Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 620
hei

fikk ( arva) en ny pc idag.
tror det er windows 98 elns, men vi fikk med windows 2000.
merke på komputeren er targa og nokia skjærm.

på denne pc'n her har jeg windows xp, men så er det sånn at pappa skal bytte jobb og da må han levere denne pc'n, og da sitter jeg igjend med en ganske gammel pc, (treig?)

hadde det gått ann å få lasta ned en nyere version av windows på internett? helst xp
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du får ikkje lasta ned windows. Gå i butikken og kjøp det, eller bruk en linux-distro.

Og treig pc med XP? Finst deiligare ting.
2bad's Avatar
Trådstarter
hva er og hva gjør en linux distro med pc'n?

hvor får jeg lastet ned distroene ( evntuelt hvem?)

takk for svar
Minimumskravet for e windows XP er 125mhz og 64 mb ram. Jeg har satt opp familiemaskiner med hurtigbytte av brukere og 5-6 brukere, og etter en del tweaking og 64mb ram til så gikk det ganske flytende, selv med alle brukere aktive. Det krever til gjengjeld at du vet sånn ca hva du gjør, for ellers vil bare noe(n) aktivere all det resurrsslukende mølet igjen. Du kan prøve å se etter siter som deler ut en utgave av windows xp som heter så mye som følgende:
WindowsXP Pro SP2 Corporate (Stripped to the Bone Edition), men eksakt hvor du finner den et vet jeg ikke. Den skal etter sigende være noe lettere til beins. Eventuelt finner du deg en lett utgave av linux (linux kan i enkelte tilfeller dra mere kraft enn windows.) og kjører den.