Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4684
Fikk lyst til og smekke sammen en tråd som kan hjelpe meg og finne noe interessant og gjøre, mest fordi jeg har
kjedet meg utrolig mye i det siste. For det meste sitter jeg hjemme når jeg røyker (spesielt nå, da det er vinter,)
Jeg pleier som regel og se film/tv serier o.l via laptopen min, jeg spiller også en del spill, på pc og ps3.

Ønsker forslag til spill (helst PC eller ps3), serier, filmer, kule websider og aktiviteter.
Nevner noen serier og spill som jeg har drevet med i det siste slik at dere får en liten følelse av hva jeg liker:

Breaking Bad, Family Guy, Arrow, Brickleberry, Suits, Hemlock Grove.

Spill: League of Legends, MapleStory, Call of Duty (alle) og FIFA. (LoL er mitt favorittspill akkurat nå)

Takk på forhånd


tl;dr: ønsker forslag til spill, filmer, serier, websider og aktiviteter.
Lag deg en Reddit-bruker så vil du aldri ha bruk noe noe annet.
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Lag deg en Reddit-bruker så vil du aldri ha bruk noe noe annet.
Vis hele sitatet...
Har en bruker der faktisk, bare vært veldig veldig lite aktiv. Skal begynne og sjekke ut reddit mer
farmville, lag den egen weedfarm.
se gresset gro
stumbleupon.com så finner du alt mulig rart/underholdende.
Lego er alltid awesome.
Dota 2 bør du sjekke ut.
Har selv nådd et punkt der jeg har innsett at jeg komme ikke til å slutte å kjede meg før jeg slutter å røyke. Så jeg gjorde det, skulle ikke mer en et par dager til før jeg straks føler meg kvikkere og mer content med laber underholdning Til gjengjeld var jo de andre dagene LATTERLIG kjedelige.. (og relativt klamme..)
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Har selv nådd et punkt der jeg har innsett at jeg komme ikke til å slutte å kjede meg før jeg slutter å røyke. Så jeg gjorde det, skulle ikke mer en et par dager til før jeg straks føler meg kvikkere og mer content med laber underholdning Til gjengjeld var jo de andre dagene LATTERLIG kjedelige.. (og relativt klamme..)
Vis hele sitatet...
Det er uaktuelt og slutte med røykinga, da dette er hele motivasjonen min til og gjøre noe i det hele tatt. Vil ikke gå nærmere innpå dette.
Sitat av Curt Vis innlegg
Det er uaktuelt og slutte med røykinga, da dette er hele motivasjonen min til og gjøre noe i det hele tatt. Vil ikke gå nærmere innpå dette.
Vis hele sitatet...
Oppsøke hjelp kanskje? Eller har du tenkt å kaste bort livet ditt i rus? Hvis du har problemer med følelser o.l. Vil jeg anbefale en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller psykiater. Men hvis problemene er ifra barndommen, ville jeg ha satset på terapi, som tar dette.

Ellers hvis du har natur rundt deg, kle på deg, og kom deg ut! Se på iskrystaller på trær o.l. Hvis du finner kjuker (ser ofte ut som en halv sopphatt som stikker ut av et tre) og sopp, så kan du prøve å bestemme disse. Og evt. spørre på nettforumet "Spør en biolog!". Oppdag ting rundt deg!

http://www.bio.no/enbiolog
Du kan se på "King of the hill." Det er en animert serie som går over 13 sesonger. På diverse sider kan du se alle episodene gratis.
Kjøp deg noen flasker med acrylmaling eller olje, noen lerret og begynne å male! Det er gøy og mediterende! + at du kan få øynene bort fra noe som stråler ut lys..
Gå til nærmeste treningsstudio, og spør om hjelp til å få satt opp et treningsprogram med et godt kosthold.
Jo mer du røyker, destod verre føler du deg i edru tilstand. Og destod lengre graver du deg ned i avgrunnen og distanserer deg fra resten av samfunnet. Dette er grunnen til at mange stonere får både angst og langvarig depresjon, noe som kan skje alle. Spør deg selv hva du vil oppnå med å røyke? Jeg gjør det for å få nye perspektiver i livet mitt, og det hjelper meg til å finne nye retninger når jeg står fast.
Nå vil ikke jeg spekulere i hvordan ditt sosiale liv er, og jeg prøver ikke å være moraliserende. Men et godt tips er å ha et sosialt godt utgangspunkt med klare mål og retningslinjer om hvordan du vil oppnå suksess i livet. Gå ut, ta kontakt med gamle gode venner. Gjerne dra på en fest i uka, og skru på sjarmen. Som sagt, tren. Folk som ofte kjeder seg har lite innhold livet ditt. Fyll ut ukedagene med regelmessige sosiale aktiviteter!

Hva er drømmene dine? Lag et word dokument der du skriver opp hva som skal til for å nå dem. Den følelsen av å gjennomføre et slikt mål, kan være 1000 ganger så tilfredsstillende som å ta seg en blås. Jeg sier ikke at du skal slutte helt å fyre, men begrense deg. Fokuser på fremtiden!
Prøv å les litt spennende faglitteratur - cannabis kan jo hjelpe på sånt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Oppsøke hjelp kanskje? Eller har du tenkt å kaste bort livet ditt i rus? Hvis du har problemer med følelser o.l. Vil jeg anbefale en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller psykiater. Men hvis problemene er ifra barndommen, ville jeg ha satset på terapi, som tar dette.

Ellers hvis du har natur rundt deg, kle på deg, og kom deg ut! Se på iskrystaller på trær o.l. Hvis du finner kjuker (ser ofte ut som en halv sopphatt som stikker ut av et tre) og sopp, så kan du prøve å bestemme disse. Og evt. spørre på nettforumet "Spør en biolog!". Oppdag ting rundt deg!

http://www.bio.no/enbiolog
Vis hele sitatet...

Leste ikke innlegget ditt før nå desverre, men jeg 'sluttet' og røyke cannabis for omtrent 2 dager siden. Jeg brukte det for og dempe angst, men i et rusmiljø som det jeg var i, steg den bare. Skal forsøke og få noe angstdempende på resept, dog jeg er litt imot dette etter og ha lest utallige tråder her på FF blant annet.

Har oppsøkt psykolog hjelp og starter på tirsdag neste uke
Jeg er veldig dårlig på og gå ute i naturen, though jeg bor bokstavelig talt et steinkast fra en svær skog/tur stier/marka..

Sitat av Tænman Vis innlegg
Gå til nærmeste treningsstudio, og spør om hjelp til å få satt opp et treningsprogram med et godt kosthold.
Jo mer du røyker, destod verre føler du deg i edru tilstand. Og destod lengre graver du deg ned i avgrunnen og distanserer deg fra resten av samfunnet. Dette er grunnen til at mange stonere får både angst og langvarig depresjon, noe som kan skje alle. Spør deg selv hva du vil oppnå med å røyke? Jeg gjør det for å få nye perspektiver i livet mitt, og det hjelper meg til å finne nye retninger når jeg står fast.
Nå vil ikke jeg spekulere i hvordan ditt sosiale liv er, og jeg prøver ikke å være moraliserende. Men et godt tips er å ha et sosialt godt utgangspunkt med klare mål og retningslinjer om hvordan du vil oppnå suksess i livet. Gå ut, ta kontakt med gamle gode venner. Gjerne dra på en fest i uka, og skru på sjarmen. Som sagt, tren. Folk som ofte kjeder seg har lite innhold livet ditt. Fyll ut ukedagene med regelmessige sosiale aktiviteter!

Hva er drømmene dine? Lag et word dokument der du skriver opp hva som skal til for å nå dem. Den følelsen av å gjennomføre et slikt mål, kan være 1000 ganger så tilfredsstillende som å ta seg en blås. Jeg sier ikke at du skal slutte helt å fyre, men begrense deg. Fokuser på fremtiden!
Vis hele sitatet...
Skal definitivt ta opp trening, har vært aktiv på treningsstudio fra 2011 til ca september 2013 da jeg endte opp uten inntekt, blir helt klart enklere og prioritere treningsstudio fakturaen uten cannabis i tankene konstant.

Et av målene mine er og komme meg ned til et punkt der jeg kan nyte cannabis så lite som mulig (Altså, da snakker vi kanskje så lite som 1 gang i halvåret, jeg har ikke planer om og kutte det ut fullstendig da jeg faktisk liker rusen og at jeg har någenlunde kontroll.)

For og være helt ærlig så er jeg en ganske rolig type, jeg er ikke særlig glad i alkohol, dog jeg kan "tvinge" i meg litt på fester for og få på gliset.
Jeg liker og være for meg selv, lese om ting, finne ut av ting selv.. liker og spille også. Dette har jeg gjort siden jeg var liten, uten rus.
Sitat av Curt Vis innlegg
Leste ikke innlegget ditt før nå desverre, men jeg 'sluttet' og røyke cannabis for omtrent 2 dager siden. Jeg brukte det for og dempe angst, men i et rusmiljø som det jeg var i, steg den bare. Skal forsøke og få noe angstdempende på resept, dog jeg er litt imot dette etter og ha lest utallige tråder her på FF blant annet.

Har oppsøkt psykolog hjelp og starter på tirsdag neste uke
Jeg er veldig dårlig på og gå ute i naturen, though jeg bor bokstavelig talt et steinkast fra en svær skog/tur stier/marka..



Skal definitivt ta opp trening, har vært aktiv på treningsstudio fra 2011 til ca september 2013 da jeg endte opp uten inntekt, blir helt klart enklere og prioritere treningsstudio fakturaen uten cannabis i tankene konstant.

Et av målene mine er og komme meg ned til et punkt der jeg kan nyte cannabis så lite som mulig (Altså, da snakker vi kanskje så lite som 1 gang i halvåret, jeg har ikke planer om og kutte det ut fullstendig da jeg faktisk liker rusen og at jeg har någenlunde kontroll.)

For og være helt ærlig så er jeg en ganske rolig type, jeg er ikke særlig glad i alkohol, dog jeg kan "tvinge" i meg litt på fester for og få på gliset.
Jeg liker og være for meg selv, lese om ting, finne ut av ting selv.. liker og spille også. Dette har jeg gjort siden jeg var liten, uten rus.
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Du skal se det kommer seg med tiden og nøkkelen er litt å få tankene bort fra de gamle rutinene. Jeg kan for eksempel nesten ikke spille Dota2 lengre, fordi jeg alltid pleiede å være høy, så nå trigger det bare weed-lust'en
Du trenger verken psykolog eller reddit-bruker! Prøv 4chan, og skaff deg et årsabonnement på nærmeste badehall! Fyr en jay og svøm avgårde
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av Hygge Vis innlegg
Du trenger verken psykolog eller reddit-bruker! Prøv 4chan, og skaff deg et årsabonnement på nærmeste badehall! Fyr en jay og svøm avgårde
Vis hele sitatet...
Angsten min er nærmest uutholdelig, så jeg må nok si at jeg velger og hvertfall prøve og gå til psykolog. Så får vi se hva h*n eventuelt syns om at jeg skal benytte meg av reseptbelagt legemiddel eller komme med andre forslag.

Svømmehall forslaget ditt likte jeg! Kommer til og dra og svømme, ta steambad og diverse, kanskje jeg er på bærtur, men jeg mener at jeg har lest en plass at sauna og lignende hjelper med og fjerne avfallsstoffer fra kroppen.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Prøv å les litt spennende faglitteratur - cannabis kan jo hjelpe på sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg elsker og lese, om alt mellom himmel og jord. Selv uten og være ruset, takk

Off-topic: Jeg vil lage en tråd som kan hjelpe meg og dempe angsten min, men jeg finner ikke rett kategori og legge tråden i. Hjelp? Takk på forhånd
Sitat av Curt Vis innlegg
Angsten min er nærmest uutholdelig, så jeg må nok si at jeg velger og hvertfall prøve og gå til psykolog. Så får vi se hva h*n eventuelt syns om at jeg skal benytte meg av reseptbelagt legemiddel eller komme med andre forslag.
Vis hele sitatet...
En psykolog vil stort sett bare drive med samtale eller eksponeringsterapi. Det er bare (tann)leger og psykiatere, som har lov til å skrive ut medikamenter. For disse har legeutdanning som basis, noe en psykolog og psykiatrisk sykepleier ikke har.

Elles mener jeg at det Hygge sier, om å røyke mot angsten blir feil. Da må du sitte å røyke ulovlig substans livet ut, hvis dette skal "hjelpe" deg.
Jeg mener det beste må være å gå i terapi, og få "luket opp problemet med roten" en gang for alle. Og etter det jeg lærte etter terapien jeg har gjennomgått, så vil faktisk å dope ned hodet, hindre bedring av dine plager. For poenget er at det skal gjøre vondt. For du skal lære av de feilene du har lært av din oppvekst o.l., som har skjedd i livet ellers. Og gitt deg de handlingsmønstrene du har i dag. Og etter dette, vil livet ditt bli mye bedre! Selv om veien å komme frem kan være tung.


Svømmehall forslaget ditt likte jeg! Kommer til og dra og svømme, ta steambad og diverse, kanskje jeg er på bærtur,
Vis hele sitatet...
Hvis dette får deg til å føle deg bedre, så klem på! Da det er naturlig for deg, og med forbehold ikke er skadelig (selvsagt er badstue over lang tid potensielt farlig).


men jeg mener at jeg har lest en plass at sauna og lignende hjelper med og fjerne avfallsstoffer fra kroppen.
Vis hele sitatet...
Det er feil. Du har to organer i kroppen, som tar seg av avfallsstoffer. Disse to er nyrene og levra, der levra er klart viktigst. Så eneste positive effekten dette vil ha for deg, er at du kommer i bedre form av treningen, og velbehag av badstue. Noe som ikke er ille i seg selv!


Jeg elsker og lese, om alt mellom himmel og jord. Selv uten og være ruset, takk
Vis hele sitatet...
Fint! Hvis dette interesserer deg, ville jeg ha valgt en del fagbøker, og studert noe du synes er spennende. Noe som kan hjelpe deg senere. Ellers kan det å lære seg naturfag og kritisk tenkning være bra. Da du kan bruke dette, til å lære deg at kanskje grunnen til noe av din angst, er baser på tøv. F.eks. hvis en har edderkoppfobi, kan det hjelpe å lese/studere om edderkopper. Og fobien kan gå mer og mer over til fascinasjon. Og det kan hende du blir en "edderkoppnerd". Det samme med lyder i skogen o.s.v.
Start din egen nettbtutikk
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Jeg har ikke fått noe legehjelp med angsten min enda, men jeg er 100% sikker på at jeg har sosial angst, da brystet mitt fort knyter seg når jeg skal forbi en flokk med mennesker, føler jeg blir midtpunktet, jeg begynner og se nedi bakken og jeg blir skikkelig uvel i solar plexus.

Samtidig får jeg utrolig høy angst når det gjelder trusler, jeg foretrekker altså og motta blind vold fremfor og få en trussel via facebook f.eks, hvis jeg eksempelvis skylder noen penger, og de truer med og jule meg opp innen 2 dager hvis jeg ikke betaler... da holder hjertet mitt på og freake ut og jeg begynner lett og få pustevansker.

Har ingen gjeld nå, men har en liten angst følelse i kroppen konstant, hvis tlf min viberer eller ringer, hvis jeg ser jeg har fått en melding på face, hjertet mitt hopper over et slag og tankene mine raser ned til helvette og jeg begynner og katastrofe tenke.
Sist endret av Curt; 3. desember 2013 kl. 15:43. Grunn: Nederste 2.
Seriene (og spillene) du nevner er ganske lik smak som meg selv!
Har bare et tips til deg; Last ned 8 sesonger av Entourage og se på
P.S noe dårlig første episode, så se 2-3 episoder på 20 min før du eventuelt velger det bort
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Curt Vis innlegg
Off-topic: Jeg vil lage en tråd som kan hjelpe meg og dempe angsten min, men jeg finner ikke rett kategori og legge tråden i. Hjelp? Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Dette fordi freak.no primært er (var) et IT-forum og moderatorene på denne siden etter hva jeg vet ikke ønsker livsstilsrelaterte fora da leger gir mer legitime svar. Kan hende dette ikke er rett, men det er i hvert fall ikke rett forum å ta opp helse på, vet jeg.
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av KongMalo Vis innlegg
Seriene (og spillene) du nevner er ganske lik smak som meg selv!
Har bare et tips til deg; Last ned 8 sesonger av Entourage og se på
P.S noe dårlig første episode, så se 2-3 episoder på 20 min før du eventuelt velger det bort
Vis hele sitatet...
Starter nedlastning av sesong 1 NUH! Takk
Sitat av Curt Vis innlegg
Angsten min er nærmest uutholdelig, så jeg må nok si at jeg velger og hvertfall prøve og gå til psykolog. Så får vi se hva h*n eventuelt syns om at jeg skal benytte meg av reseptbelagt legemiddel eller komme med andre forslag.
Vis hele sitatet...
Psykiater/psykolog er å anbefale, har slitt med sosial angst og heftig depresjon mye de siste 2 årene, og ser ikke for meg at jeg hadde vært i live nå hadde det ikke vært for at jeg fikk behandling. Du kan være uheldig å havne hos noen som du føler ikke kan hjelpe deg eller at du ikke kommer noen vei, men da må du bare be om å få se noen andre i stedet. Samme gjelder om du begynner på medisiner, det er ikke alt som hjelper, men da får du bare be om å få prøve noe annet. Gode rutiner og struktur i hverdagen er også viktig Stå opp tidlig, spis god mat og ha faste måltider, legg deg til faste tider osv.
Og ta deg god tid når du først får behandling, har skjedd meg flere ganger at jeg har sagt til psykologen at jeg føler meg mye bedre og har sagt at jeg ikke trengte behandling lenger, selv om jeg på mange områder sleit litt fortsatt og så deretter har fått et tilbakefall og havnet der jeg var før jeg begynte i behandling.
Sist endret av Esudo; 3. desember 2013 kl. 17:07.
Curt's Avatar
Trådstarter
62 9
Sitat av Esudo Vis innlegg
Psykiater/psykolog er å anbefale, har slitt med sosial angst og heftig depresjon mye de siste 2 årene, og ser ikke for meg at jeg hadde vært i live nå hadde det ikke vært for at jeg fikk behandling. Du kan være uheldig å havne hos noen som du føler ikke kan hjelpe deg eller at du ikke kommer noen vei, men da må du bare be om å få se noen andre i stedet. Samme gjelder om du begynner på medisiner, det er ikke alt som hjelper, men da får du bare be om å få prøve noe annet.
Vis hele sitatet...
Jeg er heldigvis tilknyttet en klinikk, forhåpentligvis med flere enn èn psykolog, slik at jeg fritt kan bytte hvis jeg mistrives med den jeg får tildelt. (Starter ikke før neste uke så kan ikke bekrefte noe)
Har selv slitt med mye angst og når jeg røyka ble jeg bare MYE værre, kanskje det bare var meg, men tror du burde prøve å slutte for en stund og teste div angstdempende medisiner gjennom fastlege..har selv prøvd div a, b og c preparater..tror jeg prøvde over 10 stk før jeg fant noe som hjalp så ja dette kan være vanskelig