Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5040
Hei fekk et heller så lite razzia kl 11 idag tidlig.
jeg la meg i 6-7 tiden var litt på tur fra fredagen... dem banket på rutene så jeg gikk og åpnet døren foran...så sa jeg hei/hallo hva er det det gjelder??! dette ga han meg ikke noe svar på? så sa han ene at jeg så hva rusa ut...(han la og til rette for at jeg så fjern ut,noe jeg syns var litt anklagelig.....men sant :P)
Men så etter det så vi prata bare gikk dem inn. Så da starta dem leite etter tinga mine..så jeg bare ga jeg dem 1g hasj åsså fant dem noen så rester av amf/cola poser under 0.5 ca....

så sto jeg med han ene på soverommet og så måtte jeg av med boksernen/strippe.
fekk deretter velge bukse,t skjorte,sokker osv som også ble gjennom søkt.. ble så satt i bilen i 20min ca, så var dem inne og leite etter mer(mens dem ventet på hundepatrulje..så dem sa var på vei,så kjørte dem meg til stasjonen.så jeg godttok forelegget og tok bussen hjem..


Da dem fekk telefonene min ba han ene meg om koden..har han lov til dette?(jeg fant ut at han hadde vært på facebook sett noen meldinger.har jo sånn autologg-in på appen..)

MEN lurer jo på om noen vet om jeg kan finne ut om dem Avlytter?Sporer meg? eller om jeg kan se hva Politiet har tukklet med mobilen min..
Men vertfall den ene snuten sa (hørte dem snakket mens jeg satt i bilen) kopier over det der.. regner med dette var bilder/kontakter/ og sånn.

Men sku ikke dem ha vist meg ransakningsordre? og lurer på om dem har skelig grunn til å gjøre dette? Dem snakket om at det hadde Jurrist tillatelelse, fikk ikke se noe papir på dette.. (siden saken/dette var ferske spor eller hva han sa) og det var så var det nok til å gjøre det dem ville virket det som.

Bør jeg ringe advokat for å fortelle om dette? slik at jeg er sikker på at dem har gjort det etter loven? bare lurer føler det var litt i overkant hele greia, av dem.

takk for svar!
Hvis du slapp dem inn frivillig har de jo ikke gjort noe galt?
Du skulle sagt at de får komme tilbake når de har ransakelsesordre!
Også bare ga du vekk koden til mobilen?

Hvorfor gjorde du dette? Jeg må vite tankegangen bak den der...
Har ikke norsk politi lov til å gå inn uten ransakelsesordre dersom det er mistanke om noe ulovlig? Dersom de ikke har det har du jo uansett, som Valentino sa, latt dem komme inn.

Spør du meg blir det for dumt å begynne å klage etter måten du taklet det på. Du virker som politiets favorittperson å undersøke.

- Gi meg koden.

- Okei værsågod kos deg!
Sist endret av iglotruck; 13. juli 2013 kl. 17:25.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Du skulle sagt at de får komme tilbake når de har ransakelsesordre!
Vis hele sitatet...
Norge er ikke det samme som USA, i Norge kan purken rannsake deg ved "skjellig grunn til mistanke". Altså når som helst.
Haha, tror nok ikke de har gjort noe ulovlig iogmed at du lot dem komme inn og at du bare sa koden til mobilen din
Sist endret av HeavyMacro; 13. juli 2013 kl. 17:28.
Sitat av JacktheStripper Vis innlegg
Norge er ikke det samme som USA, i Norge kan purken rannsake deg ved "skjellig grunn til mistanke". Altså når som helst.
Vis hele sitatet...
Men de kan ikke komme inn i huset ditt hvis du ikke samtykker.
Da må de ha ransakelsesordre.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Men de kan ikke komme inn i huset ditt hvis du ikke samtykker.
Da må de ha ransakelsesordre.
Vis hele sitatet...
Eller skjellig grunn til mistanke. Hvis han åpner døra med en joint i handa, har de lov å komme inn å søke i huset etter dop, selv uten ransakelsesordre, til tross for hvor mye han nekter.
Sist endret av Dice; 13. juli 2013 kl. 17:40.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Men de kan ikke komme inn i huset ditt hvis du ikke samtykker.
Da må de ha ransakelsesordre.
Vis hele sitatet...
Nei, det må de ikke.
http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-022.html
Sitat av moret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Joda, men hvis grunnen de hadde var at han ene politimannen syntes han så fjern ut holder da vel ikke det til å ransake huset hans?
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Joda, men hvis grunnen de hadde var at han ene politimannen syntes han så fjern ut holder da vel ikke det til å ransake huset hans?
Vis hele sitatet...
Det gjør det vel.
Om de vil være kjipe kan de si at de synes det lukter hasj der.

Kort fortalt så har du ikke noe du skulle ha sagt om politiet vil undersøke deg eller bolig.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Joda, men hvis grunnen de hadde var at han ene politimannen syntes han så fjern ut holder da vel ikke det til å ransake huset hans?
Vis hele sitatet...
Jo, det gjør det.
Trikset er å ikke åpne døra når de banker på, prat med de gjennom vinduet eller lignende. Hvis De vil inn da må de slå seg gjennom døra, og da gjelder litt andre regler og de må ha litt mer en skjellig grunn så vidt jeg har forstått.
Sist endret av Putresopp; 13. juli 2013 kl. 17:54.
Den beste løsningen her må være ikke oppbevar sakene dine i hjemmet! De fant jo saker hos deg, de kommer sikkert tilbake en gang når de har lite å gjøre!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Den beste løsningen her må være ikke oppbevar sakene dine i hjemmet! De fant jo saker hos deg, de kommer sikkert tilbake en gang når de har lite å gjøre!
Vis hele sitatet...
Hva er en bedre løsning da? Grave ned en femmer med weed og ett gram kola i hagen?

OT: Ikke mye du kan gjøre i ettertid beklageligvis.
danseku: For eksempel. En veldig god idè faktisk. Bare å pakke det inn i en boks eller noe det og så i plastikk så det ikke tar skade.

Alt er bedre enn at polisen finner det inne vel?
Hadde ikke åpnet døra jeg, hvis dem ikke kunne se at jeg var hjemme så hadde jeg latt som om jeg ikke var hjemme.

Men jeg lurer, nekter du å åpne døra så blir ikke det da en skjellig grunn for å eventuelt komme gjennom døra? hehe, skulle ikke forundre meg om det hadde skjedd.
Sist endret av Moonfal; 14. juli 2013 kl. 03:56.
Sånn du legger det frem, virker det som ting ble gjort på riktig måte. De oppga at de hadde fått beslutning fra en politijurist. Denne trenger ikke være skriftlig. Dersom du fremsto som ruset, ville dette gitt skjellig grunn til mistanke alene. Og ja: de kan spørre deg om koden til mobilen din. De kan saktens spørre deg om hva de vil, men du er ikke pliktig til å svare. I åpenlyse saker som dette kan det imidlertid ofte lønne seg å samarbeide.
bongjoy's Avatar
Trådstarter
Sitat av juster Vis innlegg
De oppga at de hadde fått beslutning fra en politijurist. Denne trenger ikke være skriftlig.
Vis hele sitatet...
Det var sånn jeg forstod det også at det var! Siden dem ikke sto med papirene i hånda klart.(å dem var liksom bestemt for og komme inn for å si det sånn) .var da det slo meg om at kansje:
¨
grunnen til dem kom er ganske enkel, det er nok fordi noen har vært i avhør og vært tystet!?

..har en gjeng med kompis/kjeltringer som har vært litt varme i det siste..har vært rundt 8-9 artikkler oppmot våpen/narko/ran i avisa bare siste uka,så jeg veit er han/enkelte av dem har gjort..

og da får dem vel muntlig beslutning fra poltijurist med en gang dem spør? siden det er/var ferke spor eller hva det heter?

og dem var der ikke for å leite etter mindre mengder (tror jeg)dem tok ikke engang bongen/vekta/hasjmekket så låg på bordet..

men sånn som dette jeg sier med tysteren og slik kan det ikke virke litt som om det er det som er grunnlaget for at dem kom hjem til meg?

var det så slo meg når dem sto idøra uten papirene..

Men AHH jublet og lo, når jeg kom hjem fra stasjonen!! drog opp dopet som var the (real deal) og ikke de tomme posene fra kvelden før

Sitat av Putresopp Vis innlegg
Trikset er å ikke åpne døra når de banker på, prat med de gjennom vinduet eller lignende. Hvis De vil inn da må de slå seg gjennom døra, og da gjelder litt andre regler og de må ha litt mer en skjellig grunn så vidt jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
edit:
noen kan bekrefte dette? for dette tror jeg og!! tenkte litt over det:

men greia var at jeg var på trynet når dem kom.. hadde bare sovet 2timer før og var fin iformen ! så var litt usikkert siden jeg var tura i hodet så jeg åpnet fjern så jeg var ga dem liksom dopet i hånda/pekte hvor ting var.. så tror dem ble litt pafff tror jeg ^^
Jeg kan bekrefte at det hjelper å ikke åpne døra om de ikke klarer se du er hjemme :P
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
mhm, da risikerer man heller å få lagt på en bot for å ha hindret politiet i å gjøre sitt arbeid.

kjempesmart taktikk.

hvis de vil inn, så kommer de inn.
Har til gode å høre om noen som får døra slått inn grunnet mistanke om brukerdoser,i tilfellet jeg prater om kom de ikke inn å tro meg de ville inn.

Det spørs jo hvor mye man evt sitter på når de kommer,boten man får for å hindre arbeidet deres er kanskje ikke så stor i forhold til det man risikerer om de slipper inn.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Bemu Vis innlegg
Har til gode å høre om noen som får døra slått inn grunnet mistanke om brukerdoser,i tilfellet jeg prater om kom de ikke inn å tro meg de ville inn.

Det spørs jo hvor mye man evt sitter på når de kommer,boten man får for å hindre arbeidet deres er kanskje ikke så stor i forhold til det man risikerer om de slipper inn.
Vis hele sitatet...
i verste tilfelle ringer de en låsesmed og bruker 20min lengre på å komme inn.
Jeg og en kompis fyllekjørte for noen år tilbake, det endte med at vi dro rett i en vegg og vraka bilen ikke langt hjemmefra. Jeg løp hjem og gjemte meg i hagen mens kompisen løp en helt annen vei, Politiet hadde prata med meg og kameraten i byen tidligere på kvelden og visste at vi hang sammen, i tillegg var det han som kjørte og bilen sto på han. Så de hadde nok mer en skjellig grunn når de kom hjem til meg. Jeg spratt frem fra buskene og politiet ville inn i huset for å se om kompisen gjemte seg der, siden pappa lå og sov var jeg ikke gira på å slippe de inn og nekta å låse opp. Det endte med at jeg fikk på meg jern og tilbrakte et par timer på cella, men ikke noe mer bråk/bøter i etterkant. Kompisen min fant de aldri. Etter min mening hadde de mer en god nok mistanke til å lete gjennom, og de hadde nok gjort det om jeg åpna døra. Men siden døra var låst og jeg nekta tror jeg de har andre lover og forholde seg til
Sitat av somnium Vis innlegg
i verste tilfelle ringer de en låsesmed og bruker 20min lengre på å komme inn.
Vis hele sitatet...
Noe som bør være plenty av tid å kvitte seg med bevis på =)
Sitat av Bemu Vis innlegg
Noe som bør være plenty av tid å kvitte seg med bevis på =)
Vis hele sitatet...

La oss si at noen politifolk vil inn i en leilighet, men at de må få tak i låsesmed for å få opp inngangsdøren til leiligheten først. Hvis politifolkene blir stående utenfor leiligheten og venter på at låsesmeden skal komme, så er det vel ikke garantert at dem som bor i leiligheten har mulighet til å snike unna eventuelle beviser uten at politifolkene ser det??

Dersom politifolkene ser noen personer gå inn og ut av en leilighet hvor det muligens skjer noe kriminelle og lysky aktiviteter så blir vel politifolka muligens litt mistenkelige og ransaker folka på jakt etter beviser på kriminelle handlinger?
Sist endret av Fishface; 14. juli 2013 kl. 19:05.
Sitat av Fishface Vis innlegg
La oss si at noen politifolk vil inn i en leilighet, men at de må få tak i låsesmed for å få opp inngangsdøren til leiligheten først. Hvis politifolkene blir stående utenfor leiligheten og venter på at låsesmeden skal komme, så er det vel ikke garantert at dem som bor i leiligheten har mulighet til å snike unna eventuelle beviser uten at politifolkene ser det??

Dersom politifolkene ser noen personer gå inn og ut av en leilighet hvor det muligens skjer noe kriminelle og lysky aktiviteter så blir vel politifolka muligens litt mistenkelige og ransaker folka på jakt etter beviser på kriminelle handlinger?
Vis hele sitatet...
Hiv det ut av vinduet
trekke det i dass?