snuser til vanlig men er redd for å ta tre bokser nikotinfri snus pga ''tannlegen kan buste deg'' ?

Kim93
30. april 2011, 19:54
De selges på Teknikkmagasinet for eksempel ! :-)

Enkelt og greit!
Poenge med at det er 18års aldersgrense er jo lett. Det er fordi, hvis folk på 12 kjøper seg KickUp, vil de kanskje senere finne ut at de vil ha sterkere saker under leppa, som fører til kjøpa av SNUS ;)

Tempus
30. april 2011, 20:25
De selges på Teknikkmagasinet for eksempel ! :-)

Enkelt og greit!
Poenge med at det er 18års aldersgrense er jo lett. Det er fordi, hvis folk på 12 kjøper seg KickUp, vil de kanskje senere finne ut at de vil ha sterkere saker under leppa, som fører til kjøpa av SNUS ;)

For noe tull! Grunnen til at folk flest går over til sterkere saker, er fordi de allerede er så vandt med det stoffet de bruker.

Mener du at man skal bli avhengig av vitaminer, og så over på mineraler da eller?

lolmate4
30. april 2011, 21:18
Grunnen til at det er 18års grense er at det er en imitasjon av snus og kan føre til bruk av snus. ”Det er forbudt å selge eller overlate tobakksvarer eller imitasjoner som kan oppfordre til bruk av slike varer, til personer under 18 år.”

Feks. her : http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/57282.html

Forresten, har du fått pakka ? Blei du busta ? xP

EpleKongen
30. april 2011, 21:51
Grunnen til at det er 18års grense er at det er en imitasjon av snus og kan føre til bruk av snus. ”Det er forbudt å selge eller overlate tobakksvarer eller imitasjoner som kan oppfordre til bruk av slike varer, til personer under 18 år.”

Feks. her : http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/57282.html

Forresten, har du fått pakka ? Blei du busta ? xP

Den er ikke sendt enda... De har tydeligvis noen problemer

Lol, du sier at du snuser til vanlig men er redd for å ta tre bokser nikotinfri snus pga ''tannlegen kan buste deg'' ?

Det er fordi jeg har hørt at nikotinfri snus etser bort tannkjøttet mye lettere enn vanlig snus

hallayoyo
30. april 2011, 21:53
Fy faen for en epic tråd!

Du snuser til vanlig, men er redd for at kickup fjerner tannkjøtt så tannlegen ser det? Tror du seriøst at tannlegen ringer mordi å sier at det ser ut som du snuser? Og hvorfor skal kickup tære mer på tannkjøttet enn vanlig? nei fydda!

EpleKongen
30. april 2011, 21:56
Fy faen for en epic tråd!

Du snuser til vanlig, men er redd for at kickup fjerner tannkjøtt så tannlegen ser det? Tror du seriøst at tannlegen ringer mordi å sier at det ser ut som du snuser? Og hvorfor skal kickup tære mer på tannkjøttet enn vanlig? nei fydda!

Jeg vet ikke jeg, det er bare noe jeg har hørt og lest. + at hele familien kjenner tannlegen

SRB
30. april 2011, 22:05
Kjøpte en boks i dag. FOR ALL DEL SPAR PENGA DINE DET SMAKER DRITT. Ikke har det no effekt heller , bortkasta penger. Waste of life

snowdog
30. april 2011, 22:11
helt enig med Srbija helt elendig !

Zitto
30. april 2011, 22:16
Onico plus er god!
Redbull smak :p

lolmate4
30. april 2011, 22:40
Onico plus er god!
Redbull smak :p

Hvor får man kjøpt Onico plus ?

Zitto
30. april 2011, 22:45
tror man må bestille, eller fra grensa til sverige ;)
en kompis kjøper på grensa, men være18+/ha med foreldre for å kjøpe ;)

lolmate4
30. april 2011, 22:49
Har hørt at Onico ødelegger kjeften din da pga. noe dannes til syre når du bruker det og det etser tennene, se denne linken for eksempel : http://www.dinside.no/787521/skulle-bare-slutte-med-snus

Zyke
30. april 2011, 22:50
Kjøpte en boks i dag. FOR ALL DEL SPAR PENGA DINE DET SMAKER DRITT. Ikke har det no effekt heller , bortkasta penger. Waste of life

Selvfølgelig har det ikke noe effekt, det er jo nikotinfritt.

Zitto
30. april 2011, 22:53
Har hørt at Onico ødelegger kjeften din da pga. noe dannes til syre når du bruker det og det etser tennene, se denne linken for eksempel : http://www.dinside.no/787521/skulle-bare-slutte-med-snus

sikkert sunnere en vanlig snus :rolleyes:

lolmate4
30. april 2011, 22:53
tror man må bestille, eller fra grensa til sverige ;)
en kompis kjøper på grensa, men være18+/ha med foreldre for å kjøpe ;)

I denne tråden står det at man får kjøpt det i de fleste butikker.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=93325

sikkert sunnere en vanlig snus :rolleyes:

Jaja, den er jo så klart sunnere men er ikke så interessert i å få kjeften min ødelagt :-/

Du sier at du bekrefta på siden du bestilte av at du var 18år, du vet at du må ha legitimasjon når du henter pakka på posten ?

EDIT: En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Har du fått no svar ?

Du sier at du bekreftet at du er 18år på siden du bestilte av, du vet at du må ha legitimasjon når du henter pakken på posten ? (beklager gjentakelse)

EpleKongen
1. mai 2011, 08:55
I denne tråden står det at man får kjøpt det i de fleste butikker.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=93325

Jaja, den er jo så klart sunnere men er ikke så interessert i å få kjeften min ødelagt :-/

Du sier at du bekrefta på siden du bestilte av at du var 18år, du vet at du må ha legitimasjon når du henter pakka på posten ?

Du sier at du bekreftet at du er 18år på siden du bestilte av, du vet at du må ha legitimasjon når du henter pakken på posten ? (beklager gjentakelse)
Det står på nettsiden at visst det er under 5 bokser så kommer de rett hjem i postkassa :D

Hvor får man kjøpt Onico plus ?

Jeg bestillte fra Northerner.com

Det har endret "recepten" som de sier på svensk, så nå skal det ikke være noe fare lenger...

ios77
1. mai 2011, 11:11
Har du fått den?

EpleKongen
1. mai 2011, 11:25
Har du fått den?

Nei :( Den er tydeligvis ikke sendt enda...

lolmate4
1. mai 2011, 12:22
Det står på nettsiden at visst det er under 5 bokser så kommer de rett hjem i postkassa :D

Det har endret "recepten" som de sier på svensk, så nå skal det ikke være noe fare lenger...

Hva hvis man bestiller 5 bokser, akkuratt ?

Hvis du skal ha mer enn 5 bokser da så er det bare å bestille to ganger xD

Zitto
1. mai 2011, 12:55

Dyr frakt..

EpleKongen
1. mai 2011, 13:16

Vist man har 5 bokser akkuratt så tror jeg det skal gå greit ;)

Dyr frakt..

Mhm..... :/

lolmate4
1. mai 2011, 18:37
Dyr frakt..

80kr pluss 80kr eller ? Det er ikke så mye.. 160 kroner for 10 bokser

Hvor står det ? Ser det ikke på siden, link ?

EpleKongen
1. mai 2011, 18:46
80kr pluss 80kr eller ? Det er ikke så mye.. 160 kroner for 10 bokser

Hvor står det ? Ser det ikke på siden, link ?

http://www.dinside.no/787521/skulle-bare-slutte-med-snus

- Vi tar dette svært seriøst, og er nå i ferd med å sluttføre en prosess med å forbedre snusoppskriften.

lolmate4
1. mai 2011, 19:33
Mente hvor på ''northerner.com'' det står at hvis man bestiller under 5 bokser så kommer de i postkassa ? xP

EpleKongen
1. mai 2011, 20:27
Mente hvor på ''northerner.com'' det står at hvis man bestiller under 5 bokser så kommer de i postkassa ? xP

Åja, finner det ikke nå, men er 99% sikker på at jeg har lest det:cool:

lolmate4
1. mai 2011, 22:05

Men hvis du får pakkene i postkassa så må du jo betale på nettet og da må du være 18 ?

EpleKongen
1. mai 2011, 22:09
Men hvis du får pakkene i postkassa så må du jo betale på nettet og da må du være 18 ?
Jeg brukte Visa SpendOn. Funka fett ;)

lolmate4
1. mai 2011, 22:14
Jeg brukte Visa SpendOn. Funka fett ;)

Du betaler med kort altså ? Da ser dem jo at du ikke er 18.

kulii11
1. mai 2011, 22:22
Du betaler med kort altså ? Da ser dem jo at du ikke er 18.

Nei, men du aksepterer at du er over 18 når du bestiller

I'm over 18 years of age and this purchase is for private use only. I also agree that by using this postal service Northerner takes no liability for lost or delayed packages. Northerner can also not take responsibility for any issues with my country's custom's import policy.

lolmate4
1. mai 2011, 23:04
Nei, men du aksepterer at du er over 18 når du bestiller

Ahhaaa :D

Men de vil jo se at du ikke er 18 da når du oppgir kortinfo. Fødselsdato er registrert på kortet, de skjekker det sikkert, hvis ikke kunne jo hvem som helst akseptert at de er 18 og kjøpt inn masse snus og så sitter det egentlig en 13 åring og bestiller xD

EpleKongen
2. mai 2011, 07:02
Ahhaaa :D

Men de vil jo se at du ikke er 18 da når du oppgir kortinfo. Fødselsdato er registrert på kortet, de skjekker det sikkert, hvis ikke kunne jo hvem som helst akseptert at de er 18 og kjøpt inn masse snus og så sitter det egentlig en 13 åring og bestiller xD
Visa SpendOn er et gavekort, når man kjøper det så trenger man ikke å si fødselsdatoen sin, det har ihvallfall aldri jeg gjort :)

Nå har pakken blitt sendt :D

lolmate4
2. mai 2011, 16:24
Visa SpendOn er et gavekort, når man kjøper det så trenger man ikke å si fødselsdatoen sin, det har ihvallfall aldri jeg gjort :)

Nå har pakken blitt sendt :D

Okei, du får si ossen det går :-)

EpleKongen
2. mai 2011, 19:55
Okei, du får si ossen det går :-)

Skal gjøre det ;)

ios77
2. mai 2011, 20:40
Fulgt med i en del dager nå... good luck :)

EpleKongen
3. mai 2011, 19:06
Takk takk .... : )

lolmate4
6. mai 2011, 22:00
Fått pakka nå eller ? :-P

Settoz
6. mai 2011, 22:22
Har du kontaktet de da?
Edit; Mange nye poster på den tiden jeg bruker på og svare!

EpleKongen
7. mai 2011, 10:43
Fått pakka nå eller ? :-P

Nei. Den er ikke sendt en gang, fordi det tydeligvis ikke var mer igjen på lager....

Har du kontaktet de da?
Edit; Mange nye poster på den tiden jeg bruker på og svare!

Ja har kontaktet de, pakken blir sendt om ca en uke

CookieY
8. mai 2011, 01:04
Da har jeg kjøpt en boks med Kickup Pure Perfect snus og kan med hånda på hjerte si det var 40 faens kroner totalt waste! Smaka drit smaker vertfall ikke te.. General Xtra sterk ja takk.

Btw noen som har lyst på en gratis boks med magisk Kickup snus?

EpleKongen
8. mai 2011, 11:59
Da har jeg kjøpt en boks med Kickup Pure Perfect snus og kan med hånda på hjerte si det var 40 faens kroner totalt waste! Smaka drit smaker vertfall ikke te.. General Xtra sterk ja takk.

Btw noen som har lyst på en gratis boks med magisk Kickup snus?

Ja takk :) Mint eller original ?

Zitto
8. mai 2011, 12:38
CookieY, kjøp deg Onico Plus!
Redbull smak!

(Ja, Jeg liker å reklamere for denne fordi den er Dæææilig!)

CookieY
8. mai 2011, 13:09
Smakt onico tror jeg og du måtte jo ha hele boksen i kjeften for i det hele tatt få effekt jo mann :O
Jaksitt : Ja det er orginal

Echuz
8. mai 2011, 13:18
Smakt onico tror jeg og du måtte jo ha hele boksen i kjeften for i det hele tatt få effekt jo mann :O

Du får jo ikke effekt av en effektløs snus? Onico er vel nikotinfri?

EpleKongen
8. mai 2011, 15:33

Ok, har hørt at mint er MYE bedre :)

CookieY
8. mai 2011, 15:36
jaja samma de smakte ikke no godt vertfall

ios77
10. mai 2011, 19:55
Bland kickup med Red Bull... smaker mye bedere.

EpleKongen
10. mai 2011, 21:51
Bland kickup med Red Bull... smaker mye bedere.

Haha, det skal jeg prøve ;D

lolmate4
16. mai 2011, 12:53
Prøvde en boks med dette for noen dager siden, det smakte DRITT !
Prøvde og blande en med redbull men det ble bare enda værre smak :-/

Settoz
16. mai 2011, 13:09
Haha, det skal jeg prøve ;D

Fått boksene dine?

EpleKongen
16. mai 2011, 16:45
Fått boksene dine?

Nei, de har ikke fått de på laget enda :S nesten 1 måned siden jeg bestillte :/

Tempus
16. mai 2011, 18:19
Nei, de har ikke fått de på laget enda :S nesten 1 måned siden jeg bestillte :/

Og tanken om å kontakte de har ikke slått deg?
Eller at du faktisk har blitt lurt ..

KirkevoldJR
16. mai 2011, 18:25
Du finner det også på Teknikmagasinet for ca.40 pr boks.

Edit: ser også ut som om de bare sender i Sverige.

Tempus
16. mai 2011, 18:31
Du finner det også på Teknikmagasinet for ca.40 pr boks.

Edit: ser også ut som om de bare sender i Sverige.

Han har ikke bestilt fra kickupshop, som du kanskje har lest lenger opp i tråden.
Northener pleier å sende til Norge.

KirkevoldJR
16. mai 2011, 18:55
Han har ikke bestilt fra kickupshop, som du kanskje har lest lenger opp i tråden.
Northener pleier å sende til Norge.

Aha. Ser det nå. :P

EpleKongen
17. mai 2011, 22:15
Og tanken om å kontakte de har ikke slått deg?
Eller at du faktisk har blitt lurt ..
Har kontaktet de. De sier det kommer til å ta 1-3 uker før de har de på lager :S

Tempus
17. mai 2011, 23:00
Har kontaktet de. De sier det kommer til å ta 1-3 uker før de har de på lager :S

Litt lenger tilbake i tråden her sa du at det tok rundt en uke. Det er nå en del uker siden.
Om det er de som står ansvarlig for sending, ville jeg ha sendt en skriftelig klage.

EpleKongen
18. mai 2011, 15:57
Litt lenger tilbake i tråden her sa du at det tok rundt en uke. Det er nå en del uker siden.
Om det er de som står ansvarlig for sending, ville jeg ha sendt en skriftelig klage.

Da har jeg kontaket de og krevd at de sender pakken med en annen snus i stedet for Kickup Mint som ikke var på lager, så nå er den sendt ;)

Chronic420
9. september 2011, 21:48
Hvor mye av disse vitaminene tas egentlig opp i kroppen?

ios77
15. januar 2012, 22:32
Det har kommet en ny type Kickup! Den heter Real White og den er kjempegod! Anbefales på det sterkeste! :D

Marr
15. januar 2012, 22:35
Fungerer disse egentlig? Blir man våken av det?

Bombasa
15. januar 2012, 22:39
Fungerer disse egentlig? Blir man våken av det?

Sikkert like mye om å drikke noen dråper kaffe vil jeg tro.

Marr
15. januar 2012, 22:40
Sikkert like mye om å drikke noen dråper kaffe vil jeg tro.
Leste nå at det var 3mg koffein i en pris.. Er jo absolutt INGENTING

Erlendman
15. januar 2012, 22:44
Jeg hadde Orginal Kickup'en (den grønne) Etter 10 dager, blir den TØRR! Den smaker akkurat det samme som å putte en tepose oppi leppa (måtte prøve, for det smakte farlig likt te!)

ios77
15. januar 2012, 23:11
Jeg hadde Orginal Kickup'en (den grønne) Etter 10 dager, blir den TØRR! Den smaker akkurat det samme som å putte en tepose oppi leppa (måtte prøve, for det smakte farlig likt te!)

Jeg vet. MEN den nye typen er mye bedre. Smaker mye annerledes (og bedre) og har en helt annen konsistens. Den er også helt hvit.

tsxdriver
23. februar 2014, 20:33
Bullshit alarm.

Er enig med deg at tobakkfri snus skader tannkjøtte, men kickup inneholder xylitol som gir deg hvitere og sterker tenner :)