Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Kunngjøringer i forum : Fotografi
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I tillegg til det generelle regelverket gjelder følgende regler for dette underforumet

- Maks 2 bilder virker som en grei retningslinje
- Lenking til en hel flickr/dA/foto.no/whatever-profil er bare tøv, og fjernes
- Filmer man har laget er også tillatt
- Imageshack og bildr er fortsatt helt forferdelig dårlige, og bør/får ikke brukes (0o2471 er et greit alternativ)
- Med HTML-skaleringen vi har nå blir bilder maks 640*480 uansett, så det er kjekt å ha bildene i tråden
- Poster du fullsize fra 21MP-kameraet ditt er du en tulling, og det vil i beste fall gjøres om til en lenke til bildet ditt. Ikke alle sitter på superkjapt nett hele tiden, selv i verdens rikeste land i 2014 og Google Glass og flyvende biler.
- Ditto teknikkguider/-spørsmål - Underforumet heter «Fotografering», ikke «kameraer»
- Likefullt har spørsmål om valg/kjøp av kamera og relatert utstyr plass her
- I den gamle tråden foreslo Monkey_drone en regel om å spørre om lov før man kom med redigeringsforslag. Jeg var ganske enig med ham den gang, men tenker nå at ting tar så lang tid om man skal spørre om lov før man får vist et cropforslag eller noe. Kanskje regelen bør være at man eksplisitt sier «Vennligst ikke redigér bildet mitt»? Det virker litt klossete og uklart.

Husk at dette bare er forslag da!

Jeg er veldig interessert i å høre innspill og pirk og heftige motforestillinger