Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1279
Hei, har blitt henvist hit av en kamerat.

Har politiet noen slags mulighet til å få tilgang til din Facebook, Skype, Forum account o.l.? Synes jeg husker politiet sleit litt med å få tilgang til Breiviks facebook-bruker?

La meg ta for meg noen scenarioer.

Kameraten din blir tatt for hasj selging, 200 kg i leiligheten. Kan de bruke Facebook, Skype o.l. for å finne eventuelle andre mistenkte?

Du skriver på Freakforum at du er biltyv og nylig stjålet tre-fire biler. Kan de loggføre hva du gjør o.l. på nettet? Evt. få tilgang til E-mail kontoen din, facebooken din, skypen din o.l.?

Del gjerne andre erfaringer
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Mtp. på det siste om freak kan de jo bare søke opp trådene X bruker har skrevet i, og sjekke.
de må jo kontakte dem som driver de forskjellige sidene som har informasjonen politiet leter etter.
forskjellige sider har forskjellige policyer på hva de deler ut, kan godt hende det er noen lover inne i bildet men de kan jeg ikke ^^

største faren er vel hvis du glemmer å logge deg av eller har autologin på pc/mobil etc, da er det ingenting som stopper politiet å snike inne på forskjellige sider...
Sist endret av Pure_chris; 23. april 2013 kl. 20:42.
Lagt til:

Det virker som det er mange som driver med narkotika her inne, og denne tråden er veldig relevant til dere. Dere dealer vel gjennom Facebook, Skype o.l. for salg/kjøp? Er dere ikke en smule bekymret for å bli bustet?
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Lagt til:

Det virker som det er mange som driver med narkotika her inne, og denne tråden er veldig relevant til dere. Dere dealer vel gjennom Facebook, Skype o.l. for salg/kjøp? Er dere ikke en smule bekymret for å bli bustet?
Vis hele sitatet...
Hva er det du ser for deg egentlig? store undergrunnsnettverk med anonyme mobiler som har egen selvsprengingsknapp i tilfelle man blir oppdaget?
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Lagt til:

Det virker som det er mange som driver med narkotika her inne, og denne tråden er veldig relevant til dere. Dere dealer vel gjennom Facebook, Skype o.l. for salg/kjøp? Er dere ikke en smule bekymret for å bli bustet?
Vis hele sitatet...
Er man med på leken, må man tåle steken.
Blandt kompisene mine går det mest i telefonsamtaler, kryptert mail, og i simple kjøp/salg Facebook med beskjed på slutten med å slette loggen fra begge parter.
Sist endret av Skyfx; 23. april 2013 kl. 20:55.
Sitat av Pure_chris Vis innlegg
Hva er det du ser for deg egentlig? store undergrunnsnettverk med anonyme mobiler som har egen selvsprengingsknapp i tilfelle man blir oppdaget?
Vis hele sitatet...
Helt sikkert ikke, men med 200kg hasj liggende i leiligheten så dealer du fan ikke på facebook!