Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 565
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Når jeg prøver å overklokke skjermkortet mitt, så får jeg bare masse farger.

Har fått vite at dette kan ha noe med at det blir for varmt. Men skjermkortet blir vel ikke så varmt på 3 sek når jeg overklokker det 50 MHz?

Har GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3 PCIe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, ofte er billigere og lavere klokka kjerner egentlig topputgava, med en eller annen feil som gjer at dei ikkje er stabile på den hastigheten...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Her er det jeg har nå:
Engine Clock: 560MHz
Memory Clock: 700MHz

Her er maks:
Engine Clock: 1176MHz
Memory Clock: 1470MHz

Så det er under halvveis klokka.
Sist endret av Kekurikekaka; 22. mai 2007 kl. 19:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Her er det jeg har nå:
Engine Clock: 560MHz
Memory Clock: 700MHz

Her er maks:
Engine Clock: 1176MHz
Memory Clock: 1470MHz

Så det er under halvveis klokka.
Vis hele sitatet...
Av maksimalt mulig. Ingen har sakt en døyt om resultatet ved å klokke det. Når du kjøper et skjermkort garanterer produsenten for at det fungerer slik dei leverer det. Ikkje for korleis det vil fungere om du klokker så mykje som 1MHz. Grunnen er at lowend-cores ofte er high-endcores med større eller mindre feil på, som gjer at dei ikkje har full ytelse. Du kan ha flaks, og få et kort som kan klokkast mykje, og du kan ha uflaks, som du tydlegvis har hatt, og få et kort som ikkje kan klokkast i heiletatt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Overclocking for dummies - ISBN 00000001337

Ellers kan det være en fordel å gjøre endel research på kjernen på ditt kort før du setter igang med en slik prosess.