Norsk Freakforum

Svar

Trådverktøy
Gammel 2. august 2006, 01:48   #1
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Registreringsdato: feb 2003
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 62
Lier/Dikemark Mentalsykehus

I helga var jeg i Oslo, en liten ferie der vi skulle slappeav å ha det kult.

Men så fikk vi den idèn om å dra til Lier å Dikemark etter at vi har hørt en hel del historier fra de plassene.

For de av dere som ikke vet hva Lier eller Dikemark er, så er det nedlagte mentalsykehus som det skal sies å spøke på. Folk som har vært der tidligere mener stedene er fylt av energi å ånder.
Folk har tilåmed blitt sprø etter å ha besøkt stedene!
Når begge avdelingene var i drift, ble det utført lobotomering, sterker medisinske forsøk osv.

Selv så har jeg ikke noe mening om at slikt finnes. Men man må jo oppsøke slikt for spenningens skyld, pluss at det ikke er så lovlig :P

På lørdag stakk vi til Dikemark, mørkt som faen! Område er jo enormt stort, så vi leita i en evighet, men fant ikke fram
Men bare det å kjøre rundt på Dikemark var spennende i seg selv, var jeg, dama mi, en kompis å dama hans.
Når vi kjørte rundt de forskjellige avdelingene som er delt opp i A til J elns, så vi oss rundt. Folk som er lagtinn der skal vist være litt av noen typer, luftegården så mer ut som et fengel på de øverste avdelingene, svære gittervegger rundt, en lang koridor bort til døra, godt bevokta.
Skiltene som stod på bygge forklarte litt om folke som var der.

Men vi fant aldri fram oppe på dikemark pga den enorme størrelsen.
Så dagen etter dro vi til Lier, dette var da på dagtid pga vi ikke hadde tid på iløpet av kvelden
Lier finner man lett fram til.

Vi kjørte fram til A-avdelingen, parkerte bila å begynte gåturen vår pga en jævla bom.
Når vi kom til E-avdelingen som også er nedlagt, så vi B-avdelingen igjennom trærne! En _SVÆR_ bygning på toppen der de værste folka ble holdt!
Så den så vitt igjennom trærne, bare det ga oss en skremmende følelse.
Veien vi gikk på begynnte vel å bli gjenngrodd.

Når vi kom til gjærde som er satt opp rundt bygge, ble vi møtt av et skilt hvor det stod "Adgang forbudt".
Heh, seff må vi inn, er det ulovlig er det somregel morro :P

Med engang vi gikk igjennom gjærde ble vi møtt av knuste ruter å sperra dører å gitter forran vinduene. Ga jo en liten spenning i seg selv det også.

Når vi kikka inn igjennom døra så vi endel "blod" på vegger å gulv. "oOooOOh" så spooky, eller ikke ? For det var jo bare blåbær

Etter å ha klatra inn døra gikk vi lengere inn i bygge,der var det endel håndmerker på veggene, som om noen hadde blitt dratt nedover trappa mot sin vilje.

Kan ikke si det var skummelt, men det var litt morro med spenninga det ga etter hvert som vi gikk innover i gangene

Lengere inn begynnte vi å se endel knuste skap, dører på halvtolv osv.
Det var endel gammle sykehus gjennstander der også, rullatorer, badekar eller hva det er?. Damene våre tilta jo helt.. "Ånei, der har de blitt skjærtopp" osv.

Når vi gikk opp i andre etagen var det mye lettere å komme inn i hvert enkelt av rommene, var ikke så mye skap å søppel å flyttepå..
Malingen på veggene hadde flassa av, ga en litt ekkel stemning. Sengene hadde rusta, eldgammle senger som har stått der i over 30 - 40 år.
Var litt rart å tenke på hvilke galinger som har ligget der

Etterhvert fikk vi overtalt damene til å bli med opp i tredje etage, noe som var den værste avdelingen når det var drift i sykehuse! På ringeklokka stod det Avdeling B-31, i bygg B.der var det gardiner, mye søppel osv. Fant en avis på golve, avisen er datert Lørdag 14. November 1987, fikk ikke tatt bilde av hele datoen pga dama mi å hun andre bæra dro meg i arma å løp ned trappa i full fart. "VI HØRTE NOE, DET VAR NOE SOM RØRTE SEG DER!!!"
Da var det ikke noe "kjære mor", bare å dra rett ned til bila!

I ettertid har det der gitt meg en litt spooky følelse, ettersom det er samma åre som jeg ble født

Har hørt flere historier fra Dikemark å Lier, men har ikke sett så mye bilder av plassene Sett et par filmklipp fra lier, hvor man tydlig kan se et ansikt i mørke. Da ble jeg faen meg redd selv

Det jeg lurer på, er det noen andre på dette forume som har vært på enten Lier eller Dikemark?
Har dere noen bilder\filmer fra deres tur?
Noen som har mer info om byggene?

Kan anbefale å dra på lier, seff på natten elns når det er mørkt! Kommer til å gi et så jævlig til kick!
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 2. august 2006, 02:07   #2
stigma
Medlem

Registreringsdato: des 2003
Sted: Drammen
Kvalitetspoeng: 7
Hei!

Har vært der 3 ganger, har også sjekket ut bygget litt lenger inn i skogen i tillegg til der du var, som igrunn er enda værre og virkelig sperret for å unngå at folk skal gå inn.

Jævelig ekkelt sted igrunn, hadde skikkelig problemer med å sove etter første gangen jeg hadde vært der.

Hadde masse bilder før, men de er mistet ettersom jeg ikke har maskinen de lå på lenger.

Finnes enda ett bygg i tillegg til de to nevnte som er skikkelig langt oppi skogen og helt igjenngrodd.
Der har jeg enda ikke vært, veit ikke om jeg har så velding lyst heller.
Gammel 2. august 2006, 02:09   #3
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Stigma : Jeg skal til oslo så fort jeg har en ferie på mer en 3 dager! Da blir det helt klart å oppsøke Lier igjenn, om du vil så kan vi dra en hel gjeng å oppsøke de øverste bygningenen! Det ville gitt et kick som ingen annen rus ville gitt meg Jeg er 110% med på noe slikt!
Gammel 2. august 2006, 02:13   #4
Nimrad
Medlem

Nimrad's Avatar

Registreringsdato: jan 2005
Sted: Haua
Kvalitetspoeng: 67
Så spennende ut, synd det er så lang unna. Noen som vet om noe lignende i Rogaland et sted?

Konsollgeek
Gammel 2. august 2006, 02:18   #5
Marjo
Keyser Söze

Marjo's Avatar

Registreringsdato: jun 2004
Sted: zombo.com
Kvalitetspoeng: 15
Spennende! Bra tråd, elsker slikt.
Men du sier du har sett filmklipp hvor man tydelig ser ansikter? URL PLX!

Gammel 2. august 2006, 02:24   #6
stigma
Medlem

Registreringsdato: des 2003
Sted: Drammen
Sitat: Originalt skrevet av Pumpkin
Stigma : Jeg skal til oslo så fort jeg har en ferie på mer en 3 dager! Da blir det helt klart å oppsøke Lier igjenn, om du vil så kan vi dra en hel gjeng å oppsøke de øverste bygningenen! Det ville gitt et kick som ingen annen rus ville gitt meg Jeg er 110% med på noe slikt!
Jeg er med!
Send en PM når du skal hitover!
Gammel 2. august 2006, 02:25   #7
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Her er filmen.

Spol til 02.17 - 02. 20. Pause på hvert sekund, å dere vil godt se et ansikt vises.

For alt jeg vet så er det en idiot som prøver å skremme kompisene sine, eller så er det noe rart..

Stigma : Blir jo ikke før om en god tid, men tromeg! Det kommer nok en PM!

Om dere tviler på ansikte i filmen, les her så vil dere vel finne ut av det
Sist endret av Pumpkin; 2. august 2006 kl. 02:45.
Gammel 2. august 2006, 02:27   #8
Marjo
Keyser Söze

Marjo's Avatar

Registreringsdato: jun 2004
Sted: zombo.com
Kvalitetspoeng: 15
Jeg slengte meg raskt på google etter å ha lest dette, og kom over paranormal.no, hvor denne plassen ser ut til å ha vært/er et hett tema. Sjekk f.eks. ut denne tråden.

Gammel 2. august 2006, 02:30   #9
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Marjo : Lest det der, men det gir ikke så mye historie om stedene Jeg vil ha flere bilder, får aldrig nok

Ganske kult når de går inn, så fucker hele dritten seg
Gammel 2. august 2006, 02:55   #10
Bob Saget
Medlem

Bob Saget's Avatar

Registreringsdato: nov 2003
Sted: I din mors drømmer.
Minn meg på å ikke lese sånne poster når jeg er små pussa og klokken er det den er. Uff..

Bob saget er en gangster
Some bitches and hoes, some candy for my nose
Gammel 2. august 2006, 03:28   #11
Thedeeq
Medlem

Thedeeq's Avatar

Registreringsdato: okt 2002
Sted: \\Oslo
Kvalitetspoeng: 11
Står all bygningsmassen på Lier og Dikemark helt tomt? Det er jo i tilfelle helt tragisk.

Bestemoren min og moren min jobbet på Dikemark i gamle dager. Jeg er gjerne med på en liten tur ut dit i sommer.

"If your son has requested a new "processor" from a company called "AMD", this is genuine cause for alarm."
- h4x0rd4ddy
Gammel 2. august 2006, 03:33   #12
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Thedeeq
Står all bygningsmassen på Lier og Dikemark helt tomt? Det er jo i tilfelle helt tragisk.

Bestemoren min og moren min jobbet på Dikemark i gamle dager. Jeg er gjerne med på en liten tur ut dit i sommer.

Det er mye søppel, gammle senger, komoder, skap, papirer, sykehusgjenstander osv.. Så det er ikke tomt i den forstand
Gammel 2. august 2006, 04:19   #13
thomasf
Practicus

thomasf's Avatar

Registreringsdato: jan 2006
Sted: GABBAGABBAGABBA
Kvalitetspoeng: 256
Uhm, jeg ser ikke en dritt på den filmen :P Noen som har et stillbilde som de kan vise og evt. "ringe" ut skikkelsen i paint? Meget spennende tråd btw. Har alltid vært interessert i spøkelser og det paranormale generelt

Hey cock!
Gammel 2. august 2006, 05:20   #14
Lassis
Medlem

Lassis's Avatar

Registreringsdato: nov 2003
Sted: Norge ?
Kvalitetspoeng: 2
Får frysninger bare jeg tenker på å gå inn på det sykehuset...
Men har sittet å lest litt nå, virker jævelig spennende, men samtidig skremende

YO!
Gammel 2. august 2006, 08:16   #15
DrD.O.C
Medlem

Registreringsdato: mar 2006
Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 3
Hei, meget bra tråd :)

Heisann

Leste på paranormal, bilde av en spøkelses dude?

mvh D
Gammel 2. august 2006, 13:26   #16
Goophy
Kjøp!

Goophy's Avatar

Registreringsdato: sep 2005
Kvalitetspoeng: 693
Tror du hadde blitt mer skremt av å besøke den lukkede avdelingen på sykehuset som er i drift på Blakstad.

Forresten, det på dikemark het 'kristiania asyl' om du vil lete opp mer info.
Gammel 2. august 2006, 13:51   #17
Lasse
Medlem

Lasse's Avatar

Registreringsdato: jul 2005
Sted: Oslo, Asker, (Drammen)
Kvalitetspoeng: 5
Har vært inne på lier et par ganger, første gangen var vi i alle romma i det huset som det er snakk om i starten her.

Fant journaler, sprøyter, noe strøm greier som så ut som det var ment til å spenne fast i noen og masse annet psycho stash.

Kjelleren er værdt sitt besøk, hvertfall de rommene lengst øst blir det vel, jord kjellere helt innerst som er ganske noia.

Jeg hadde med kamera dit, men det gikk tom for batteri i det vi gikk inn døra, samme med mobilen :P

Andre og tredje etasje er ikke like spennende, er ikke så mye annet en nesten tomme rom der.

Når jeg var der, merka jeg en rar føelse i kroppen som er ubeskrivelig. Ikke noe sånn kjempeskummelt eller noe sånt, men ekkel.

Andre gangen jeg var der røyka jeg weed før vi stakk dit, da fikk jeg noia i det jeg kom innafor døra og løp ned til veien

Men send en pm eller fortsett på denne posten hvis dere finner ut at dere stikker oppover til de to andre husene.

Har forresten hørt at det bor uteliggere i det i midten, var noen som var der og fant sigg som røyk i askebegeret og sprit på bordet og sånn.
Tror det var fra en film på paranormal.no.

edit: sorry for mye linjeskift, måtte bare...

Sitat: Originalt skrevet av Destroyy
Alltid trodd det var en bygning jeg, ikke at det var et stort område med flere bygninger
Hvis det er lier du tenker på tror jeg bare det er 3 hus som er nedlagte som man kan ta seg inn i.

Dikemark derimot er svært. Har leita etter gamle hus der også, men har aldri finni noen som det ikke er folk i :P

Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse!
Sist endret av Lasse; 2. august 2006 kl. 14:01.
Gammel 2. august 2006, 13:51   #18
commie
Mar Josua

commie's Avatar

Registreringsdato: feb 2004
Sted: Bjørgvin
Kvalitetspoeng: 588
Folka på Paranormal-forumet virker en smule dum, eller litt vel overbevist. Alle spøkelsene og "orbene" på bildene og åndene som kleber seg fast til folk kan jo lett forklares. Disse folka legger sikkert igjen store pengesummer hos åndeutdrivere, spåkoner og whatnot. Kanskje jeg skal begynne i bransjen, er tydeligvis nok av folk å loppe for penger.
Gammel 2. august 2006, 13:58   #19
Destroyy
Medlem

Destroyy's Avatar

Registreringsdato: nov 2004
Sted: Snøhølet
Kvalitetspoeng: 1
ditt har jeg alltid hatt lyst til å ta en tur , bor ikke så langt unna heller

Jeg hadde en side med masse bilder derfra, men det er en stund siden sist jeg var innpå, så husker ikke hva den heter.

Alltid trodd det var en bygning jeg, ikke at det var et stort område med flere bygninger
Gammel 2. august 2006, 14:07   #20
Pumpkin
Medlem

Pumpkin's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Lasse
Kjelleren er værdt sitt besøk, hvertfall de rommene lengst øst blir det vel, jord kjellere helt innerst som er ganske noia.

Når jeg var der, merka jeg en rar føelse i kroppen som er ubeskrivelig. Ikke noe sånn kjempeskummelt eller noe sånt, men ekkel.

I kjelleren var jo operasjons rommene, så ville vært sinnsykt morro å funnet de da ;D
Pluss kremeringsovnene.

Du sa du fikk en rar følelse i kroppen, akkurat samma som oss sikkert!
Ble tungt å puste, var som om noen pressa inn brystkassa, var litt ekkelt, å ga en litt ekkel følelse
Svar

Sosiale bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte)

Trådverktøy

Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 10:42.