Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 851
siter å lager ett bilde til en kamerat av meg i ps cs3 men når jeg skal lagre dette så så får jeg ikk lagret i jpeg. kun: psb, exr, pbm, hdr og tif formater.noen som vet hvordan man kan lagre i annet filfrmat. forx jpeg elleer i verstefall gif?
screenshot --> lagre i paint som jpeg?

Hvis bildet ikke støtter oppløsningen til jpeg, bruker du "lagre for web" eller hva det heter i cs3.
Sist endret av Turbolego; 20. januar 2008 kl. 12:57.
Jeg har cs3, er bare å trykke file -> Save as og velge Jpeg. Hvis ikke så er det noe galt på din side tror jeg. For å lagre som GIF kan kan man bruke "Save for Web.." funksjonen.
Trådstarter
55 0
det er en måte da men blir ikke samme grafikk og slik da. og det burde jo å være mulig da....
Inne på photoshop, når du har oppe bildet der, trykk på Image-Mode- trykk på 8Bits/Channel

Da skal du kunne lagre som jpg.
annbefaler deg å lagre som png. Ettersom det gir mindre bilder, og i tilleg bedre kvalitet på bildene.
Trådstarter
55 0
taker for dette men er det da slik at 32bit er for stor for *.jpeg elller noe?