Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1098
Hei sann

Jeg spiller i en synth/programmerings-duo som lager noe ala industrial/house/techno (?).
Det andre medlemmet skreiv en liten sak her om dagen, og litt tilbakemelding hadde vært fint.

---> Designer Substance - Gag on This

Nu vel?
Basslinja var nydelig, men den derre ekstremt irriterende trance-greiene som kommer inn på 00:30 kunne han ha spart seg for, synes jeg da. Jeg er også litt skeptisk til skarptromme-lyden. Det er også noe urytmisk som skjer ved 03:13 som ikke funker. Dessuten er det for lite cymbaler. Og kubjeller! mer kubjeller!!

Alt utenom det med kubjellene er sant.
Jeg syntes det ble litt ensformig i lengden. Det er riktignok ikke helt min sjanger heller
Herregud så deilig musikk, har en kompis som prøver seg i samme musikkgenre, men alt hans musikk blir så ensformig, dette derimot var deilig å høre på <3
Kunne funket som soundtrack til et spill eller film, hovedpersonen springer nedover en mørk gate en regnfull natt, blir forfulgt av en mørk skapning. Elsk.
Her snakker vi ja, tøff electro-techno, med tøff basslinje og acid-synth. MEN, som DonTomaso sier, den trance-synthen som låten begynner med er ikke noe bra. Den blir veldig "Boten Anna" om du skjønner hva jeg mener. Simpel, dårlig, uttynnet og ødelegger hele låten. Den blir ikke dynamisk den blir flat og datamaskinaktig.

Erstatt den med en mer syrete lys synth, som bølger seg litt mer. Den som er nå er ikke bølgete men flat og grusomt kjedelig

Låten kan også trekkes ut litt mer i starten, trenger ikke bygges opp på samme måte som trance, men om du kutter ut den flate kjedelige synthen i oppstarten, og ikke har noe der, så smeller acidsynthen inn på 01:21, så kan du dunke inn en erstatningssynth for den flate kjedelige synthen på 02:09. Da har du en oppbygning, og forhåpentligvis en litt mer 'profesjonell' låt

Ellers likte jeg den, mørk og tøff.

Trenger dere noen på remix-arbeid så er jeg der

Men skal låten fade ut? Det er litt 1990 er det ikke? Dropp fade og tynn låten ut mot slutten.

Ellers knallfett!
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Herlig, takker for tilbakemeldinger, skal reroute dem.
Tierra, høhø, joda, 1990. Låta var ikke helt ferdig, fade ut ble bare en kjappløsning ...
Har også planer om å legge på en form for skitten vokal.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I like it. Men som allerede sagt: Den leadsynthen er så falsk i forhold til de mer runde og fyldige lydene som omringer den.

I motsetning til donthomaso så liker jeg skarptromma, den er litt far-out-industrial, men det er sånt jeg liker.

Props man!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dette var herlig, oppdater denne når du er ferdig så havner den sannsynligvis i spillelista mi.