Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1143
Levd med kroniske smerter som gjør det vanskelig og smertefullt å sitte og gå eller tatt operasjon og fjernet halebeinet? Takk for svar
Hva er konsekvensene av å fjerne halebeinet?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva er konsekvensene av å fjerne halebeinet?
Vis hele sitatet...
Ikke garantert at det blir vellykket og en sjanse for at det faktisk blir værre. Men det er vellykket for ca 80%. I tillegg er det infeksjonsfare pga det ligger tett på endetarm. Ganske lang post op recovery
Det var ett vanskelig spørsmål å svare på kjapt. Men 80% sjangs for å bli bra med operasjon, er bedre enn 100% sjangs for å fortsette ha vondt om man ikke tar den..

Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde valgt. Skjønner problemet.
Jeg lever med kroniske smerter og hadde lett operert ved 80% sjanse, uten tvil.
Men hva du skal gjøre kan ingen andre enn du selv besvare.
Spørs hvor sterke smerter, egen risikovurdering osv.
'To each his own'
Hadde operert med en gang
Tusen takk for innspill alle sammen Heller mot operasjon, men er ikke bombesikker enda
Operasjon uten tvil. Vedvarende smerte ødelegger livskvaliteten. Og når du i tillegg sliter med bevegelse og det å sitte er sjansen stor for at du vil bli veldig isolert uten operasjon.
Hva er galt med halebeinet ditt?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Operasjon uten tvil. Vedvarende smerte ødelegger livskvaliteten. Og når du i tillegg sliter med bevegelse og det å sitte er sjansen stor for at du vil bli veldig isolert uten operasjon.
Vis hele sitatet...
Sant har knapt noe livskvalitet igjen, lever på paralgin forte for å takle det værste. Har blitt ufør pga dette og har utviklet sosial angst og panikklidelse, forferdelig!

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hva er galt med halebeinet ditt?
Vis hele sitatet...
Det som skjedde var at jeg jobbet på en skole og der var det en stor akebakke. I bunnen av bakken var det et høyt kumlokk steinhardt. Jeg rusjet ned med ungene men oppdaget kumlokket for sent og kjørte i full fart og traff rett på halebeinet. Dette er fem år siden, Og smertene har aldri blitt bedre, nesten verre. Legen min foreslo operasjon sist jeg møtte han.
Sist endret av AllHourCymbals; 18. september 2023 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Men det er vellykket for ca 80%.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde valgt operasjon dersom det hadde vært på OUS. Ser for meg at de har flinkere kirurger der enn på den lokale legevakta i Finnmark.