Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3197
Jeg har de 3 siste dagene irritert meg over at naboen har sperra meg fra trådløs nettverket deres... Jeg kommer bare inn på det lokale nettverket, men ikke videre til Internett... Og på toppen av det så kommer ikke Telenor til meg før om 3 uker... Så er det noe jeg kan gjøre for å komme inn til naboens nettverk igjen? Hva er det de gjør når de sperrer meg og hva sperrer de? (PC navn, IP adresse, osv...)


Gidder liksom ikke vente i 3 uker på Telenor... Har Internett på skolen, men de sperrer faen meg hver jævla ting... Kan ikke en gang komme meg in på Steam og jeg må ha Internett for å sjekke meldinger, levere oppgaver, osv... Jeg setter stor pris på hvis dere kan hjelpe meg...


Takk på forhånd.
Du kan spørre på en fin måte om du kan få tilatelse til å brue det, vanskeligere er det ikke.
Sist endret av Diablo; 7. september 2007 kl. 15:15.
Ikke at jeg kan gi deg direkte svar på det du spør om, men jeg vil at du skal spørre deg selv: Er det naboene dine som er frekke? Fordi de sperrer deg ut fra deres nettverk? Prinsippielt sett så stjeler du fra de. Er det ikke din kjære nabo som betaler regningen? Think again.
Sikkerhetsklarert
Øhhh du kaller naboen frekk fordi han sperrer deg?

Er du som er frekk når du tar deg til rette på linja hans.


De sperrer nok mac adressen din. evt sperrer alle mac adressen untatt dem egne.
Limited edition
Moff's Avatar
Evt. kan du søke på "knekke wep-nøkler" og slike ting her på forumet. Tips: Det er ikke naboene som er frekke, det er du.
Høres litt merkelig ut at de sperrer deg fra internett, men at du allikevel kommer inn på det trådløse nettverket. Visste ikke engang at det var mulig.
Men du kan jo gjøre noe så enkelt som å dinge på døra og spørre pent om du kunne få vært med på morroa du også, f. eks mot en pengesum i måneden.

Funker ikke det kan du jo bare bite i det sure eplet å bruke internettet som faen er sperre for hver jævla fitteting og faktisk leverer oppgaver osv der. Og spille noe single-player spill hjemme.

Forresten så er det du som er frekk. Ingen liker en snylter.

Sitat av Moff
Evt. kan du søke på "knekke wep-nøkler" og slike ting her på forumet. Tips: Det er ikke naboene som er frekke, det er du.
Vis hele sitatet...
Han sier han er sperra fra internett, ikke nettverket, så WEP-nøkler kan jo ikke ha noe med saken å si.
Sist endret av Goda; 7. september 2007 kl. 15:18.
Det er vel din egen feil at du regner med å kunne snylte på andre. De kan ha satt passord, wep kryptering, eller eventuelt satt opp en liste over tillatte klienter på nettverket. Sier ikke det er umulig å komme seg inn igjen og jeg vet det er mange tråder om "hacking av trådløst nett" på forumet fra før, så du kan jo søke litt rundt og se om du finner noe relevant.

Edit: sent ute, men ja anywho
Sist endret av Skrekkugle; 7. september 2007 kl. 15:17.
Jaja :P

Men kan jeg skifte min mac adresse?
Noen ganger når noen legger inn en webnøkkel så kan det se ut som om du er tilkoblet selv om du ikke er det.
Prøv å koble fra og koble til igjen så ser du om det er kryptert eller ei.

Og naboene er vel ikke frekke for å beskytte nettverket sitt??
Sist endret av Aslevik; 7. september 2007 kl. 15:21.
Sitat av YeiYeo
Jaja :P

Men kan jeg skifte min mac adresse?
Vis hele sitatet...
MAC-adressen din er innbrent i nettverkskortet så jeg tviler sterkt. Tror ikke du kan endre den nei.
Sitat av Jurgen1337
MAC-adressen din er innbrent i nettverkskortet så jeg tviler sterkt. Tror ikke du kan endre den nei.
Vis hele sitatet...

Joda. Det går ann.
Sitat av Aslevik
Joda. Det går ann.
Vis hele sitatet...
Ok, men den må i allefall være unik på det lokale nettverket.
Sitat av Aslevik
Joda. Det går ann.
Vis hele sitatet...
Når du gir ett sånn svar bør du også utdype litt mer.
Sikkerhetsklarert
google->mac spoofing, evt les guiden til Ranvik her på forumet.
Sitat av duxo
Når du gir ett sånn svar bør du også utdype litt mer.
Vis hele sitatet...
google mac adress spoofing

edit: too late
Sist endret av SteInMetz; 7. september 2007 kl. 15:26.
Synes du er latterlig som kaller naboene dine for frekke i dette tilfellet, derfor gidder ikke jeg svare deg utover de svarene du allerede har fått!
Lær deg å knekke WEP nøkkelen, eller enkelt og greit; forklar situasjonen, og spørr naboen pent om å få bruke nettet(anbefales!)
Sitat av duxo
Når du gir ett sånn svar bør du også utdype litt mer.
Vis hele sitatet...
Helt klart. Men sitter på jobb nu så er ikke alltid jeg kan dedikere all min konsentrason til nff. Det er hele tiden noen som må kastes ut av Citrix eller få låst opp en brukerkonto
Tviler på dem har sperra akuratt deg. Det som har skjed er at han har slått på wep , så har du tasta inn feil, vil si den linker opp. du vil og få en windass ip (som ikke har noe med naboen og gjøre).

enklest er og bare søke etter guiden jeg skrive om akuratt det her.

hvis du får kontakt med routern til naboen, så er det der sperren ligger. søk da og etter poster om hvordan komme inn på routern uten og vite admin password.

NB: hvis naboen sperrer nett så ta hinte og bruk noen andre, har du ikke peil så lær deg det. ikke forvent at folk skal mekke egen guide for deg.
Sist endret av ranvik; 7. september 2007 kl. 18:06.