Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 820
Jeg digger den "transparent" funksjonen "Terminal" har, og vil gjerne ha denne på "TextEdit"...
Eventuelt et annet tekst-program...
Noen som har et "gjennomsiktig" skriveprogram for os x?

På forhånd takk.

Du får ikke gjort hvilken som helst applikasjon gjennomsiktig helt uten videre, men om du bare skal ha en transparent editor kan du jo bare bruke Terminal og Vim eller Nano f.eks
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Takker for svar moridin!

Prøvde Vim, men det funka ikke på intel tror jeg...
Skal prøve Nano nå, håper jeg klarer å komplimere den.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Både vim og nano skal funke utmerka på alle posix-konsistente systemer, inkludert MAC OS X, uavhengig av om det kjører på x86, powerpc eller iphone. Kan ikkje tenke meg ei linje i en enkel teksteditor som er arkitekturavhengig.

Ellers så er eg av den formeining at vi er ubrukelig, og at emacs er vegen til ZEN.
Både vim og nano er ferdig installert som standard i OS X. Skriv det i en terminal.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivioyner
Både vim og nano er ferdig installert som standard i OS X. Skriv det i en terminal.
Vis hele sitatet...
Jøsses... hehe, da trengte jeg jo ikke å komplimere nano likevell!
Tusen takk!

Tror jeg fatter hva moridin prøvde å si nå...
Sist endret av Turbolego; 22. november 2007 kl. 18:08.
Det er en liten plug-in, afloat, som kan gjøre en god del cocoa-programmer transparent. Denne virker dog ikke i Leopard enda, men jeg går ut i fra det kommer med tiden. Den virker knall i Tiger, og jeg sjekket at den funket med textedit. I Leopard var det derimot ganske håpløst.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaich
Det er en liten plug-in, afloat, som kan gjøre en god del cocoa-programmer transparent. Denne virker dog ikke i Leopard enda, men jeg går ut i fra det kommer med tiden. Den virker knall i Tiger, og jeg sjekket at den funket med textedit. I Leopard var det derimot ganske håpløst.
Vis hele sitatet...
Takker!
Afloat funker ikke i Leopard nå, men jeg tror og håper på at den vil i fremtiden!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Ville bare dele med dere den ultimate løsningen: Writeroom. <3

http://hogbaysoftware.com/files/assets/0000/0012/writeroom-main-screen.png
Sist endret av Turbolego; 4. mai 2008 kl. 01:54.