Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 10081
Har noen medisiner for ADHD her, og har kommet frem til at det er mulig og ruse seg på dem og få en tilnærmet effekt til amfetamin.

Men jeg lurer på er dette farlig? Tablettene er depot tabletter på 54mg, en sterkere form for ritalin rett og slett.
Trådstarter
14 0
Ja jeg vet åssen man kan ruse seg på dem, men er det like farlig som og ta AMF?
Er risiko med alt slik. HVOR farlig det er er ikke godt å si. Men du har jo et produkt av farmasøytisk kvalitet. Så du slipper å tenke på hva som kan finnes i det av forurensninger.
vet a fan jeg, jeg har vertfal prøvd det før. å det var ikke farlig på meg
Trådstarter
14 0
Ja nettop det jeg tenkte!
da jeg testa sterke adhd piller, fikk jeg bare søvn mangel og ble deprimert...
ikke noe jeg vil ruse meg på igjen men... tror ikke det er sunt å ruse seg på det...
men er vel ikke så sunt å være beruset i det heletatt
Sist endret av Benji; 1. september 2005 kl. 00:11. Grunn: skriveleif
Send de til meg hvis du ikke vil ha dem selv!
Sitat av Benji
da jeg testa sterke adhd piller, fikk jeg bare søvn mangel og ble deprimert...
ikke noe jeg vil ruse meg på igjen men... tror ikke det er sunt å ruse seg på det...
men er vel ikke så sunt å være beruset i det heletatt
Vis hele sitatet...
De er depot tabeletter. Så viss du ikke knuser dem vill du ikke ta opp noe særlig av stoffet. Bare litt og litt om gangen. Dermed får du ikke noe rus.
Ville nå holdt meg unna det uansett: Særlig farlig HVIS...
du er overfølsom for metylfenidat eller noen av hjelpestoffene.

[color=red]SKAL IKKE TAS HVIS!!!![/color]
Angst- og spenningstilstander, glaukom, Tourettes syndrom hos deg eller i nær familie, hypertyreose, alvorlig angina pectoris, hjertearytmier og alvorlig hypertensjon. I kombinasjon med MAO-hemmere(antidepressiva)i minst 14 dager etter bruk av disse (kan føre til hypertensiv krise (alvorlig forhøyet blodtrykk)). Nylig alvorlig depresjon, anoreksi, psykotiske symptomer eller suicidale tendenser. Eller hvis du misbruker alkohol.

OBS!

Hva en overdose bringer med seg!!!
Oppkast, skjelvinger, dundrende hodepine, muskeltrekninger, sterke kramper (som kan følges av koma), opprømthet/løftet sinnsstemning, forvirring, hallusinasjoner, delirium, svettetokter, rødme, hodepine, takykardi(løpsk hejrterytme), kuldefølelse, hjertearytmi, hypertensjon(hurtig økt blodtrykk som kan føre til ansamling av veske i hjernen) og tørre slimhinner.
Kan også oppleve søvnløshet, magesmerter, angst mm. (lang liste med onder)
Dette er en medisin som kun kan utskrives av leger som er spesialister innenfor området og har fått tillatelse av fylkesmannen itl å skrive ut slike preparater :P

kos ikkesant
Sist endret av Bill_Gates; 1. september 2005 kl. 01:24.
jeg går på concerta.. det som er hovedforskjellen på concerta og ritalin er at concerta er capslet inn for å spre ut medisinen over 24 timer istedenfor rett i blodet som ritalin gjør... (ritalin er ukapslet). men siden jeg da har adhd så merker jeg ikke noe av det
24 timer? jeg å ta ritalin ca 4 timer etter jeg har tatt concerta jeg da.
Concerta funker dårlig å ruse seg på.. Jeg må ha 2 brett før jeg merker noe...
Sitat av Cybergasm
Concerta funker dårlig å ruse seg på.. Jeg må ha 2 brett før jeg merker noe...
Vis hele sitatet...
concerta er ikke i brett.
Sitat av kr1st0ff3r
concerta er ikke i brett.
Vis hele sitatet...
Kanskje han mente de søte Ritalin pillene?
Sitat av kr1st0ff3r
24 timer? jeg å ta ritalin ca 4 timer etter jeg har tatt concerta jeg da.
Vis hele sitatet...
concerta er lagd for å spre seg i kroppen over 24 timer.. mens ritalin er 3 ganger om dagen. dette er selvfølgelig for de med adhd..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Folk mixer disse etter noen øl. Sprit eller diverse. Da vil man kunne våke. Kommer annpå menge. Noen sier det er snev av Amf i dem. Ikke vet jeg. En kamerat tok 1 etter fyll, merket ikke noe på 1-2 timer, så ble han plutselig meget snakkesalig og oppblusset av seg.. han sovnet da før meg og satt faktisk oppe noen timer. Folk reagerer forskjellig på dem også..
Methylphenidat er mer som Kokain egentlig pga. effektene det har på hjernen.. selvfølgelig er kokain tusen ganger bedre, og methyphenidat er boss. skal du misbruke ADHD medisiner så få deg noe Dexedrine. ( Dekstroamfetamin)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
concerta varer ikke i mer en MAX 12 timer. jeg tar 2 om morran og en kl 13.00 om dagen. 36mg,
skal jeg gjøre noe spess , prøver etc. så tar jeg 2 stk 56mg om morran. tar også ritalin om morningen fordi concertaen er litt treg
hvis man knuser et par stykker og skylder det ned med vann så får man en good speed effekt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil ikke anbefale noen å ta ritalin. Jeg og noen kompiser knuste tre hver og snorta dem. Kjenner faktisk igjen noen av symptomene på overdose som er nevnt ovenfor, som muskeltrekninger, tørre slimhinner, kuldefølelse og svettetokter... ikke morsomt.
Må minne om at det er snakk om depottabletter og at man derfor bør starte med mye mindre dose!
Knus alt og dropp i rizzla. Det kompisene mine gjorde.. Fikk fin funk dem! Men ikke ta for mye da..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sleng innpå med 10 x 54mg Concerta du, da blir du rusa, til langt på natt!
Sitat av Brz
Sleng innpå med 10 x 54mg Concerta du, da blir du rusa, til langt på natt!
Vis hele sitatet...

Det der ^^
^
Ville jeg ikke gjort.

Holder med et par stk viss du har drukket alcohol.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Brz
Sleng innpå med 10 x 54mg Concerta du, da blir du rusa, til langt på natt!
Vis hele sitatet...
det er den eneste måten å ruse seg på om du skal i det hele tatt ha lang rus på concerta!
tok et par selv, var speeda i 1 time, og Nede i 5 timer...
ikke serlig morsom mon tro
Det har vel egentlig ingenting med posten å gjøre, men jeg lurer på om man blir busta av pisseprøve hvis man har spist eller snorta ritaliner, på samme måte som man blir av amfetamin? Etter hva jeg har forstått er det ikke akkurat det samme virkemidlet i ritaliner?
tror det blir oppdaga om de sjekker deg for amfetamin.. de sjekker sikker alle meds med virkestoff som inneholder amfetaminlignende substanser..
jeg er ingen ekspert though
Sitat av Flying Pee
Vil ikke anbefale noen å ta ritalin. Jeg og noen kompiser knuste tre hver og snorta dem. Kjenner faktisk igjen noen av symptomene på overdose som er nevnt ovenfor, som muskeltrekninger, tørre slimhinner, kuldefølelse og svettetokter... ikke morsomt.
Vis hele sitatet...
husk at det er vanlig å få de samme symptomene når man er på nedtur.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg snorta og spiste ca 8 ritalin piller.. ble speeda som faen, var fett.. men da jeg skulle sove i 3 tida var det umulig.. så jeg leste ut en bok på 300 sider hehe
I går spiste jeg da to piller conserta, en 18 mg en 35 mg og en 35 mg knust og droppa i rizla.
Følte egentlig ikke noe særlig så jeg satt meg ved pcen. Litt utover natta merka jeg at hjertet banket fortere. Jeg begynte å føle meg litt smånervøs av en eller annen grunn så jeg bestemte meg for å gå og legge meg. Jeg drakk først litt vann og så la meg ned for å sove, klokka var vel omtrent 4. Søvn ble det lite av og jeg tenkte på ting jeg kunne gjøre. Jeg orka ikke å sitte og spille så jeg fant guinness rekordbok som jeg fikk til jul i fjor. Hadde ikke lest så veldig mye i den før så jeg tenkte, jaja hvorfor ikke og leste da nesten alle rekordene, bare avbrutt av små desperate "prøve å få sove" pauser. Concerta var ikke noe som akuratt falt i min smak, søvnløshet og små noia er ikke noe behagelig.

Når jeg la meg ned kjente jeg også at det peip noe sikkelig i ørene, tror jeg har tinnitus men jeg merker bare av det noen ganger før jeg sovner osv. Det rare er at hvis jeg er drita/brisen så merker jeg pipingen bedre og høyere en når jeg er edru, det samme skjedde med concerta'ene. Noen som vet hvorfor det skjer, eller har en anelse hvorfor det skjer?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Krishell
concerta varer ikke i mer en MAX 12 timer. jeg tar 2 om morran og en kl 13.00 om dagen. 36mg,
skal jeg gjøre noe spess , prøver etc. så tar jeg 2 stk 56mg om morran. tar også ritalin om morningen fordi concertaen er litt treg
Vis hele sitatet...
Ganske rikti så virker concerta i 12 timer, ritalin virker bare i 4 timer.

Ritalin virker tregere enn Concerta.
Ritalin virker etter en halv time (30 Minutter), mens Concerta virker etter 10-15 Minutter

Sitat av Impetus
Knuste 3 concerta, sniffa og merka ikke en jævla drit. Men var sikkert fordi halvparten ble tatt av vinden og jeg spytta det ut når det kom i halsen :/ Skal prøve snart igjen da jeg får 60 stk. Men da skal jeg droppe i rizla tenker jeg. Veier 65 kg, hvor mange bør jeg ta for å få en virkning og samt ikke ta overdose?
Vis hele sitatet...
for det første ossen i he**** skal du ha klart å knuse concerta, de er stein harde, du hadde ikke klart å knuse de i nærheten av no pulver selv om du hadde brukt en slegge.

for det andre viss du skal ruse deg på de, så holder det å svelge de ned,
Hvist det er 18mg: kan du ta ca 7 stykker så skal du kjenne det godt.
Hvis det er 36mg: kan du ta ca 3 stykker
Hvist det er 54mg: holder det med 2.
Så begynner de og virke etter ca 10-15 min så skal du kjenne det bra etter ca 30-45 minutter


Men hvist du har behov for Concerta for og roe deg ned, skjønner jeg ikke vitsen med å prøve og ruse seg på de.

Sitat av Bomber
I går spiste jeg da to piller conserta, en 18 mg en 35 mg og en 35 mg knust og droppa i rizla.
Følte egentlig ikke noe særlig så jeg satt meg ved pcen. Litt utover natta merka jeg at hjertet banket fortere. Jeg begynte å føle meg litt smånervøs av en eller annen grunn så jeg bestemte meg for å gå og legge meg. Jeg drakk først litt vann og så la meg ned for å sove, klokka var vel omtrent 4. Søvn ble det lite av og jeg tenkte på ting jeg kunne gjøre. Jeg orka ikke å sitte og spille så jeg fant guinness rekordbok som jeg fikk til jul i fjor. Hadde ikke lest så veldig mye i den før så jeg tenkte, jaja hvorfor ikke og leste da nesten alle rekordene, bare avbrutt av små desperate "prøve å få sove" pauser. Concerta var ikke noe som akuratt falt i min smak, søvnløshet og små noia er ikke noe behagelig.

Når jeg la meg ned kjente jeg også at det peip noe sikkelig i ørene, tror jeg har tinnitus men jeg merker bare av det noen ganger før jeg sovner osv. Det rare er at hvis jeg er drita/brisen så merker jeg pipingen bedre og høyere en når jeg er edru, det samme skjedde med concerta'ene. Noen som vet hvorfor det skjer, eller har en anelse hvorfor det skjer?
Vis hele sitatet...

Forde at concerta er et sentralstimulerende middel, som hjelper folk med ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) Med og være rolig og klare og konsentrere seg.
og da blir hørselen også bedre, derfor hører du pipingen bedre.

Men det som er merkelig er at du hører Pipingen bedre når du Bæsa enn når du er edru.
For når du er full svekkes alle sansene dine. å hørselen blir mye dårligere
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Black Angel
for det første ossen i he**** skal du ha klart å knuse concerta, de er stein harde, du hadde ikke klart å knuse de i nærheten av no pulver selv om du hadde brukt en slegge.
Vis hele sitatet...
Feil. Vanlig praksis blant de som bruker concerta som rusmiddel er å fjerne kapselen som ligger utenpå, f.eks. med en kniv, og så knuse innholdet.
Sitat av Tias
Feil. Vanlig praksis blant de som bruker concerta som rusmiddel er å fjerne kapselen som ligger utenpå, f.eks. med en kniv, og så knuse innholdet.
Vis hele sitatet...
Hm.. Tror du har litt feil her Tias. Det finnes nemmelig ingen kapsel utenfor concertene. De er som en massive stein klump. Men tror nokk det skal gå og knuse dem uten å bruke slegge ja.
Sitat av sonixx
Hm.. Tror du har litt feil her Tias. Det finnes nemmelig ingen kapsel utenfor concertene. De er som en massive stein klump. Men tror nokk det skal gå og knuse dem uten å bruke slegge ja.
Vis hele sitatet...
det går ann å knuse de uten slegge, men de er Sa*** så harde, og jo det er en tynn kapsel rundt de, men den er også ekstremt vanskelig og få av.

Sitat av Tias
Feil. Vanlig praksis blant de som bruker concerta som rusmiddel er å fjerne kapselen som ligger utenpå, f.eks. med en kniv, og så knuse innholdet.
Vis hele sitatet...
fjerne kapselen har ingeting å si, kapselen er en tynn plastikk dings som er rundt, den er ikke serlig hard, det er innholdet som er stein hardt
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Mulig de jeg hadde var gamle eller ødlagte men da bare snurret jeg på kapslen og tømte det pulveriserte innholdet i rizla og svelgte det. Trodde jeg skulle være så smart att kapselen ikke brukte tid i mage for å bli oppløst.

Men uansett fikk jeg ingen serlig rus av det. Så jeg vil kalle det apedop eller bra for de med adhd som trenger det.
Jeg tok noen Conserta på en fest en gang, var så full at jeg ikke merka noe, men når rusen startet å gå ut så følte jeg meg lys våken og skulle på død og liv ordne opp i alle problemer, for de hadde jeg plutselig klare planer for hvordan jeg skulle løse, sitte stille, holde kjeft og sove var det overhodet ikke snakk om.
Jeg følte meg helt topp og alle likte meg og jeg kunne få til alt......
"Dette er jo verdens beste mirakelkur for meg" tenkte jeg, for jeg ble supersosial, og i mine øyne verdens hyggeligste og forståelsesfulle person........
Så kom nedturen........ Det var nok til at jeg lovet meg selv at concerta ikke skal inn i min kropp noen gang mer.
Sitat av wish
Har noen medisiner for ADHD her, og har kommet frem til at det er mulig og ruse seg på dem og få en tilnærmet effekt til amfetamin.

Men jeg lurer på er dette farlig? Tablettene er depot tabletter på 54mg, en sterkere form for ritalin rett og slett.
Vis hele sitatet...
Har du ADHD? Det er mulig aa ruse seg paa medisiner for ADHD. men hvis du har ADHD vil ikke disse medisinene ha noe virkning som ligner AMF rus, Heller stikk motsatt.
▼ ... flere år senere ... ▼
[b][COLOR="Black"][u][i]Til alle dere som sier Concerta ikke fungerer : DERE TAR FEIL... Er bare 16 men har alerede prøvd en god del forskjellig amfetamin, og

andre stoffer, men det er ikke så viktig. Tok Concerta for ca. 1 uke siden og dette var 18 mg. Svelga først 6 stykker, og leste litt rundt

på forumet, så fant jeg ut at det nesten var umulig å få en overdose, og at di var best hvis man tygde disse, så jeg tok 7 nye piller

først og skylte bort med vann, og satt igang å tygge. Begynte å brekke meg mens jeg tygde pga. når di åpna seg kom smaken, som også. men hadde jeg holdt meg for nesa og holdt på med noe annet enn å tygge piller ville jeg ikke gjort det i det hele tatt...

minnet meg om amfetamin bare 10x værre. Så jeg satt der i ca. 15 min å tygde disse 7 pillene,(1 og 1) og etter noen minutter merket jeg det

allerede (sikkert pga. di 6 jeg hadde droppa) etter en halvtime begynner jeg å føle meg litt speeda, merker det på synet at jeg er rusa.

Etter 2 timer så ble jeg så speeda som jeg aldri har vært før, og jeg har prøvd 60% rein amfetamin, og dette var sånn sirka 3 ganger så

heftig som speed. Ble i det beste G.L.motherfuckings A.D! humøret ever, DET ER GARANTERT DEN BESTE MÅTEN Å SPEEDE SEG PÅ! det

kan jeg garantere, aldri hatt en så fet dag før... samtidig som jeg sluttet å røyke hasj på den dagen(jeg har selv ADHD eller ( HYPER

KINETISK SYNDROM)... Fy faen... Dette er mitt første inlegg... ( Håper på kommentarer) sånn gjøres det....

******
Tygg til du skjenner dritt smaken, skrap mest mulig av det som er inni ut med tennene, hold deg for nesa og hold på med noe, da tenker du ikke så mye på dette nemmelig... ville fåreslå å ta ca 5, 36mg får å få en sikkelig fet rus første gang du tar concerta ville jeg prøvd med 3.5 eller 4 sitt klar med noe vann, eller helst melk for det fjerner alt av andre smaker ganske fort


*****WARNING*****
JEG RÅDER INGEN OG MENER INGEN, TIL Å RUSE SEG PÅ DETTE FORDI DET KAN GI DEPRESIVER OSV, SE ANDRE INLEGG EN MITT FØR DU TAR MINE TIPS HAR SELV EN SYKDOM SÅ DISSE PILLENE ER MENT FOR MEG OG IKKE TIL HVEMSOMHELST! Peace![/COLOR]


Merka også at hjertet banket litt fortere

Sitat av Brz Vis innlegg
Sleng innpå med 10 x 54mg Concerta du, da blir du rusa, til langt på natt!
Vis hele sitatet...
Haha, Du har nerver hvis du gjør no sånt, Gir deg respekt for den ass!
Sist endret av SpeedBomba!; 28. juni 2010 kl. 06:41.
Går selv på Concerta 56mg, men har aldri giddet å bruke det for rus, da jeg er imota drit som amfetamin, meth, kokain og slikt(går i Cannabis her i gården).
Men for et år tilbake eller noe i den duren, hadde jeg noen kompiser på besøk. De ville prøve det, og jeg hadde ingen invending imot det. De knuste både ritalinen og concertaen, snorta det og satt i sofaen og gama Tekken mens de hoppet opp og ned i sofaen(tenk deg en liten unge på en sånn hoppeball) i 3-4 timer før de stakk hjem, de sov ikke på et døgn eller to :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Sorry får å bumbe opp en gammeltråd.

Er på adhd utredning nu får tiden er lei av ventetiden, så jeg kjøpte meg 54mg concerta fordi ritalin skapet er tomt. Føler absolutt samme effekt som:

* Rolig i kroppen, hode (psyken).
* Konsentret på å ville ordne opp i livet (Jobb, penger unge osv..)
* Klare og holde igjen en venne/jobb diskusjon
* Kan faktisk sove på 20mg ritalin, men ikke concerta.

Men har aldri hatt noe særlig dårlig nedtur på ritalin en annet trøtt. Nu sitt jeg på nedtur på 1 concerta 54mg, har hodepine og trøtt.
Er like rolig i senga som etter man har ronket.

Lure på hva faen e egentlig forskjellen? e ritalin mot adhd mens concerta e mot add?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Sorry får å bumbe opp en gammeltråd.

Er på adhd utredning nu får tiden er lei av ventetiden, så jeg kjøpte meg 54mg concerta fordi ritalin skapet er tomt. Føler absolutt samme effekt som:

* Rolig i kroppen, hode (psyken).
* Konsentret på å ville ordne opp i livet (Jobb, penger unge osv..)
* Klare og holde igjen en venne/jobb diskusjon
* Kan faktisk sove på 20mg ritalin, men ikke concerta.

Men har aldri hatt noe særlig dårlig nedtur på ritalin en annet trøtt. Nu sitt jeg på nedtur på 1 concerta 54mg, har hodepine og trøtt.
Er like rolig i senga som etter man har ronket.

Lure på hva faen e egentlig forskjellen? e ritalin mot adhd mens concerta e mot add?
Vis hele sitatet...
Ritalin å concerta inneholder akkurat samma virkestoff.Eneste forskjellen er at concerta er depot kapsler.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Ritalin å concerta inneholder akkurat samma virkestoff.Eneste forskjellen er at concerta er depot kapsler.
Vis hele sitatet...
Du har jo Ritalin i depot også, så det her forstår jeg ikke...
Kan værtfall huske at vi åpnet kapselen, og inni der var det masse kuler som spratt overalt (umulig å knuse). Inni en 20mg ritalin kapsel
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan ruser jeg meg på conserta? Har en uopnet boks med conserta 54mg.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du har jo Ritalin i depot også, så det her forstår jeg ikke...
Vis hele sitatet...
Ritalin og Concerta lages av to forskjellige produsenter.