![]() | Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame. |
| #1 | |
Don't panic Administrator | Kurere bakrus [artikkel start] Måter å motvirke eller lindre bakrusen på. Kombiner gjerne flere av metodene som står beskrevet under her. Men du må selv finne ut hva som er trygt eller ikke. Jeg har ikke testet alt som står her, men jeg kjenner folk som har prøvd disse metodene. Når du skal drikke: 1. Ikke drikk 2. Drikk langsommere. (Jo langsommere du drikker du drikker, desto mindre alkohol kommer til hjernen) Kroppen forbrenner alkohol i en ganske jevn fart. (0,12 til 0,18 promille i timen) 3. Ikke drikk på tom mage. (Mat absorberer litt av alkoholen som går til hjernen) 4. Drikk helst Vodka, 96, Congnac, Brandie eller Whiskey. Vin er nok det værste du kan drikke fordi det inneholder tyramin (En hestamin-aktig substans) som foråsaker en dundrende hodepine dagen etter. 5. Ikke drikk alkohol med kullsyre (Champagne, 96 + brus). Kullsyra gjør slik at alkoholen kommer inn i blodomløpet mye raskere. Før du legger deg: 1. Drikk et stort glass med Appelsin- eller tomatjuice rett før du legger deg. (Fruktjuice inneholder en type sukker som heter fructose, som hjelper kroppen din til å forbrenne alkoholen raskere.) 2. Drikk Verve. 3. Drikk vann. (5 slurker vann per øl du har drukket) 4. Lufte. Åpne et vindu eller noe. Bare sørg for å holde kroppen varm, fordi alkoholen reduserer kroppens evne til å holde seg selv varm. Dagen derpå: 1. Få i deg honning. Brød med honning og eple er ganske godt ;) (Honning er en ganske konsentrert kilde av fructose) 2. Ta noen smertestillende. Asperin, Acetaminophen, Ibuprofen etc. Hvis du tar noe sterkere enn dette kan du risikere å bli avhengig ;) 3. Såkalt "Willow Bark" kan også brukes hvis du foretrekker en organisk smertestillende middel. ("Willow Bark" inneholder en naturlig form for Salicylate som er den aktive ingrediensen i Asperin) 4. Kok opp noen buljong terninger og drikk det. (Inneholder salt og potassium som kroppen din mister når du drikker. 5. Ikke spis hverken fritert/stekt eller fet mat. 6. Ta et par B-Komplex vitaminer. Forkorter bakrusen. 7. Få i deg karbohydrater. (Kroppen din mister aminosyrer når du får i deg alkohol. Karbohydrater hjelper kroppen din til å produsere aminosyrer) Aminosyrer finnes også i pilleform. Slike piller får man i helsekost-butikk. 8. Drikk 2 kopper med nytraktet kaffe. (Reduserer svellingen i blodkarene som foråsaker hodepine) 9: Prøv å ikke se på tv eller lignende. 10: Ta allergipiller. 11. Et glass med sitronvann. 12. Føler du deg skikkelig kvalm og holder på å spy, så får du SPY! Ingen vits å holde spyet nede. Tips: Jo større man er, jo mer alkohol tåler man før man blir full. F.eks: En person som veier 100kg tåler dobbelt så mye som en person som veier 50kg. (Som regel) Phun Q er en ku :) [artikkel slutt] |
| #8 | |
Pronoid | Yes he did. Hes a good little alcoholic. |
| #9 | |
Medlem | Re: Kurere bakrus Sitat: Opprinnelig postet av nso [artikkel start] 1. Drikk et stort glass med Appelsin- eller tomatjuice rett før du legger deg. (Fruktjuice inneholder en type sukker som heter fructose, som hjelper kroppen din til å forbrenne alkoholen raskere.) [artikkel slutt] |
| #12 | |
Medlem | hmm....det er jo sånn pyse metode mot bakrus: jeg har en mye enklere metode: British Breakfast + bloody Marry(tomatjuice &vodka) det pleier å funke , innen du er ferdig med frokosten er det ikke no bakrus igjen. og hvis du enda ikke er helt klar i hodet fyr opp en joint eller ei pipe og da er du iafall i god form igjen =) -enjoy |
im trying to learn to knit and its a lot harder than i expected.. | |
| #17 | |
Vultur non capit muscam | kan ikke skjønne at du anbefaler å drikke whisky, cognac og brandy. common knowledge at brun sprit inneholder langt mer avfallstoffer en blank, ergo langt sterkere bakrus. menmen, det smaker nå så altfor godt.:) :) |
If only I could share it: The soft sound of snow, falling late at night, from the trees at this old temple. Hakuin Ekaku http://headless.org/ | |
| #19 | |
nFF Marshall | Han nevner faktisk det i artikkelen eirik. Zyrtec is da best :D Jeg har bare vært fyllesjuk en gang, og jeg har drukket en god del, og drikker en god del når jeg drikker. zyrtec for president! (pilla, ikke duden :D) |