Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1446
Heisann. klarte å lande foten skrått på asfalten mens jeg gikk idag og fikk en ..... dritstygg landing. Brillene fikk flere grove riper, og telefonen fikk også litt juling i hjørnet. Det hadde nok blitt mye styggere om jeg ikke hadde hatt deksel på telefonen, men den fikk seg hovedsaklig bare estetisk skade i hjørnet.

Men telefonen begynner å bli gammel. Batteriet er dritsvakt, ny android update hat fucka opp med mye bugs, og batteriet dør periodisk rundt ca. på 20%, hvor eneste mulighet for å få telefonen i livet igjen er å måtte lure den inn i recovery mode, for å så driiiitsakte lade den opp.... Så telefonen ligger i grenseland for å være brukbar egentlig....

Er det verdt å prøve å få noe igjen på forsikringen for telefonen? Føler at den lever på sine siste dager allerede pga batteri firmware dritet allerede.
Sist endret av Fremtidig; 30. august 2023 kl. 15:47.
Du kan melde den til forsikringen, men telefonens verdi vil bli avskrevet opp mot kjøpstidspunkt og verdi. Er den 4-5 år eller eldre så tror jeg ikke du vil få mye dekket dessverre.
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Heisann. klarte å lande foten skrått på asfalten mens jeg gikk idag og fikk en ..... dritstygg landing. Brillene fikk flere grove riper, og telefonen fikk også litt juling i hjørnet. Det hadde nok blitt mye styggere om jeg ikke hadde hatt deksel på telefonen, men den fikk seg hovedsaklig bare estetisk skade i hjørnet.

Men telefonen begynner å bli gammel. Batteriet er dritsvakt, ny android update hat fucka opp med mye bugs, og batteriet dør periodisk rundt ca. på 20%, hvor eneste mulighet for å få telefonen i livet igjen er å måtte lure den inn i recovery mode, for å så driiiitsakte lade den opp.... Så telefonen ligger i grenseland for å være brukbar egentlig....

Er det verdt å prøve å få noe igjen på forsikringen for telefonen? Føler at den lever på sine siste dager allerede pga batteri firmware dritet allerede.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig Hvilken telefon er det og hva betalte du for den?
Høres ut som asfalten gjorde deg en tjeneste. Ville ikke prøvd å tatt dette på forsikringen utifra det du beskriver.
Sitat av ronniba Vis innlegg
Nøyaktig Hvilken telefon er det og hva betalte du for den?
Vis hele sitatet...
Det er en OnePlus 9T Pro. Den ble kjøpt gjennom tidligere jobb, jeg tipper den kosta 13000 kroner når den var ny, ut ifra lønnstrekket jeg hadde på den.

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Høres ut som asfalten gjorde deg en tjeneste. Ville ikke prøvd å tatt dette på forsikringen utifra det du beskriver.
Vis hele sitatet...
Det du skrev der hørtes ut som et vindaloo innlegg og ikke DrDeath innlegg. Kan du utdype svaret ditt? Synes det er litt drøyt å ha fortjent kunst telefon, ødelagte briller til 5000 kr, skrubbsår på armer og hender + tryne for å ha spurt det jeg spør om.
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Det er en OnePlus 9T Pro. Den ble kjøpt gjennom tidligere jobb, jeg tipper den kosta 13000 kroner når den var ny, ut ifra lønnstrekket jeg hadde på den.



Det du skrev der hørtes ut som et vindaloo innlegg og ikke DrDeath innlegg. Kan du utdype svaret ditt? Synes det er litt drøyt å ha fortjent kunst telefon, ødelagte briller til 5000 kr, skrubbsår på armer og hender + tryne for å ha spurt det jeg spør om.
Vis hele sitatet...
Den er 2 år gammel, da sender du den på rep med forsikringen.

Jeg leste meldingen til DrDeath som at da har du en grunn til å kjøpe en ny mobil, om den er mange år gammel, ikke som at "hurra, du skadet seg".
Sitat av Fremtidig Vis innlegg

Det du skrev der hørtes ut som et vindaloo innlegg og ikke DrDeath innlegg. Kan du utdype svaret ditt? Synes det er litt drøyt å ha fortjent kunst telefon, ødelagte briller til 5000 kr, skrubbsår på armer og hender + tryne for å ha spurt det jeg spør om.
Vis hele sitatet...
Beklager for det, Vindaloo har hatt dårlig innflytelse på oss her inne.

Du fortjente selvsagt ikke å gå på tryne, jeg mente bare at det hørtes ut som den mobilen var klar for pensjon for lenge siden, og at uhellet gidde deg en god unnskyldning for å kjøpe ny.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Heisann. klarte å lande foten skrått på asfalten mens jeg gikk idag og fikk en ..... dritstygg landing. Brillene fikk flere grove riper, og telefonen fikk også litt juling i hjørnet. Det hadde nok blitt mye styggere om jeg ikke hadde hatt deksel på telefonen, men den fikk seg hovedsaklig bare estetisk skade i hjørnet.
Vis hele sitatet...
Teiteste trynet jeg har hørt om.

"en dritstygg landing", noen riper i brillene og en liten overflatisk skade i hjørnet på telefonen din, en telefon som i følge deg
var fucked i utgangspunktet.

Og preget som du naturlig nok var av all denne dramatikken slår du avslutningsvis fast at dette kunne blitt mye styggere..

God Bedring!
Er det ikke mulig å bytte dekselet, eller glasset på telefonen? Siden den var såpass dyr. Det skulle jo lønne seg å bytte batteriet også.

(Og dette er vel grunnen til at jeg holder meg i 3-4 k området på tlf).
Ja, forsikringen dekker det.
Har du forsikret dine briller dekker forsikringen også brillene.
Innboforsikring er gull til sånt. Er du og en annen i husstanden medlem og har forsikringen i LO slipper du egenandel på reparasjon og nye briller.

Jeg og samboer har hatt veldig god bruk for innboforsikring og fått dekket stort sett alt uforutsett som har oppstått.