PDA

View Full Version : Erstatningskrav for slukt kort?


Spiralgalakse
31. januar 2009, 02:47
Hei.
Idag skulle jeg sjekke saldoen på bankkortet mitt. Jeg gikk fredelig bort til en minibank som sto i et hjørne, og skøv bankkortet inn. Jeg tastet koden, men skrev feil, så trykket "avbryt". Dette resulterte i at bankkortet kom ut igjen av minibanken, så jeg bare skøv det inn igjen, for å så taste inn koden på nytt. Men minibanken hadde tenkt noe annet. Minibanken pleier jo å trekke kortet automatisk inn, og det prøvde den å gjøre, men denne gangen trakk ikke maskinen bankkortet heelt inn. Kun 1 cm av kortet var synlig nå. Jeg prøvde desperat å dra det ut igjen av automaten, men nei; kortet satt dønn fast. Etter ca. 2 min med slit, hørte jeg en høy lyd fra automaten, og kortet ble slukt inn. Hva faen er det som skjer, tenkte jeg. Det kom ut en kvittering. På den sto det klart og tydelig: SLUKT KORT. KORTET ER BEVART. TA KONTAKT MED DIN BANK, eller noe svært lignende. Fytti helvette, hva skal jeg gjøre nå? Jeg har middag å kjøpe. Uten penger ville dette bli svært vanskelig.
Jeg ringte banken min. Jeg forklarte situasjonen, og hun spurte etter kontonummeret mitt, hvilket jeg ikke hadde, jeg kan ikke det utenat; hun kunne ikke fatte og begripe hvorfor. Damen jeg snakket med hadde ikke noe særlig mer fornuftig å si, bortsett fra at jeg mest sannsynlig måtte sperre kortet. Jeg sa at jeg egentlig ikke ville det, for jeg trengte det kortet. Kunne ikke de bare åpne minibanken slik at jeg kunne få det? Jeg trenger penger! Jeg må kjøpe mat! Jeg skal ta fly neste uke, og har ikke pass; trenger leg for å kunne komme inn på flyet. Dette gikk ikke, sa hun. Når minibanken uten grunn sluker kortet ditt, må du rett og slett bare sperre det og bestille et nytt et på nettsiden vår. Jeg bannet og steikte, og sa at jeg ville ha kortet mitt tilbake, trengte ID og penger! Jeg hadde middag å kjøpe, og fly å ombordstige neste uke. Jeg ble automatisk satt over til en sperringssentral. Etter flere hørte sanger, tok ingen telefonen, og jeg ringte opp kundeservice på nytt. En annen dame tok telefonen denne gangen, og hun var veldig snill og grei, så jeg turde ikke banne og steike til henne. Hun beklaget meget det som hadde skjedd, sikkert en teknisk feil. Hun bestilte et nytt kort til meg, og sperret det gamle. Tydeligvis hadde hun mye mer kompetanse enn hun forrige, hun måtte ringe den helvettes sperresentralen for å sperre det, hun her gjorde det uten problemer. Du får det sannsynligvis en gang neste uke sa hun. Noe mer kunne hun ikke hjelpe meg med. Jeg la på, og tenkte: hva i helvette skal jeg gjøre? Ingen penger på 1 uke? Ikke har jeg ID til flyet heller.

Har jeg rett på erstatningskrav? Hva om jeg ikke får komme ombord på flyet? Jeg hadde ikke tenkt på at en tilfeldig automat plutselig skulle sluke kortet mitt. Ikke hadde jeg penger til mat heller nå.

Dagens resultat var å gå tomhendt hjem, uten mat eller noe. Jeg rundet av dagen med en joint, sittende i sofaen, og tenkte hvordan i helvette jeg skulle kunne gå ombord i flyet på tirsdag, da det mest sannsynlig ville ta 1 uke før jeg mottok det nye kortet.

BAN
31. januar 2009, 03:02
I gamle dager gikk det an å ta ut penger i banken.

somnium
31. januar 2009, 03:02
hva hadde skjedd med deg om du hadde mistet kortet ditt ved et uhell, er det første jeg lurer på.

1. bruk førerkort som ID
2. få en kopi av fødselsattesten din som ID
3. dra til bankfilialen din for å ta ut penger med enten førerkort eller føselsattest som ID
4. nei, du har ikke rett til erstatningskrav

om livet ditt virkelig stopper pga. et tapt bankkort, så burde du virkelig revurdere hvem sin feil dette er.
alle vet at tekniske feil kan skje.

Spiralgalakse
31. januar 2009, 19:35
hva hadde skjedd med deg om du hadde mistet kortet ditt ved et uhell, er det første jeg lurer på.

1. bruk førerkort som ID
2. få en kopi av fødselsattesten din som ID
3. dra til bankfilialen din for å ta ut penger med enten førerkort eller føselsattest som ID
4. nei, du har ikke rett til erstatningskrav

om livet ditt virkelig stopper pga. et tapt bankkort, så burde du virkelig revurdere hvem sin feil dette er.
alle vet at tekniske feil kan skje.

Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.

Parkett
31. januar 2009, 20:03
Hva har du lært av dette? Ha 2 kort :)

Wolfenheart
31. januar 2009, 20:32
Er nå ikke verre enn å bare gå inn i banken for å ta ut penger...

commie
31. januar 2009, 20:46
Dette har skjedd meg også. Det som skjer er at minibanken ikke sluker kortet i det hele tatt når du dytter et kort som er spyttet ut rett inn igjen uten å ta det ut først. På det tidspunktet er ikke slukemekanismen i minibanken aktivert og kortet står fast i automaten og blir etter en stund slukt av minibanken som en sikkerhetsmekanisme for å forhindre at gjenglemte kort blir stjelt. Teknisk feil er det ikke, du kan kanskje kalle det dårlig brukervennlighet.

Når det skjedde med meg ble forsåvidt kortet sendt tilbake til meg i posten etter 4-5 dager. Uten at jeg hadde bestillt nytt kort.

Wilhelmsen
31. januar 2009, 20:55
Dette har skjedd meg også. Det som skjer er at minibanken ikke sluker kortet i det hele tatt når du dytter et kort som er spyttet ut rett inn igjen uten å ta det ut først. På det tidspunktet er ikke slukemekanismen i minibanken aktivert og kortet står fast i automaten og blir etter en stund slukt av minibanken som en sikkerhetsmekanisme for å forhindre at gjenglemte kort blir stjelt. Teknisk feil er det ikke, du kan kanskje kalle det dårlig brukervennlighet.

Når det skjedde med meg ble forsåvidt kortet sendt tilbake til meg i posten etter 4-5 dager. Uten at jeg hadde bestillt nytt kort.

Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.

plohg
31. januar 2009, 21:48
Men minibanken hadde tenkt noe annet. Minibanken pleier jo å trekke kortet automatisk inn, og det prøvde den å gjøre, men denne gangen trakk ikke maskinen bankkortet heelt inn. Kun 1 cm av kortet var synlig nå. Jeg prøvde desperat å dra det ut igjen av automaten, men nei; kortet satt dønn fast. Etter ca. 2 min med slit, hørte jeg en høy lyd fra automaten, og kortet ble slukt inn.
Det var vel ikke tilfeldigvis en liten notis på den minbanken? Noe ala "For din egen sikkerhet trekkes kortet rykkvis, sakte inn. Ikke dra i kortet!" Det er sånn på de nye minibakene.

Spiralgalakse
1. februar 2009, 01:16
Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.

dette var ikke mulig her.. jeg MÅTTE sperre kortet, sa hun _første_ jeg snakket med, men hun _andre_ jeg snakket med (etter jeg ringte opp igjen, og hun første var ikke tilgjengelig), sa jeg ikek måtte sperre kortet, men at jeg kunne få det tilsendt i posten, men dette ville ta minst 3 uker... de som jobbet med minibankene på senteret hadde ikke lov til å åpne minibanken.. de eneste som hadde lov til det nevnte hun ikke

hva faen? utrolig dårlig dette her. at to forskjellige damer fra samme kundeservice sier noe totalt forskjellig?

Kiddo
1. februar 2009, 01:35
Hvis du vet du kan bruke førerkort som ID, hvorfor har du da sitti å bekymret deg over hvordan du ska komme deg på flyet på tirsdag?

Kekurikekaka
1. februar 2009, 01:40
dette var ikke mulig her.. jeg MÅTTE sperre kortet, sa hun _første_ jeg snakket med, men hun _andre_ jeg snakket med (etter jeg ringte opp igjen, og hun første var ikke tilgjengelig), sa jeg ikek måtte sperre kortet, men at jeg kunne få det tilsendt i posten, men dette ville ta minst 3 uker... de som jobbet med minibankene på senteret hadde ikke lov til å åpne minibanken.. de eneste som hadde lov til det nevnte hun ikke

hva faen? utrolig dårlig dette her. at to forskjellige damer fra samme kundeservice sier noe totalt forskjellig?

1. Dette er ganske normalt har jeg opplevd. Slutt å syt, thats life.
2. Som Parkett sier, og som sikkert alle andre smarte gjør; Alltid ha 2 bankkort.

Du har fått svaret ditt, du har ikke rett til erstatningskrav. Istedenfor å skrike ut din misnøye her hvor ingen bryr seg, send en mail til banken din.

fulloggal
1. februar 2009, 02:13
Hvis du vet du kan bruke førerkort som ID, hvorfor har du da sitti å bekymret deg over hvordan du ska komme deg på flyet på tirsdag?

Kanskje han ikke har førerkort?

Spiralgalakse
1. februar 2009, 02:58
1. Dette er ganske normalt har jeg opplevd. Slutt å syt, thats life.
2. Som Parkett sier, og som sikkert alle andre smarte gjør; Alltid ha 2 bankkort.

Du har fått svaret ditt, du har ikke rett til erstatningskrav. Istedenfor å skrike ut din misnøye her hvor ingen bryr seg, send en mail til banken din.

Vel, jeg er ikke sånn som driter i om noe urettferdig skjer meg, og tenker thats life. Jeg sender heller inn klager, og som oftest får jeg noe igjen for det. Refererer til posten lengre oppe; fikk 2500 etter en lang stund med diskusjon frem og tilbake med flyselskapet., da jeg ikke kom med flyet pga. overbooking.

Og jeg skriker heller ikke ut min misnøye, jeg lurer om jeg kan få erstatningskrav. Jeg spør ikke banken om jeg kan få erstatningskrav, for da får jeg jo svaret nei, for ingen VIL gi ut erstatningskrav...

Som f.eks. da mobilen min ble ødelagt, sendte jeg den inn på reparasjon. Etter 2 uker fikk jeg mail der de skrev at for å fikse mobilen min, måtte jeg ut med 2000 kr, som faktisk var like mye som mobilen kostet.
Jeg truet med å gå til forbrukerrådet, og evt. saksøke dem, for dette hadde de ikke lov til. Med en gang jeg sa dette, fikk jeg en mail etter noen dager om at jeg kunne gå ned å velge ut en mobil som kostet tilsvarende den gamle mobilen.
Så, hadde jeg bare sagt "thats life", hadde jeg ikke fått en splitterny, gratis mobil.

Jeg fikk forresten en ny hårklipp idag, verdt 400 kr, ettersom jeg klagde på klippen jeg fikk for 2 mnd siden. Det var faktisk litt lengre på den ene siden enn på den andre. Hadde jeg bare sagt "thats life, folk gjør feil", hadde jeg ikke fått en ny hårklipp.

Så lønner det seg å bare holde kjeft å la de rike selskapene le av oss dumme jævler som aldri klager? Nei.

somnium
1. februar 2009, 04:57
så det du i bunn og grunn sier er at du er kjip og krangler på alt, og lurer på om du kan snylte penger fra banken (ref posten din).

igjen...:

1. det er din egen feil at du ikke har annen identifikasjon på deg, dette er strengt tatt ikke banken sitt ansvar.
2. nei, du har fortsatt ikke krav på erstatning, og du vil ikke få det heller.

wanna-b
1. februar 2009, 09:21
Og når det står på skjermen "Ta ditt kort", så ta ditt kort. Ikke dytt det inn igjen :P Ingen teknisk feil dette her

steili
1. februar 2009, 11:04
Jævla sutrekopp. Håper jeg aldri treffer deg irl. Poenget er, som nevnt flere ganger ovenfor, at når det står "Trekk ut kortet", så skal man trekke det ut, ikke stappe det rett inn igjen. På meg virker det som om du leter etter ting å klage på.
Jeg har gjordt akkurat det samme selv, og kortet ble slukt. I stedet for å lete etter ting å klage på, gikk jeg enkelt å greit til nærmeste bank dagen etterpå, og forklarte situasjonen. Dama bak kassen sjekket legg, og gikk å hentet kortet mitt.

Det eneste du kan "klage" på, er at kundeservicen du fikk først var dårlig. Selvfølgelig er det ikke vits å sperre et kort som blir oppbevart av banken. Men slik som du fremstår i denne tråden har jeg ingen problemer med å forstå at dama i kundeservice ble mektig irritert.

atomet
1. februar 2009, 11:44
Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.

De gjorde jo ikke noen teknisk feil, din fjott! Det er DU som gjorde en feil. Håper du ikke får en krone fra dem (og helt ærlig så tror jeg ikke du gjør det heller).

drittunge
1. februar 2009, 13:13
Det er ikke noe vits i å whine om at du kanskje ikke hadde førerkort, for alle har fødselsattest. Har du ikke det kan du heller ikke få pass eller bankkort.

Tviler på at du får noe, men vil du bruke opp tid og krefter på å sutre til deg noen hundrelapper så får du så gjerne gjøre det for min del.

Spiralgalakse
1. februar 2009, 13:17
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?

luni
1. februar 2009, 13:28
Du er grunnen til at jeg aldri kommer til å jobbe i servicebransjen. De hadde nok betalt tusenvis for å bli kvitt deg.

Elemental
1. februar 2009, 13:28
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?

Hva gjør ikke bedrifter for å holde på kundene sine og beholde et positivt image...

KVTL
1. februar 2009, 13:37
Hvor vasnkelig er det å ringe banken som eier minibanken? Da vil du få kortet ditt utlevert hvis de har en lokal filial, kanskje du må ha et skriv fra banken din om at de ikke har utstedt inndragelse på kortet.

Uansett så har du nok ikke rett til erstatning. Skal du ha ID så vil jeg tippe at du rekker å bestille deg pass. Ta med en person over 25 som kjenner deg godt, samt passbilde og fødselsattest. Da kan vedkommende bekrefte at du er den du er.

Men seriøst, man må alltid ha mer enn et legitimasjon på seg. Samme gjelder for bankkort. Har vel ca. 4- 5 id- bevis, samt ca. 5 kort. Men har du to id- bevis samt to kort, så skal du være sikret slike hendelser.

ulldott
1. februar 2009, 13:45
Er du den typen som hopper rasende opp på disken når jeg gir deg en femtilapp for lite tilbake da jeg åpenbart hadde tenkt til å svindle deg for mange tusen spenn?

Seriøst, banken er en tjeneste du benytter deg av. Feil skjer, og de kan si beklager, gi deg penger over disken, gi deg et nytt kort og utføre nøyaktig de samme tjenestene. Du har ikke RETT på noe som helst. Banken har ikke gjort noe mot deg.

Spiralgalakse
1. februar 2009, 13:52
De har så mye penger fra før at det ikke gjør noe. Kom ikke her å si at banken kun består av snille og greie folk. Er dere klar over hvor mange som har blitt lurt av bankene? Dere har vel sett storebrands reklamer. Kvalmt, rett og slett.

ulldott
1. februar 2009, 13:58
Det er en enorm forskjell på svindel av bankens ledere og en minibankmaskin som er programmert til å fungere på en bestemt måte. Det er ikke som om sjefen i DnB NOR tok en stripe kokain og drakk et glass whisky på en yacht mens han så på overvåkningskameraet av deg som fortvilet prøver å dra kortet ut av minibanken.

Spiralgalakse
1. februar 2009, 14:02
Det er en enorm forskjell på svindel av bankens ledere og en minibankmaskin som er programmert til å fungere på en bestemt måte. Det er ikke som om sjefen i DnB NOR tok en stripe kokain og drakk et glass whisky på en yacht mens han så på overvåkningskameraet av deg som fortvilet prøver å dra kortet ut av minibanken.

Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.

ulldott
1. februar 2009, 14:03
Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.
Du misforstår meg også. Jeg skjønner nøyaktig hva du mener, men jeg mener ikke at det styrker din sak på noen som helst måte.

Kekurikekaka
1. februar 2009, 14:06
Hvilken bank bruker du? Jeg har aldri opplevd at en bank har oppe på søndager.

ChS
1. februar 2009, 14:07
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?


I den søndagsåpne banken???

pidget
1. februar 2009, 14:15
Hvilken bank bruker du? Jeg har aldri opplevd at en bank har oppe på søndager.

Og det lurte jeg og på. Trodde faktisk banken på flyplassen her hadde søndagsåpent, men ikke nå lengre. On topic så er jeg en av de med to bankkort, pass, førerkort og dåpsattest. Trenger ikke miste/somle vekk bankkortet mer enn en gang før man skjønner at det er en god idè å ha to..

atomet
1. februar 2009, 14:21
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?

Hehe, det der er så jævelig bullshit! :D Du må jo gjerne prøve å juge på deg det her på internett, men det er pisspreik. Hadde det faktisk VÆRT en teknisk feil, så hadde det vært en ting, men her er det DU som har gjort noe feil, ikke banken.

Elemental
1. februar 2009, 14:28
Hehe, det der er så jævelig bullshit! :D Du må jo gjerne prøve å juge på deg det her på internett, men det er pisspreik. Hadde det faktisk VÆRT en teknisk feil, så hadde det vært en ting, men her er det DU som har gjort noe feil, ikke banken.

Men så jobber de fleste med prinsippet at "kunden har alltid rett" og de gir heller ut 400 kroner for å opprettholde et image enn at feks kunden påvirker sine venner, går til media(i dette tilfellet lokalmedia, liten liten sak) og kansje derfor mister mange potesielle kunder.

Rent teoretisk.

Stickyshift
1. februar 2009, 14:33
Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.

Grunnen til at du fikk igjen en erstattning der, er fordi regler og lover sier at du har krav på det. Om du noen gang har lest listen over passasjer rettigheter, som står overalt på de fleste flyplasser og inne i fly, så får du med deg at om noe skjer slikt at du ikke får komme om bord ditt fly (såfremt det ikke er din feil), så har du rett til en ombooking til første fly, og/eller erstattning på x kroner/euro.

egeulf
1. februar 2009, 14:35
Karma er en fin bil som kommer til å bite deg i rævva en vakker dag. Se fram til å bli gjenfødt som en inkontinensbleie.

Hva som er verst er imidlertid ikke at du gjør det, idioter har alltid eksistert. Men du går på et forum og regelrett skryter av dine handlinger som om andre også burde ta til seg uvanene dine.

Det er faktisk ikke noen gratis lunsj. Får du den er det noen andre som mister sin.

Magnus
1. februar 2009, 14:36
hehe, wow 400,- for å føle seg som en drit hver gang man er i banken. Ikke nok for min del ivertfall :p
Alle klarer da å krangle til seg penger, spørsmålet er om man faktisk gidder å legge den energien i å krangle med uskyldige saksbehandlere som egentlig ikke har noe med saken å gjøre.

steili
1. februar 2009, 14:43
Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.Pick your fights mister. Og ikke skyt budbringeren. Har du blitt lurt i stry av f.eks et "garantert" spareprodukt, så for guds skyld gjør alt hva du kan for å få stillt banken til ansvar. Men når det er du som har gjordt feil så kan jeg ikke fatte å begripe hva problemet ditt er.

bobbo
1. februar 2009, 14:46
Jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å skrive, da jeg føler det som et personlig nederlag å bli provosert av dine barnslige handlinger. Jeg vil allikvel påstå at det er lite ansvarlig å kun ha et kort, og at det ikke gjør det bedre at du springer rundt å sutrer, samt skylder på alle andre, etter på. Det faktum at du skryter over at banken betalte deg 400kr for å holde kjeft gjør ikke saken din bedre desverre. Jeg har det som tommelfingerregel å alltid være så høflig som mulig når jeg har noe å "klage" på, da vennlighet og samarbeidsvilje er fordelaktig i 9/10 tilfeller. Mitt intrykk er at du har driti deg ut, og ringer til banken og sutrer over det. Jeg har i tillegg sympati for damen som måtte høre på det, og forstår at hun ikke gidder å yte noe særlig service. Det kan også være at jeg har misforstått deg, og at du ikke har sutra, men ut fra postene du har skrevet her så virker det veldig sånn. Jeg håper du har lært noe...

Sucellos
1. februar 2009, 14:53
Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig

Det mest fornuftige av det du har skrevet hittil. Du bruker til og med riktig verb, snylting er nøyaktig det du holder på med.

For likevel å svare på det du lurer på vedrørende erstatningskrav fordi du angivelig ikke får flydd fordi du mangler minibankkortet ditt:

- Har du inngått noen avtale med banken din om at de er eneansvarlig for å holde deg med legitimasjon?

Sekundært:
- Var det i det hele tatt en minibank fra din egen bank som slukte kortet ditt?
- Utviste eieren av minibanken som slukte kortet ditt noen form for uaktsomhet?

Nei, trodde ikke det nei.

Forøvrig er service som alt annet her i verden, du får stort sett det du betaler for. Jeg ville uansett aldri beveget meg noe sted med kun ett kort, men har likevel sikret meg med å ha et hovedkort hvor kortutsteder uttaler: "Ved behov får kortmedlemmet et nytt kort, normalt innen 24 timer, uansett hvor man måtte befinne seg i verden." Du får gjøre et tappert forsøk på å skaffe deg et slikt om du er så avhengig av kortet.

Magnus
1. februar 2009, 14:59
Litt nysgjerrig, hvilken bank har du hovedkortet ditt i Sucellos?

HStern
1. februar 2009, 15:22
Du er sånn som saksøker fordi det ikke stod varsel på kaffekoppen?

"Fare. Innholdet av denne koppen er varmt"

somnium
1. februar 2009, 16:23
jeg er og litt spent på hvilken bank som har personalbemanning på en søndag.

DarkStaar
1. februar 2009, 17:10
Uansett, så har vel de fleste banker en "Force majeure" klausul i vilkårene?

Sakset fra http://no.wikipedia.org/wiki/Force_majeure
Force majeure (fransk for «større krefter») er en vanlig klausul i kontrakter som i utgangspunktet løser en eller begge parter fra ansvar for mislighold når en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll, som flom, krig, opprør, naturkatastrofer osv hindrer en eller begge parter i å gjennomføre forpliktelser foreskrevet i kontrakten.

Jeg vil påstå at dette er ganske passende i ditt tilfelle, da banken aldri hadde en sjanse til å forhindre at en idiot skulle komme og stikke bankkortet inn i maskinen, når maskinen sier at kortet skal trekkes ut! Det sier seg selv at det kanskje ikke er helt bra? Kortet kilte seg, og ditt forsøk på å få det ut igjen gjorde at maskinen rett og slett slukte det. Dette skyldtes trolig en eller annen sikkerhetsfunksjon, og ikke en teknisk feil! Jeg ser på det som logisk at maskinen prøver å sluke kortet dersom det setter seg fast, i stedet for å la det være til du gir opp og går hjem, og dermed gjør kortet enkelt tilgjengelig for eventuelle forbipasserende med egnede verktøy. Er du ikke enig?

Det er du som tross alt ikke klarte å følge de enkle instruksjonene på displayet, LES; "TREKK UT KORTET", så for meg er det åpenbart at feilen ligger (i) hos deg!

Kinseek
1. februar 2009, 17:36
Hvis du leste hva som beskrev Force majeure så burde du se at det da overhodet ikke har noe med denne situasjonen å gjøre. Force majeure omhandler hendelser helt utenfor partenes kontroll som gjør det nesten eller helt umulig å opprettholde forpliktelsene.

I dette tilfellet er det først og fremst "kunden" som gjorde en feil, nemlig å presse kortet. Banken har ikke overordnet ansvar for slikt med mindre avtalen inngått spesifiserer det. Om det så var banken som var ansvarlig pga. en teknisk feil så betyr det selvsagt heller ikke at banken er ansvarlig for å erstatte alt som kunden hadde tenkt å bruke kortet på, med mindre avtalen spesifiserer det.

Sucellos
1. februar 2009, 17:37
Litt nysgjerrig, hvilken bank har du hovedkortet ditt i Sucellos?

Fullstendig off-topic, men siden du spør:

Som mitt primærkort når jeg er ute på reise (og forsåvidt hjemme, så lenge vi ikke snakker om småturer i matbutikken) bruker jeg American Express Gold som altså da har den erstatningskortservicen (og en rekke andre servicetjenester) jeg nevnte.

Til småinnkjøp hjemme , kontantuttak og "vanlig bank axept" bruker jeg et vanlig debetkort (med VISA) fra Skandiabanken som selvsagt ikke har tilsvarende erstatningskortservice, men her skal jeg alltids klare meg om jeg i verste fall blir uten det noen dager også.

drittunge
1. februar 2009, 18:33
Har ikke orka å lese gjennom alt maset, men jeg lurer litt på en ting..

Hvilken bank har åpent på søndag?

pidget
1. februar 2009, 18:35
Har ikke orka å lese gjennom alt maset, men jeg lurer litt på en ting..

Hvilken bank har åpent på søndag?

Dnb på Gardermoen som eneste jeg kunne finne, men tviler litt på at han har reist dit for å diskutere på en søndag. Hvis ikke han bor der da, kan jo ikke vi vite ;)

DarkStaar
1. februar 2009, 19:16
Hvis du leste hva som beskrev Force majeure så burde du se at det da overhodet ikke har noe med denne situasjonen å gjøre. Force majeure omhandler hendelser helt utenfor partenes kontroll som gjør det nesten eller helt umulig å opprettholde forpliktelsene.

Dersom dette hadde vært en teknisk feil, så vil jeg si at det er utenfor partenes (i dette tilfellet bankens) kontroll. Da mener jeg på at Force majeure, i ytterste konsekvens, kunne være gjeldende. Banken har nemlig plutselig ett problem med å levere tjenesten kunden betalter for når kortet hans blir spist av en minibank, og dette på en søndag! Dersom du tror 'FM' kun gjelder ved naturkatastrofer o.l, så er det feil:)

Uansett, så er ikke dette særlig vesentlig da bankene helt sikkert har andre klausuler å gå etter, f.eks uaktsomhet fra kundens sin side. Dette er tross alt ingen teknisk feil!

Kinseek
1. februar 2009, 20:14
Dersom dette hadde vært en teknisk feil, så vil jeg si at det er utenfor partenes (i dette tilfellet bankens) kontroll.
Tull, da er det ansvaret til banken som skal ha maskiner som fungerer.


Da mener jeg på at Force majeure, i ytterste konsekvens, kunne være gjeldende. Banken har nemlig plutselig ett problem med å levere tjenesten kunden betalter for når kortet hans blir spist av en minibank, og dette på en søndag! Dersom du tror 'FM' kun gjelder ved naturkatastrofer o.l, så er det feil:)
Hvis du hører på begrepet "Force Majeure" så betyr det nettopp "store krefter". En maskin som slutter å fungere av seg selv er ikke "store krefter". Force majeur gjelder bare ved naturkatastrofer, krig osv.

Kekurikekaka
1. februar 2009, 21:43
Fullstendig off-topic, men siden du spør:

Som mitt primærkort når jeg er ute på reise (og forsåvidt hjemme, så lenge vi ikke snakker om småturer i matbutikken) bruker jeg American Express Gold som altså da har den erstatningskortservicen (og en rekke andre servicetjenester) jeg nevnte.

Til småinnkjøp hjemme , kontantuttak og "vanlig bank axept" bruker jeg et vanlig debetkort (med VISA) fra Skandiabanken som selvsagt ikke har tilsvarende erstatningskortservice, men her skal jeg alltids klare meg om jeg i verste fall blir uten det noen dager også.

Herregud.
Du klager over at du ikke får kjøpt mat og slikt uten bankkortet i starten av tråden. Men nå sier du at du fint klarer deg et par dager uten kortet, ettersom du har et kredittkort.
Og så vidt jeg er bekjent, så finnes det ikke en eneste Skandiabank som er åpent på søndager.

DarkStaar
1. februar 2009, 21:53
Tull, da er det ansvaret til banken som skal ha maskiner som fungerer.

Selvfølgelig er det deres ansvar i første omgang, men det oppstår også tilfeller som er utenfor bankens kontroll. Det være seg hærverk, strømbrudd, idioter som tvinger kortet inn i minibanken med makt, osv. Bankene kan ikke sikre seg mot alt!


Hvis du hører på begrepet "Force Majeure" så betyr det nettopp "store krefter". En maskin som slutter å fungere av seg selv er ikke "store krefter". Force majeur gjelder bare ved naturkatastrofer, krig osv.

"Force Majeure" kan påberopes når noe alvorlig og uforutsett oppstår, og det er ikke bare ved naturkatastrofer og i krig! I mindre ekstreme tilfeller, så kan det f.eks være gjeldende ved forsinket eller manglende levering fra en 3. eller 4. part, som igjen fører til at 2. part ikke klarer å levere det han har forpliktet seg til. "FM" kan også gjøres gjeldende ved sykdom.

Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".

Kekurikekaka
1. februar 2009, 21:56
Beklager den siste posten. Trodde det var fra samme person.

Men hva jeg sa på forrige og første side står fortsatt :)

FaLcOn
1. februar 2009, 22:13
Noen som har merka at han ignorerer alle som har spurt om hvilken bank som har åpent på søndager?
Jeg lurer også på det faktisk, men plis ikke saksøk meg bare på grund av det.

Kinseek
1. februar 2009, 22:14
"Force Majeure" kan påberopes .
Jeg kan ikke se at begrepet er et entydig og klart juridisk begrep som kan "påberopes". Såvidt jeg har forstått er det bare et ord som forteller om klausuler man vanligvis tar med i kontrakter.


å kan det f.eks være gjeldende ved forsinket eller manglende levering fra en 3. eller 4. part, som igjen fører til at 2. part ikke klarer å levere det han har forpliktet seg til. .
Kommer ann på. Det er kontraktsmessig uinterssant for 1.part hva slags problemer 2.part har med 3. eller 4. part (med mindre kontrakten inneholder konkret forbehold om dette). Om 2.part velger dårlige leverandører og burde være bevisst på dette så kan de selvsagt lastes.


Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".
Det du sier her er at om min TV nå sprenger helt uforutsett av en produksjonsfeil så var det en "Force Majeure" og ikke produsentens feil. Det følger logisk av din definisjon; som selvsagt ikke stemmer i virkeligheten.

piuu
1. februar 2009, 22:38
Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".

Dette her har du tolket kraftig feil. Begrepet du sikter til brukes først og frem ved avtale - og kontraktsbrudd mht. avtaleloven, og gjelder svært spesielle/ekstraordinære tilfeller der ingen har skyld i bruddet.

Daskeladden
1. februar 2009, 22:46
Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.

Dette må ha vært lenge siden, fordi i dag har INGEN av de filialansatte tilgang til minibankene og har mulighet til å åpne de. Standard prosedyre er at du melder inn at kortet er slukt, og de sender deg et nytt i posten. Rutinene er faktisk også slik at du ikke trenger melde fra en gang fordi systemet varsler om kortet ditt. Men om du ønsker sperre det med en gang så er det alltid lurt å ringe sperretelefonen.

Om du har nettbank, så finner du kontonummeret ditt der.
Da trenger du bare ta med deg førerkort og kontonummer, så kan du ta ut penger direkte i filialen.

PS: Om du har Visa-del på kortet ditt, kan du kontakte de for "krisepenger". På samme måte som f.eks et kort blir stjålet.

piuu
1. februar 2009, 22:47
Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".

Dette her har du tolket kraftig feil. Begrepet du sikter til brukes først og frem ved avtale - og kontraktsbrudd mht. avtaleloven, og gjelder svært spesielle/ekstraordinære tilfeller der ingen har skyld i bruddet.

Spiralgalakse
1. februar 2009, 23:11
Jævla sutrekopp. Håper jeg aldri treffer deg irl.

Kommer mest sannsynlig aldri til å treffe deg irl, du bor jo foran pcskjermen.

Ikke si hvorfor jeg ikke svarer. jeg har ikke vært innpå siden forrige gang jeg svarte. Jeg var på en eller annen DnB Nor i os... den var åpen. sammen med kiwi ved siden av.

Hva faen mener dere med at når jeg får 400 kr, så får jeg en lunsj, og banken ingen? Banken er noe kvalmt drit. De har jævel med penger. Husker når jeg kom sa at jeg skulle ha nytt bankkort en gang, så prøvde de å få meg til å kjøpe masse forsikringer og drit.

Og det sto ikke advarsel heller. Hvorfor sier dere at det sto det da? Har dere vært der kanskje? Mest sannsynlig ikke. Og jeg dro kortet faktisk ut av minibanken, og puttet det inn igjen. Dette har jeg sagt. Så hvorfor begynner dere å si at jeg ikke gjorde det? Hva faen?

Myhre
1. februar 2009, 23:21
Vel, DnB Nor i Brugata 3 (http://app.fleximap.com/dnbnor/detailform.aspx?ID=79&LAN=no&KAT=1&MW=0) i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 (http://www.karthotell.no/khi/companyProximity.c?companyIdMain=6471434430&freeText=brugata) melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er
Man-fre kl. 1000-1530
Tors kl. 1000-1700
Sommertid (15. mai - 31. aug.):
Man-fre kl. 1000-1500
Tors kl. 1000-1700

:)

Spiralgalakse
1. februar 2009, 23:22
Vel, DnB Nor i Brugata 3 (http://app.fleximap.com/dnbnor/detailform.aspx?ID=79&LAN=no&KAT=1&MW=0) i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 (http://www.karthotell.no/khi/companyProximity.c?companyIdMain=6471434430&categoryId=&ids=826773) melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er


:)
Vel, de var åpen igår. Om det ikke var noe spesielt arrangement i os eller noe. De var hvertfall åpen. :) sjekk selv.

FaLcOn
1. februar 2009, 23:29
Vel, de var åpen igår. Om det ikke var noe spesielt arrangement i os eller noe. De var hvertfall åpen. :) sjekk selv.

Helt tilfelldig at de var åpne akkurat når du fikk problem med ditt kort og du skryter om at du fikk 400kr av de? NEI
En vanlig tjenestemann i banken kan ikke gi ut 400kr til en vanlig mann, som ikke har noe grund til å få penger. tviler egentlig på at de kan gi penger til noen som helst.

pidget
1. februar 2009, 23:35
Var de åpen igår (lørdag) eller idag (søndag) ? Litt forvirret jeg nå. Selv ikke Handelsbanken på flesland er åpen i helgene lenger. Ville tro at det er et større behov for banktjenester der oppe enn på os på en søndag. Merkelig at eneste helgeåpne filial jeg finner er gardermoen. Men ok, da er DNB på Os et hett tips hvis noen på vestlandet har bruk for banktjenester på en søndag da... :D

Sangheili
1. februar 2009, 23:37
Kommer mest sannsynlig aldri til å treffe deg irl, du bor jo foran pcskjermen.

Ikke si hvorfor jeg ikke svarer. jeg har ikke vært innpå siden forrige gang jeg svarte. Jeg var på en eller annen DnB Nor i os... den var åpen. sammen med kiwi ved siden av.

Hva faen mener dere med at når jeg får 400 kr, så får jeg en lunsj, og banken ingen? Banken er noe kvalmt drit. De har jævel med penger. Husker når jeg kom sa at jeg skulle ha nytt bankkort en gang, så prøvde de å få meg til å kjøpe masse forsikringer og drit.

Og det sto ikke advarsel heller. Hvorfor sier dere at det sto det da? Har dere vært der kanskje? Mest sannsynlig ikke. Og jeg dro kortet faktisk ut av minibanken, og puttet det inn igjen. Dette har jeg sagt. Så hvorfor begynner dere å si at jeg ikke gjorde det? Hva faen?


Så hvis bankene har en load med penger, vil det automatisk si att de forplikter seg til å seg av deg hver gang du driter deg ut? :|

Ingen banker har åpen på søndager, og er det ett arrangement, så tviler jeg da egentlig på att de har noen som helst form for kundebehandling den dagen, utenom det som arrangementet handler om.

Suck it up :bergenser:

FaLcOn
1. februar 2009, 23:40
Helt tilfeldig at akkurat DU av de flere milliardene sædceller ble til?

Hun kan gi ut penger, akkurat det hun gjorde. Så..

Okay, da skal jeg begynne å jobbe i en bank, og invitere venner hver dag for å klage på en minibank så jeg kan gi de 400kr så delere vi 50/50.
Tusen takk du har sikra fremtiden min:bergenser:

wanna-b
2. februar 2009, 17:29
Som f.eks. da mobilen min ble ødelagt, sendte jeg den inn på reparasjon. Etter 2 uker fikk jeg mail der de skrev at for å fikse mobilen min, måtte jeg ut med 2000 kr, som faktisk var like mye som mobilen kostet.
Jeg truet med å gå til forbrukerrådet, og evt. saksøke dem, for dette hadde de ikke lov til.


Hallo.. Klart dem har lov til dette. Med mindre du har spesifisert at dem ikke skal fikse noe under en fastsatt sum.

Sjanten
2. februar 2009, 22:14
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...

Parkett
2. februar 2009, 22:52
Dnb på Gardermoen som eneste jeg kunne finne, men tviler litt på at han har reist dit for å diskutere på en søndag. Hvis ikke han bor der da, kan jo ikke vi vite ;)


Hva gjør man ikke for å få 400 kr?

Rakkern
2. februar 2009, 23:35
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...

Eid!

Jeg er smartere enn 99,60% av den generelle befolkningen.

Både grammatikken og oppførselen din tilsier at du har en grov kommafeil i signaturen din.

drittunge
2. februar 2009, 23:40
Ingen ting jeg hater mer enn tøff-på-nettet-folk. Men gratulerer, du failet hardt.
Da er det sagt, og av en eller annen grunn tror jeg det sitter personer i det ganske land og ler av deg.

pidget
2. februar 2009, 23:50
Ingen ting jeg hater mer enn tøff-på-nettet-folk. Men gratulerer, du failet hardt.
Da er det sagt, og av en eller annen grunn tror jeg det sitter personer i det ganske land og ler av deg.

La oss slutte flamngen, mens vi fremdeles har pust til å le. Lurer på om jeg tipsa han om eneste åpne på søndag var DNB, men det var ikke på Os ? ja ja, ble en lol historie uansett husk Høflighet på nFF ! (http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=97030&highlight=h%F8flighet+nff). God kveld ;)

Da9L
2. februar 2009, 23:56
Åh! Jeg elsker den tråden her.

Anonimous
3. februar 2009, 00:13
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...

Jeg vet at Spiralgalakse mest sannsynlig har funnet opp alt det drittet, meen... Sjanten: det er faktisk like stor sjanse som at han skulle lyge som deg. Du har ingen fysiske bevis på dette. Henvis heller til kilder før dere legger ut sånt.

Men det var da fælt til etterforskning som var på gang her da! Skulle tro dere jobbet for et etterforskningsfirma. Ringer til DnB Nor og begynner å preike om en bank i Os (når folk allerede har funnet ut via internett at han lyger), for å finne ut om en har funnet opp en historie som går ut på at han fikk 400 kr for å klage... Dere trenger ikke ta det så forferdelig seriøst, herre...

Sjølvaste
3. februar 2009, 00:25
Poenget er jo at denne "Spralgalakse" hevder at han gang på gang får noe igjen for at han er en whinete person som klager på alt og alle. Han prøver så å overbevise så og si alle i denne tråden om at han faktisk fikk penger ved å klage også denne gang, men heldigvis for oss skrev han dette på en søndag (banker _har ikke_ åpent på søndager. Selv ikke i selveste Os).

At han i tillegg hevder i signaturen sin at han er smartere enn 99,6% av befolkningen er jo bare prikken over i'en.

Jeg voter ihvertfall denne tråden til årets beste (hittil).

Spiralgalakse
3. februar 2009, 00:34
Vel, DnB Nor i Brugata 3 (http://app.fleximap.com/dnbnor/detailform.aspx?ID=79&LAN=no&KAT=1&MW=0) i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 (http://www.karthotell.no/khi/companyProximity.c?companyIdMain=6471434430&freeText=brugata) melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er


:)

Syns jeg burde ha litt creds for å ha gjettet at DnB og Kiwi ligger rett ved siden av hverandre :)

og signaturen er faen ekte :)

jeg bare liker å tulle og snylte iblant.

pidget
3. februar 2009, 00:46
og signaturen er faen ekte :)

Jeg er ekte, føler jeg. Jeg syter ikke og lager en tråd, for så lyge alle forumets medlemmer opp i fjeset ! Jeg vet ikke helt hvem du er, men begynner få et bilde... Om så signturen din er ekte, så søk hjelp !

Edit : xxxx-h--d

Elemental
3. februar 2009, 00:56
Syns jeg burde ha litt creds for å ha gjettet at DnB og Kiwi ligger rett ved siden av hverandre :)

og signaturen er faen ekte :)

jeg bare liker å tulle og snylte iblant.
Har lyst å si "You are the cancer that is killing nFF.", men føler det ikke er tilstrekkelig.
Dette er et ganske seriøst forum og medlemmer burde oppføre seg deretter, ikke "tulle" med et tema fordi du føler for det, og som en annen bruker så fint sa det "Lyge oss rett i trynet."

For å se det på den positive siden så har du nok mistet all kredibilitet i fremtiden, så de fleste vil ikke tro på deg og det synes jeg er en fin løsning til den dagen du blir bænna for trolling. :)

eljanita53
30. januar 2011, 23:09
Hei
Faktisk har jeg opplevd dette selv Nyåpnet konto med alle mine penger innestående. Gikk i butikken,skulle betale og da koden var tastet inn kom avvist.Jeg tenke da å sjekke ut hva som hadde skjedd i en minibank..oooops kortet ble slukt.Dette var på en lørdag.Jeg ble forbannet for slikt går bare ikke an. Skal folk få sin lønn og bruker bankkort så må kunden vite at dette fungerer på en optimal måte.Her blir man satt ut av spill. Hvis jeg skulle ha hatt selskap,handlet masse og ikke kunnet betalt? Kø i butikkenforan kassa? Skulle jeg måtte legge alle varer på plass for at noe ikke fungerer? Ha to kort....hvis jeg da bare ønsker ett? Nei dere svarer i hytt å pine enkelte her...bor kanskje hjemme hos foreldre eller? Å klage har alle full anledning til. Betaler man for en vare så skal den inneholde det som forventes. det er derfor man kjøper denne varen. Jeg har selv klaget hos frisør for dårlig utført arbeide og fått penger tilbake + tilbud om ny time gratis. Jeg har klaget på reiseselskap og fått refundert. Klart man skal klage ...såfremt det er feil med en vare.Helt enig med deg som reagerte da ditt bankkort ble slukt.

t_ben
30. januar 2011, 23:17
Sist post var i 2009 :)

pontiac
31. januar 2011, 18:04
Lest igjennom meste av posten, og selv om det kommer fram at det bare er tull, så finnes desverre sånne idioter som trådstarter.
Jobber innen service-yrket selv, og kommer titt og ofte borti slike idioter. Har lært å bare la det gå inn ene øret og ut andre. Eneste disse idiotene oppnår, er at man får ikke lyst til å jobbe der noe lenger og at man gjør jobber rasktest mulig, og får dårligere resultat.
MEN har kunden folkeskikk og sier fra på en mer høflih måte, så er saken annerledes, da kan det også hende man får avslag og får jobben gjort billigere.
Har man en god kommunikasjon begge veier, så er man mer tjent med det, for begge parter.
Det du oppnår er du blir svartelistet og får ikke utført tjenester mer, da kan heller andre firma få bruke tid og penger på å krangle med deg!!

Vet er gammel tråd, men idioter finnes det desverre fortsatt!