Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1023
Jeg mener at så lenge man ikke sender kritisk data gjennom systemet deres burde det gå greit. Jeg har ikkeno der jeg er redd for at blir stjålet.

Men jeg vil helst holde forsvarsdepartementet unna gmail.

Og skulle jeg noengang få lyst til å sende noe som er så viktig skal det krypteres hardt
Noen som er misunnelige eller ikke fikk invites tidlige nok... Lenge leve Gmail..
Bare den begynner å virke i Outlook (får det ikke til nei, HJELP)
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Funker fint i mail.app
tell me more!
Jeg ser ikke helt problemet. Alle e-mail-tilbydere er vel pålagt på en eller annen måte å utlevere informasjon hvis politiet krever det. Som kjent er ISPer også pålagt dette. Og nettbutikker. Og sikkert fler til. De fleste land har sikkert noe lignende.
Og når det gjelder dette med lovene i California. På hvilken måte skiller GMail seg fra Microsoft Hotmail og Yahoo! Mail ? Er ikke det to underlagt nettopp de samme lovene fordi de er basert i nevnte delstat?

Problem 2 er heller gammelt nytt. Det var dette som det var litt skriving om i etterkant av 31. mars. Men så lenge disse dataene ikke kan spores tilbake er vel ikke dette noe brudd på personvernet. Vis meg en reklamefinansiert tjeneste som ikke beholder noen form for statistikk/loggføring.

Dette med at filer som er slettet ikke er slettet allikevel er også noe som ble omtalt rett etter Gmail ble presentert. Og det kom frem at det er vanlig praksis blant e-post-tilbydere at slettede data blir liggende i x dager. Og dette skjer antagelig pga tekniske begrensinger og ikke nødvendigvis fordi de VIL beholde dataene etter de er slettet.

Men ja, at mail som sendes/mottas blir automatisk gjennomlest etter nøkkelord er nokså kontroversielt.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av kermit-
Men ja, at mail som sendes/mottas blir automatisk gjennomlest etter nøkkelord er nokså kontroversielt.
Vis hele sitatet...
SYnes du?

Synes det er helt greit, jeg. Det er tross alt en maskin som leser den, og om den har lyst til å lese kjærlighets-epostene jeg får flere ganger, så er det helt fett for meg.

h
Så lenge det er en data og ikke et menneske som leser mailene mine så er det greit. Eneste er som sagt at jeg enda ikke har funnet ut hvordan jeg får Gmail i en epostklient. Hadde vært bedre med reklamebannere på gmail siden siden den bare er å adblocke
Opprinnelig postet av SharQ
SYnes du?

Synes det er helt greit, jeg. Det er tross alt en maskin som leser den, og om den har lyst til å lese kjærlighets-epostene jeg får flere ganger, så er det helt fett for meg.

h
Vis hele sitatet...
Kontroversielt i den forstand at det bryter en uskreven regel om at innholdet benyttes til kommersielle formål. Men det at mailen gjennomleses av en maskin er uansett ikke noe nytt med tanke på spam-filtrering.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av RoMer
Hadde vært bedre med reklamebannere på gmail siden siden den bare er å adblocke
Vis hele sitatet...
Nettopp en av grunnene til at disse tekstreklamene er så mye bedre:

1) Tar null båndbredde
2) er ikke irriterende
3) kan ignoreres lett.

Briljant!
Ja SharQ, jeg er helt enig. Det er flott. Og av og til faktisk nyttig. Bruke google istedet for kelkoo ol.

Men hadde det vært bilde kunne jeg blocka den helt og ikke sett den i det heletatt.
Er det ingen som skal motsi meg?
Kermit-: Vi er da enige.
Forsvarsdepartementet bruker faktisk outlook.
Men følsomme ting blir vel sendt over begrenset /hemmelig nett.
Offtopic: Har alldri skjønnt hva FYI betyr?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
For Your Information
ForYourInformation.
Det som sto på den sida i førsteposten om at det var "komplisert" og slette mailene, er jo bare tull. Det er kun og merke de du vil slette, og flytte de til 'trash'. Evt. tømme 'trash'.
Sist endret av mongeland; 21. september 2004 kl. 23:28.