Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1175
I fjorsommer gikk det forrige "off-topic"-forumet jeg hadde stelt i stand rett til heden grunnet mye WoW-spilling. Bestemte meg i høst for å prøve å starte opp et nytt.
En venn av meg hadde lyst til å lage en slags nettavis med noget tullete innhold, så vi bestemte oss for å slå sammen sidene/ideene.

Uansett ..
Er absolutt ikke noen designer, men synes det er morsomt å pusle med. Har jobbet litt nå og da de siste mnd. med dette og føler det er sånn ca. ferdig.

Skal funke bra i Opera, IE7, Firefox og Safari .. IE6 har fått noen utbyttinger i CSSen, dobbel margin på elementer med float, transparent PNG osv., så det ser ikke helt likt ut.
Får se om jeg prøver å få til en annen løsning enn den som er.

http://www.uegnet.net

Slakt o'hoi.
(Selvfølgelig bare kommentarer til design, ikke innhold)
Jeg syns den ser veldig fin ut egentlig. Enkelt og greit, ingen forstyrrende/vonde elementer og lett å navigere rundt i.
Ikke noe spesielt jeg har å sette fingeren på.

Innholdet var forresten ganske morsomt!
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Ja, det er vel stort sett enkle boksdesign jeg kan satse på da mine ferdigheter ikke når stort lengre.
Bra du liker det, vi er jo i oppstartningsfasen enda .. flere artikler er på vei, morsommere enn dette og, imho.
Pent. Ryddig og digg. Sukker for øyet. Ser dog ett gulskjær i bakgrunnen(bak nyhetene)på macen min.
Den skal være hvit? Ser sånn ut på CSSen...

Morsomt innhold forresten:-)
Du bør i framtiden prøve å markere hva som er saksfoto sterkere. Det er veldig vagt hva som er tekst og hva som er bilde. Navigeringen er enkel, det får du mange poeng for, men det er lite pent. Eksempelvis er navigeringsknappene veldig høye, noe som ikke passer som ramme til et helt ord. Da synes jeg heller du bør gjøre dem litt lavere for at typografien skal passe inn.

Banneren er nå engang ikke akkurat forferdelig pen, men om det er denne stilen du ønsker å stille opp med, er det jo forsåvidt greit =)

Du ber om at vi ikke skal kommentere innholdet, men jeg klarer ikke å holde fingrene av det fatet - Utrolig morsomt! =) Agurknytt eier alt.
Fine farger, men diagonalstripene dine ødelegger for meg. De er altfor kraftige og forstyrrer lesingen. Ville også sett en annen deling av kolonnene. En hovedkolonne på ca 70-75% av innholdsbredden, og en "dump" for småsaker/mestlest/kortnytt etc - på de resterende 30-25%.

Litt mindre bilder, ca 200px og overskrifter som ikke skriker så voldsomt.

Få noe ikoner i menyen også, noe "norsk" på innenriks, en globus på utenriks, en fotball på sport, og et piano på kultur.
Designet så ganske greit ut til å være en moroside. Syns ikke at det er noe som bør forberedes særlig her, men hvis du ønsker at den skal se ut som en "seriøs" nettavis, er det kanskje en ide å se på andre nettavisene. De pleier som regel å ha linkene på venstre siden, ikke øverst.

Forresten, jeg likte artikkelen med fottøy
Litt rot på kontrasten Bilde vs Tekst.. Kun ett av bildene som har noe ramme aktiv (snakker da om fotposene)..

Herlige artikler! Lo kraftig ^^
Haha, du og den journalist gjengen din har syk humor x)
Bokmark this one.
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Krizz, laptop det er snakk om? Høres litt rart ut, skal være hvit.
Men akkurat det med farger er så forskjellig fra skjerm til skjerm, som thedeeq nevner om den bakgrunnen .. har selv syntes at den er sterk/svak, på div. skjermer.

lefse, joa, menyen er kanskje i største laget. Får se om jeg gjør noe med det, evt. gjør som thedeeq foreslo med ikoner.

Det med størrelsene på hver artikkel på forsiden er noe jeg holdt på leeenge med.
Prøvde først å ha en stor øverst, to små under, en liten under der igjen og så småræl lenger ned.
Problemet er bare det at om vi poster en "stor" artikkel med bilde så må den redigeres (f.eks ta bort bilde) for å få plass på den mindre boksen som kommer under.

Et annet problem er kategorivisningene på "Innenriks", "Utenriks" osv ..
Om vi skriver 1 artikkel til "Sport" og så 3 til "Kultur" så må sportsartikkelen redigeres for toppen av forsiden .. meeen da blir den fortsatt stående øverst på sport.php. og da mangler den for eksempel bilde. Altså det blir mye rot.
Om det var forståelig. >.<

Ang. størrelse på overskrift/artikkel: Det er jo agurknytt! Skal være stort .. kommer forresten en artikkel om akkurat det. Kanskje vi tar litt mindre bilder.
marsboer: Tror nok ikke det satses på å bli tatt som en seriøs avis.

Ikke det fineste designet/logoet i skuffen, men det er nå en gang et hobbyprosjekt og vi tenkte ikke å spytte i så mye mer penger, kun hosting/forum.

Men det virker nå som en gjevnt over "OK", og det kan jeg leve med.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Morsomt innhold og pent design, men det var noe med navigeringen som ikke stemte helt. Menyene helt øverst skulle kanskje vært litt tydligere. Det ser på en måte litt rotete ut, som om rutene er satt opp hulter til bulter. Skriften stod heller ikke helt i kontrast med bakgrunnen. De skle liksom litt inn i hverandre på de stedene der meny-rutene har bilder i bakgrunnen.

Var kanskje ikke mye konstruktivt dette, men det var noe som var galt med menyene.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Jeg likte den siden : ). Veldig Fint arbeid
Morsomm og fin side. det er nå hvertfall min mening..
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Hm, Proxick, vet ikke helt om jeg skjønner. Synes de er ganske tydelige jeg, kanskje litt for tydelig/stor og .. som lefse nevnte. Og den er jo bare delt i to, kategorier - forum/uegnet.

Takker for fin tilbakemelding, skal se litt på det til helga.
Jeg sitter faktisk i skrivende øyeblikk og gleder meg til å se det eventuelle nye resultatet =)
Øynene mine likte seg på denne siden, veldig lett å lese hva som står. I tillegg har du et veldig oversiktlig design.

Siden går også i bookmarks for bra innhold.
Sist endret av CryptoN; 12. april 2007 kl. 18:32.