Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8695
heisann jeg lurer på hvilke strains som er mest kommersielle. Både innendørs og utendørs. Lurer også på hvilke oppsett og fremstilling som er mest kommersielt Håper på gode svar, vet ikke om jeg posta i rett emne nå.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du spør litt bredt, man vil helst ha strains som er spesialiserte, det finnes strains som kan dyrkes både ute og inne, men de er ikke like bra som en god innendørsstrain dyrket inne.

Det går like mye på teknikk og kunnskap som utstyr, om du blingser med visse faktorer kan ethvert oppsett gå galt. De mest kommersielle oppsettene er hydroponiske oppsett, det som krever minst vedlikehold ebb & flow.

Du kan lese mer om teknikken i Norcan's Dyrkehåndbok.

Vi har også en tråd: GroGuiden, der flere deler kunnskapen sin til ivrige nybegynnere.

For å gi et kortere, løst svar: Du vil få mange forskjellige strainanbefalninger, men strainen er ikke verdt dritten den står i om du ikke kan å dyrke.
Jeg er ikke helt noob i dette. Har hatt en del dyrking både utendørs og innendørs. Spørsmålet er egentlig bare hvilken strain som er mest kommersiell. Har hørt litt om big bud og power plant. Noen dyrker for eget bruk, da har de vanligvis lite kommersielle strains. Mens de som dyrker for profit har ofte en annen type strain som gir mest mulig yield. Det er en slik strain jeg vil prøve.
Trainwreck
Kraftige saker. Høy yield. Fikk masse skryt for denne, da jeg holdt på for noen år siden.
Sist endret av caperno; 5. august 2013 kl. 12:39.
hmm den er jo 90% sativa. De har lenger blomstringstid osv så det er jo ikke så veldig kommersielt?
Hvor mange gram fikk du per plante/ per kvadratmeter?
Sitat av cold Z Vis innlegg
hmm den er jo 90% sativa. De har lenger blomstringstid osv så det er jo ikke så veldig kommersielt?
Hvor mange gram fikk du per plante/ per kvadratmeter?
Vis hele sitatet...
På det meste fikk jeg 84g pr. plante i snitt. Jeg brukte Dutchpot 1 m2 system inne i ett slikt telt. Av lys så brukte jeg 2x600w HPS i tillegg til en 120w LED.

Jeg hadde ett mindre telt for stiklinger og morplanter, og jeg høstet hver andre eller tredje måned, litt avhengig av hvor lenge jeg orket å vente

Vegfasen = 1 måned
Blomst = 2-3 måneder.

Jeg har hatt andre strains, men ingen har yieldet så mye som Trainwrecken. Nå er det sativa jeg liker best, så det har helst gått i det. Selv om jeg selvsagt aldri har solgt noe cannabis, så vet jeg at folk betaler godt for denne. Den er også usedvanlig hardfør. Ikke en eneste gang fikk jeg problemer, selv om det kunne bli opp i mot 35 grader på sommerstid og ned mot 13 grader om nettene på vinteren. Unntaket er ett par stiklinger som døde.
Sist endret av caperno; 5. august 2013 kl. 14:47.
Cinderella 99 (C99). Kjapp og yielder bra... har jeg hørt.
Litt merkverdig ordlegging. Lurer du på hva som er strainen som blir mest dyrket i verden? Ingen vil ha det svaret til deg.
Antar du mener hva strain du kan kjøpe for å få mest mulig weed ut av per plante for å maksimere profitt - Ingen vil ha det svarer til deg heller siden det er altfor mangen variable faktorer å ta hensyn til.
Men Northern Lights #5 X Haze er nok strainen du bør invistere i slik jeg tolker deg.

Om man skulle svart på hva som er de mest kommersielle strainene i ordets rette forstand ville det nok vært:
White Widdow
NYC Diesel
AK-47
Tror ikke noen av de strainene her passer deg dog, kanskje ak-47.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Spørsmålet er egentlig bare hvilken strain som er mest kommersiell.
Vis hele sitatet...
No one knows...
Om du tar en titt innom dispenseries og coffee shops så er det dog et par strains som går igjen.
Sour OG
AK47
Durban Poison
Jack Herer
White Widow
I tillegg til utallige slag av Kush og Haze.
Afghan#1

Om du er hypp på å få masse cash av plantene dine så er K2, Big Buddha Cheese, Blueberry og Big Bud strains jeg kommer på sånn med en gang.

Sitat av cold Z Vis innlegg
hmm den er jo 90% sativa. De har lenger blomstringstid osv så det er jo ikke så veldig kommersielt?
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle om den har lang blomstringstid.
Når store sativa-planter kan dytte ut en kilo med tørket weed så er det liksom verdt den ekstra tiden. Dog, for random dudes som skal dyrke på gutterommet/i kjeller'n er litt mer balanserte hybrider veien å gå.

Jeg kan jo legge til at en av mine kompiser driver en industriell farm i Canada for gutta med sykdom. Han gror en eller annen Northern Lights-hybrid og en eller annen Kush jeg ikke husker navnet på.
Sist endret av moret; 6. august 2013 kl. 07:57.
Sitat av moret Vis innlegg
No one knows...

Det spiller ingen rolle om den har lang blomstringstid.
Når store sativa-planter kan dytte ut en kilo med tørket weed så er det liksom verdt den ekstra tiden. Dog, for random dudes som skal dyrke på gutterommet/i kjeller'n er litt mer balanserte hybrider veien å gå.

Jeg kan jo legge til at en av mine kompiser driver en industriell farm i Canada for gutta med sykdom. Han gror en eller annen Northern Lights-hybrid og en eller annen Kush jeg ikke husker navnet på.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg missforstår deg eller ei, men mener du at 1 sativa-plante kan produsere 1kilo med tørket weed(?).I så tilfelle hva plante er det du sikter til da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det finnes planter som kan avle så mye, men de krever jo plassen og tiden til det, f.eks så viser dette bildet en plante med godt over en kilo i ferdig produkt.
Heh, temmelig sykt. Om de blir så store, hva er da fordelen, om det er noen, å dyrke noe slikt kontra 3-4 planter på like stor plass som gir like mye produkt?
Critical +
Satori
K2

Har du lest om Big bud og powerplant, eller har du kun hørt de? Fine planter det også, les om de online..

Som dodecha nevner, man kan få kilovis på en eneste plante hvis man har plass og tid til det.. Så det er kun opp til deg hvor mye arbeid du vil legge i det.. Starte i Mars og blir ferdig i September, næring, vann, dyr, poiliti, skog, mark, timer, arbeid, etc etc etc

Eller hvis du har balls of steel, så bruker du Bonsai SOG.. Et par hundre planter per kvadratmeter hehe.. Hver plante kan gi deg 5-10 gram per stk kanskje..

Hvis du vil ha en kilo av hver plante så har det mye mer å si enn kun hvilken strain det er..
Sist endret av Defman; 6. august 2013 kl. 08:55.
Sitat av Defman Vis innlegg
Critical +
Satori
K2

Har du lest om Big bud og powerplant, eller har du kun hørt de? Fine planter det også, les om de online..

Som dodecha nevner, man kan få kilovis på en eneste plante hvis man har plass og tid til det.. Så det er kun opp til deg hvor mye arbeid du vil legge i det.. Starte i Mars og blir ferdig i September, næring, vann, dyr, poiliti, skog, mark, timer, arbeid, etc etc etc

Eller hvis du har balls of steel, så bruker du Bonsai SOG.. Et par hundre planter per kvadratmeter hehe.. Hver plante kan gi deg 5-10 gram per stk kanskje..

Hvis du vil ha en kilo av hver plante så har det mye mer å si enn kun hvilken strain det er..
Vis hele sitatet...
Viss du skal få over ett kg på bare en plante så må du vegge den i evigheter. Har bare hørt om morplanter osv som har gitt over ett kg tørket marijuana. Her snakket vi kommersielt og da er det ikke gunstig å vegge den så lenge før den blir satt i blomst.
Hva mener du med at jeg må ha balls of steel for å bruke bonsai sog? Blir vanskelig å få hundre planter på en kvadratmeter og de kan umulig gi opp mot 10 gram da. Har selv en mors 30 plante. Den gir ca 10 gram. Se bilde. Så du får nok ikke plass til 100 sånne på en kvadratmeter. Men jeg forstår hva du mener Bilde
Sist endret av Dodecha; 7. august 2013 kl. 14:40. Grunn: Stort bilde bryter designet på siden
Flere planter = strengere straff. Derfor gror folk sjelden sog på den måten. Det er bedre å bli tatt for 3-4store planter enn 40 små. Enkelt og greit.

Forøverig:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...5&postcount=19
Sitat av moret Vis innlegg
Flere planter = strengere straff. Derfor gror folk sjelden sog på den måten. Det er bedre å bli tatt for 3-4store planter enn 40 små. Enkelt og greit.

Forøverig:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...5&postcount=19
Vis hele sitatet...
feil, du får staff for hvor mye du kunne produsert. viss du blir tatt for 3 små planter så er det viktig hvor mye gram du kunne ha henta ut av de. men de veier hele planten, selv om ikke alt kan røykes

Sitat av hideout Vis innlegg
Litt merkverdig ordlegging. Lurer du på hva som er strainen som blir mest dyrket i verden? Ingen vil ha det svaret til deg.
Antar du mener hva strain du kan kjøpe for å få mest mulig weed ut av per plante for å maksimere profitt - Ingen vil ha det svarer til deg heller siden det er altfor mangen variable faktorer å ta hensyn til.
Men Northern Lights #5 X Haze er nok strainen du bør invistere i slik jeg tolker deg.

Om man skulle svart på hva som er de mest kommersielle strainene i ordets rette forstand ville det nok vært:
White Widdow
NYC Diesel
AK-47
Tror ikke noen av de strainene her passer deg dog, kanskje ak-47.
Vis hele sitatet...
hvorfor tror du ikke white widow ville passet meg?

En annen ting er at 1kg på en plante går på en måte ikke an når vi dyrker hjemme. Den måtte vegget vanvittig lenge, så lenge at det ikke svarte seg. Har bare hørt om gamle store morplanter som har gitt 1kg tørket marijuana. I mer tropiske land er det planter som gir opp mot 5kg, de er nesten som trær og kan ikke dyrkes i norge fordi sommeren ikke er lang nok, for kaldt osv osv. Muligens de kunne blitt dyrket innendørs viss det var veldig høyt tak. Har aldri sett slike planter selv bare lest om, men her er en plante som ga mindre enn 500 gram og den var 4,5m høy. Den ble dyrket i Danmark sist somer.
http://i1278.photobucket.com/albums/y517/exil2013/35m_zps268105c5.jpg
Og så har du det som går om du blir dømt for å produsere til eget bruk eller for videresalg.
Lykke til med å overbevise noen som helst om at dine 50 planter i sog var til eget bruk, dette er enklere å få til med 3-4 større planter.

Men ja. Det ser ut til at du har bedre peiling enn noen av oss så da klarer du vel dette fint selv.

https://norcan.org/ipb/topic/22238-hvordan-er-loven/

Kan hoppe over siste linken min der. var en feil copy/paste
Vel, du kan jo begynne med å lese igjennom denne tråden angående micro sog, så skjønner du poenget mitt..
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=69713

Du mener altså at planter som tar lang tid ikke er kommersielt? La oss ta eksempel California, noen der borte gror 12-20 planter nesten et helt år for å få inn penger ved høsting..

Det jeg mente med balls of steel er som moret nevner over, du får garantert mer trøbbel hvis du blir tatt med 200 små planter enn 3 store.. Og hvis du har en vekt i huset dem finner så blir det enda mer helvete..

Og hvis du kjører micro sog kan du høste hver eneste dag hvis du vil det, i stedet for å vente flere mnd.. Men igjen da trengs flere planter..
Sitat av cold Z Vis innlegg
feil, du får staff for hvor mye du kunne produsert. viss du blir tatt for 3 små planter så er det viktig hvor mye gram du kunne ha henta ut av de. men de veier hele planten, selv om ikke alt kan røykes

hvorfor tror du ikke white widow ville passet meg?
Vis hele sitatet...
Var nok feil av meg å si at at WW ikke ville passet deg, den er ikke så altfor vanskelig å dyrke og du ville nok fått ~100g ut av hver plante. Jeg hadde mye før gått for Northern Lights #5 X Haze dog. Produserer bra, lett og klone, store buds.Om du skal gå for kontinuerlig produksjon er dette absolutt strainen du vil velge.
WW har vært en 'urban legend' hver gang noen skal selge weed i Norge. Ikke for å ta noe fra ww, for det er en bra plante, men det er nok den mest overvurderte planten i Norge. De fleste med litt fartstid som røykere blir nok skeptisk med engang de hører noen skal selge dem ww. Nå ville jo dette ikke blitt et problem for deg siden du ville hatt det faktiske produktet, men om du skulle valgt denne planten for dens 'omdømme' i håp om å kunne ta en høyere pris, så ville du nok møtt like mangen skeptikere som man ser i elektronikksjapper i syden. =)

Sitat av cold Z Vis innlegg
feil, du får staff for hvor mye du kunne produsert. viss du blir tatt for 3 små planter så er det viktig hvor mye gram du kunne ha henta ut av de. men de veier hele planten, selv om ikke alt kan røykes

hvorfor tror du ikke white widow ville passet meg?
Vis hele sitatet...
Var nok feil av meg å si at at WW ikke ville passet deg, den er ikke så altfor vanskelig å dyrke og du ville nok fått ~100g ut av hver plante. Jeg hadde mye før gått for Northern Lights #5 X Haze dog. Produserer bra, lett og klone, store buds.Om du skal gå for kontinuerlig produksjon er dette absolutt strainen du vil velge.
WW har vært en 'urban legend' hver gang noen skal selge weed i Norge. Ikke for å ta noe fra ww, for det er en bra plante, men det er nok den mest overvurderte planten i Norge. De fleste med litt fartstid som røykere blir nok skeptisk med engang de hører noen skal selge dem ww. Nå ville jo dette ikke blitt et problem for deg siden du ville hatt det faktiske produktet, men om du skulle valgt denne planten for dens 'omdømme' i håp om å kunne ta en høyere pris, så ville du nok møtt like mangen skeptikere som man ser i elektronikksjapper i syden. =)

Spørr ikke meg hvorfor det der kom dobbelt opp, fjern det gjerne mod om du leser det.

Ang. det du sier om straff+antall planter:
Når det kommer til lovgivningen rundt antall planter o.l. Hva du KUNNE produsert er ikke det vesentlige i straffeutmålelsen din. Hvor har du det fra?(har du noen kilder eller saker du kan henvise til?) Politiet tar dine planter, tørker de, og sender det inn til kripos som kommer tilbake med et svar om hvor mangen gram cannabis du ble tatt med. Om du blir tatt med 4 planter nesten klar for høsting med 4-500g cannabis på hver plante, ville du blitt dømt til en mye lengre dom enn om du ble tatt med 400 planter helt i startfasen. Det vil selvsagt bli et moment i din sak om hvor profesjonelt oppsettet var og hva som kunne blitt utfallet, men det vil ikke være den faktoren som veier tyngst under straffeutmålingen. Som noen skrev ovenfor her, man vil ha en lettere utfordring med å argumentere 'eget bruk' med 3-4 planter kontra 400.(Ikke om det er snakk om planter som tydeligvis kan produsere 500g+ tho). - Men det forandrer ikke faktum at eget bruk grensen går ved 50g og politiet ville brukt dette for hva det er verdt. Alle straffesaker er forskjellige tho.

To linker for å underbygge det jeg sier om at antall planter etc er feil:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10061103
- Det står ikke hva straffbart-kvantum plantene tilslutt endte opp med å tilsvare, men; "I tørket tilstand utgjorde de beslaglagte plantene nesten 750 gram plantemateriale, som avhengig av THC-innholdet (virkestoffet i cannabis) tilsvarer mellom 10 og 600 gram hasj." - "ble mannen dømt til 45 timers samfunnsstraff." Vi kan nok trygt si at han ikke ble dømt for hverken 750g eller 600g hasjis, da samfunsstraffen ville hatt endel timer mer. En plass mellom 100-200g er my best guess.

Tatt fra lovdata:
"Tiltalte er domfelt for oppbevaring av 107 cannabisplanter som han har dyrket frem og for røyking av cannabis. Det beslaglagte plantematerialet veide 6428 gram i tørket tilstand. Med utgangspunkt i den omregning Høyesterett har gjort i Rt-2009-279 la tingretten til grunn at de beslaglagte plantene tilsvarer noe under 2 kg hasj. Både aktor og forsvarer sa seg enig i dette og lagmannsretten legger det til grunn for dommen. "

Så tror vi kan slå fast at det er kvantummet av det ulovlige stoffet ferdig tørket som er avgjørende faktor i en straffesak(Ikke hele planten o.l.). Og som man ser hevdes det i begge sakene at stoffet selvsagt er for eget bruk. Tviler på dette har noe altfor stor troverdighet, men det vil man nok ikke få med dyrking i flere hundregrams klassen uansett. Ergo; Antall planter, oppsett, profesjonalitet er ikke det avgjørende om du blir tatt. Hvor langt du er kommet i prosessen mtp. hvor mye ulovlig stoff er faktisk produsert på tidspunktet for arrestasjon er det som veier tyngst.