Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 5449
Altså ikke beta-versjonen?!
Nei. 7.0 er ferdig og lansert idag.
Dette er nytt i MSN Messenger 7.0:
• Gratis pc – til – pc videochat
• Snakk gratis over internett: MSN Messenger 7.0 inkluderer høyere
kvalitet på lyd, slik at kundene helt gratis kan få gleden av virkelig PC-til-PC samtale med venner og familie verden over.
• Nye personlige muligheter, inkludert vink, dynamiske bilder til displayet og temagrupperinger.
• Finn og del med MSN Search: MSN Messenger 7.0 tilbyr en ”delt søk”
-funksjon i samtalevinduet slik at man kan se et øyeblikkelig svar gjennom MSN Search samtidig som man fortsetter samtalen.
• Se bilder sammen: Brukere kan ha det ekstra gøy med venner ved å dele bilder og vise slideshow til hverandre i løpet av en samtale.
• Din unike tilstedeværelse: Folk kan nå vise en personlig melding ved siden av deres Messenger navn og status.
Vis hele sitatet...
Hentet fra tv2 Nettavisen.







Har ikke dette vært mulig før? Dette med video og lyd samtaler.
lyd+bilde har vært mulig hele tiden. kansje bedre?

sakset fra neowin.net
You now have the ability to sign in as busy/away/offline etc which will please a lot of people. 3 Degrees is finally encorporated into MSN Messenger (something I had been writing about for more than a year). The interface is cleaner, smarter and the features are great!

Winks: Winks allow you to send kisses, hearts and all sorts of silly cartoons to your contacts.

Nudge: Nudge allows you to send a "shake" to your contact. Both your own and your contacts MSN Messenger window will shake, much like how Internet Explorer windows shake using the correct javascript.

Download packs: Download packs will allow users to grab winks/emoticons/display pictures and backgrounds straight from MSN. As these currently don't work we were unable to test them.

Games: Chess Club, Bankshot Billiards Club are included if you're a Instant Games Clubhouse member. Standard Checkers/Solitaire Showdown/Bejeweled/Minesweeper Flags and Tic Tac Toe are still included.

Activities: Activities allow you to share files, calendars, photos and perform tasks such as remote assistance.

Deluxe Display Pictures: Although these are unavailable it seems like MSN are going to supply animated display pictures.

The build in question is 7.0.0205 and carries the beta tag throughout. The main MSN Messenger window is redesigned to show your display picture and includes the ability to scroll through tabs. There's no new options in the main options menu but you can change the position of the tab icons. When a contact signs in using MSN Messenger 6 or above you get the contacts display picture on the sign in toast. Custom emoticons are still the same, they still do not animate or allow animated GIFs etc. Check out the screenshots below for more features and the general user interface. MSN Messenger 7.0 is expected to be released into beta on November 11 with a general "MSN Messenger Wave 10" release as late as February 2005. We'll keep you updated but for now enjoy the screenshots.
Vis hele sitatet...
Hvis den er like fjortiss-looking som betaen så blir det enda 6.2 på meg.
Kan ikke noen lagen en minimalistisk msn klient med webcam muligheter? noe ala musikkverdens musikCube.
Den er like fjortiss som betaen. Gikk over til 6.2 med en gang, jeg. Jeg får rett og slett vondt i hodet av å se alle smileyene. Vel, ikke at det har blitt flere av dem, de vises bare mye bedre.
Jeg lastet den ned tidligere idag, første jeg gjorde var å skru av alle funksjoner som det gikk an å skru av omtrent.

Den er grei nok nå, men det er så utrolig rotete. Tror jeg skal gå over til 6.2 igjen asap slik at jeg slipper de animerte smileyene og det.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
jeg skulle ønske microsoft hadde disablet muligheten for og legge til egne emoticons, se på denne jeg fikk her i dag/går
link: http://pusejudas.shellcity.no/msn-dritt.JPG

død over den som begynte med dette.

btw, hvor lagres alle disse emoticonsene, skal lage nettside imot msn-emoticons
Sist endret av Freaken; 7. april 2005 kl. 14:46.
Sitat av Freaken
jeg skulle ønske microsoft hadde disablet muligheten for og legge til egne emoticons, se på denne jeg fikk her i dag/går
link: http://pusejudas.shellcity.no/msn-dritt.JPG
Vis hele sitatet...
Den der slår alt. Jeg har vert borti folk som bruker emoticons som ! og ? men på bokstaver?! FYSJAMEG
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvem er det egentlig som hadde lyst på nudges og winks når vi bare hadde MSN 6? Var det noen unger som sa "Jeg vil dytte på vinduet til de på andre siden!!"? Jeg vil heller tro de fleste ønsket at de fjernet noen ting, istedenfor å legge til.

Det er noe med oss programmere som gjør at vi ikke har lyst til å fjerne noe vi har laget eller redesigne et prosjekt helt på nytt. Men i MS er det ekstremt. MSN 7.0 er kanskje det mest bloata programvaren jeg har sett noen sinne. Nå er jo standarden innenfor kommersielle IM klienter ganske lav. ICQ, AIM, Y! osv. er ikke så rent lite bloatet de heller.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Effect, jeg lever i et helvete. mesteparten av vennene min bruker sånne, er fælt. skulle ønske den Brainbyte-msn-klienten ble ferdig jeg, den så ganske bra, og bloatfri ut..
var det ikke SKyFex og en annen som lagde den?
Så innmari stygg kontaktlista ble nå.. :/
nudge og wink er noe bortkastet dritt. Funksjonene er jo utelukkende til å irritere dem man har en samtale med. Riste på skjermen, ffs!
Ser ut som gamle gode ampstat er lagt til:P Musikken du spelar blir visst nok offentliggjort.

Edit: 6.2 på meg ja.
Sist endret av hawkai; 7. april 2005 kl. 15:26.
Hvor ser du det hawkai ?
Sitat av Croyfer
Hvor ser du det hawkai ?
Vis hele sitatet...
Det står rett under nicket ditt på MSN.. "Skriv en personlig melding"..
Men dette tror jeg er kun for Windows Media Player..
Microsoft sin klient til macintosh er helt fri for dritt. Hvorfor tilbyr de ikke noe sånt til XP? Miranda eller Gaim er gode alternativer for de som bruker IM til kommunikasjon.
Men dette tror jeg er kun for Windows Media Player..
Vis hele sitatet...
Det funker med iTunes.
hawkai: Daså.. Har ikke iTunes, jeg. (:
Ventet lenge på denne! Hatet BETA'n!
Hatet betaen, likte ikke denne heller. Tilbake til gode, gamle 6.2
Faen for noe trash, likte den ikke i det heletatt
aMsn it is for me!
Det er jo mange IM klienter som støtter MSN. Men jeg savner webcam støtte. Har prøvd det meste, men får google litt til. Det må da være noen genier der ute med like tanker som meg.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av Freaken
Effect, jeg lever i et helvete. mesteparten av vennene min bruker sånne, er fælt. skulle ønske den Brainbyte-msn-klienten ble ferdig jeg, den så ganske bra, og bloatfri ut..
var det ikke SKyFex og en annen som lagde den?
Vis hele sitatet...
Joda.. Jeg kodererte og Digital Hybrid lagde design og grafikk. Var morsomt så lenge det varte. Skulle gjerne laget videre på det, men jeg gidder ikke gå tilbake til Delphi Men jeg lurer på om jeg skal forke Adium 0.8 og lage en ByteMessenger for Mac
Uff, vil skifte over til Miranda eller GAIM, men ingen av dem støtter webcam
Er det noen alternative klienter som støtter webcam enda?
http://www.mercury.to/

For de heldigrisene med mac så har du denne med webcam støtte. Har ikke peil på hvordan den funker eller noe. Fant bare linken når jeg Googla.

Edit: Etter litt mer klikking fant jeg ut at den var til win og
Sist endret av NinjaSverre; 7. april 2005 kl. 20:36.
Hva er det egentlig som er så stort med msn?
Det er jo bare fjortisser der uansett, skal man prate til (med tekst) folk så bruk IRC, hvis ikke så er skype en god ting og ha.
MSN Messenger 7 er noe dritt synes jeg, klikker sånn av og til. Liker bedre Gaim og AMSN selv om jeg bruker windows.
Sitat av classic_war
Hva er det egentlig som er så stort med msn?
Det er jo bare fjortisser der uansett, skal man prate til (med tekst) folk så bruk IRC, hvis ikke så er skype en god ting og ha.
Vis hele sitatet...
Det er bare fjortiser der? De som er der, er de du selv har godtatt/lagt til. Så vil du ikke ha fjortisser, er det ikke fjortiser
SkjalgB: okey, du har til et vist punkt rett, men da jeg ikke får blokert eller slettet noen kontakter fra msn, har testet fra forskjellige steder, forskjellige pcer, forskjellige klienter, og funksjonen med og kun la godkjente kontakter snakke med meg virker ikke.

Kortsagt msn er noe crap som ikke virker (siste bra verson av msn messenger var etter min mening 3.2).

Edit: Ble vel litt subjektivt dette.
Sist endret av classic_war; 7. april 2005 kl. 21:45.
Måtte jeg velge mellom 6.2 og 7.0 ville jeg tatt 6.2. Betan var lame da er sikkert 7.0 og det.
Sitat av classic_war
Hva er det egentlig som er så stort med msn?
Det er jo bare fjortisser der uansett, skal man prate til (med tekst) folk så bruk IRC, hvis ikke så er skype en god ting og ha.
Vis hele sitatet...
Forklar samtlige mennesker uten forståelse av konseptene "IRC-server", "IRC-nett" og "kommandoer er ting du skriver med en slash på starten" det, så kan du alltids begynne å snakke om at IRC er noe "alle" kan bruke til IM. MSN Messenger er smart lagt opp, med en kontaktliste og enkle samtaler, noe som er hovedgrunnen til at det og lignende tjenester er så populært. Ingen gidder å styre med +s-mode, boter og operatørstatus hvis man bare vil holde kontakten med venner.
Sitat av Tommen
Måtte jeg velge mellom 6.2 og 7.0 ville jeg tatt 6.2. Betan var lame da er sikkert 7.0 og det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bruke Windows messanger i stedet for MSN messanger. Ingen selv lagde smilyer , og ingen smilyer i nicket.
Windows messenger ser jo helt fæl ut...

Men er det mulig å disable winks og nudge i Msn 7.0? Har prøvd 7.0 veldig lite, men har fått intrykk av at man kan bli fort lei av ristende vinduer osv...
Det går da i betaen, så det skal velfunke i 7.0 versjonen også.
De som ikke liker nudge og winks (likhet med meg) burde bare disable shiten.
Mulig jeg går over til amsn elns, men den er så buggy til win2k.. :/
Har noen funnet noen gratis Muggins?? /Dynamic Display Picture) Koster 20 kr å kjøøøpe jo
Pcen læggær når msn 7.0 står på hos bobben!
Cybergasm: Instillinger ->meldinger.



Mitt spm: Prøvde messenger 7.0 igår og nå sletta jeg det og la inn 6.2 igjen, men jeg får jo fader ikke logga på fordi den vil at jeg skal installere nyeste versjon, noe som jeg ikke vil.

Jeg vil ikke ha aMSN eller noe annet enn 6.2.
Ad/bloatfri msn? Ikke no problem, nesten. Jeg bruker A-Patch.
Ikke mye vits å holde seg til 6.2 når man kan fjerne ads, skru av winks og nudge. Syns MSN M. gjør jobben greit nok. At du har plagsome venner er vel heller et argument for å skaffe seg nye venner, enn msn-klient:P
Litt lei den allerede...

Takk for patchen
Sist endret av r33l; 8. april 2005 kl. 15:59.
noen andre som ikke kan motta f.eks mp3 filer via msn 7?
Står at filen kan være skadelig hehe
har samme problem som emcee.. fått tilsendt flere filer, men det dokker bare opp en jævla advarsel om at filen er skadelig og er derfor blokkert.. meget irriterende. noen som vet hvordan man fjerner faenskapen? *irritert*
nei har alltid sakt at msn 7.0 er mongo og 6.2 er mye bedre! beta'n var elendig, denne var elendig og hva blir det neste tru?

edit:emcee & watchman: trudde det gikk an og skru av at den ikke skal kontrollere sånt. f.eks norton antivirus sier ifra om den er skada eller ikke.
Sist endret av Luric; 8. april 2005 kl. 17:40.
Håpet på noe mer seriøst svar enn det der..
Sier bare en ting. 6.2!
Er det mulig å slette den søkefunksjonen som ligger der ?!

Typisk fra microsoft å legge til mer og mer dill. Var bedre om ressursene gikk til selve Windows..
Noen som vet om det går ant å få "Hva jeg hører på" til å funke med Winamp?
Sitat av Bustus
Noen som vet om det går ant å få "Hva jeg hører på" til å funke med Winamp?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes en plugin til winamp som heter Toaster. Den ligger bl.a på www.mess.be