Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2126
Ja, så har æresmedlemmene i Rød Ungdom fått skuddpremie på de små bandana-kledde hodene sine også da. Refleksjoner på dette? Personlig synes jeg det er et ypperlig påfunn. At de slapp ustraffet unna hele mølet med killhim.nu og fikk plenty oppmerksomhet ( som jo var det de "samfunnsengasjerte" rapperne ville ) er bare trist.
Jeg synes det er latterlig at umodne rappere med særdeles dårlig samfunnsforståelse skal komme med slike synspunkter. Det er plutselig blitt kult å hate USA. En slags mote. Patetisk.
På sett og vis greit nok at noen gidder å reagere mot Gatas slik - "spøken" deres (eller hva det var) ovenfor Bush var jo kanskje en smule drøy - men er dette virkelig noen vits? Jeg tipper Gatas-gjengen bare kommer til å humre når de evt. ser dette, og uansett skaper det bare mer blest rundt gjengen.

Viss man er motstander av det denne gjengen står for, så ville det kanskje være smartere å bare holde godt kjeft, og håpe at folk flest ikke tar alt som de sier for alvorlig.
Sist endret av Psy_Illusion; 13. mai 2005 kl. 20:00.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Gatas Parlament sin aksjon/demo var tåpelig ja. - Men jeg synes ikke killthem.nu var et stort bedre påfunn.
Sitat av Octavarium
Jeg synes det er latterlig at umodne rappere med særdeles dårlig samfunnsforståelse skal komme med slike synspunkter. Det er plutselig blitt kult å hate USA. En slags mote. Patetisk.
Vis hele sitatet...
Hvis det var slik at rappere som tidligere aldri har ment noe politisk, plutselig ble veeeldig USA-kritiske, skal jeg være delvis enig med deg. Men Gatas har drevet hardcore politisk rap i nesten 15 år, og er langtfra trendpolitiske. Dessuten har Gatas bedre samfunnsforståelse enn 95% av norges befolkning.
Sitat av DonTomaso
Hvis det var slik at rappere som tidligere aldri har ment noe politisk, plutselig ble veeeldig USA-kritiske, skal jeg være delvis enig med deg. Men Gatas har drevet hardcore politisk rap i nesten 15 år, og er langtfra trendpolitiske. Dessuten har Gatas bedre samfunnsforståelse enn 95% av norges befolkning.
Vis hele sitatet...
Kommunist!

Sitat av sierra-zulu
Kommunist!

Vis hele sitatet...
Tusen takk skal du ha, alltid hyggelig med ros
Sierra, det må være et av de mest meningsløse innleggene jeg har sett her. Han er vel ikke kommunist selv om han kan tenke?

Uansett, selv mener jeg det er et ypperlig forslag. Mener ikke bokstavelig at man skal skyte dem, men de irriterer vettet av meg hver gang jeg hører dem, og noen av tekstene er veldig veldig barnslige, og viser en mangel på refleksjon og evne til å tenke i flere baner.

Men, det er min mening, og jeg respekterer alle andre som mener noe annet.
Jeg skal lite ikke registrere www.killthemwhowantstokillthem.com og kopiere teksten dit. Så skifter jeg om på substantiver og sånn, fikser litt fet grafikk. Plutselig har jeg skarp kritikk av en webside som er et halvt år gammel! Høres fornuftig ut. Det eneste de oppnår er å bringe killhim fram i lyset igjen - lenge etter at siste ungdom hadde humret over stuntet.
Dårlig tima kampanje, gitt.
Sitat av IvIoyner
Jeg skal lite ikke registrere www.killthemwhowantstokillthem.com og kopiere teksten dit. Så skifter jeg om på substantiver og sånn, fikser litt fet grafikk. Plutselig har jeg skarp kritikk av en webside som er et halvt år gammel! Høres fornuftig ut. Det eneste de oppnår er å bringe killhim fram i lyset igjen - lenge etter at siste ungdom hadde humret over stuntet.
Vis hele sitatet...
Kjempeide. Omtrent som antiafa (anti-antifascistisk aksjon).
Garantert Gatas som syns det er lenge siden sist det hadde litt blest rundt seg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av whois .nu
------------------------------------------------------------------------
.NU Domain Ltd Whois service

Domain Name (ASCII): killthem.nu
Record ID: 498275

Record expires on 14-Apr-2006.
Record created on 14-Apr-2005.
Record status: Active.

Domain servers in listed order:
ns3.loopia.se
ns4.loopia.se

Copyright by .NU Domain Ltd - http://www.nunames.nu
------------------------------------------------------------------------
Database last updated: Fri May 13 10:31:15 2005
------------------------------------------------------------------------
Vis hele sitatet...
Ikke mye å få frem der...
Er du i tvil om hva du skal stemme? Eller om det greieste er og bli hjemme,hvis du har sett at partiene er like og de du stemmer på stemmer på de rike. Hvis du har problemer med og velge mellom lister av alle fargers markedsliberalister, så tenk igjenom hva det vil og ha ett ekte demo demo demokrati.Hva er det som skal til for og gjøre verden bedre? Er det og stemme inn enda flere sammfunsledere som sier at det er demokrati for det er de som har makta? og legger all skylda på politikerforakta. Når folk ikke stemmer som de burde gjøre. Det er en trussel mot demokratiet ja la meg med dette la meg få høre,La meg heller høre til ett helt nytt patent.Dette året burde du stemme Gatas Parlament

word
Brenn, gatas er våre talsmenn!
Dette var bare patetisk!
Zpn*:

POP. Alignment=left.
Altså. Jeg har (dessverre) vært på konsert med Gatas P, og mener at den måten de fremmer sin "sak" er patetisk og tullete. Greit nok at de har meninger, men når det står 300 fjortisser foran scenen og roper "jaaa" til uansett hvilke fraser og meninger de lirer ut av seg begynner jeg å lure om folk virkelig tenker selv, eller om det er slik som Octavarium skriver at det er kult å hate USA og Bush.

Personlig er jeg lei av USA-hetsen - greit nok at folk missliker det så mye, men nå har dette pågått i flere år. Det er nok nå.

Gatas P er folk som oppfordrer til å spraye ned togene til Oslo Sporveier - folk som maner opp folk til å drive med slik meningsløse aktiviteter havner nederst på rangstigen hos meg.
Er vell bedre og oppfordre til tagging en til prostitusjon og "pop that nigga" greier som mange av amerikanske rappere rapper om..Er det virklig så patetisk måte og fremme sin sak på den måten?Når du ser bilder fra amerikanske valgkampen kan det ligne på noe av det samme..Jeg skal innrømme at jeg er fan at gatas...

Forresten HER er en url til en intervju av Don Martin om tagging

Enig at det er fattig med "motehat"
Sist endret av frgz; 14. mai 2005 kl. 00:03.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Humoristisk parodi på et patetisk påfunn fra Gatas Parlament. Kan bare krysse fingrene for at noen tar det bokstavelig. Når blir det Halvorsens tur?
Sitat av Croyfer
Personlig er jeg lei av USA-hetsen - greit nok at folk missliker det så mye, men nå har dette pågått i flere år. Det er nok nå.
Vis hele sitatet...
Ja, da er det vel på tide å kutte ut kritikken. Siden du er "lei".

Samfunnskritikk går ikke ut på dato min kjære mann. Man kan ikke slutte å kritisere USAs massemord bare fordi enkelte ikke synes det er så kult lenger.
Sitat av commie
Ja, da er det vel på tide å kutte ut kritikken. Siden du er "lei".

Samfunnskritikk går ikke ut på dato min kjære mann. Man kan ikke slutte å kritisere USAs massemord bare fordi enkelte ikke synes det er så kult lenger.
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om å kutte ut kritikk. Kritikk er bra. Men ikke når den oppstår som massehysteri og pop-meninger.
Nå for tiden er det kult å hate USA og George W Bush, og det er denne masse-hetsen jeg snakker om. Folk går rundt og sprer anti-Amerika-propaganda - de lirer ut av seg "jeg hater Bush" og "fuck Amerika" men jeg tviler selv på at de egentlig har oversikt over alt som egentlig skjer der borte.

Kritikk av et land/en leder/en regjering er ok når vedkommende som kommer med kommentarer har satt seg inn i hele saken og at han er nogenlunde oppegående i hodet. Men når små teens går rundt og HATER BUSH!!!11111 fordi de har sett Gatas P. snakke dritt om han eller fordi de har fått med seg at alle de andre på skolen gjør det blir det hele for latterlig. Det er populær-hets og helt usaklig. Kritiser gjerne hvis du er informert om saken, men ligg unna hvis du gjør det bare for å følge resten av sildestimen.
Sist endret av Croyfer; 14. mai 2005 kl. 13:50.
Og hva vet du om at folk ikke vet hva de hater/kritiserer?
Jeg har spurt mange av den hvorfor de HATER!!1 Bush og har enda ikke fått et vettug svar tilbake.

Merk: Jeg kritiserer ikke din anti USA-holdning, jeg kritiserer pop-hatet.
Mulig det har mer med din omgangskrets at de du spør ikke kan svare for seg. Uansett, teit å påstå at det er en "trend" som ligger bak USA-kritikk.
haha Skal donere cash til de gutta.
Sitat av rdxz
Mulig det har mer med din omgangskrets at de du spør ikke kan svare for seg. Uansett, teit å påstå at det er en "trend" som ligger bak USA-kritikk.
Vis hele sitatet...
Altså. Les hva jeg mener da.
All USA-kritikk er ikke en trend, men det finnes faktisk en trend som går ut på å hate USA.

punktum
Helt grei parodi, men den gir meg [k]lizzm[/k] ikke noe.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Støtter opp om det at det er GP som har starta sida for å skape mer blest om den orginale siden.
hehe, det der var noe av det dårligste opplegget jeg har sett noensinne... Skal være interessant å se om politiet bryr seg om dette også...

Huh, har busegutten fått føle det på kroppen? noe jeg ikke har fått med meg?
Politiet brydde seg ikke om www.killhim.nu så da bryr dem seg vell ikke om www.killthem.nu heller..
Tror gatas bryr seg minimalt om dette stuntet også
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av frgz
Politiet brydde seg ikke om www.killhim.nu så da bryr dem seg vell ikke om www.killthem.nu heller..
Tror gatas bryr seg minimalt om dette stuntet også
Vis hele sitatet...
Brydde de seg ikke om KillHim.nu? De fikk jo innholdet fjerna! Har du ikke sett brevet?
var kansje ikke politiet som ikke gadd og møte opp i rettsaken..De slapp jo fengsel pga at motstanderne ikke møtte opp
Enig med croyfer jeg.
Selv om mange har informasjon til å backe opp kritikken sin, så er kanskje grunnen til at de tilegnet seg denne informasjonen, nysgjerrighet som følge av hysteriet.
Ikke det at det er noe galt i at folk blir nysgjerrige akuratt, men ting er ikke nødvendgivis mye viktigere en alt annet fordi det får mye oppmerksomhet...