Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 808
For et års tid siden kom jeg over et tips der bildene på en webside kan åpnes i Windows bildegalleri, og ikke for eksempel i en ny arkfane i webleseren. Jeg fikk det til å fungere brillefint. Laget alt i Dreamweaver.

Ulykken er at jeg har rotet vekk notatet med denne løsningen. Har søkt weben i ukevis, og har fått flere svar på at dette kan man ikke gjøre noen med. Men det kan man!!

Vel, internasjonale fora har ikke noe svar - hva med freakforumet, mon tro?

noekken
Det går visstnok via noe ActiveX søppel. Men, dette vil da kun fungere i Internet Explorer. Ville ikke anbefale dette, da det er dårlig "nettetikkette".

Men om du må ha det, så kan dette være noe:
http://forums.devshed.com/html-progr...on-221350.html
For noen år siden brukte jeg en som het for "PowerToy slide show wizard" på Windows XP.

Denne kjørte riktig nok i et browservindu, men så ikke ulik ut som bildefremviseren i Windows.

Uten at jeg har lastet den ned og verifisert at akkurat denne downloadlinken ikke er scam, så ser det ut som du kan laste den ned herifra: http://slide-show-wizard-powertoy.en.softonic.com/

Kan det være denne du tenker på?
Trådstarter
28 0
Ingen av disse løsningene er de jeg brukte, selv om jeg er takknemlig for svarene. Realiteten er at jeg har rotet rundt med så mange forsøk at jeg ikke kommer på den korrekte løsningen.

Fordelen med å åpne fra weblwebleser i fotogalleri er at man kan behandle bildet dirfekte, i stedet for å lagre og deretter åpnei bildebehandleren.

Det er en veldig enekel og rett frem måte å gjøre dette på i Dreamweaver, uten noen form for koding.

Kunne jeg bare komme på den! Det utroligste er at jeg har en "kladd" av en side der dette fingerer, men jeg finner ikke selctor'en, eller hva det nå måtte være hva som styrer dette. Åpner dette bildet i webleseren, og poff der virker det - men ikke på andre bilder jeg linker på ordinær måte. Mer enn pussig

noekken
Sikkerhetsklarert
Ta å kikk på kildekoden i det eksemplet du har som fungerer. Regner med at det vil kunne gi nok info til et mer målrettet googlesøk. Men dette må jo være en forferdelig løsning? Du forutsetter at nettsiden din skal få lov til å kjøre lokale programmer. Du låser deg både til operativsystem og nettleser (sannsynligvis også til kun <IE11 også).

Windos fotogalleri er vel ingen bildebehandler? Og på et tidspunkt må du uansett lagre bildet om du skal ta vare på en redigert utgave.